Koneeseen tulee huomautus, että windows lisää näennäismuistia, on liian pieni. Mikä toi näennäismuisti on?
Mikä on ?
12
995
Vastaukset
- Wikipedia kertoo
http://fi.wikipedia.org/wiki/Näennäismuisti
- Joni
Toi linkki ei kyllä johdattanut mihkään vastaukseen. Näennäismuistin täytyy olla jokin kuviin liittyvä, jos mulla on pitkä rivi pieniä kuvia, tullut koneelle, alkaa toi näennäismuisti loppua. Saanko itse säädettyä sen suuremmaksi, ainakin toi windows kasvattaa sitä jos tila alkaa loppua. Ja kun windows lisää tota muistia automaattisesti, jääkö se sen jälkeen suuremmaksi, vai palautuuko se siihen entiseen kokoon.
- kesken kaiken
Näennäismuistia aletaan käyttämään siinä vaiheessa kun koneen todellinen, fyysinen muisti loppuu kesken.
Et paljon kerro koneestasi etkä siitä paljonko sitä muistia siinä on, mutta oireet on ne että sitä on liian vähän. - Joni
kesken kaiken kirjoitti:
Näennäismuistia aletaan käyttämään siinä vaiheessa kun koneen todellinen, fyysinen muisti loppuu kesken.
Et paljon kerro koneestasi etkä siitä paljonko sitä muistia siinä on, mutta oireet on ne että sitä on liian vähän.Toi ei varmaan pidä paikkaansa, että muisti loppuisi. Mulla on 512 mt muistia Fujitsu on kone. Ja kun eheytän se ilmottaa, että tilaa on yli 80 prosenttia vapaana. Minä kun en laita mitään muistiin. Joten ei toi näennäismuisti voi sitä tarkottaa mistä kerroit. Eikö näennäismuisti ole ihan jotain muuta. Ja kun se alkaa loppuun windows ilmottaa lisäävänsä. Mistä hitosta se sitä lisäisi jos koneessa ei sitä muistia ole. Meneeköhän se ostaan kaupasta lisä kamman?
- Joni
Joni kirjoitti:
Toi ei varmaan pidä paikkaansa, että muisti loppuisi. Mulla on 512 mt muistia Fujitsu on kone. Ja kun eheytän se ilmottaa, että tilaa on yli 80 prosenttia vapaana. Minä kun en laita mitään muistiin. Joten ei toi näennäismuisti voi sitä tarkottaa mistä kerroit. Eikö näennäismuisti ole ihan jotain muuta. Ja kun se alkaa loppuun windows ilmottaa lisäävänsä. Mistä hitosta se sitä lisäisi jos koneessa ei sitä muistia ole. Meneeköhän se ostaan kaupasta lisä kamman?
Joo ihme on jos 512 mt koneeseen ei sovi näytölle 30 pientä kuvaa, tolla palkilla oikeella siirrettäväksi?
- hieman sekaisin?
Joni kirjoitti:
Toi ei varmaan pidä paikkaansa, että muisti loppuisi. Mulla on 512 mt muistia Fujitsu on kone. Ja kun eheytän se ilmottaa, että tilaa on yli 80 prosenttia vapaana. Minä kun en laita mitään muistiin. Joten ei toi näennäismuisti voi sitä tarkottaa mistä kerroit. Eikö näennäismuisti ole ihan jotain muuta. Ja kun se alkaa loppuun windows ilmottaa lisäävänsä. Mistä hitosta se sitä lisäisi jos koneessa ei sitä muistia ole. Meneeköhän se ostaan kaupasta lisä kamman?
"Toi ei varmaan pidä paikkaansa, että muisti loppuisi."
Se on helppo tarkistaa koska käyttöjärjestelmäsi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä XP tai 2000. Eli, paina control, alt ja del pohjaan samaan aikaan ja valitse task manager. Commit charge total kertoo sen hetkisen muistinkäytön ja peak kertoo paljonko on enimmillään ollut käytössä.
"Mulla on 512 mt muistia Fujitsu on kone. Ja kun eheytän se ilmottaa, että tilaa on yli 80 prosenttia vapaana."
Sekoitat kaksi asiaa. Koneen keskusmuistia on 512M, tämä muisti kulkee suoraan prosessoriin. Tuo eheyttäminen ja 80% vapaana on taas kiintolevytilaa, samanlaista mekaanista muistikiekkoa kuin CD-levyllä olevat ohjelmat tai jopa korppuaseman korppulevyt.
"Minä kun en laita mitään muistiin. Joten ei toi näennäismuisti voi sitä tarkottaa mistä kerroit. Eikö näennäismuisti ole ihan jotain muuta. Ja kun se alkaa loppuun windows ilmottaa lisäävänsä. Mistä hitosta se sitä lisäisi jos koneessa ei sitä muistia ole. Meneeköhän se ostaan kaupasta lisä kamman?"
Näennäismuisti on kovalevyn tilaa. Kun koneen sähköinen keskusmuisti (512M) loppuu käytössä kesken, aletaan ylimääräistä raksuttaa sinne hitaalle mekaaniselle kovalevylle ja niin se koko koneen toiminta siinä samalla hidastuu huomattavasti. - sen kaiken
Joni kirjoitti:
Joo ihme on jos 512 mt koneeseen ei sovi näytölle 30 pientä kuvaa, tolla palkilla oikeella siirrettäväksi?
En tiedä mikä on käyttöjärjestelmäsi mutta esim. XP virustorjunta palomuuri varmast jo 120 - 140 megaa tuosta muistista. Sen lisäksi mitä kaikkea muuta koneessasi on päällä...
- Joni
hieman sekaisin? kirjoitti:
"Toi ei varmaan pidä paikkaansa, että muisti loppuisi."
Se on helppo tarkistaa koska käyttöjärjestelmäsi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä XP tai 2000. Eli, paina control, alt ja del pohjaan samaan aikaan ja valitse task manager. Commit charge total kertoo sen hetkisen muistinkäytön ja peak kertoo paljonko on enimmillään ollut käytössä.
"Mulla on 512 mt muistia Fujitsu on kone. Ja kun eheytän se ilmottaa, että tilaa on yli 80 prosenttia vapaana."
Sekoitat kaksi asiaa. Koneen keskusmuistia on 512M, tämä muisti kulkee suoraan prosessoriin. Tuo eheyttäminen ja 80% vapaana on taas kiintolevytilaa, samanlaista mekaanista muistikiekkoa kuin CD-levyllä olevat ohjelmat tai jopa korppuaseman korppulevyt.
"Minä kun en laita mitään muistiin. Joten ei toi näennäismuisti voi sitä tarkottaa mistä kerroit. Eikö näennäismuisti ole ihan jotain muuta. Ja kun se alkaa loppuun windows ilmottaa lisäävänsä. Mistä hitosta se sitä lisäisi jos koneessa ei sitä muistia ole. Meneeköhän se ostaan kaupasta lisä kamman?"
Näennäismuisti on kovalevyn tilaa. Kun koneen sähköinen keskusmuisti (512M) loppuu käytössä kesken, aletaan ylimääräistä raksuttaa sinne hitaalle mekaaniselle kovalevylle ja niin se koko koneen toiminta siinä samalla hidastuu huomattavasti.Tulee vähä ristiriitasta tietoo. Näennäismuisti on väliaikanen muisti. Yritin kelata tietoo tuolta vanhoista keskuteluista. Siellä ei kerrottu meneekö noi johonkin pysyvään muistiin vai katoaako ne automaattisesti kun poistut. Täytyy kait niiden kadota muutenhan kone täyttyis aika nopeesti. Toi muisti loppuu siitä kun selaan noita lapin vaelluskuvia joita täältä löytyy. Ne on joillakin pieniä ja niitä on paljo.Eli kysymys kuuluu kun suljen koneen tyhjeneekö toi näennäismuisti automaattisesti?
- puskee edelleen
Joni kirjoitti:
Tulee vähä ristiriitasta tietoo. Näennäismuisti on väliaikanen muisti. Yritin kelata tietoo tuolta vanhoista keskuteluista. Siellä ei kerrottu meneekö noi johonkin pysyvään muistiin vai katoaako ne automaattisesti kun poistut. Täytyy kait niiden kadota muutenhan kone täyttyis aika nopeesti. Toi muisti loppuu siitä kun selaan noita lapin vaelluskuvia joita täältä löytyy. Ne on joillakin pieniä ja niitä on paljo.Eli kysymys kuuluu kun suljen koneen tyhjeneekö toi näennäismuisti automaattisesti?
"Näennäismuisti on väliaikanen muisti."
Näin on. Kun käynnistät koneesi, muistintarve on alussa noin 120M, kun käynnistät esim. Internet Explorerin se vaatii muistista oman osansa, sanotaan, muistinkäyttö nousee 150M:aan. Jos avaat lisää ohjelmia, tai vaikkapa suuria sivuja sisältäviä sivuja muistia menee enemmän. Jos suljet tuon Internet Explorerin, sen käyttämä muisti vapautuu.
Siinä vaiheessa kun tuo 512M on täynnä, sitä ylimääräistä työnnetään sinne kovalevylle.
"ei kerrottu meneekö noi johonkin pysyvään muistiin vai katoaako ne automaattisesti kun poistut. Täytyy kait niiden kadota muutenhan kone täyttyis aika nopeesti."
Esim. kun sammutat koneen, kaikki ohjelmat sammutetaan ja niiden käyttämä muisti vapautuu. Jos sammutat yksittäisen ohjelman, sen käyttämä muisti vapautuu jne.
"Eli kysymys kuuluu kun suljen koneen tyhjeneekö toi näennäismuisti automaattisesti?"
Kyllä.
Katsoitko kuinka korkealla se muistin käyttö korkeimmillaan on käynyt? - Joni
puskee edelleen kirjoitti:
"Näennäismuisti on väliaikanen muisti."
Näin on. Kun käynnistät koneesi, muistintarve on alussa noin 120M, kun käynnistät esim. Internet Explorerin se vaatii muistista oman osansa, sanotaan, muistinkäyttö nousee 150M:aan. Jos avaat lisää ohjelmia, tai vaikkapa suuria sivuja sisältäviä sivuja muistia menee enemmän. Jos suljet tuon Internet Explorerin, sen käyttämä muisti vapautuu.
Siinä vaiheessa kun tuo 512M on täynnä, sitä ylimääräistä työnnetään sinne kovalevylle.
"ei kerrottu meneekö noi johonkin pysyvään muistiin vai katoaako ne automaattisesti kun poistut. Täytyy kait niiden kadota muutenhan kone täyttyis aika nopeesti."
Esim. kun sammutat koneen, kaikki ohjelmat sammutetaan ja niiden käyttämä muisti vapautuu. Jos sammutat yksittäisen ohjelman, sen käyttämä muisti vapautuu jne.
"Eli kysymys kuuluu kun suljen koneen tyhjeneekö toi näennäismuisti automaattisesti?"
Kyllä.
Katsoitko kuinka korkealla se muistin käyttö korkeimmillaan on käynyt?Kiitti nyt tuli selvin vastaus mitä koskaan oon saannut. En ole katsonut kuinka korkeelle toi muistin käyttö on käynyt. Vielä kysyn, kun toi windows lisää automaattisesti tota muistia, muuttuuko se muistin lukema vai pysyykö se entisenlaisena , jos siellä on esim: joku 230 . Mutta sulle "puskee edelleen" kiitos oon nyt taas paljon viisaampi, ja eiku aamulla kouluun.
- lukemista
Joni kirjoitti:
Kiitti nyt tuli selvin vastaus mitä koskaan oon saannut. En ole katsonut kuinka korkeelle toi muistin käyttö on käynyt. Vielä kysyn, kun toi windows lisää automaattisesti tota muistia, muuttuuko se muistin lukema vai pysyykö se entisenlaisena , jos siellä on esim: joku 230 . Mutta sulle "puskee edelleen" kiitos oon nyt taas paljon viisaampi, ja eiku aamulla kouluun.
- Rami 2
Näköjaan sulle jo selvisi mikä toi näennäismuisti on.
Tässä ohjetta jos haluat sitä suurentaa....
Ohjauspaneeli-->Järjestelmä-->Lisäsetukset-->Suorituskyky-->Lisäasetukset-->Näennäismuisti.
Siitä voit muutta kokoa suuremmaksi tai antaa järjestelmän hoitaa koko homman.
Se luku mikä siellä on niin lisää sitä vaikka kaksinkertaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415