Omistan Nissan Sunny N13 1987 (1.3LX). Olen kärsinyt tehojen puutteesta siksi kysynkin että onko mahdollista turbottaa sunny? 1.mitä se tulisi maksamaan? 2.Mitä muutoksia pitäisi tehdä? 3.Käykö turboksi esim Cherryn turbo?
1.3 TURBO?
11
1394
Vastaukset
- nissan
Turbon laitto on mahdollista mutta kallista ja vaatii mäntien vaihdon ym muuta kivaa.Halvemmaksi tulee laittaa autoosi turbo cherryn tekniikka.Jos alat turbottamaan autosi se maksaa minimissään 1000E.
- kives
Ei sulla kyllä järkeä paljon päässä liiku! Laita siihen 1,6 sunnyn kone jos lisää tehoa haluut. Tai vaikka turbo Cherrystä E15t turbokone. Jumalauta tollasille nutipäille ei pitäis autoa antaa! Vähemmästäkin laulattaa saatale!! Sunnyn 1,3 seen turbo!! Huh huh...
- jukka
kives kirjoitti:
Ei sulla kyllä järkeä paljon päässä liiku! Laita siihen 1,6 sunnyn kone jos lisää tehoa haluut. Tai vaikka turbo Cherrystä E15t turbokone. Jumalauta tollasille nutipäille ei pitäis autoa antaa! Vähemmästäkin laulattaa saatale!! Sunnyn 1,3 seen turbo!! Huh huh...
...laitat siihen GTi-Sunnyn koneen ja jarrut. eiköhän se 122hv riitä entisen 60 ponivoman tilalle! :) käy kattoon: http://www.spinnerilehti.fi ja sieltä spinnerit surffaamaan. siellä on paljon asiaa esim. moottorinvaihdosta. tietty voit ottaa mallisarjan suurimman ja tehokkaimman moottorin ja laskea (oliko se nyt) 20% huipputehosta ja 25% tilavuudesta. näin saat teholukemat mitkä menee vielä muutoskatsastuksella läpi. esimerkkiauto: Nissan Sunny 1,5GL B11 vm.85, mallisarjan suurin teho: 75hv. mallisarjan suurin moottoritilavuus:1700cc (diesel) HUOM! teho ei tarvitse olla siitä suurimmasta moottorista, vaan tehokkaimmasta moottorista. no niin, laskimet käteen! ensin tehot:75hv 20%=90hv. sitten tilavuus:1700 25%=2125. eli: saat laittaa muutoskatsastuksen turvin B11-Sunnyyn korkeintaan 2125cc motin, jossa enintään 90hv. järkevin(?) olis Bluebirdin 1,8l 90hv. voitte soveltaa tätä muihinkin autoihin, laskekaa vain mallisarjan suurimmasta moottorin tilavuudesta kuutiosenttimetreinä 25% ja tehokkaimmasta koneesta 20%. on myös sekin mahdollisuus, että jos maahantuoja antaa lausunnon, että Cherry ja Sunny voidaan tyypittää saman mallisarjan automalleina, turbokoneen voi heittää suoraan paikalleen tietty alusta pitää päivittää moottorin mukaan. samaa on käytetty Orionissa,joihin on asennettu Esco RS Turbon kone.
- m
kives kirjoitti:
Ei sulla kyllä järkeä paljon päässä liiku! Laita siihen 1,6 sunnyn kone jos lisää tehoa haluut. Tai vaikka turbo Cherrystä E15t turbokone. Jumalauta tollasille nutipäille ei pitäis autoa antaa! Vähemmästäkin laulattaa saatale!! Sunnyn 1,3 seen turbo!! Huh huh...
mee sääki vitun ääliö muulle vittuileen!!!!!1
- Aku
Laita 1.6 litranen 8-venttiilikone, pitäisi käydä vakiolaatikkoon eikä tartte jarruja vaihtaa. Gti:n koko tekniikan laitto(jarrut kone) maksaa helposti parituhatta euroa jos vielä joutuu konetta aukomaan. Kannattaa hiukan vaikka 1.6 litrastakin hiukan viilata, kantta portata jne. Helposti et mitään viritysosia nissaniinn saa ja turbotus maksaa helpostikin parituhatta euroa, kun pitäisi alustaakin laittaa kuntoon.
- N13 tuning
Kiitokset kaikille kirjoittajille!! (paitsi sille kives nimimerkillä kirjoittaneelle kusipäälle!) Tosiaan tuo Gti:n 1.8 kone on ollut ennenkin harkinnassa kyllähän tosiaan 122HV liikuttais N13 koppaista aika äkäseen. 1.Nyt kysynkin että kannattaako ostaa kyseinen kone 500€urolla HUOM! koneen huoltohistoria ja ajomäärä (170tkm) tiedossa. 2.Käykö 1.3 laatikko vai onks niissä eri välitykset? Kiitos vieläkerran kaikille vastanneille!!!:)
- Ville
N13 tuning kirjoitti:
Kiitokset kaikille kirjoittajille!! (paitsi sille kives nimimerkillä kirjoittaneelle kusipäälle!) Tosiaan tuo Gti:n 1.8 kone on ollut ennenkin harkinnassa kyllähän tosiaan 122HV liikuttais N13 koppaista aika äkäseen. 1.Nyt kysynkin että kannattaako ostaa kyseinen kone 500€urolla HUOM! koneen huoltohistoria ja ajomäärä (170tkm) tiedossa. 2.Käykö 1.3 laatikko vai onks niissä eri välitykset? Kiitos vieläkerran kaikille vastanneille!!!:)
käy 1.3 vaihdelaatikko, ei tule kestämään, enkä usko että sopii muutenkaan... Mutta 1.6 GTI:n loota taitaa jo kestää? Eikös 1.6 GTi ole 120hv ja 1.8 GTi 129hv? Itse ostaisin tuohon hintaan ainaskin 1.8 koneen, en tiedä sitten paljon vastaavat tuonti koneet maksavat?
- jukka
Ville kirjoitti:
käy 1.3 vaihdelaatikko, ei tule kestämään, enkä usko että sopii muutenkaan... Mutta 1.6 GTI:n loota taitaa jo kestää? Eikös 1.6 GTi ole 120hv ja 1.8 GTi 129hv? Itse ostaisin tuohon hintaan ainaskin 1.8 koneen, en tiedä sitten paljon vastaavat tuonti koneet maksavat?
Kaverilla on ainakin N13 mallin Sedan-Sunny, jossa on Cherryn 1,5 kone. kävi kuulemma vaihdelaatikkoon suoraan. Mukava, jos neuvoistani oli apua! Kyllähän se varmaan kannattais, vähän ajettu on aina vähän ajettu. kannattaa myös katella kolaroituja GTi-yksilöitä. Olen muuten pannut merkille, että Nissanin 1,5 kone ei kestä paljoa 300000 kauempaa, meillä on mennyt jo kahdesta koneesta kansi halki. se on vissiin tyyppivika. onko muilla ollut samanlaista ilmiötä? meillä kilahti molemmat koneet hieman yli 300000 ajettuna.
- Ville
jukka kirjoitti:
Kaverilla on ainakin N13 mallin Sedan-Sunny, jossa on Cherryn 1,5 kone. kävi kuulemma vaihdelaatikkoon suoraan. Mukava, jos neuvoistani oli apua! Kyllähän se varmaan kannattais, vähän ajettu on aina vähän ajettu. kannattaa myös katella kolaroituja GTi-yksilöitä. Olen muuten pannut merkille, että Nissanin 1,5 kone ei kestä paljoa 300000 kauempaa, meillä on mennyt jo kahdesta koneesta kansi halki. se on vissiin tyyppivika. onko muilla ollut samanlaista ilmiötä? meillä kilahti molemmat koneet hieman yli 300000 ajettuna.
itsellänikin on N13 sunnyssa cherryn kone, se menee ihan heittämällä ja laatikkokin käy:) Tosiaan helpommalla pääsee kun ostaa vaikka kolaroidun GTi:n ja laittaa sen kuntoon, kuin alkaa väsäämään Gti tekniikkaa vakio malliin. Itsekkin asiaa joskus omaan autoon selvittelin ja totesin, ettei kannata ruveta ko. hommaan. Tietysti jos intoa riittää ja rahaa:)
- m
minun meilestä ei kannata laittaa turboa
tuohon sun koneenseen koska joutuisit vaihtaan
pakosarjan,ilmusarjan/kaasarin,kykimen,
pakoventtiilit,kallistuksenvakaajan,jarrut,
taka-akseli,männät ja kaiken lisäksi sun pitäs
saaha puristussuhde 7:1 tai 8:1....
saa siitä tehoja vapaastihenkittävänäki.... - m
minun meilestä ei kannata laittaa turboa
tuohon sun koneenseen koska joutuisit vaihtaan
pakosarjan,ilmusarjan/kaasarin,kykimen,
pakoventtiilit,kallistuksenvakaajan,jarrut,
taka-akseli,männät ja kaiken lisäksi sun pitäs
saaha puristussuhde 7:1 tai 8:1....
saa siitä tehoja vapaastihenkittävänäki....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835