Auttaaka hyvät ihmiset... kaikki normaalia vai onko ?

kaaleppi

Minulla oli heinäkuussa tuulimunaraskaus.. syksy on yritetty uudestaan raskautta. Olen ollut voimaton ja väsynyt koko talven. kilppari kokeet olivat 0,8 ja 25 lääkärin mukaan normaalit. viimeiset normaalit kuukautiset olivat 25.12 ja aikaisemmin normmalit kierto 25 pvä. tammikuussa 9 pvä alkoi vuoto joka vain kesti.. sain primoult 10 mg kuurin vuodon lopettamiseen.. tyhjennys vuoto olisi siis pitänyt kuurin jälkeen alkaa (kuuri loppui 29.1) eipä ole kuulunut.... raskauskotitesti eilen ja se näytti - ... lääkäri totesi että odota ensi viikkoon ja tee testi uudestaan.. mutta kun kaikki ei ole kunnossa vaisto sannoo sen... vai onko sittenkin...

5

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkökhöhj

Mistähän alkaisi. Ensinnäkään sun ei tarvitse todellakaan tehdä raskaustestejä omalla kustannuksella. Jos lääkäri on näin sanonut se raskaustesti pitää saada tk:lla tehtyä. Ja miksi ne ei ota verikokeita josta näkyisi suoraan onko kyse taas tuulimunasta (joka ei ehkä enää näy testissä) vai jostain muusta. Hormoonitoiminta voi olla pitkään sekaisn keskenmenon jälkeen ja sikäli tilanne voi ajan kanssa palautua. Pitkittyneelle vuodolle on usein hormonaalinen ja syömäsi kuuri voi entisestään sekoitaa systeemejä. Mutta jos mitään ei kuulu niin selvitettävähän asia on. Onko edellinen raskaus jättänyt hormoonit korkealle mikä estää kuukautiskierron alkamisen? Onko kyseessä varhainen keskenmeno? Hormoonihäiriö?

Oletko syönyt e-pillereitä tässä välissä? Niiden jälkeen voi käydä niin ettei kierto heti ala?

• kaaleppi

En ole syönnyt pillereitä ja muutenkaan ei ole ollut mitään ehkäisyä. Sitähän minä tässä pelkään että on taas tuulimuna raskaus.. Primoult kuurin määräyksen yhteydessä minulta kyllä otettiin verikokeet ja muut tutkimukset..en ollut raskaana ja ei varhaista keskenmenoa. raskaus oireita ei ole muutakuin pahoinvointi välillä.. mutta tiedä sitten että tuleeko se pelkästään toive ajattelusta. oireet minun pitäisi tunnistaa kun on 3 lastakin .. kylläkin monen monen vuoden takaa...

• kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...
        kaaleppi kirjoitti:

En ole syönnyt pillereitä ja muutenkaan ei ole ollut mitään ehkäisyä. Sitähän minä tässä pelkään että on taas tuulimuna raskaus.. Primoult kuurin määräyksen yhteydessä minulta kyllä otettiin verikokeet ja muut tutkimukset..en ollut raskaana ja ei varhaista keskenmenoa. raskaus oireita ei ole muutakuin pahoinvointi välillä.. mutta tiedä sitten että tuleeko se pelkästään toive ajattelusta. oireet minun pitäisi tunnistaa kun on 3 lastakin .. kylläkin monen monen vuoden takaa...

No koska ne kilpirauhas-arvot on otettu? Onko sulla alavatsalla kipuja tai panon tunnetta. Mulla on itsellä ollut aina välillä keltarauhaskystia munasarjoissa (toiminnalisia) ja ne kyllä saattavat sekoittaa systeemejä. Nuo kystat yleensä poistuu itsestään. Sitten tuo kuuri voi kyllä olla syynä mihin tahasa? Entä ressi? Itsellä on kokemusta myös että yhdet jää kokonaan välistä ilman mitään syytä? Kehoittaisin kuitenkin ottamaan sen testi jos mitään ei ala kuulua. Ja taas toisaalta raskausoireet voivat vahdella lapsen sukupuolen mukaan? Oletko ajatellut tätä vahtoehtoa. Ja sitä paitsi uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä tule "niin" rajuja oireita? Muista kuitenkin että JOS TULET kipeäksi ON mentvä HETI päivystykseen! myös munatorviraskaus voi oireilla "epämääräisesti". (Yhden tälläisen läpi käynyt, epäiltiin että olis ollut munatorvessa mutta poistui onneksi omia aikoja)

• kaaleppi
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk... kirjoitti:

No koska ne kilpirauhas-arvot on otettu? Onko sulla alavatsalla kipuja tai panon tunnetta. Mulla on itsellä ollut aina välillä keltarauhaskystia munasarjoissa (toiminnalisia) ja ne kyllä saattavat sekoittaa systeemejä. Nuo kystat yleensä poistuu itsestään. Sitten tuo kuuri voi kyllä olla syynä mihin tahasa? Entä ressi? Itsellä on kokemusta myös että yhdet jää kokonaan välistä ilman mitään syytä? Kehoittaisin kuitenkin ottamaan sen testi jos mitään ei ala kuulua. Ja taas toisaalta raskausoireet voivat vahdella lapsen sukupuolen mukaan? Oletko ajatellut tätä vahtoehtoa. Ja sitä paitsi uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä tule "niin" rajuja oireita? Muista kuitenkin että JOS TULET kipeäksi ON mentvä HETI päivystykseen! myös munatorviraskaus voi oireilla "epämääräisesti". (Yhden tälläisen läpi käynyt, epäiltiin että olis ollut munatorvessa mutta poistui onneksi omia aikoja)

Kilppari kokeet otettiin silloin jo kun söin primoult kuuria.. alavatsakipuja on ollut välillä ja silloin olen luulut että jokohan alkaisi... sain ensi viikon perjantaille ajan gynelle. siitä stressistä .. ei sitä aikaisemmin ole ollut mutta nyt tuntuu kyllä olevan tämän asian takia, raskaus olisi toivottu, mutta jos se onkin jotakin muuta. Menkat on muuten aina olleet säännölliset jopa vällä on tuntunut että ne alkaa tunnin tarkuudella vaikka en ole käyttänyt pillereitä.

• ökljälokjä
        kaaleppi kirjoitti:

Kilppari kokeet otettiin silloin jo kun söin primoult kuuria.. alavatsakipuja on ollut välillä ja silloin olen luulut että jokohan alkaisi... sain ensi viikon perjantaille ajan gynelle. siitä stressistä .. ei sitä aikaisemmin ole ollut mutta nyt tuntuu kyllä olevan tämän asian takia, raskaus olisi toivottu, mutta jos se onkin jotakin muuta. Menkat on muuten aina olleet säännölliset jopa vällä on tuntunut että ne alkaa tunnin tarkuudella vaikka en ole käyttänyt pillereitä.

Ei vauta kun odotaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      94
      1494
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      199
      940
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      123
      842
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      750
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60