Tänään

tein

valinnan kumman otan Aven tai Passatin ja niin siinä kävi että kun luin TM testin soitin VW myyjälle ja tilasin Passatin , on se huippu auto luokassaan useita testivoittoja ja pitää hintansa erittäin hyvin.

33

5838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

nyt maksoit ylihintaa ja paljon..
      Vai passatilla hyvä jälleenmyyntiarvo.. hehehe.

• toy

volkkari on maksanu ne testit johon sä autoista tietämättömänä uskot.

• ...komkreettisemmin. Uuteen autoon pätee kaksi asiaa....

1. Onko auto luotettava? Aika näyttää... (Myös Tjon kohdalla)
      2. Onko jälleenmyyntiarvo hyvä?. Auton luotettavuus määrää taman.

Mitkään pellet älkää vaittäkö vastaan. Takavuosien Tojo on kallis jopa mätänä raatonakin, koska se pelittää. Aika näyttää, pysyykö asia tällaisena oletko sinä provooja nyt oikeassa.

• Maukka

Otapa vaikka viimeinen TM käteesi ja katso uusien autojen hinnastoa. Otetaan vaikka Corolla-luokka ja niistä 1.6:n segmentti, kuten huomaat Toyota ei ole yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan, asia taitaa olla jopa päinvastoin nykyään. Corollaa voisi sanoa luokassaan jopa halvaksi. Kalliin auton imago on Toyotalla menneisyyden reliikki, kilpailijat menevät hinnoissa ohi ja todennäköisesti sama pätee myös käytetyissä. Korealaiset ovat sitten taas asia erikseen.

• väittikin
        Maukka kirjoitti:

Otapa vaikka viimeinen TM käteesi ja katso uusien autojen hinnastoa. Otetaan vaikka Corolla-luokka ja niistä 1.6:n segmentti, kuten huomaat Toyota ei ole yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan, asia taitaa olla jopa päinvastoin nykyään. Corollaa voisi sanoa luokassaan jopa halvaksi. Kalliin auton imago on Toyotalla menneisyyden reliikki, kilpailijat menevät hinnoissa ohi ja todennäköisesti sama pätee myös käytetyissä. Korealaiset ovat sitten taas asia erikseen.

ettöä kaytetyt tojot ovat maksaneet myös romuina maltaita vertaa vaikka citroen-ym autoinin.
        toyotasta (10-20 vuotiaista) on haluttu maksaa koska kone ja apulaitteeet pelittävät.

• hyvän valinnan

eihän Avensis pärjää missään asiassa Passatille. Pistää miettimään harkitsitko oikeasti edes noiden kahden välillä? On noilla eroa kuin yöllä ja päivällä Passatin eduksi. Etenkin ajo-ominaisuudet ovat monin verroin paremmat Passatissa. Sekä myös luotettavuus.

Ei taida löytyä yhtään asiata missä Avensis olisi parempi. Paitsi halvempi hinta eikä Avella saa ylinopeussakkoja.

• ...vetoa? (Sakoista....)

• ehdotat
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...vetoa? (Sakoista....)

minulla on niitä ylinopeussakkoja 28 kpl. Neljä noista on johtanut kortin menettämiseen ja yksi vankilatuomioon. Kolmessa tai neljässä puhuttelussa olen käynyt menettämättä korttia. Viimeisimmät sakot voin todistaa samoin kuin tuon vankilatuomion (muut olen hävittänyt mutta lukumäärä on tallella).

Yhden sakon olen saanut jopa Toyotalla!

• Toyota Avensis-mallisto kap...
        ehdotat kirjoitti:

minulla on niitä ylinopeussakkoja 28 kpl. Neljä noista on johtanut kortin menettämiseen ja yksi vankilatuomioon. Kolmessa tai neljässä puhuttelussa olen käynyt menettämättä korttia. Viimeisimmät sakot voin todistaa samoin kuin tuon vankilatuomion (muut olen hävittänyt mutta lukumäärä on tallella).

Avensis -malliston malleja EI saa nelivetoisena,ei diesel-moottorilla nelivetoisina (Sedan ja Wagon),jotka kuuluvat VW:n mallistoon!.

• kuitenkin
        Toyota Avensis-mallisto kap... kirjoitti:

Avensis -malliston malleja EI saa nelivetoisena,ei diesel-moottorilla nelivetoisina (Sedan ja Wagon),jotka kuuluvat VW:n mallistoon!.

ihmiset osatavat vain 2-vetoisia
        ja volkkareista dieseliin päätyvät useimmin valitsevat sen 1,9 105 hv sen 2.0 140 hv sijaan.

• oikeen vitun
        ehdotat kirjoitti:

kusipää olet,saatanan kaahari ja ylpee siitä,mee radalle kaahaan jos on pakko,liikenteessä on muitakin,jos saisin päättää niin tuollaiselta tapa rikolliselta amputoitaisiin molemmat kädet ranteista.T:kahden 11ja 13 lapsen isä.

• Tavis""
        ehdotat kirjoitti:

Yleensä tuollaiset kaahailijat pönkittävät ajotavallaan ainoastaan omaa egoaan. Kaikki sivustakatsojat pitävät tuollaista toimintaa typeränä. Kaahailijat ostavat yleensä Saksalaisen auton (mistähän johtuu??) "jatkeeksi", ja heillä naisen saanti on yleensä kyseenalaista.

• ajaa

Passatilla. Minulla on ollut kaksi Saksalaista (Passat ja Golf) sijaisautoa käytössä enne kuin saan oman leasing Toyotan. Totuus on, että Saksalaiset ei ole koskaan osanneet tehdä autoja. Niillä on vaan niin älyttömän huono ajaa ja ne kaikki tuntuu juuri siltä miltä Itä-Saksalaisista on aikoinaan tuntunut. Rahat menisivä hukkaan jos tuollaisen nyky Passatin erehtyis hankkimaan. TM-vertailu ei juurikaan paljon kerro, varsinkin kun ei siellä mm. Avensista testattu. On siis vaikea lähteä spekuloimaan sitä, kumpi olisi voittanut. Passat on vaan ylihintainen, eikä voida edes sanoo premium heheh.

• LippalakkiPappa

Paitsi että ne tuntuu juuri siltä miltä Itä-Saksalaisista on aikoinaan tuntunut, ennen kaikkea siltä ne näyttävät! Ei voisi tylsempää ulkokuorta ja mitättömämpää sisustusta enää keksiä!

Siinä vasta auto jonka omistamisesta ei taatusti saa minkäänlaisia kicksejä, oikein harmaata peruskaurapuuroa pelokkaille toimistohiirulaisille.

• tojotti
        LippalakkiPappa kirjoitti:

Paitsi että ne tuntuu juuri siltä miltä Itä-Saksalaisista on aikoinaan tuntunut, ennen kaikkea siltä ne näyttävät! Ei voisi tylsempää ulkokuorta ja mitättömämpää sisustusta enää keksiä!

Siinä vasta auto jonka omistamisesta ei taatusti saa minkäänlaisia kicksejä, oikein harmaata peruskaurapuuroa pelokkaille toimistohiirulaisille.

tässä taannoin jossain mediassa Corolla ja Avensis valittu oikein virallisesti tylsimmiksi autoiksi täkäläisillä markkinoilla. Muistaakseni oli oikein telkkarissakin juttu.

• virallisesti
        tojotti kirjoitti:

tässä taannoin jossain mediassa Corolla ja Avensis valittu oikein virallisesti tylsimmiksi autoiksi täkäläisillä markkinoilla. Muistaakseni oli oikein telkkarissakin juttu.

Telkkariohjelmassa pyydettiin kaikkia hörhöjä soittamaan mielipiteensä ja muutama soittikin. Näistä tuli tämän sinun virallisuutesi. Yllättävää että suosituin auto valittiin, eikö?

• tojotti
        virallisesti kirjoitti:

Telkkariohjelmassa pyydettiin kaikkia hörhöjä soittamaan mielipiteensä ja muutama soittikin. Näistä tuli tämän sinun virallisuutesi. Yllättävää että suosituin auto valittiin, eikö?

meni väärin Toyota ei suinkaan ole suosituin, ainoastaan myydyin. Volvo V70 äänestettiin suomessa halutuimmaksi automalliksi.

• LippalakkiPappa
        tojotti kirjoitti:

tällaisia virallisia valintoja tekee?
        Mutta jos tekisi niin kyllä se volkkari silloin valittaisiin.

• linjaa.
        virallisesti kirjoitti:

Tämä täälläkin kehuttu mielipidekyselyfirma J.D. Powers käyttää yhtä virallista tapaa. Kyselee kaikilta hörhöiltä mielipidettä.
        Yllättävää että tuota mielipidekyselyn tulosta pidetään täällä lähes raamattuna, eikö?

• on vain
        tojotti kirjoitti:

meni väärin Toyota ei suinkaan ole suosituin, ainoastaan myydyin. Volvo V70 äänestettiin suomessa halutuimmaksi automalliksi.

ostomäärä. Sillä mitataan suosituimmuutta. Kertovathan monetkin gallupeissa äänestävänsä vihreitä mutta eivät äänestäkään kun vaalit tulee.

• erolla
        linjaa. kirjoitti:

Tämä täälläkin kehuttu mielipidekyselyfirma J.D. Powers käyttää yhtä virallista tapaa. Kyselee kaikilta hörhöiltä mielipidettä.
        Yllättävää että tuota mielipidekyselyn tulosta pidetään täällä lähes raamattuna, eikö?

TV-kyselyyn tuli ääniä kymmeniä. JD Powersilla otos on "vähän" eri luokkaa. Muuten tietysti ihan totta.

• määrissäkin
        erolla kirjoitti:

TV-kyselyyn tuli ääniä kymmeniä. JD Powersilla otos on "vähän" eri luokkaa. Muuten tietysti ihan totta.

otanta on vain kymmenistä tai sadoista ketsojista mutta silti niistä saadaan vertailukelpoinen keskiarvo ihan virallisesti. Niin tässäkin, ja kun kommentteja kuuntelee niin asia on juurikin noin Tojon tylsyydestä.

• !!!!!!!
        on vain kirjoitti:

ostomäärä. Sillä mitataan suosituimmuutta. Kertovathan monetkin gallupeissa äänestävänsä vihreitä mutta eivät äänestäkään kun vaalit tulee.

Vaaleissa voi äänestää ketä vaan vaikka pussit kilisee tyhjyyttään.
        Mutta autoa ostettaessa rahat voikin loppua kesken kun siirrytään 'parempiin' merkkeihin.

• välttämättä
        !!!!!!! kirjoitti:

Vaaleissa voi äänestää ketä vaan vaikka pussit kilisee tyhjyyttään.
        Mutta autoa ostettaessa rahat voikin loppua kesken kun siirrytään 'parempiin' merkkeihin.

paremmuutta. Ainakin miettisin sitä verratessa Toyotaa ja Volvoa!

• Elämä on !

Varmasti teit hyvän valinnan, mutta Avensis olisi ollut vielä parempi. Minulla on kokemusta molemmesta ja voin sanoa, että passitissa tulee olemaan vikoja kolme - neljä kertaa enempi vuosien mittaan, kuin Avensiksessa. Nyt vasta luin saksassa tehdyn "vähävikaisuus" testin ja joka ikäluokassa Toyota on kärjessä, mutta missä oli volkkari? Kaukana luotettavista autoista! Kyllähän volkkarikin hintansa pitää... uutena, mutta ajetaanpa 300 - 500 tkm ja katsotaan sitten se vaihtoarvo.

• toitsa

vastaahan nyt ihan rehellisesti, uskaltaisitko ostaa 300-500tkm:ä ajettua Avensista? Minä en ainakaan uskaltaisi, en fokkeloakaan. Volvoa tai meseä noilla kilsoilla voisi vielä ajatellakin, ei niinkään muita.

• minäkään
        toitsa kirjoitti:

vastaahan nyt ihan rehellisesti, uskaltaisitko ostaa 300-500tkm:ä ajettua Avensista? Minä en ainakaan uskaltaisi, en fokkeloakaan. Volvoa tai meseä noilla kilsoilla voisi vielä ajatellakin, ei niinkään muita.

En sitten mitään autoa tuollaisilla kilometreillä. Mutta minä ostankin autoni uutena.

• Elämä on !
        toitsa kirjoitti:

Et lukenut tarkasti, ja vastasit hätäisesti! En tarkoittanut mitään osto juttua omalle kohdalle enkä sinunkaan kohdalle. Vaan ko. autojen hintaa paljon ajettuna, ja hintahan vanhassa/paljon ajetussa muodostuu tekniikan toimivuudesta => saako sen vielä katsastettua! Seuraappa lehtien sivuilla kun myydään käytettyjä, niin Toyotan myyjät usein ilmoittaa km määrän vaikka olisi paljonkin ajettu. (Jotkut Avensiksetkin jo yli 300tkm) Tiedän monta 1.6 Carinaa, joilla on ajettu erittäin paljon, yhdelläkin (vm.89) 730 tkm, konetta ei ole aukaistu, kytkin uusittiin 500 tkm:n kohdalla! Mersuilla (diesel) on usein ajettu paljon, mutta paljon ajettua Volvoa en kyllä laittaisi, vielä kauempaa kierrän, jos se on rellun koneella. Minulla, paljon ajavana on ollut toistakymmentä Toyotaa, yksi uusi ja muut sopivan karheita, ostaessa (70 - 220 ajettuja) on myös muitakin merkkejä, tiedän, että Toyota on laadukas ja luotettava auto.

• että on
        Elämä on ! kirjoitti:

Et lukenut tarkasti, ja vastasit hätäisesti! En tarkoittanut mitään osto juttua omalle kohdalle enkä sinunkaan kohdalle. Vaan ko. autojen hintaa paljon ajettuna, ja hintahan vanhassa/paljon ajetussa muodostuu tekniikan toimivuudesta => saako sen vielä katsastettua! Seuraappa lehtien sivuilla kun myydään käytettyjä, niin Toyotan myyjät usein ilmoittaa km määrän vaikka olisi paljonkin ajettu. (Jotkut Avensiksetkin jo yli 300tkm) Tiedän monta 1.6 Carinaa, joilla on ajettu erittäin paljon, yhdelläkin (vm.89) 730 tkm, konetta ei ole aukaistu, kytkin uusittiin 500 tkm:n kohdalla! Mersuilla (diesel) on usein ajettu paljon, mutta paljon ajettua Volvoa en kyllä laittaisi, vielä kauempaa kierrän, jos se on rellun koneella. Minulla, paljon ajavana on ollut toistakymmentä Toyotaa, yksi uusi ja muut sopivan karheita, ostaessa (70 - 220 ajettuja) on myös muitakin merkkejä, tiedän, että Toyota on laadukas ja luotettava auto.

laadukas ja luotettava, silti se on "vain" Toyota. Kerro meillekin mikä isokoppanen nyky-Volvo on rellun koneella? Nuo pikku-Volvot ei ainakaan minun mielestäni ole edes Volvoja.

• Elämä on !
        että on kirjoitti:

laadukas ja luotettava, silti se on "vain" Toyota. Kerro meillekin mikä isokoppanen nyky-Volvo on rellun koneella? Nuo pikku-Volvot ei ainakaan minun mielestäni ole edes Volvoja.

Kyllä niissä S40/V40:ssä lukee Volvo, minä ainakin olen niitä Volvoina pitänyt! Kun jokin aika sitten osin autoa olin Avensiksen ja Volvo S40/V40 :n vaiheilla. Volvon osto tyssäsi kun kuulin, että pienimmät koneet ovatkin relluja, se siitä. Ostin Avensiksen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen valintaani, olisihan se Volvo ollut luokkaa pienempikin. Ei kait vain kateus paista tekstistäsi! No, ajat toiseksi parhaalla automerkillä, minun mielestäni!

• A-Autoilija

Ostit auton, joka kulkee suoraan. Siinä ei väsy yli 100 km matkoillakaan. 200 000 km ajettunakin on vielä hyvät ajo-ominaisuudet. Näitä ominaisuudet ei löydy japanilaisista.

• Avensiksella

ajettu yli 300 000, eikä kyllä ajettavuudessa huomaa mitään kummallisia muutoksia.

• löydy

englantilaisesta Avensiksestakaan. Passat on hyvä!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe