portugali

kauppiska

Onko kukaan käynyt Carvoeirossa? Minkälainen paikka? Ja kuinka kaukana esim. Praia da Rochasta?

7

1288

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissa24

Toivottavasti en vienyt matkaa sun nenäsi edestä. Varattiin juuri 2 viikkoa Monte Carvoeirosta syyskuussa. Paikka ei ole entuudestaan tuttu. Carvoeiro sijaitsee suunnilleen Lagosin ja Albufeiran puolessa välissä.(Lagoan kaupungista suoraan etelään rannikolla.) Joten ei siitä pitkä matka ole Praia da Rochaan. Lomakohde on vanhan kalastajakylän alueella ja kuvista päätellen Albufeira pienoiskoossa. Syyskuun jälkeen tiedän tarkemmin.

• kauppiska

Et vienyt matkaa nenäni edestä, loma on jo varattu. Kävinkin katsomassa sun omia sivuja ja totesin sun reissanneen enemmänkin. Kiinnitin huomiota Helvetinjärven kuviin. Olen kotoisin täältä Helvetinkolun maisemista. Myös moni muu käyty kohde yhdistää meitä. Me oltiin viime vuonna Praia da Rochassa ja se vei kyllä voiton tähän astisista matkoista. Luonnon näkymät oli aivan mahtavat. Toivottavasti Carvoeiro on samaa tasoa ja hotelli myös.

• Sissa24
        kauppiska kirjoitti:

Et vienyt matkaa nenäni edestä, loma on jo varattu. Kävinkin katsomassa sun omia sivuja ja totesin sun reissanneen enemmänkin. Kiinnitin huomiota Helvetinjärven kuviin. Olen kotoisin täältä Helvetinkolun maisemista. Myös moni muu käyty kohde yhdistää meitä. Me oltiin viime vuonna Praia da Rochassa ja se vei kyllä voiton tähän astisista matkoista. Luonnon näkymät oli aivan mahtavat. Toivottavasti Carvoeiro on samaa tasoa ja hotelli myös.

Sittenhän meillä on molemmilla upea loma tiedossa! Kovasti minäkin odotan matkaa, vaikka alunperin olikin Kroatian matka tälle kesälle suunnitteilla. (Näin se mulle usein käy, että kohteet vaihtuu.) Harrastatko patikointia ja harrastitko sitä edellisellä Portugalin reissullasi? Minä olin viimeksi vuonna 2000 ja silloin ei vielä laji kuulunut harrastuksiin. Nyt täytyy ehdottomasti päästä patikoimaankin.
        Helvetinjärvellä olimme viime kesänä. Hankittiin vähän alkukuntoa Skotlannin reissulle. Olin Helvetinjärvelle jo pitkään haikaillut, mutta paikka on meille liian kaukana päiväreissuksi. Oltiinkin Ikaalisissa yötä. Kylpylä oli kiva patikointireissun päälle.
        Huomasit varmaan myös tuon lomaosakematkailijoiden yhteisön ( http://groups.msn.com/lomaosakematkailijat ), jonka perustimme, kun täällä alkoi tuo kirjoittelu mennä överiksi. Olisi kiva, jos kirjoittelisit sinnekin kommentteja reissuistasi. Minua kiinnostaa tietysti tämä Carvoeiro, varsinkin jos menet sinne ennen minua. Onko sullakin Monte Carvoieiro Club majoituksena?

• jossain olen käynyt minäkin
        kauppiska kirjoitti:

mutta joskus maailma pienenee silmissä. Kirjoittelin juuri tuossa Carvoeirosta ja luin sen jälkeen jutusteluanne Helevetinkolun maisemista. Olen nimittäin vuokrannut heinäkuun pariksi viikoksi mökin Helvetintinkolun kansallispuiston reunalta. Kuvausta harrastavana odotan myös lumoavia kolumaisemia.

seitsemisen vuotta sitten. Viehättävä, idyllinen kalastajakylä. Kävin juuri nettisivuilla varmistamassa, että samasta kylästä kyse. Oltiin RCI-vaihtoviikolla (Vierumäki) reissussa. Viikko Espanjassa, josta oltiin kentältä vuokrattu auto ja toinen viikko Portugalissa. Oli ns. Gold Grown -majoitus. Pieni, mutta todella hyvin varusteltu kaksio, jossa parveke sekä oma koko huomeiston kokoinen kattoterassi merinäköaloin. Siivous päivittäin, lakanat muistaakseni joka toinen päivä. Todella ystävällistä henkilökuntaa. Carvoieiro sopii hyvin iisille lomailijalle. Paljon hyviä, pieniä ruokamestoja, pääasiassa brittituristeja (ko. RCI suurin majoittaja tuolloin). Auton vuokraaminen jo kentältä suositeltavaa. Lähimpään hyvään mercadoon oli tuolloin muistaakseni n. 5 kilometriä ja vajaa 10 'Peran' uimarannalle (suurempi uimaranta). Carvoeirossa, kalastajarannassa on yleinen pieni uimaranta. Jos haluaa vähän eksoottisemmalle rannalle, noin kilometrin päässä rinteen päältä lähti pieni polku, joka johti hiljaiselle poukamalle.
      Mitä muuta haluat tietää? Etäisyyttä Praia da Rochaan en muista. Ei jäänyt erityisesti mieleen, kun tehtiin suurempia päivätrippejä silloin, kun kierreltiin. Käytiin mm. 'maailman lopussa!'. Se on se Portugalin eteläisin kärki. Aikoinaan uskomusten mukaan siitä alkoi maailman loppu (maapallo oli tuolloin litteä!)
      PS. Auto on lähes välttämätön apuväline, jos haluaa Carvoeirosta lähteä pidemmälle.

• Sissa24

Tuntuu olevan ihan mun kohteeni! Sain juuri muutama päivä sitten patikkaoppaan Algarveen. Carvoeirosta lähtee rannikkoa pitkin kumpaankin suuntaan patikkareitit. On hyvä, kun ei tarvitse ensin körötellä pitkiä matkoja autolla. Kylä ja kohdekin tuntuvat juuri sopivilta. Meillä on ainoastaan 1 mh huoneisto ja sekin ilmeisesti pääräkennuksessa, mutta tuskin se menoa haittaa. Auto otetaan yleensäkin aina kentältä. Vaikka autosta tulee lisäkustannuksia, se säästää lomilla aikaa itse lomailuun eikä tarvitse olla aikataulujen armoilla.
        Itse olen Algarvessa pari kertaa ollut. Rannikko on koluttu maailmanloppua myöten. Löytyisköhän sisämaasta mitään mielenkiintoista?
        Mihin aikaan vuodesta olitte? Onkohan syyskuussa vielä uintikelit?
        Niin, ja hauskaa loma Helvetinkolun maisemissa!

Sissa24 kirjoitti:

Tuntuu olevan ihan mun kohteeni! Sain juuri muutama päivä sitten patikkaoppaan Algarveen. Carvoeirosta lähtee rannikkoa pitkin kumpaankin suuntaan patikkareitit. On hyvä, kun ei tarvitse ensin körötellä pitkiä matkoja autolla. Kylä ja kohdekin tuntuvat juuri sopivilta. Meillä on ainoastaan 1 mh huoneisto ja sekin ilmeisesti pääräkennuksessa, mutta tuskin se menoa haittaa. Auto otetaan yleensäkin aina kentältä. Vaikka autosta tulee lisäkustannuksia, se säästää lomilla aikaa itse lomailuun eikä tarvitse olla aikataulujen armoilla.
        Itse olen Algarvessa pari kertaa ollut. Rannikko on koluttu maailmanloppua myöten. Löytyisköhän sisämaasta mitään mielenkiintoista?
        Mihin aikaan vuodesta olitte? Onkohan syyskuussa vielä uintikelit?
        Niin, ja hauskaa loma Helvetinkolun maisemissa!

oltiin kesä- heinäkuun vaihteessa eli kaikkein kuumimpaan aikaan. Tosin merellinen tuuli kattoterassilla mahdollisti suotuisat olosuhteet. Kuten niin monta kertaa aiemmin, poltin ihoni jo ensi päivinä, joten joudun turvautumaan paidan pitoon. Uima-altaalla oli vesi luonnollisesti lämmintä, mutta kyllä maan eteläkärjen vaikutus (Atlanti) pitää merilämpötilankin suht' alhaisena (muistaakseni 16). Uinti meressä on omasta kynnyksestäsi kiinni. Sisämaassa oli jokin linnoitus, jonka nimeä en saa tähän hätään päähäni. Lisäksi niitä pikkukaupunkeja oli parin tunnin ajomatkan päässä eli sopivia 'välipäiväretkiä' lähteä vaikka shoppailemaan.
        Vielä carvoeirosta: lomakylä on rinteeseen rakennettu. Jo pelkästään pari kertaa päivässä tapahtuva kapuaminen päärakennuksen ja rannan väliä tarjoavat sopivaa liikuntaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe