niinpä. Enpä taida päästä läpi. 1 tehtävän tarkistin joka kerta ja sain aina eri vastauksen. Lopullinen vastaus 1_10. Se on väärin. 4 tehtävään sain vastaukseksi jonkun yli 60. Laskin sen jotenkin sillein, et jaoin halkaisijan kahella ja tein sit pythagoraan lauseen jne... Epäyhtälöstä sain ainakin nollakohdat -1 ja -5.
Pahalta näyttää. Pisterajat varmaan aika kovat. Mitä luulette A:n rajoista?
Pitkän matematiikan preliminääri
6
2119
Vastaukset
- Peksi
Pisterajoina preleissä(eri kouluissa voi tietenkin olla eri käytäntöjä) ovat käsittääkseni yo-tutkintolautakunna asettamat ohjepisterajat, jotka ovat seuraavat:
53 - 60 L
42 - 52 E
33 - 41 M
25 - 32 C
19 - 24 B
15 - 18 A
0 - 14 i
Eli 15 pistellä pääsisi läpi. Kannattaa kuitenkin huomioida, etteivät pisterajat ole olleet juuri koskaan noin kovat. Esim. viime vuonna matikasta pääsi läpi 8 pisteellä ja E:n sai jo 36 pisteellä.
Ja sinänsähän ei ole varmaan väliä meneekö preli läpi vai ei, ei sen tulosta sinne ylioppilastodistukseen merkitä. - mocca chocolate
Tehtävän 1 vastaus oli k=-6. Sen sai yksinkertaisesti sijoittamalla x:n paikalle kolmosen ja ratkaisemalla siitä k:n.
Nelostehtävän vastaus oli 133 1/3 (133 kokonaista yksi kolmasosa). Sitä en sitten tiedä miten sen saa, en osannut kun oon jo unohtanut :/. Jos joku viitsisi hieman valaista asiaa?
Myös tehtävä 6 ei meinannut onnistua. Tiedän oikean vastauksen, mutta itse en päässyt siihen millään.
Olen siis vasta ykkösellä ja tehtiin noita tehtäviä vaan harjotukseksi. Silti jäi vaivaamaan nuo joita en osannut :/- tehtävä
Eli siis se korkeusjana jakaa kolmion kahteen osaan, joista sitten muistaakseni jonkin kulman tiesi tai jotain, mutta kuitenkin pythagoraata ja trigonometriaa hyväksi käyttäen sen sai, jos oikein muistan.
- -M-
Ootteko saanu jo tuloksia, miten on menny?
- hienoa
Jees. Oon ihan tyytyväinen.
- kolle
hienoa kirjoitti:
Jees. Oon ihan tyytyväinen.
reippaasti läpi 32pistettä, elikkäs virallisesti c, mutta m:hän siitä ois saanu :D
Pelottaa vaa että kirjotukset on liian vaikeet, kun läpi pitää päästä :S
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769