haluaisin tietoa uudesta buumista joka on ikkuna koristeet jotka tehdään kalvoväreillä. haluaisin saada tietoa ja vinkkejä kuinka saan työn onnistumaan ja mistä muualtakun sinooperista saan mallikaavoja joista vois tehdä koristeita.
kalvovärit
6
3251
Vastaukset
- värjääjä
Kuvia saa vaikkapa lasten värityskirjoista, kuvakirjoista, postikorteista, lehdistä...Mistä vaan missä on selkeä kuva eikä liian pieniä yksityiskohtia. Itse olen tehnyt kuvia postikorteista ja kirjastosta lainasin lasimaalausoppaan, jossa oli tosi ihania kuvia. Jos nimittäin lasten värityskirjakuvat ovat liian lapsellisia. Nuo tosin sopivat harjoitteluun loistavasti.
Tein muutamia kuvia lasipullon pintaan, mutta huomasin harmikseni että niitäpä ei saanutkaan ehjänä irti kun noin puoli vuotta myöhemmin yritin siirtää ne. Olivat jotenkin kovettuneet ja repeilivät. Kenties lämmin vesi pullon sisään kaadettuna olisi auttanut. Jouluksi ikkunaan laittamani kuvat lähtivät hyvin irti, mietin vaan miten mahtavat kahden kalvon välistä irrota ensi jouluksi. Sen näkee sitten.
Jos kaipaat jotain taiteellisempaa luomusta ikkunaasi, lainaa joku taidekirja ja piirrä sieltä itsellesi malli.- kuvia kuvia
olen maalannut tosi paljon kalvoväreillä, kokemuksesta voin sanoa että vain gallery glass- nimisillä väreillä tehdyt kuvat voi irroitta, säilyttää ja käyttää uudelleen. muilla tehdyt on irroittaessa menneet rikki.
- yksi tekijä
Kalvoväreillä tehdyt kuviot irtoavat parhaiten lämpiminä. Kuviota voi lämmittää hetken vaikkapa hiustenkuivaajalla, jotta ne saa kokonaisina pois esim. ikkunasta. Mikäli kuvio ei tahdo tarttua, niin kannattaa kostuttaa kuvio kiinnityspinnaltaan hieman ja taas se kiinnittyy.
Kuvioita saa netistä esim lasten askartelusivuilta sekä lasten värityskirjoista. - patina
Mallikuvia löytyy netistä hakemalla sanoilla
stained glass,leadlights,spectrum glass. - Kädentaitaja
Moikka,
Itse olen käyttänyt useamman vuoden Gallery Glass sarjaa jota löytyy Hobby Family kaupoista ympäri suomen, joista löytyy myös mallilehtiä.
Toisena tuotteena olen käyttänyt Sinooperin fun & fansy, joita käytän sekaisin, toimivat hyvin jopa mustaa voi käyttää rajauksenakin.
Teen kuvan kopio kalvolle ja kaksi puoleisella teipillä kiinni kohteeseen silloin on helppo poistaa tai vaihtaa paikkaa. Säilytys suotavaa jossakin ilmavassa laatikossa/hyllyssä, muovitaskuissa tai jossakin painoa vasten kuva litistyy.
Askartelulehdistä voi myös silkkikuva aiheita hyödyntää.
Syksyisiä askartelu iloja..... - KisFun
googlettamalla window-color malvorlagen, vorlagen, sitten lehtipisteet myyvät lehteä nimeltä window color. Eli tossa jotain!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232