Voiko klamydia tulla silmään ilman varsinaista sukupuolitautia?
Klamydia silmässä???
6
10024
Vastaukset
- silmälääkäri
Klamydia voi aiheuttaa silmätulehduksen eli silmä rähmii klamydiassa voimakkaasti. Tulehdus on usein ainakin alkuun pitempään vain toisessa silmässä ja tyypillisesti ei lähde paranemaan tavanomaisesti silmätulehduksissa käytetyillä antibioottitipoilla.
Yleensä tartunta ei kuitenkaan ole pelkästään silmässä ja hoitona käytetään paikallislääkityksen lisäksi aina antibioottikuuria (tabletit suun kautta).
Myös kumppani(t) tulee aina hoitaa yhtä aikaa (tai ainakin testata, onko klamydiatartuntaa). - mistä saanut tartunnan..
Uskomattomalta tuntuu,kun periaatteessa ei ole ollut mahdollisuutta saada tartuntaa vuosiin.
On täytynyt olla piilevänä elimistössä yli 4 vuotta.(välissä raskaus ja synnytys)
Jos jollain kokemusta tästä,vastatkaa!!!
Voiko klamydia tarttua pisaratartuntana,yskiessä tms,jos esim.tartuttajalla klamydia suussa(työskentelen asiakaspalvelussa)
Tämä on kyllä täytynyt tulla pyhästä hengestä =)- silmälääkäri
Sukupuolitaudit tarttuvat limakalvokontaktissa. On toki myös ajateltavissa, että esim. sairas asiakas, jolla silmä rähmii, on koskenut kädellä silmäänsä, sanoo käsipäivää ja toinen osapuoli pian tämän jälkeen hieraisee silmää.
Jos diagnoosi on varmistettu positiivisella klamydianäytteellä, ei ole niinkään tärkeää se, mistä tartunta on saatu, vaan se, että se hoidetaan kuntoon. - mistä saanut tartunnan...
silmälääkäri kirjoitti:
Sukupuolitaudit tarttuvat limakalvokontaktissa. On toki myös ajateltavissa, että esim. sairas asiakas, jolla silmä rähmii, on koskenut kädellä silmäänsä, sanoo käsipäivää ja toinen osapuoli pian tämän jälkeen hieraisee silmää.
Jos diagnoosi on varmistettu positiivisella klamydianäytteellä, ei ole niinkään tärkeää se, mistä tartunta on saatu, vaan se, että se hoidetaan kuntoon.Epäily vasta.Ei minua haittaa vaikka olisikin, ihmetyttää tuo tartunnan saaminen =) Kiitos sinulle!
- jjjjj
haluaisin tietää että tartuuko klamydia silmiin seksissä ja miten sen huomaisi jos olisi tarttunut ?????
- Ihmehomma
Mulla ollu kondylooma silmässä! Mut ei mulla kuitenkaan varsinaista sukupuoli tautia alakerras oo... en ymmärrä miten mahdollista? Mulle tuli semmonen ihme näppy silmään lähes kyynel kanavan kohdalle. Se leikatriin ja lähetettiin labraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 231528
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478