Vielä ainakin yksi kysymys ikäerosta. Tiedän, etät tällaiset kysymykset on aivan tyhmiä ja turhia. Koska ikähän on vain numeroita ja tunteet ne ratkaisee.
Mutta siis, kysyisin, että mitä mieltä ihmiset oikeasti ovat 17- vuotiaasta pojasta (lukion toisella ja 14-vuotiaasta tytöstä (kahdeksannella luokalla) jotka seurustelee? Eli siis minä olen tuo 17-vuotias poika (tänä vuonna 18) ja yksi 14-vuotias, kohta 15, tyttö on kiinnostunut minusta ja jotenkin minusta tuntuu, että myös minä olen häneen ihastunut.
Siis mitä mieltä ihmiset ovat tällaisesta suhteesta? Tai mitä mieltä esim. pojat ovat siitä jos teidän saman ikäinen kaveri seurustelee itseään kolme vuotta nuoremman kanssa?
Ja älkää vaan vastatko, että ei ikä ratkaise, koska sen tiedän itsekin.
ikäerosta..
19
1011
Vastaukset
- sami-i
juu... ei siis kuulosta liian suurelle, mutta muista että kun täytät 18v niin tyttö muuttuu "sakkolihaksi" eli voisit teoriassa saada syytteen lapsen/nuoren seksuaalisesta hyväksikäytöstä. juu. se kuulostaa hullulle, mutta niin sanoo laki.
kun tyttö täyttää 16v voitte tehdä mitä haluattte _laillisesti_- sama taas
Siis eihän laki kiellä seurustelua alle 16-vuotiaan kanssa?! Vai olenko käsittänyt väärin?
Ja eikä tässä mikään kiire sänkyn ole kun ei vielä seurustellakaan.
Ja voihan alle 18-vuotiaskin saada syytten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. - sami-i
sama taas kirjoitti:
Siis eihän laki kiellä seurustelua alle 16-vuotiaan kanssa?! Vai olenko käsittänyt väärin?
Ja eikä tässä mikään kiire sänkyn ole kun ei vielä seurustellakaan.
Ja voihan alle 18-vuotiaskin saada syytten seksuaalisesta hyväksikäytöstä.laki ei siis kiellä seurustelua, oli sitten vaikka 15 ja 50 vuotias.
ainoastaan seksi on kiellettyä niin kauan kun toinen on alle 16v. mutta seksin kanssa ei toki kannata pitää mitään kiirettä.
- kati86s
ikä on vain numero! tosin, jos ei mennä liiallisuuksiin... tiedät mitä tarkoitan.
- jälleen
Joo tiedänhän minä, ja siksi en tuonkaltaisia vastauksia pyytänytkään. Vaan ennemminkin, että mikä on oma mielipiteenne tilanteesta.
Mutta eipä tuokaan vastaus mitään haittaa. - jaanitus
jälleen kirjoitti:
Joo tiedänhän minä, ja siksi en tuonkaltaisia vastauksia pyytänytkään. Vaan ennemminkin, että mikä on oma mielipiteenne tilanteesta.
Mutta eipä tuokaan vastaus mitään haittaa.itse seurustelin 16 vuotiaana 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. vanhempani, sukulaiseni, hänen vanhempansa eikä sukulaisensa eikä kukaan kummankaan ystävistä ollut vastaan tätä. seurustelimme reilut kaksi vuotta. ikä ei aina ratkaise.
- No-Face
poikaystävä täyttää tänä vuonna 19 ja minä 15, eli siis olen tapauksesi tytön ikäinen ja mies sinua vuotta vanhempi.
vähän yli vuoden olemme seurustelleet. alussa pojan kaverit vittuili vähän aikaa, mutta kun näkivät minut tai tutustuivat minuun niin yleensä lopettivat sen... olin tosin silloin 13 ja hän 17-18... ei ne ole pitkään aikaan enää mitään sanoneet... nekään jotka eivät mua ole tavanneet. - Poika89 oulusta
Moi!
Mielestäni ei ole ikäero liian suuri. Saattaahan se vähän tuntua tällähetkellä oudolta. Mutta sittenkun olette 5v vanhempia, sinä 22 ja tyttö 18 niin ei se suurelta tunnu.
Varsinkin sitten kun olette molemmat yli 30, niin ikäero on naurettava. Jos alkaa pohtimaan, niin monilla julkkispareilla on yli 10v ikäero.
Hyvät jatkot vaan sulle. Ei muuta kuin tytön kimpuun vain. :->
-T - opiskelija
Mielestäni tuo kolmen vuoden ikäero ei ole paha, jos olette molemmat lähes samalla aallonpituudella. Ite oln seurustellut pian vuoden neljä vuotta vanhemman pojan kanssa. Ja ite olen lukion ekalla.
Ei muuta kuin tsemppiä teille! :) - Faici
..siitä kuinka kypsä se tyttö on henkisellä (ja fyysiselläkin) tasolla.Mutta jos kaikki on ok niin eipä toi kolmen vuoden ikäero oo mitään.
- starrrr:D
Itse olen puoli vuotta seurustellut 20-vuotiaan kanssa ja itse olen 15-vuotias. Poikaystäväni on jo ennestään vanhemmille tuttu isobroidin kautta joten mitään pahoja hermoromahduksia ne ei saanut. Paljastus: olemme harrastaneet seksiä! Vielä n. kuukaus niin en ole enään sakkolihaa..
Jotkut kaverit ärsytti poikaystävääni alussa mutta ei ne enää.. Sanoivat että vaikutan vanhemmalta mitä olen! Ja toi 3 vuoden ikäero ei todellakaan ole paha. Paras ystäväni on 14 ja seurustelee sun ikäsen kanssa ja hyvin niillä menee. Ja jos ne kaverit on henkisesti yhtään kypsiä niin ei ne sua rupea ärsyttämään..tottakai saat aika varmasti kuulla aluksi jotain typerää vittuilun tapasta mutta se vaihe menee nopeasti ohi!
Käy kiinni vaan! Onnea teille! :) - henkilökohtainen mielipide
Henkilökohtaisia mielipiteitäkö kaipaat? No en ajattelisi mitään "17-vuotiaasta pojasta ja 14-vuotiaasta tytöstä", koska ajattelen ihmisiä yleensä ihmisinä, persoonina =) Mutta koska itse tapasin 14-vuotiaana elämäni miehen, jonka ikä alkoi silloin jo kakkosella, niin enpä kyllä mitään negatiivista varausta noista ikänumeroista kehittäisi.
Suhtautuisin iän osalta pariin neutraalisti. Muut asiat ratkaisee. Näinkö ei saanut vastata? No ei tässä muutakaan voi, kun ei se ole plussaa tai miinusta koska se on ihan oikeasti merkityksetöntä =) - gontso
entä jos nainen on 18v ja poika 15...? onko se paha asia, vai mitä helv...?
- No-Face
eli siis samahan se on, miten päin ikäeroa katsoo, kumpi on vanhempi. tosin vanhemmat naiset HARVEMMIN (niitäkin tapauksia kuitenkin on!) käyttävät "pikkupoikia" hyväkseen, kuin miehet pikkutyttöjä.
myöskin se, että naisen murrosikä ja muu kehitys alkaa KESKIMÄÄRIN (tämä ei siis päde kaikkiin, vaan yleisellä tasolla ainoastaan) pari vuotta ennen miehiä. Myös se henkinen kehitys. Siksi usein sanotaan naisten olevan "miehiä 2 vuotta henkisessä kehityksessä edellä" mutta tämä pätee vain yleisellä tasolla nuoriin teineihin. kun jätkien kehitys loppuu, ovat he todennäköisesti ihan samassa pisteessä kun naisetkin, eivätkä yhtään sen tyhmempiä.
keskimäärin myös ihmisen älyllinen kehitys lakkaa 16-vuotiaana. siitä eteenpäin hankitaan jo elämänkokemuksen myötä viisautta eikä enää älykkyyttä.
- Alle 18 v = rasite
Kuka haluaa alle 18 vuotiaan rasitteeksi. Eli kun hän täyttää 18 vuotta niin alle 18-vuotiaat ovat rasitteita hänen elämässään jos haluaa mennä ja tehdä sellaista missä vaaditaan kyseistä ikärajaa.
- No-Face
tiesitkö ettei seurustelukumppania tarvitse köyttää itseensä kiinni ja esimerkiksi baareihin pääsee sisään ilman puolisoakin?
- Van der Decken
No-Face kirjoitti:
tiesitkö ettei seurustelukumppania tarvitse köyttää itseensä kiinni ja esimerkiksi baareihin pääsee sisään ilman puolisoakin?
Mutta baarissa emme haluaa kakaria kuin sinä. Vaikka luulet että olet aikuinen, niin älä häiritse me aikuiset baarissa. Kakaria emme halua siellä! Voit olla koulun diskossa..tss
- Elle
Van der Decken kirjoitti:
Mutta baarissa emme haluaa kakaria kuin sinä. Vaikka luulet että olet aikuinen, niin älä häiritse me aikuiset baarissa. Kakaria emme halua siellä! Voit olla koulun diskossa..tss
Mielestäni ikäero ei ole paha! Ja kuten sanottu, riippuu niin persoonasta. Jotkut tytöt ovat 15 vuotiaana todella lapsellisia, jotkut vaikuttavat ikäistään paljon vanhemmalta.
Mitä mieltä olette tämmöisestä, tyttö vm 90 (kesän tiennoilla 16) poika täyttänyt aika äskettäin 20v. 4½ vuotta siis eroa..?
- aloittaja
Kiitos paljon kaikille vastanneille. Tiedänpähän taas enemmän, mitä ihmiset ajattelee.
Vaikka eipä noista vastauksista periaatteessa mitään hyötyä ole, koska tunteeni ei riipu mitenkään vastauksistanne. Mutta kiitos joka tapauksessa. Ja edelleenkin luen mielenkiinnolla lisää vastauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573