Rohkea pakenee eteenpäin

Tänään on ollut esillä mielenkiintoisia asioita. TV:ssa kerrottiin varsin selkeästi ettei Suomella ole todellista ulkopolitiikkaa.
Liikenneonnettomuudet kuvitellaan saatavan kuriin kun siirretään rekkaliikenne rautateille.

Tämä sama ilmiö näkyy näissä palstakeskusteluissakin. Puhutaan keskustelujen tason parantamisesta lisäämällä valvontaa.
Keskustelut eivät parane poistamalla huonot viestit vaan tilalle on saatava uutta parempaa.
Siinä mielessä tämän aamun ajatuksen aamiainen Positiivareilta oli hyvin mielenkiintoinen:

Rohkeus on pakenemista eteenpäin.

- Jacques Maritain

Siis
- älä lopeta keskustelua kun koet viestisi poitettavan palstoilta silloin kun koet asiasi ilmaisun oikeaksi.

49

1791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • female

mutta vastaatko Ajomies?
      Mitä olen huomannut, osallistut vain itse aloittamiisi
      keskusteluihin. Eikö aikasi riitä, vai eivätkö toisten aiheet saa sinua kiinnostumaan?
      Ei liity näihin, mutta yksi hyvä sanonta on myös: "Viisas tutkailee itseään, tyhmä muita".

• Ajomies

Näinä päivinä on tullut kuluneeksi kolme vuotta kun aivan vahingossa tulin näille palstoille ( 65 silloin) erään ystäväni kertoessa kirjoittelevansa täällä.
        Se piti päättyä kolmen repliikin jälkeen, mutta "ajauduin" mukaan kun heti avaamani ensi keskustelu "Espaanjaanko ?" tuli yllättäen kovin rönsyileväksi ja minusta mielenkiintoiseksikin
        (punainen tilppu) - kun annat pirulle pikkusormen niin se vie koko käden.
        Olin toki ollut jo aiemminkin mukana muutamassa avaamassani keskustelussa - muitten keskusteluihin lähden mukaan kun aihe tai muut seikat kiinnostavat.
        Minua syytetään narsistiksi - hänhän tutkiskelee itseään ihaillen.

Nautin hyvästä keskustelusta, jopa väittelystä.
        Se ei merkitse mitään voitanko vai häviänkö, koska se ei ole oleellista. Hyvä keskustelu on sellaista, jossa siihen osallistuvat niin keskustelijat, kuuntelijat kuin lukijatkin kokevan sen jälkeen avartuneensa omassa ajatusmaailmassaan.
        Näillä palstoillakin on solmittu ystävyyssuhteita, jotka ovat kestäneet useitten kanssa jo monia vuosia. Rajallisuus on siinä että tuntee oman riittämättömyytensä.
        Ystävyyttä kuten rakkauttakin on myös hoidettava.

• kirjoittamasi
        Ajomies kirjoitti:

Näinä päivinä on tullut kuluneeksi kolme vuotta kun aivan vahingossa tulin näille palstoille ( 65 silloin) erään ystäväni kertoessa kirjoittelevansa täällä.
        Se piti päättyä kolmen repliikin jälkeen, mutta "ajauduin" mukaan kun heti avaamani ensi keskustelu "Espaanjaanko ?" tuli yllättäen kovin rönsyileväksi ja minusta mielenkiintoiseksikin
        Olin toki ollut jo aiemminkin mukana muutamassa avaamassani keskustelussa - muitten keskusteluihin lähden mukaan kun aihe tai muut seikat kiinnostavat.

Se ei merkitse mitään voitanko vai häviänkö, koska se ei ole oleellista. Hyvä keskustelu on sellaista, jossa siihen osallistuvat niin keskustelijat, kuuntelijat kuin lukijatkin kokevan sen jälkeen avartuneensa omassa ajatusmaailmassaan.
        Näillä palstoillakin on solmittu ystävyyssuhteita, jotka ovat kestäneet useitten kanssa jo monia vuosia. Rajallisuus on siinä että tuntee oman riittämättömyytensä.

ja mieti tarkaan noudatatko itse omia neuvojasi:)

• Ajomies
        kirjoittamasi kirjoitti:

ja mieti tarkaan noudatatko itse omia neuvojasi:)

Pyydän ystävällisesti kertomaan perustellen ja yksilöiden mitä vihjailet. Minulla ei ole pyynnöistäni huolimatta tullut ainoatakaan sellaista tietoa, joka olisi johtanut jonkun esittämäni asian korjaamiseen - olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä näillekin palstoille.

• päinvastoin
        Ajomies kirjoitti:

Pyydän ystävällisesti kertomaan perustellen ja yksilöiden mitä vihjailet. Minulla ei ole pyynnöistäni huolimatta tullut ainoatakaan sellaista tietoa, joka olisi johtanut jonkun esittämäni asian korjaamiseen - olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä näillekin palstoille.

kuin neuvot

• female
        Ajomies kirjoitti:

tää vastaus oli riittävän hyvä ja kattava, kiitos siitä.
        Ihan vaki -palstalaisiin en tosin kuulu.
        Väittelyksi voinee harvoin kutsua yhden/kahden sanan kommenttia,
        vaikka se olisi kuinka eriävä/arvosteleva..

• Ajomies
        female kirjoitti:

Väittelyä karsastetaan usein aivan suotta.
        Muistammehan jo Kalevalasta "vaka vanha Väinämöisen", joka lauloi Joukahaisen suohon.
        Opiskelussakin tuo perinne on säilynyt niin, että opinnäytteen laatinut joutuu puolustamaan työtään ihan korkeimmalla tasolla yliopistossa
        tohtorinväitöstilaisuudessa. Vastaväittäjänä on
        asiaan erittäin hyvin perehtynyt itse loppututkinnon suorittanut henkilö.

Tässäkin ketjussa tulee toisenlaisia puheenvuoroja, joista en lainkaan pidä. Henkilöön menevät ylimalkaiset vihjailut eivät
        koskaan rakenna eivätkä anna usein jostain henkilökohtaisesta katkeruuden purkauksestaan.
        Kun kirjoittaja esiintyy ennestään tuntemattomalla ja keskusteluihin osallistumattomalla nikillä niin on täysin mahdoton tilanne hyvälle keskustelulle jäänyt käyttämättä.
        Kirjoitan mielelläni myös meilaten, jolloin
        on mahdollisuus syvällisempäänkin ajatustenvaihtoon.

• jolla on jopa
        Ajomies kirjoitti:

Muistammehan jo Kalevalasta "vaka vanha Väinämöisen", joka lauloi Joukahaisen suohon.
        Opiskelussakin tuo perinne on säilynyt niin, että opinnäytteen laatinut joutuu puolustamaan työtään ihan korkeimmalla tasolla yliopistossa

Tässäkin ketjussa tulee toisenlaisia puheenvuoroja, joista en lainkaan pidä. Henkilöön menevät ylimalkaiset vihjailut eivät
        koskaan rakenna eivätkä anna usein jostain henkilökohtaisesta katkeruuden purkauksestaan.
        Kun kirjoittaja esiintyy ennestään tuntemattomalla ja keskusteluihin osallistumattomalla nikillä niin on täysin mahdoton tilanne hyvälle keskustelulle jäänyt käyttämättä.

kymmenen eri kirjattua nikkiä..

• Ajomies
        jolla on jopa kirjoitti:

kymmenen eri kirjattua nikkiä..

Tähän ketjuun olen avauksen tehnyt rekatulla nikilläni, jonka profiilisivuilta löytyy yhteystietoni. Keskusteluihin osallistun Ajomie-nikillä.
        Rohkenen tiedustella mitä tarkoitat kun todennäköisesti kirjoitat keskusteluihin häiriköiden "tekaistuilla" nikeillä.
        Oletan, että kuulut tuolla ikäpalstoilla huseeraaviin häirikköihin.

• patja jussi
        female kirjoitti:

gold women.(meniköhön oikein?)Olen huono näissä ulkomaankielissä.

• Ajomies
        päinvastoin kirjoitti:

kuin neuvot

En lainkaan ihmettelisi vaikka saattaisit olla "vasikka", vieläpä "sormesta juoettava."

• Hämmästelijä''
        Ajomies kirjoitti:

lueskelin teidän keskusteluanne ja silmään pisti tuo
        "olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä näillekin palstoille."
        Kuinka joku jaksaa kirjoittaa NIIN paljon vai oletko antanut copy pasten laulaa?:)))

• Ajomies
        Hämmästelijä'' kirjoitti:

lueskelin teidän keskusteluanne ja silmään pisti tuo
        "olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä näillekin palstoille."
        Kuinka joku jaksaa kirjoittaa NIIN paljon vai oletko antanut copy pasten laulaa?:)))

Kirjoitteluni näille palstoille on kovin pieni osa. Joskus saattaa palstalaisten kanssa syntyä meilaten paljon vilkkaampaa sananvaihtoa.
        Sekin on vain pieni osa nettikirjoittelusta, joka sekin on pieni osa kirjoittelustani.

Kirjoittelu on sekin pieni osa arkielämääni....

• sinä ihminen.
        Ajomies kirjoitti:

Kirjoitteluni näille palstoille on kovin pieni osa. Joskus saattaa palstalaisten kanssa syntyä meilaten paljon vilkkaampaa sananvaihtoa.
        Sekin on vain pieni osa nettikirjoittelusta, joka sekin on pieni osa kirjoittelustani.

todella pieni.
        hukkapala olet sinä ajomies.

• siis kolmella viestillä (va...
        Ajomies kirjoitti:

ja kuitenkin olit ollut mukana: "Olin toki ollut jo aiemminkin mukana muutamassa avaamassani keskustelussa" - ??? miten tämä on edes mahdollista???
        Sitten: (olin eilen lukevinani että sinä kaipaisit "enemmänkin viestejä meili ystäviltäsi")
        "Näillä palstoillakin on solmittu ystävyyssuhteita, jotka ovat kestäneet useitten kanssa jo monia vuosia". (missä ne nyt sitten ovat? etkö vaalinutkaan suhteitasi?)

• kokkolan teatterit
        Ajomies kirjoitti:

En lainkaan ihmettelisi vaikka saattaisit olla "vasikka", vieläpä "sormesta juoettava."

sekoilet?
        Lue tämä keskustelu uudestaan. Miieti!

• kokkolan teatterit
        Ajomies kirjoitti:

nimenomaan "näille palstoille" KYMMENIÄ TUHAN.S.I.A VIESTEJÄ.
        Missä ne on näkyvissä?
        Se on nimittäin jo niin paljon että niiden luulisi näkyvänkin.
        NETTI-kirjoittelu ja PALSTA-kirjoittelu = kaksi ihan eri asiaa.
        Ikääsi ajatellen ja sitä kauanko internet on ollut keksittynäkään, on täysin mahdotonta että olisit kirjoitellu K Y M M E N I Ä TUHANSIA VIESTEJÄ, saati palstalaisten kanssa ykstyisestikään, ellet pommita heitä yötä päivää meileilläsi nukkumatta ollenkaan välillä.
        Käsittääkseni olet kertonut täällä omaavasi niin paljon harrastuksia ja muita juttuja, ettei sinulla ole aikaakaan kirjoitella jatkuvasti. Tämän voisi kukatahansa laskea, kuka viitsii, niin tarkemmin, sillä nyt sinulta pääsi T A A S kerran oikein iso emävale.

• kokkolan teatterit
        Ajomies kirjoitti:

"Kun kirjoittaja esiintyy ennestään tuntemattomalla ja keskusteluihin osallistumattomalla nikillä
        niin on täysin mahdoton tilanne hyvälle keskustelulle jäänyt käyttämättä".

Niin voitko suomentaa?

• kokkolan teatterit
        Ajomies kirjoitti:

Tähän ketjuun olen avauksen tehnyt rekatulla nikilläni, jonka profiilisivuilta löytyy yhteystietoni. Keskusteluihin osallistun Ajomie-nikillä.
        Rohkenen tiedustella mitä tarkoitat kun todennäköisesti kirjoitat keskusteluihin häiriköiden "tekaistuilla" nikeillä.
        Oletan, että kuulut tuolla ikäpalstoilla huseeraaviin häirikköihin.

saada tuolla typerälläjankaamisellasi, jossa ei ole päätä eikä saparoa, muutakin kuin keskustelu-pallukan aikaseksi?

HÄN tarkoitti ja tiedät varsin hyvin sen, nimimerkkejäsi Kaidepuu, mentorix, hajupoika, ym. ym. joista varmasti olet tietoinen, koska ne ovat omiasi.
        Sitten vielä: mikäs palsta tämä on, ellei ikäpalsta? NO????
        Turha sitten karata, sillä olen vakinikki itse ja tunnen temppusi. Tunnen paremmin kuin arvaatkaan.

• Ajomies
        kokkolan teatterit kirjoitti:

Missä ne on näkyvissä?
        Ikääsi ajatellen ja sitä kauanko internet on ollut keksittynäkään, on täysin mahdotonta että olisit kirjoitellu K Y M M E N I Ä TUHANSIA VIESTEJÄ, saati palstalaisten kanssa ykstyisestikään, ellet pommita heitä yötä päivää meileilläsi nukkumatta ollenkaan välillä.
        Käsittääkseni olet kertonut täällä omaavasi niin paljon harrastuksia ja muita juttuja, ettei sinulla ole aikaakaan kirjoitella jatkuvasti. Tämän voisi kukatahansa laskea, kuka viitsii, niin tarkemmin, sillä nyt sinulta pääsi T A A S kerran oikein iso emävale.

Jos olet hoksusta kotoisin niin voisit itse tarkistaa asian.
        Olen ollut mukana jo "Sirkuksen" aikaan. Haulla saanet slville, että v. 2001 alussa kiittelen keskustelukumppaneitani edellisvuoden hyvästä
        ja mielenkiintoisesta yhteydestä....

En koe sinun tuoneen mitään uutta asiaan eli väittämäsi ovat kaikki epätosia.

• kokkolan teatteri
        Ajomies kirjoitti:

Jos olet hoksusta kotoisin niin voisit itse tarkistaa asian.
        Olen ollut mukana jo "Sirkuksen" aikaan. Haulla saanet slville, että v. 2001 alussa kiittelen keskustelukumppaneitani edellisvuoden hyvästä
        ja mielenkiintoisesta yhteydestä....

En koe sinun tuoneen mitään uutta asiaan eli väittämäsi ovat kaikki epätosia.

mitään, mitä et itse ole tässä ketjussa väittänyt, joten se siitä.

• Ajomies

sekoilet?
        Lue tämä keskustelu uudestaan. Miieti!

Kunhan menet Kokkolaan ja tutustut kaikkiin kaupungin teattereihin niin siinä sitä on sinulla puuhaa vähäksi aikaa.

• kokkolan teatteri
        Ajomies kirjoitti:

Kunhan menet Kokkolaan ja tutustut kaikkiin kaupungin teattereihin niin siinä sitä on sinulla puuhaa vähäksi aikaa.

kuvittelet täällä olevan? Miksi niistä sekoaisin? Sinäkö sekoat parista teatterista? Ohhoh! Vähästäpä sekositkin.

• Ajomies

Missä ne on näkyvissä?

Tarkista ensin tietosi ennenkuin esität mitään.
        Kun kerron jotain niin sinulla on mahdollisuus tarkistaa ja sehän käy nykyisin nopeasti.
        Laajalla haulla otat muutaman otoksen valitsemalla vaikka nikkini - yhden monista.
        Kokkolan teatteri saattaa olla yksi niistä - kukaties kun kerran "monologien" ekspertti olen mielestänne.

• Ajomies
        kokkolan teatteri kirjoitti:

kuvittelet täällä olevan? Miksi niistä sekoaisin? Sinäkö sekoat parista teatterista? Ohhoh! Vähästäpä sekositkin.

Kun aloitat vaikka Iltatähdestä niin selviät aamunkoittoon...
        Kuka sanoikaan:

- Kuinka monta seikkaa sattuukaan
        Kokkolan kaupungissa.
        Jotka villaisella painetaan
        ei näy ne uutisissa.
        Mutt´ hys, hys ei sanaa siitä !....

• Ajomies

Ketkäs ne esiityivät ahkeraan tv:ssa aikoinaan ?

• Ajomies

saada tuolla typerälläjankaamisellasi, jossa ei ole päätä eikä saparoa, muutakin kuin keskustelu-pallukan aikaseksi?

HÄN tarkoitti ja tiedät varsin hyvin sen, nimimerkkejäsi Kaidepuu, mentorix, hajupoika, ym. ym. joista varmasti olet tietoinen, koska ne ovat omiasi.
        Sitten vielä: mikäs palsta tämä on, ellei ikäpalsta? NO????
        Turha sitten karata, sillä olen vakinikki itse ja tunnen temppusi. Tunnen paremmin kuin arvaatkaan.

En sentään toisten "pallukoihin" takerru
        - omissa riittää askaretta kovin,
        jos toimeen tartutaan....

• häneen olet ihastunut!
        Ajomies kirjoitti:

Kun aloitat vaikka Iltatähdestä niin selviät aamunkoittoon...
        Kuka sanoikaan:

- Kuinka monta seikkaa sattuukaan
        Kokkolan kaupungissa.
        Jotka villaisella painetaan
        ei näy ne uutisissa.
        Mutt´ hys, hys ei sanaa siitä !....

kuinka eksyinkään hänen profiiliinsa juuri äsken erään toisen kautta ja kukas se onkaan siellä tutkiskellut pilmari, hajupoika ajomies ja kikki samana päivänä, kaikki ajomiehen omia nikkejä! Hehee!
        Ai niin satakunnantielläkö?

• kokkolan teatteri
        Ajomies kirjoitti:

Tarkista ensin tietosi ennenkuin esität mitään.
        Kun kerron jotain niin sinulla on mahdollisuus tarkistaa ja sehän käy nykyisin nopeasti.
        Laajalla haulla otat muutaman otoksen valitsemalla vaikka nikkini - yhden monista.
        Kokkolan teatteri saattaa olla yksi niistä - kukaties kun kerran "monologien" ekspertti olen mielestänne.

sattuu nyt olemaan minun nikkini.
        Eikä se liity mitenkään edelliseen väittämääni, jonka selville saamiseen ei tarvitse kuin lukea tämä keskustelu joka on tässä käyty. Pidemmälle ei tarvitse mennä siis ajomies hyvä. Ps. älä sekoile niiden näppäimien kanssa.

• yrjö juhana
        Ajomies kirjoitti:

omien pallukoidesi kanssa? Haha, sen kyllä uskon ihan tältä istumalta. Kiitos hyvistä nauruista, hahhahaha!

• kokkolan teatteri
        Ajomies kirjoitti:

Koska olet niin reppana mies, että et vastaa koko kysymykseen = kaikkiin, vaan vain siihen mihin haluat. Kysymyksiä oli edellisessä viestissäni enemmänkin. Oletko niin humalassa ettet muka huomannut niitä?
        Hyvä että pidät kiinni omista pallukoistasi, tuskin niihin kukaan muu haluaa koskeakkaan. Yöks. Askartele rauhassa niien kans. ;D

• on kierrätyskeskus
        häneen olet ihastunut! kirjoitti:

kuinka eksyinkään hänen profiiliinsa juuri äsken erään toisen kautta ja kukas se onkaan siellä tutkiskellut pilmari, hajupoika ajomies ja kikki samana päivänä, kaikki ajomiehen omia nikkejä! Hehee!

satakunnantiellä jonne voipi heittää veivinsä.

• kirskulintu
        häneen olet ihastunut! kirjoitti:

Ovatko törmäpääsky, tervapääsky, haarapääsky ja muut sukulaisiasi?

• mitä se on

"Kun kirjoittaja esiintyy ennestään tuntemattomalla ja keskusteluihin osallistumattomalla nikillä

Niin voitko suomentaa?

"Tyhmille pitää vitsitkin selittää."(ajomies)

• ei jussin påatja

Koska olet niin reppana mies, että et vastaa koko kysymykseen = kaikkiin, vaan vain siihen mihin haluat. Kysymyksiä oli edellisessä viestissäni enemmänkin. Oletko niin humalassa ettet muka huomannut niitä?
        Hyvä että pidät kiinni omista pallukoistasi, tuskin niihin kukaan muu haluaa koskeakkaan. Yöks. Askartele rauhassa niien kans. ;D

Tämän asian tietää vain oma patja tai... ei kuitenkaan "jussin patja".

• Kuin Ihaa ihanaa

Eikä se liity mitenkään edelliseen väittämääni, jonka selville saamiseen ei tarvitse kuin lukea tämä keskustelu joka on tässä käyty. Pidemmälle ei tarvitse mennä siis ajomies hyvä. Ps. älä sekoile niiden näppäimien kanssa.

Et keskustellut", sanoi Ihaa. "Ensin puhuu yksi ja sitten puhuu toinen." Sinä sanoit "Terve" ja "Vilahdit Ohi.
        Häntäsi vilkkui sadan metrin päässä mäellä kun minä vielä harkitsin vastaustani. Aioin sanoa "Mitä?" - mutta oli tietenkin jo liian myöhäistä."
        "Minulla oli kiire."
        "Pitäisi Antaa ja Saada", jatkoi Ihaa.
        "Pitäisi Vaihtaa Ajatuksia.
        "Terve".
        Asia ei edisty, varsinkaan kun keskustelun jälkipuoliskolla toisesta näkyy vain pelkkä häntä".

• Ajomies
        Ajomies kirjoitti:

Ketkäs ne esiityivät ahkeraan tv:ssa aikoinaan ?

Siinä vasta Nainen !
        Helene Schjerfbeck - olemmehan samaa mieltä ?

• Ajomies

"Mikään kangas ei ole liian suuri
        maailman kauneudelle,
        elämän runsaudelle.

Mikään aihe ei ole ala-arvoinen,
        eikä kukaan ihminen ole huono."

Ken sanoi näin ?

• sinä...
        on kierrätyskeskus kirjoitti:

satakunnantiellä jonne voipi heittää veivinsä.

voit. ;D

• Ajomies

Niin voitko suomentaa?

"Miten voimakkaita
        ovatkaan lapsuuden muistot,
        ja miten syviä jälkiä ne jättävät.
        Se, mikä voi olla kauheaa tapahtumahetkellä,
        se voi jättää ihmeellisiä, rikkaita muistoja."

Kukahan mahtoi olla tämä H.S, jonka kerrotaan näin sanoneen.

• Ajomies
        yrjö juhana kirjoitti:

omien pallukoidesi kanssa? Haha, sen kyllä uskon ihan tältä istumalta. Kiitos hyvistä nauruista, hahhahaha!

Tiedätkö, että taskubiljardi on eräs kaikkein halvimmista peleistä - vahinko ettei siinä ole "akkain sarjaa", mutta paripelinäkin mielenkiintoista.
        "Kaisan" peluussa pitää saada pussiin, tässä joskus jopa pussit tyhjiksi ! !

• Ajomies
        patja jussi kirjoitti:

gold women.(meniköhön oikein?)Olen huono näissä ulkomaankielissä.

Ainahan sitä voi oppia "kielillä puhumista"
        vaikkapa jossain "herätyksessä" aivan yllättäen itsekin ilman mitään esivalmisteluja ja -opetusta.

• Monesti kärsinyt

Kysymyshän on samasta asiasta jos lyöt puhelimessa kaverille luurin korvaan.
      Kun tämä yrittää soittaa sinulle ja selvittää
      asian,vastaat että mene muualle vinkumaan,
      selittämättä miksi tai sanomalla,että se oli
      joku toinen.Perus rehellisyys on puuttuva
      ominaisuus tällä palstalla.Olisi hyvin helppoa
      ja yksinkertaista,että se joka poistaa viestin
      velvoitetaan laittamaan selitys,miksi näin teki.
      Sama jos ylläpitäjä poistaa viestin tai jopa
      koko aloituksen,samassa poiston yhteydessä
      kirjoittaa miksi.

• Ajomies

Uskon tämänkin palstan lukijoille, kirjoittajille ja valvojille olevan kovin hyödyllistä joskus tutustua muidenkin mielipiteisiin ja käsityksiin asioista. Se voi olla sielulle yhtä avartavaa kuin matkailu silmälle, korvalle, istuma- ja liikkumalihaksillekin.
        Jokainen käyttäessään kieltään tunkeutuu kulttuurin syvemmälle ja kantaa myös historiallista perintöä mukanaan. Jo pelkästään kieli murteineen on aivan eri kuin matematiikka jossa 1 1=2. Kielessä löytyy uskomaton määrä vivahteita. Kirjoitettuna se menettää puheen vivahteet.
        Nabokovin länsimaihin tuoma käsite Poslost= ulkonaisesti kiiltävää,koreaa, mutta sisäisesti tyhjää ja pilaantunutta on asia ja käsitetteenäkin hyvin laaja.

Miksi täällä suositaan tällaista "tasapäistämistä",
        joka sotii kaikille ihmisille kuuluvaa ilmaisun ja sananvapauden luovuttamatonta perusoikeutta vastaan.
        Yhdyn täysin sinun ilmaisemaan mielipiteesseen.

• rosalii

ehkä paremminkin voisi sanoa; loogista ?

;D ja HUOMENTA !

kun ei sitä näyttäisi olevan sisäpolitiikassakaan mitään logiikkaa
      kun henkilöt vaihtuu, vaihtuu poliittiset tavoitteet ja toteutuksetkin

eikös sekin sanottu aivan selvään, että markkinatalouden hyväksyneet poliitikot ovat nyt
      siinä tilanteessa, että "vie sie, mie vikisen"...

rekkaliikenteestä käsitin, että jonkinlainen "pienehkö riesa" ovat nämä itäisen naapurin rekat jotka käyttävät tiestöämme maksamatta mitään maksuja. eihän sitä ääneen sanottu, mutta mikä lie heidän kaluston kunto, kuljettajien ammatti- ym. taidot...ja siinä mielessä voisi olla paikallaan siirtyä rautateille...vaan minkäs suomipoika mahtaa ?

• kaikkine nikkeinesi

älyäisit jo vihdoinkin paeta taka-alalle

• häivy!

Häivy häiriköimästä hänen ylhäisyyttään!

• -- - -
        häivy! kirjoitti:

Häivy häiriköimästä hänen ylhäisyyttään!

olipas hauskaa taas.. ;DD

• Ajomies
        -- - - kirjoitti:

olipas hauskaa taas.. ;DD

Vladimir Nabokoviin viittasin aiemmin. Hänen runsaasta tuotannostaan tulee mieleen nuoruudessani lukemani kirja "Lolita".
        Aforismeistaankin hän on tullut tunnetuksi:

- Mielikuvitusta, kuolemattoman ja epäkypsän suurinta iloa, pitäisi rajoittaa. Nauttiaksemme elämästä, meidän ei pitäisi nauttia siitä liikaa.

Nauruunkin voi kuolla...vaikka joku sanoo naurun pidentävän ikää...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe