PARMA-KEITTIÖ

KÄYTTÖKOKEMUKSET?

Onko kokemuksia ,kyseisistä
keittiökalusteista/toimitussisällöstä/laadusta?

22

33206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuseppä JV

En tiedä laadusta enkä hinnoista mutta sen tiedän että parma, petra, ala-carte ovat kaikki novart oy valmistamia eli saamaa pienillä eroilla.

• kokemuksia meillä

Meillä Parma-keittiö, jonka hankimme Turun myymälästä (silloin ei ollut mitään erillisiä Keittiömaailmoja). Palvelu ensiluokkaista sekä suunnittelu- ja kaupantekovaiheessa että myös toimitusvaiheessa. Tekevälle sattuu, eli yksi seinäkaappi oli väärää korkeutta, vaihto sujui mallikkaasti ja viivyttelemättä kotiin toimitettuna.

Erinomainen laatu, mitään ongelmia ei ole ollut. Ja kun on hyvin suunniteltu, niin on myös palaute samaa tasoa, eli poikkeuksetta keittiötämme on ihailtu, vaikka mitään luksusta (kivitasoja tms.) emme valinneetkaan.

Teimme keittiörempan myös lähipiirin tarpeisiin, oli helppo suositella ja ostajan valita myös silloin Parma. Tyytyväinen on ollut.

Ensimmäistä keittiötä hankittaessa haimme tarjoukset usealta keittiövalmistajalta. Sattumalta olemme tilanteessa, jossa tulee eteen uuden keittiön hankinta uuteen taloon. Helppo varmaan jo arvata: otamme tietenkin Parmalta. Kun tuote on mieleinen, ei tällä kertaa tarvitse edes tarjouksia ottaa muualta.

• ottaa tarjouksia muilta?

Se on lähes sama kuka sen melamiinilaatikon tekee
        ,ei tarvita edes suurta ammattitaitoa.Ovet tulee muutamilta valmistajalta ,kaikki ostaa,kevyin organisatio myy halvemmalla.minusta on järkevä kilpailuttaa mitä useampi sen parempi.
        terv. kalusteasentaja.

• sisälukutaitoa
        ottaa tarjouksia muilta? kirjoitti:

Se on lähes sama kuka sen melamiinilaatikon tekee
        ,ei tarvita edes suurta ammattitaitoa.Ovet tulee muutamilta valmistajalta ,kaikki ostaa,kevyin organisatio myy halvemmalla.minusta on järkevä kilpailuttaa mitä useampi sen parempi.
        terv. kalusteasentaja.

Taisit lukea viestini vähän toisella silmällä. Sanoin, että ekaa keittiötä hankittaessa otimme tarjoukset usealta keittiövalmistajalta, ja päädyimme Parmaan, johon olemme olleet tyytyväisiä. (Parmastahan tässä alunperin kysyttiin kokemuksia.) Niin tyytyväisiä, että kun tiedämme sieltä löytävämme erittäin mieleisen ovimallin (ovimallithan loppujen lopuksi eivät niin kauheasti edes vaihtele toimittajasta toiseen, aika "samannäköisiä" ovat), niin tiedämme myös saavamme hyvän tuotteen, joten tällä kerralla emme lähteneet vaivaamaan itseämme tarjouskierroksella muiden valmistajien osalta lainkaan.

Ai mutta unohdin, että sehän näillä sivuilla on tapana, että luetaan toisten viestit kuinka sattuu, eikä vahingossakaan jätetä omia ennakkoasenteita nurkkaan, vaan heitellään vastauksia, jotka ovat sitten "vähän sinnepäin". Ekan keittiönsä hankkijalle suosittelisin toki tarjouskierrosta minäkin, luulin sen olevan implisiittisesti viestistäni luettavissakin. ;-) terv. keittiökalusteiden käyttäjä

• vss

Novartilla raskas organisaatio ja kalliit hinnat,
      käyttävät TIWIn (finnforest) runkoja kuten mm. KALUSTETUKKU ketju kalustetukut.com

Käypääkä hakemassa vertailu ensin KEITTIÖMAAILMAAN ja sitten KALUSTETUKUSSA
      niin jälkimmäisessä aina hinnat selvästi halvemmat - on sitten ovi josadoorin tai kensapuun jne. samat mekanismit ja tasotkin
      tulee Ecolamilta - mistä muusta se hintaero tulee
      kuin kulurakenteesta?

• poikani oikein

osuit asian ytimeen,pikkusen ku vielä jalostaa saa
        vähän vielä pois.

• töissä novartilla

no selvä juttuhan tää on. Itellä on kokemusta parma keittiöstä (on ollut 5 vuotta), toimii ok, mutta tätäkin joutuu siivoon sillön tällön.
        Ja sitten niistä rungoista (kun ite oon niitä kasaamassa) eipä taida sieltä tiviltä tulla...
        mutta keittiö on ok vielä 5 vuodenkin jälkeen.

• aatulainen

Novart tekee rungot itse!

• kokemusta on

Hankittiin keittiö Parmalta. Kaikki meni hyvin kunnes kaapit tulivat ja maksu maksettiin. Maksun jälkeen palvelu loppui täysin. Jos puhelimeen vastasivat niin tylyä vastausta sai ja aina oli mukamas niin kiire että ei ehtinyt keskustella, eikä sieltä ikinä soitettu takaisin.

Keittiöön olemme tyytyväisiä (remontoimme itse), palveluun emme. Vieläkin yksi pienenpieni asia selvittämättä, koska Parman pää ei reakoi tai vastaa.

• pettynyt asiakas

Minulla on kokemusta Parman eräästä Helsingin liikkeestä. Palvelu pelasi ensin hyvin, kaikki näytti sujuvan kuten oli luvattu.

Keittiösuunnitelmaa kuitenkin muutettiin luvatta, ja korjauspyyntöön suhtauduttiin todella huonosti. Jälkipyykki on kaiken kaikkiaan ollut uskomatonta, olen saanut kuulla kauppiaalta haukkuja luonteestani ja vääristeltyjä kommentteja puheistani. Jälkipyykki on edelleen menossa.

Palautteeni koskee siis vain tätä yhtä liikettä ja sen palvelua. Muista en tiedä.

• rakentaja

Ollaan oltu Novartin tavaraan ja toimitukseen tyytyväisiä. Pari asiaa meni vaihtoon ja ne piti hoitaa myyjän kanssa ja siinä sitten myyjä tyri kunnolla. Suosittelen siis itse Parmaa mutta luottakaa ensivaikutelmaanne myyjästä. Meidän myyjä tuntui tosi hätäiseltä ja epäröimme hankintaa mutta kun kalustesuunnitelma oli paras saaduista suunnitelmista niin päädyimme siihen. Olemme katuneet valintaa monta kertaa sen jälkeen. Kuusi viikkoa toimituksesta ja nyt rupee olemaan kaikki vaihdokit vaihdettu, onneksi laskukin oli väärin joten laskua ei ole tullut maksettua.

• dumm
        rakentaja kirjoitti:

Ollaan oltu Novartin tavaraan ja toimitukseen tyytyväisiä. Pari asiaa meni vaihtoon ja ne piti hoitaa myyjän kanssa ja siinä sitten myyjä tyri kunnolla. Suosittelen siis itse Parmaa mutta luottakaa ensivaikutelmaanne myyjästä. Meidän myyjä tuntui tosi hätäiseltä ja epäröimme hankintaa mutta kun kalustesuunnitelma oli paras saaduista suunnitelmista niin päädyimme siihen. Olemme katuneet valintaa monta kertaa sen jälkeen. Kuusi viikkoa toimituksesta ja nyt rupee olemaan kaikki vaihdokit vaihdettu, onneksi laskukin oli väärin joten laskua ei ole tullut maksettua.

ei ole kuiin huonoa sanottavaa parmasta. Joka ikisessä seinässä mittavirheet. Laatu heikohkoa.

• H. Moilanen
        rakentaja kirjoitti:

Miks ihmeessä se kaapisto pitää ostaa sieltä mistä saa "parhaan suunnitelman"? Saahan ne täsmälleen samat kaapit mistä vain sen suunnitelman mukaan.
        En ole ikinä tuota ymmärtänyt.

• ammattilainen
        H. Moilanen kirjoitti:

Miks ihmeessä se kaapisto pitää ostaa sieltä mistä saa "parhaan suunnitelman"? Saahan ne täsmälleen samat kaapit mistä vain sen suunnitelman mukaan.
        En ole ikinä tuota ymmärtänyt.

Just tollaset tekee sen, että ammattitaitoiset suunnittelijat eivät anna niitä suunnitelmia ilmaiseksi ennenkuin kaupat on tehty.Tykkäät varmasti itsekin siitä jos joku teettää sulla työn ja kun palkanmaksun aika tulee,ihmettelee miksi sulle pitäisi maksaa???

• Kotti

Ei todellakaan tule Kalustetukun rungot Novartilta, se on vissi. Novart ilmoittaa aika reilusti omilla nettisivuillaankin omat tuotemerkkinsä.

• Sylttytehdas

Eipä taida Novart ilmoittaa, kuka runkolevyn valmistaa. Ei ole kaupankäynnille eduksi sitä kenellekään kertoa.

• minä

Ei ole kuin huonoa sanottavaa parmasta. Joka ikisessä seinässä mittavirheet. Eivätkä vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin. Keittiö on kaksi kuukautta odottanut viimeiset osat eikä ole käyttökelvollinen.

• :(

Viides kuukausi meneillään ja en voi sanoa mitään hyvää ParmaKeittiöstä tai Novart.

"Jälkipyykki on kaiken kaikkiaan ollut uskomatonta, olen saanut kuulla kauppiaalta haukkuja luonteestani ja vääristeltyjä kommentteja puheistani."
      "Tavaran luovutuksen jälkeen palvelu loppui täysin. Jos puhelimeen vastasivat niin tylyä vastausta sai ja aina oli mukamas niin kiire että ei ehtinyt keskustella, eikä sieltä ikinä soitettu takaisin."
      "Olemme katuneet valintaa monta kertaa sen jälkeen"

Minäkin olen tähän törmännyt niin ei vaikuta olevan yksi liike vaan myös Novart:ssa on samanlaista touhua, ei välitetä eikä vastataan puhelimeen.

• Never again

Parmaa ei enää ikinä meille. Kallista myyvät ja ei kyllä vastaa millään laatu sitä hintaa. Toimituksesta uupuu materiaalia ja uuden saaminen kestää. Milloin on mitäkin vialla ja kalliilla myydyt kodinkoneetkin täyttä skeidaa. Asioiden hoito ongelmatilanteessa ei toimi ja vastuuta ei oteta. Se sysätään aina seuraavalle ja lopulta asiakas todellakin on vaan hankala.

• pettymysten summa

Jos myyjä ei hoida reklamaatioita, niin eikun puhelu tehtaan toimitusjohtajalle, että selvittää missä vika. Kyllä alkoi tapahtua, vaikka eivät ole tehtaan myymälöitä. meillä puuttui saranoista lähtien toimituksesta tavaraa, osa oli tehtaan virheitä ja osa virheistä tehnyt myyjä. Meni 4 viikkoa, ennen kuin saatiin kaikki, mutta saatiin ja rahallinen korvaus. Lopputulokseen olen tyytyväinen.

• Lennu

Mulla ei ole parmasta mitään hyvää sanottavaa.. Ammattitaidoton myyjä ei tiennyt mitä on myymässä.
      Pöytätasot väärän kokoisia, toimituksesta puuttui tavaraa, laatikot ei aukea, myyjä ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin, väärät vetimet ja vääränkokoiset vedinporaukset, meille tuli myös tavaraa, joka ei meille kuulunut ja niistä laskutettiin.
      Myyjälle tästä ilmoitimme ja hän sanoi, että laskun loppusumma ei muutu.
      Ylimääräiset tavarat on siis jo palautettu.
      Nyt on otettu yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja toivottavasti päästäisiin asiassa eteenpäin.

• Annelia...

Minulla on ollut edellisen talon keittiö ja kodinhoitohuone Parmasta. Samoin kuin mökin keittiö ja yhden vanhemman sukulaisen keittiö. Hinta on aina kilpailutettu ja joka kerta olen ollut tyytyväinen. Tasojen mallistosta en heillä pidä vaan olen ne itse hankkinut muualta. Nyt uuden talon keittiön suunnittelu meneillään ja aivan varmasti Parman keittiö. Tämä positiivinen kokemus Turusta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe