Oisko neuvoja ? Olen hakenut muutamalle työvoimatoimiston kurssille jonne peräti olen itse halunnut. Mutta aina on vastaus ollu että sopivia ehdokkaita ollut enempi kun aloituspaikkoja. Nyt hain kurssille jonne en edes halua. ihan työkkärin viranomaisten ehdotuksesta. Kirjoitin hakemukseen mielestä todella huonot perustelut miksi minut pitäisi kursille valita. Toisin kuin niihin edellisiin joihin tein mielestäni hyvät perustelut. Ja kuinkas sitten kävikään, sain kutsun kurssin haastattelu tilaisuuteen. Ehkä annan itsestäni idiootin kuvan mutta kuinka minun pitäisi käyttäytä että välttyisin tulemasta valituksi. Onko siis mitään ohjeita vai joutuuko tässä olemaan seuraavat 5 kuukautta kursilla jonne en edes halunnut. Kiitos ja anteeksi !!
Kurssit
11
1384
Vastaukset
- Toimivuutta
Näinhän se on, että työttömän toiveet eivät yleensä käy yhteen työkkärin toiveiden kanssa. Ja työkkärin toiveet ovat ne, jotka lopulta voittavat...
Karenssia paukkuu, jos työkkärissä katsovat sinun tahallaan antavan sellaisen kuvan, ettet tulisi kurssille valituksi. Sama olisi käynyt, jos olisit kurssihakemukseen pannut sellaiset syyt, että työkkäri olisi voinut tulkita ne sellaisiksi, että tavoitteena on olla tulematta valituksi kurssille. Sama olisi myös käynyt, jos työkkäri on sinulle kurssiosoituksen antanut, etkä olisi kurssille hakenut. Työkkärillä kun on niin mainio yleispätevä perustelu karenssille kuin, että omalla toiminnallaan aiheuttanut sen, ettei tullut valituksi (koulutukseen/työhön), viimeisimmässä vaihtoehdossa olisi perusteluna karenssille ollut, että jättänyt hakeutumatta...
Siis suo siellä, vetelä täällä, työtön häviää aina. Työttömältä vaaditaan ketun oveluutta ja ennen kaikkea työttömyysturvalain ja sen soveltamiskäytännön tuntemusta eli siis juristin taitoja. - Orjuutta taas
Herran Jumala mitä orjuuttamista olet joutunut kokemaan!
Et pääse opiskelemaan sitä mitä itse haluat. Sehän on jokaisen ihmisen perusoikeus! Nyt yrittävät saada sinua opiskelemaan jotain.
Teet oikein niille, kun et tee mitään. Siinähän sitten itkevät kun olet ammattitaidoton pitkäaistyötön. Osaatpa olla ovela!
Jokaisen ihmisen pitää saada olla tekemättä mitään jos haluaa ja elää muiden varoilla. Maamme menee täyteen orjuuteen kun vapaita ihmisiä yritetään pakottaa kaikkeen. Ihmisillä pitää olla tarpeeksi rahaa ja vapautta.
Mennään osoittaan mieltä tällaista orjuutta vastaan!
Helvetti mitä pösilöitä!- -Bold-
Ja hauskinta asiassa on vielä se että olen työelämävalmennuksessa paikassa jossa todella viihdyn mutta koska se "ei edistä ja paranna mahdollisuuksia avoimilla työmarkkinoilla" työvoimatoimisto oli sitä mieltä kurssit on nyt tärkeämpiä kuin olla töissä ???? Kyllä loppuu ymmärrys ! Eiköhän se käytäntö eli työ opeta. Ja kysymys ei ole mistään ydinfyysikon työstä vaan kirjapainosta. Mainittakoon vielä että olen työrajoitteinen enkä ole koskaa tehnyt 8 tunnin päiviä enkä tule tekemään ! Lääkärini sanoivat että minun pitää välttää stressiä mutta se lienee täysin mahdotonta. Mutta hyvää sarkasmia kirjotat : )
- nyt villpittömänä
-Bold- kirjoitti:
Ja hauskinta asiassa on vielä se että olen työelämävalmennuksessa paikassa jossa todella viihdyn mutta koska se "ei edistä ja paranna mahdollisuuksia avoimilla työmarkkinoilla" työvoimatoimisto oli sitä mieltä kurssit on nyt tärkeämpiä kuin olla töissä ???? Kyllä loppuu ymmärrys ! Eiköhän se käytäntö eli työ opeta. Ja kysymys ei ole mistään ydinfyysikon työstä vaan kirjapainosta. Mainittakoon vielä että olen työrajoitteinen enkä ole koskaa tehnyt 8 tunnin päiviä enkä tule tekemään ! Lääkärini sanoivat että minun pitää välttää stressiä mutta se lienee täysin mahdotonta. Mutta hyvää sarkasmia kirjotat : )
Epäilen, että sinulta puuttuu ammattikoulutus? Mahdollisuutesi päästä kunnolla kiinni työelämään ovat hyvin heikot ilman ammattitaitoa. Koska olet työrajoitteinen on vielä tärkeämpää, että ammattitaitosi olisi mahdollisimman korkea. Parhaalle tuntuisi, että saisit mahdollisimman hyvän peruskoulutuksen johonkin ammattiin.
Työ opettaa tekijäänsä ja itse työn aikanaan oppii vasta työpaikassaan, mutta jotta pääsisit tuohon vaiheeseen on sinulla oltava niin luja ammattikoulutus pohjalla, että sinut otetaan töihin oppimaan sitä.
Sinua ei auta kapinointi tätä outoa maailmaamme vastaan. Se on sellainen kuin on kaikkine vikoineen. Kyse on sinun omasta elämästäsi. Notkuminen työelämävalmennuksessa ei vastaa koulutusta. Tosiasia on tässä maailmassa, ettei useinkaan pääse sinne koulutukseen minne haluaisi. Jos olet vähänkin nuori niin hakeudu aivan oikeaan ammattikoulutukseen. Niiden arvo työmarkkinoilla on suurempi kuin kurssien.
Hyvää jatkoa!
- lukee
... että työtön pitää osoittaa juuri sellaiseen toimintaan johon hän itse ei halua.
.... ja missään nimessä työtöntä ei saa päästää sellaiseen työpaikkaan tai kussille, jonne hän itse tahtoo.
... mikäli työtön yrittää työllistyä omatoimisesti, niin hänen pyrkimyksiään on haitattava kaikin mahdollisin keinoin.
Katsos kun työvoimavirkailijoiden on toimittava lain määräämällä tavalla. - jflksdjfaslafjslaö
"Nyt hain kurssille jonne en edes halua. ihan työkkärin viranomaisten ehdotuksesta. "
Älä ikinä hae sellaiseen koulutukseen mihin et halua. eikö ollut sitten mitään sinua kiinnostavaa vaihtoehtoa tarjolla? Sanoisin virkailijalle että et ole kiinnostunut. jos tulee karenssi, niin painut soskuun ja sanot siellä että sinulle sopivia kursseja ei ollut tarjolla. Kyllä olis kirveellä taas töitä.- kaukamaa
Kirveellä tosiaan tuntuisi olevan töitä tämän kansan arvojen parissa.
Ja tätä kansaa pidettiin joskus työtä pelkäämättömänä ja ahkerana. Kauas on tultu. - työtä
kaukamaa kirjoitti:
Kirveellä tosiaan tuntuisi olevan töitä tämän kansan arvojen parissa.
Ja tätä kansaa pidettiin joskus työtä pelkäämättömänä ja ahkerana. Kauas on tultu.pelkää? jos siis palkka maksetaan.
Tekisitkö itse töitä ilman palkkaa? Varsinkin jos tiedät ettei kyseisestä paikasta ole tarjota sinulle jatkossa töitä?
Motivaatio huipussaan..
- ja kaikki
kommentit. Huvittavaa työvoimaviranomaisten toiminnassa on se, että jos itse haluat opiskella (vvatimattomasti tietenkin, ei mitään tutkintoon johtavaa), mutta itseäsi kiinnostavaa ja varmasti työllistymistä hyödyttävää, niin työkkärissä ollaan nihkeitä ja opiskeluaikomuksesi selvitetään jossain hömppötoimikunnassa, jossa todetaan oletko oikeutettu työttömyystukeen vai et. Samanaikaisesti siellä voidaan sinut laittaa mitä järjettömimpiin koulutuksiin tai kursseihin, joiden hyödyn kuka tahansa muu kuin työvoimatoimiston henkilökunta ymmärtää. Outoa tosiaan.
Sitten kaikille niille, jotka täällä narisevat työttömien olevan laiskoja sosiaalipummeja, tuskin työttömyys on kovin monen valinta, enkä ymmärrä sitä jos on itse töissä, niin miksi ylipäätään lukea näitä viestejä. Jos työnteko omassa työssä rasittaa niin paljon niin vaihtakaa alaa tai liittykää meihin iloisiin työttömiin.- riittää
No niitä ihmisiä riittä aina joitten mielestä työttömät on sosiaalipummeja yms. Mä en tajuu mikä niitä riiva! Jos ei ole mitään ammattia ne haukkuu siitä kun ei ole opiskellut ammattia ja siksi ei löydä töitä. Jos taas opiskelee niin ne itkee siitä kun joutuvat kustantaan opiskelijoiden opintotuet.
Näille foorumeille tulee joskus ihan kiusallaan kirjoiteltua työmarkkina-ja toimeentulotuesta kun tietää että eräät ihmiset meinaa hajota liitoksistaan. Mä veikkaisin että ne on vaan pirun katkeria työttömille koska itse joutuvat paiskimaan töitä niskalimassa jotta saisivat mersun ja huvilansa maksettua ennen kuolemaansa. Mutta tavallaan "lohduttavaa" on se että nämä samat ihmiset tuomitsevat myös muut "ryhmät" kuin työttömät esim. ihan varmasti he eivät esimerkiksi hyväksy siviilipalvelusta koska armeija pitää käydä koska hekin ovat käyneet yms.
Niin ja tää oli hyvin sanottu tuossa edellä: "tuskin työttömyys on kovin monen valinta, enkä ymmärrä sitä jos on itse töissä, niin miksi ylipäätään lukea näitä viestejä. Jos työnteko omassa työssä rasittaa niin paljon niin vaihtakaa alaa tai liittykää meihin iloisiin työttömiin."
- Kommententti
Moi!
Kyllä sinun vaan täytyy sinne kurssille mennä. Karenssia ei kannata ehdoin tahdoin hankkia, vaikka joku kehottaisikin sossun puoleen kääntymään. Kurssilla saat kuitenkin työttömyystukea ja ylläpitokorvausta, joten onpahan perustoimeentulo. Ja voithan koko ajan hakea jotain parempaa ja kiinnostavampaa: jos jokin toinen työvoimakurssi tai oikea työpaikka, niin voit jättää kurssin kesken ilman mitään karensseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073