Moikka! Minä nyt päätin kirjoittaa keraanki tänne palstalle.. Olen kirjoittanut tästä ennenkin, mutta minulla on n.reilu 8.kk ikäinen uros Suomenlapinkoira, Otto. Se on vieläkin ihan villi ja riehuu.. Ja ennen kaikkea se puree todella paljon? Minkä ikäisenä lopettaa, vai onko ongelma minussa.. Torun sen kyllä hyvin, jos se puree ynm.. Mutta kiitos jo etukäteen asiantuntijalle :D
Todellako?
6
802
Vastaukset
- maiski
mulla on kohta 7kk vanha slk uros ja se myös tykkää tuosta puremisesta,mutta luultavasti koittelee mitä saa tehdä ja mitä ei. Kannattaa näyttää selkeästi että se tekee väärin, eiköhän se ajan myötä jää pois. Syy voi olla myös siinä että se kaipaa sun huomiota, ja senhän se saakin puremalla/näykkimällä.
- Hosuli :)
Toivottavasti jää ajan myötä pois mutta mietin juuri että kuinka kauan siihen oikein menee meitin poika täyttää huhtikuussa 2v. ja on yhtä villi vieläkin kuin pentuna.
- Girjun emäntä
Hosuli :) kirjoitti:
Toivottavasti jää ajan myötä pois mutta mietin juuri että kuinka kauan siihen oikein menee meitin poika täyttää huhtikuussa 2v. ja on yhtä villi vieläkin kuin pentuna.
Suomenlapinkoirat ovat viisaita, toimeliasta väkeä, puuhapakkauksia, mutta hommassa pitää olla jotakin 'järkeä'. Ne rakastavat ratkaista pulmia yhteistyössä kaksijalkaisten kaverien kanssa. Eli järjestäkää suomenlapikoirillenne jotakin aivotyötä. Koulutus ei ole yhtään pahitteeksi, varsinkaan kaksijalkaisille puuhakavereille. Hämmästelen mitä kaikkea nämä oppivat - en niinkään puhu omistani, joita hölmöyttäni ensin löin tässä suhteessa hieman laimin, vaan tuttujen kasvattajien lapinkoiria, joukossa viralliset paperit saaneita rauniokoiria, näitä varsinaisia kuonosalapoliiseja - ne todella nauttivat valtavasti saadessaan harjoitella 'arvoituksia' ja olla järkihommissa ja hyödyksi. Työkoiria kun ovat.
- myös
Hei!
mulla on nyt 1 v porokoirauros onni, joka puree vähän vieläkin.
Nyt se kuitenkin jo osaa lopettaa melkein heti itsestään, joskus pitää muistutella, ja näyttää, että jättäisin sen muka yksiN. sitten leikki kyllä loppuu.
Pentuna Onni oli aivan hirveä, hyppi, pomppi, ja puri niin, ettei lopettanut mistään hinnasta, sitten vasta kun väsyi.
koirassa on tapahtunut Huomattava muutos, puolen vuoden aikana.
Se kyllä hyppii joissain määrin vieläkin, ja puree, muttei enää paljon.
Joko se on viisastunut iän myötä, tai märätietoisen koulutuksen takia...
Sinun kannattaa jättää koira yksin jonnekkin, kun se alkaa purra, vaikka huoneeseen, ja haet sen sieltä sitten pois. Jos se puree nytkin, eikun uudestaan.
Näin meillä... Käytössä on myös ollut esipullo, jonka olen todennut tehokkaaksi.
Onni on todella epäluuloinen, ja juro vieraita kohtaan, ja sitä pitää vieraiden lähestyä tosi varovasti.. Se tietenkin ensisiaisesti alistuu sitten, mutta voi myös näykätä. Munuun se osaa jo luottaa, ja muihin perheenjäseniin...
Tämä voi johtua sitä, että suutuin melko pahasti, kun se puri. Se tietenkin huomasi, kun sattui, ja hyökkäsi uudelleen... ole mahdollisimman rauhallinen, voimakeinot ei ainakaan meillä siis kannattanut.
No, iinä pari neuvoa....
Onnea koirasi kanssa!!!!!!!
Ja ennenkaikkea, älä lannistu!Kiitos hirveästi noista viesteistä! Niistä oli minulle todella paljon apua! :) Ei muuta, kuin koiran kans puuhastelemaan. Ja hyvää pian alkavaa kevättä kaikille koira ihmisille. :) (:myös koirattomille:)
- änni
Jotkut lappalaiskoirat vain ovat vähän villihköjä. :D Minun lapinporokoirani (1v) on aika samanlainen, villi ja vilkas, lenkeilläkin tekis vaan mieli leikkiän. Puremista sillä on enää nykyään vain leikkejen yhteydessä, ja joskus jos joku tuttu tulee moikkaamaan niin se saattaa ottaa hampailla kiinni.
Mutta eiköhän se ole sitä nuorten koirien innokkuutta, iän myötä se varmasti menee ohi.
Tuossa 11 kk:n iässä sen toisille koirille haukkuminen ja muu vastaava riehuminen tosiaan meni sen verran pitkälle, että kastrointia piti kokeilla. Ja se kyllä tepsi :) Paljon on tottelevaisempi poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458