Kumpi parempi ? Jos vertaa kummankin merkin huippukoneita. Kiinnostaisi tuo Boschin täysautomaatti tai sitten Mielen integroitu kone.
Tuota B:n automaattia kun ei saa integroituna (käsittääkseni).
Onko muuten integroinnissa haittapuolia. Tietysti se kalustelevyn hinta, mutta onko luukku paljonkin raskaampi avata tms
Bosch vai Miele
33
38162
Vastaukset
- Voima
Jos valitset Mielen niin saat saksalaisen koneen joka on Saksassa tehty. Bosch ja Siemensin koneet tulee Itä-Euroopasta, samasta tehtaasa. Boschilla ja Siemenssillä on vain eri etupaneeli ja tarroitukset.
- saksalaiset koneet
Boschilla on 19 eri mallista konetta myynnissä Suomessa. Kolme mallia tehdään Puolassa, loput Saksassa (mm. kaikki kalustepeitteiset mallit).
- jjj
saksalaiset koneet kirjoitti:
Boschilla on 19 eri mallista konetta myynnissä Suomessa. Kolme mallia tehdään Puolassa, loput Saksassa (mm. kaikki kalustepeitteiset mallit).
Käsittääkseni bocshin ja siemenssin kodin koneet on ihan samoja ja tehdään turkissa.
- saksalaiset koneet
jjj kirjoitti:
Käsittääkseni bocshin ja siemenssin kodin koneet on ihan samoja ja tehdään turkissa.
Bosch ja Siemnes kuuluvat samaan yhtymään. Turkissa ei tehdä yhtään Suomen markkinoilla olevaa B:n tiskikonetta. Käsityksesi on väärä ja peräisin suoraan hanurista.
But seriously: katso www.helsinginenergia.fi ja sieltä kodinkoneoppaat. Pääkaupungin oma sähköyhtiö pitää asiakkailleen ja muillekin esillä tietoa markkinoilla olevaista kodinkoneista. Listatssa on koneiden tärkeimmät ominaisuudet ja myös valmistusmaa. Eli sieltä katsot niin ei tarvitse luulla.
- jussi
Jos haluat kunnon laatupelin, niin Miele.
Jos haluat hyvää keskitasoa olevan koneen, niin Bosch.
Itse ottaisin Mielen. Säilyy mielenrauha ja todennäköisesti puhdistaa astiasi vielä kauan sen jälkeen kuin boschista on metallit kierrätetty uusiin laitteisiin.- L A A T U
luepa tämä kirjoitti:
Lueppa tämä. Hajoaa ne Rolls Roycetkin joskus, mutta harvemmin kuin Fordit.
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=766607 L A A T U kirjoitti:
Lueppa tämä. Hajoaa ne Rolls Roycetkin joskus, mutta harvemmin kuin Fordit.
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=766607Vai kestää heidän astianpesukoneensa muka 20 vuotta! Siinä oli nyt kyllä nolla liikaa.
Aiommekin ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen tässä asiassa. Mielen koneesta on aiheutunut meille tähän mennessä 20000 euroa maksanut keittiöremontti, joka on edelleen kesken ja hinta nousee.
Mutta laatu maksaa, sanoo Miele. Kyllä todella maksaakin!- Miele - fani
homeahdistus kirjoitti:
Vai kestää heidän astianpesukoneensa muka 20 vuotta! Siinä oli nyt kyllä nolla liikaa.
Aiommekin ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen tässä asiassa. Mielen koneesta on aiheutunut meille tähän mennessä 20000 euroa maksanut keittiöremontti, joka on edelleen kesken ja hinta nousee.
Mutta laatu maksaa, sanoo Miele. Kyllä todella maksaakin!Et sitten vakuutusta ole ottanut?
Miele - fani kirjoitti:
Et sitten vakuutusta ole ottanut?
...että vakuutuksen ottaminen korvaa kaiken ja pelastaa huolilta. Tämän suuruusluokan vesi- ja homevauriossa se on murto-osa mitä vakuutusyhtiöstä voi ehkä joskus saada takaisin. Eivät korvaa homenäytteiden ottoa, irtaimiston tuhoutumista homemyrkkyjen takia käyttökelvottomaksi, lääkkeitä ja lääkäreitä, ansionmenetystä, olen edelleen sairauslomalla jne.
Rakennusliikkeelle kai maksavat, jälkikäteen. Tähän mennessä emme ole saaneet euroakaan vielä, eli kaikki on pitänyt itse kaivaa jostain (lainata pankista).
Mutta MIELE on laatukone. Ja L A A T U maksaa, eikös niin.- muuta
homeahdistus kirjoitti:
...että vakuutuksen ottaminen korvaa kaiken ja pelastaa huolilta. Tämän suuruusluokan vesi- ja homevauriossa se on murto-osa mitä vakuutusyhtiöstä voi ehkä joskus saada takaisin. Eivät korvaa homenäytteiden ottoa, irtaimiston tuhoutumista homemyrkkyjen takia käyttökelvottomaksi, lääkkeitä ja lääkäreitä, ansionmenetystä, olen edelleen sairauslomalla jne.
Rakennusliikkeelle kai maksavat, jälkikäteen. Tähän mennessä emme ole saaneet euroakaan vielä, eli kaikki on pitänyt itse kaivaa jostain (lainata pankista).
Mutta MIELE on laatukone. Ja L A A T U maksaa, eikös niin.tekemistä oo homekorva, ku rutkuttaa täällä päivät pitkät jostain homeesta, niin otan osaa. Mie oon kohta nimimerkki "Ahdistunut" , jos iänikuinen ruikutus ei kohta lopu. Rupee tekemään vaikka bisnestä sillä homeella. Perusta homeateljee, niin saat tekemistä. Tää palsta oli ihan asiallinen, ennenkuin nämä turilaat pilasivat sen näillä asiattomilla jutuilla. Varmaan ottaa päähän, mutta lopeta jo hyvä ihme. Eiköhän sun jutut oo jo nähty.
muuta kirjoitti:
tekemistä oo homekorva, ku rutkuttaa täällä päivät pitkät jostain homeesta, niin otan osaa. Mie oon kohta nimimerkki "Ahdistunut" , jos iänikuinen ruikutus ei kohta lopu. Rupee tekemään vaikka bisnestä sillä homeella. Perusta homeateljee, niin saat tekemistä. Tää palsta oli ihan asiallinen, ennenkuin nämä turilaat pilasivat sen näillä asiattomilla jutuilla. Varmaan ottaa päähän, mutta lopeta jo hyvä ihme. Eiköhän sun jutut oo jo nähty.
... ja minulla on erittäin perusteltu mielipide Mielen kodinkoneista. Käyttökokemusta on.
Minua ottaa päähän nämä Mielen mainosmiehet, joita tämä palsta on täynnä. Siksi olen vähän korjannut näitä katteettomia "laatu"-juttuja.
Sinulle solvaaja, ahdistu minun puolestani ihan rauhassa, mutta älä nimittele muita kirjoittelijoita homekorviksi, turiloiksi ja epäasiallisiksi. Minä kirjoitan täällä kodinkoneista, sinun kirjoituksessasi niistä ei ollut puolta sanaa. Vaihda itse palstaa.- Osku vanhempi
homeahdistus kirjoitti:
... ja minulla on erittäin perusteltu mielipide Mielen kodinkoneista. Käyttökokemusta on.
Minua ottaa päähän nämä Mielen mainosmiehet, joita tämä palsta on täynnä. Siksi olen vähän korjannut näitä katteettomia "laatu"-juttuja.
Sinulle solvaaja, ahdistu minun puolestani ihan rauhassa, mutta älä nimittele muita kirjoittelijoita homekorviksi, turiloiksi ja epäasiallisiksi. Minä kirjoitan täällä kodinkoneista, sinun kirjoituksessasi niistä ei ollut puolta sanaa. Vaihda itse palstaa.Kiinnostaa tietää mistä vuoto aiheutui. Oliko kone vuotanut alleen vai vuosiko vesi- tai viemäröintiasennukset. Eli olisiko vahinko voinut tulla myös muunmerkkisellä koneella?
- tämmöinen
homeahdistus kirjoitti:
Sinulle solvaaja, ahdistu minun puolestani ihan rauhassa, mutta älä nimittele muita kirjoittelijoita homekorviksi, turiloiksi ja epäasiallisiksi. Minä kirjoitan täällä kodinkoneista, sinun kirjoituksessasi niistä ei ollut puolta sanaa. Vaihda itse palstaa.http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/homejuusto-paarynatorttu.aspx
Osku vanhempi kirjoitti:
Kiinnostaa tietää mistä vuoto aiheutui. Oliko kone vuotanut alleen vai vuosiko vesi- tai viemäröintiasennukset. Eli olisiko vahinko voinut tulla myös muunmerkkisellä koneella?
hiljalleen, tippumalla, ties kuinka pitkän aikaa. Kosteusvaurio ei ilmoittanut mitenkään itsestään, vaan asettui seinään ja lattian alle ja kasvatti homeita. Ei ollut vettä lattialla, ei hajua, ei kupruillut seinä tai parketit. Koko karmeus paljastui vasta, kun seinä avattiin ja parketit nostettiin ylös.
tämmöinen kirjoitti:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/homejuusto-paarynatorttu.aspx
olipa hauskaa. Ehdotat homeesta sairastuneelle homejuustokakun tekoa. Ai kun olet vitsikäs ihminen mielestäsi.
- kirjoitit
homeahdistus kirjoitti:
hiljalleen, tippumalla, ties kuinka pitkän aikaa. Kosteusvaurio ei ilmoittanut mitenkään itsestään, vaan asettui seinään ja lattian alle ja kasvatti homeita. Ei ollut vettä lattialla, ei hajua, ei kupruillut seinä tai parketit. Koko karmeus paljastui vasta, kun seinä avattiin ja parketit nostettiin ylös.
että takaa. Koeta nyt päättää vuosiko kone takaa vai reunasta? Mikä siellä vuotaa, onko koneessa ollut pesutilassa reikä vaiko poistoletku ollut paskana? Onko vesitasku vuotanut vai joku läpivienti?
kirjoitit kirjoitti:
että takaa. Koeta nyt päättää vuosiko kone takaa vai reunasta? Mikä siellä vuotaa, onko koneessa ollut pesutilassa reikä vaiko poistoletku ollut paskana? Onko vesitasku vuotanut vai joku läpivienti?
kun en ole kodinkoneasiantuntija, joudun vain käyttämään niitä. Päällepäin koneesta ei löytynyt vikaa, mutta ehkä Miele tietää, mihin he ovat sen "ylimääräisen poistoreiän" laittaneet?
- mike
homeahdistus kirjoitti:
Vai kestää heidän astianpesukoneensa muka 20 vuotta! Siinä oli nyt kyllä nolla liikaa.
Mutta laatu maksaa, sanoo Miele. Kyllä todella maksaakin!Putkistot murheena
Maaliskuussa julkaistuissa Vakuutussanomissa todetaan, että vahinkotiheys on ollut suurin 70-luvun omakotitaloissa, 70- ja 80-luvun rivitaloissa sekä 60-luvun ja tätä vanhemmissa kerrostaloissa. Vahingoista puolet on kohdistunut putkistoihin ja niissä vahinkoja on ollut eniten kylmävesijohdoissa. Laitteista eniten vahinkoja on sattunut astiapesukoneiden kanssa (9 prosenttia kaikista vuotokohteista). Lähes puolet näistä vahingoista on sattunut alle kymmenen vuotta vanhoissa astianpesukoneissa. Uusien astianpesukoneiden poistoletku on aiheuttanut yli 40 prosenttia kaikista astianpesukoneiden letkuvahingoista.
- Tiina-ei-enää-tiskaa
Itse pähkäilin samojen kysymysten kanssa, mutta eräs myyjä toi valaistusta näyttämällä tietoa osoitteesta:
http://www.cylinda.fi/index.cfm?fuseaction=products.showproducts&pg_id=000B8F11-4414-1FF1-B97FB38EC264E026&pl_id=00032434-EBD6-1D40-9CCB0069C0A8D853
Oli sen verran vakuuttavaa luettavaa, että tutkin koneiden rakenteita ja yksityiskohtia tarkemmin myymälöissä, ja päädyin integroitavaan Cylindaan. Hankkimani luukun kalustelevy oli itsessään aika painava, mutta se ei nyt tunnu avattaessa, koska Cylindan luukun avausmekanismin jousissa on säätö, jolla luukun sai täysin tasapainotettua. Hieno kone muutenkin.- gjhgjk
Omasta cylindasta (huippumalli) on hajonnut lähes kaikki osat. Nyt taitaa mennä kaatopaikalle.
- Tiina-ei...
gjhgjk kirjoitti:
Omasta cylindasta (huippumalli) on hajonnut lähes kaikki osat. Nyt taitaa mennä kaatopaikalle.
Ai lähes kaikki osat??? Heh, niin varmaan! Tervetuloa meille tiskaamaan hienolla Cylindalla.
- Giselle
Meillä on keskihintainen pari vuotta vanha Boschin tiskari. Konetta etsiessämme tsekkasimme myös Mielen, mutta Bosch voitti mm. ulkonäön ja hinnan puolesta. Tyytyväisiä olemme olleet. Ohjelma vaihtoehtoja on neljä, joihin kaikkiin saa ns. lyhennyksen. Aktiivisessa käytössä on yksi ohjelma, muita ohjelmia on käytetty yhteensä varmaan parisenkymmentä kertaa.
Ja kone on valmistettu Saksassa. Tosin en yhtään epäile, etteikö osa tehtään työntekijöistä olisi turkkilaisia. ;)- 3 kg
"Ja kone on valmistettu Saksassa. Tosin en yhtään epäile, etteikö osa tehtään työntekijöistä olisi turkkilaisia. ;)"
– Hyvä huomio :-)))
- -----
Ostin ennen pesukoneen joka viides vuosi
Sitten ostin Mielen ja 9v kulunut. Kone kehrää kuin uusi- Pettynyt
Minullakin oli luulo, että Mielen koneet ovat laadukkaita, kunnes hankin niitä riittävästi kotiin. Jääkaapin ovenkahva on vaihdettu 4 kertaa. Peuskoneen poistopumpun tiiviste alkoi vuotaa. Tämän takia koko poistopumppu piti vaihtaa hintaan 158.80 €. Takuuaikana pesukoneen termostaatti temppuili ja keitti vedet. Onneksi vaimo oli vieressä ja sammutti höyryävän koneen. Mielen koneet on tehty kalliista osista, mutta niissä on ihan samalla tavalla heikkoja kohtia kuin kaikissa muissakin. Heikoin lenkki määrittää lopullisen laadun. Mielen varaosat ovat tosi kalliita.
- ..---
Pettynyt kirjoitti:
Minullakin oli luulo, että Mielen koneet ovat laadukkaita, kunnes hankin niitä riittävästi kotiin. Jääkaapin ovenkahva on vaihdettu 4 kertaa. Peuskoneen poistopumpun tiiviste alkoi vuotaa. Tämän takia koko poistopumppu piti vaihtaa hintaan 158.80 €. Takuuaikana pesukoneen termostaatti temppuili ja keitti vedet. Onneksi vaimo oli vieressä ja sammutti höyryävän koneen. Mielen koneet on tehty kalliista osista, mutta niissä on ihan samalla tavalla heikkoja kohtia kuin kaikissa muissakin. Heikoin lenkki määrittää lopullisen laadun. Mielen varaosat ovat tosi kalliita.
kyl mulla on vaan hyviä kokemuksia mielestä esim pesukone kesti 16v kunnes ohjelmakortti pamahti et luulenpa et maksoi se laite sit 300 tai 3000e niin aina löytyy malleista muutama huonokin kuitenkin luulen et korjaukseen joutuvista koneista miele ei ole varmasti ensimmäisten joukossa.laatu heittelee vähän liikaa nykylaitteissa ei se hinta ole aina vastaa laatua
etenkin kun nykyään käytetään paljon muoviosia.
- Mieletömänä mielellään
Minuula on vajaa kaksi vuotta vanha Mielen viinikaappi. Kahden kuukauden jälkeen alkoi lämpötila olla sama kuin huonelämpötila. Usean "korjauskerran" jälkeen vaihtoivat uuteen.
Uusi toimi viime syksyyn ja lämmöt olivat taas huonelämpötiloja. Huolto on siitä asti tilaillut osia saksasta, eivät ole vielä tulleet tähän päivään mennessä. Eivät kylläkään ole edes käyneet vilkaisemassa kertaakaan konetta. Kypsytä siinä sitten viinejä, ei ikä riitä, ja ainut mikä kypsyy on Mielen huollon odottaja.
Mielen huolto on suomalaisten webbisivujen mukaan palkittu useana vuonna, muistaisivat sanoa, ettei se päde täällä suomessa. - kkk+k
se on vaan tosiasia.
hinta/laatu suhde on jo toinen asia. mieti myös tarvitko pesukonetta 30v:ksi, tai tekeekö mieli vaihtaa jo 5-8 vuoden päästä- tikkanen56
Mielestä on ikävä kyllä vain huonoja kokemuksi tässä taloudessa. Vajaan vuoden vanha astianpesukone hajosi kolmannen ja viimeisen kerran kuukausi sitten. Onneksi sain myyjäliikkeen kautta puhuttua vihdoin vaihdoin toiseen merkkiin (bosch). Pian tämän jälkeen pamahti pyykinpesukone. 5kk vanha tonnin kone sanoi itsensä irti. Elektroniikka kärähti. Ammattihuoltomies tuli viikossa vaihtamaan uutta ja pisti koneeseen väärän osan sisään, eikä toiminut edelleenkään. Vasta neljännen huoltokerran jälkeen ja 1kk risan koneen kanssa taisteltuani suostuivat vaihtamaan uuden samanlaisen koneen. Toivotaan että tämä ei nyt paukahda jälleen puolen vuoden ikäisenä. Mielellään käytän tulevaisuudessa rahat johonkin toiseen merkkiin. Alunperin valitsin Mielen juuri tuosta mielikuvasta, että sillä pärjää seuraavat 20vuotta. Ehkä on joskus pärjännyt, mutta ei todellakaan enää tänä päivänä.
- Miele_oli_laatua
Meillä on ollut Mielen jääkaappi (8952) pari vuotta. Siinä on mennyt kahdesti termostaatti rikki sillä seurauksella, että kaikki jäätyy jääkaapissa.
Hyvä Miele!- Asiakaspalvelua on
Jatkoa. Pitää sen verran sanoa, että takuusen nuo ovat menneet joka tapauksessa. Pisteet siitä Mielelle.
- Hintatitoinen
meillä on mielen jääkaappi ja pakasti oven kahvan jousi on katkennut useamman kerran ,pelkkää jousta ei saa pitää ostaa koko kahva maksaa 175 € .aivan ryöstöhinta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593