Suunnitelmissamme olisi ottaa urospuolinen englannin bulldog,mietityttää vain se,että onko meillä varaa ylläpitää sitä.Rahat itse pennun ostoon kyllä löytyy
Eli kyselisin,että kuinka paljon kuukaudessa tulisi olemaan perus kuluja (syöminen yms. perustarpeet)?
Jos siis ei huomioida ell-kuluja.
ostimme nimittäin oman asunnon ja lainanlyhennys alkaa piakkoin,kaikenlisäksi kämppä on aivan uusi.
Hyvään kotiin tulisi kyllä,ainut vaan että emme ota,jos rahat eivät riitä
ylläpidosta
4
455
Vastaukset
- kiia
Englannin bulldoggi on ihana ja ihanan näköinen koira. Olin itsekin ottaa sellaisen, mutta päädyin toiseen rotuun sittenkin. Otin engl.bulldogista aika paljon selvää. Nyt ei passaa pahastua joka sellaisen omistaa, mutta niillä tuntuu olevan aika paljon iho ongelmia, ja hengitysvaikeuksia kun on kuono lättänä ja jalat "harallaan". Ja kuumasta ne kärsivät myös. Luulisin että eläinlääkärikuluja tulee jos saa sairauksiin taipuvaisen yksilön. Ruoka nyt ei paljon maksa. Meillä 15 kilon ruokasäkki riittää sopivan kotiruoka ylijäämän kanssa kolmeksi kuukaudeksi suunnilleen saman kokoisella koiralle.
- arppa
Tervehdys,
Bulli ei ole sen kalliimpi kuin muutkaan koirat, jos siitä osaa pitää huolta ennakkoon. Sitten kun ongelmat alkavat, niin silloin maksaa. Ja sitä saa menemään vaikka kuinka, riippuu miten ahneen eläinlääkärin löytää.
Koskapa enkkubulli näyttää olevan huimassa suosiossa, pentuja valitettavasti teetetään myös "ei niin hyvillä" periyttäjillä, joten jos bullin hinta alkaa olla alle 1000 euroa (suomessa tai ulkomailla), kannattaa kysellä erittäin tarkkaan vanhempien ja suvun terveyshistoria. Hyvä perimäinen bulli kun valitettettavasti on aina tyyris, pienen pentumäärän ja harvan pennutuksen takia. Usein korkeampi ostohinta tulee korkojen kera takaisin juuri periytyvien ongelmien puuttuessa. Ja onhan se surkea katsella kun oma koiruus kärsii ja sairastaa, varinkin jos se johtaa parissa vuodessa "taivaanporteille".
Kaksi vuotta olen bullijullikkaani hoidellut ja meillä on mennyt jonkin verran rahaa juuri ihoallergian seurauksena erikoisruokavalioon.
Nyt olemme saaneet harukoitua ongelman johonkin viljaan ja syömme barffia, niin mitään ongelmaa ei enää ole. Samoin kun me ihmiset, pikku pötkylät kärsivät nykyisin enenevässä määrin eri allergioista. Sapuskaan menee noin 80 euroa/kk, mutta jätkä syö vain parasta mitä rahalla saa.
Olen omistanut aiemmin tanskandoggin, niin ei tämä jätkä maksa mitään doggiin verrattuna. Ja vaivaton kun mikä.
Päivittäiset rutiinit kun muistaa niin koiruus voi hyvin ja nuo "sairas kuin englanninbulldoggi"-kommentit vain hymyilyttää kun tyhmät eivät viitsi ottaa selvää tai uskalla kysyä. Meillä näihin päivittäisiin "ennakkohuoltoihin" kuuluu aamuisin & iltaisin nassun ruttujen putsaus vedellä ja kuivaus pumpulilla sekä illalla pyllyn & "laitteiston" pesu vedellä. (iso uros kun ei taivu itse huoltamaan)
Joskus jos syystä tai toisesta jannulle on tullut löysä kakka, niin anaalirauhaset täyttyvät parissa päivässä. Tämä aiheuttaa aivan hurjan hännällä pyörimisrallin ja silloin ne pitää tyhjentää joko itse tai eläinlääkärillä. On muuten maailman helpoin toimenpide, tästä taas jotkut maksavat 40euroa/kerta helppoa rahaa lääkäreille, ja sitenhän bullin pidolle tulee äkkiä hintaa.
Vakuutus on kumminkin ehdoton, vaikka saattaa tuntua huisin kalliilta. (Tapiolasta noin 220eur/vuosi ja toimii hienosti)
Viisi erirotuista koiraa omistaneena, bullin luonne on niin mainio, että en ikikuunapäivänä enää ota muita rotuja, maksoi mitä maksoi. Mun bullikka on mun paras kaveri ja kämppis, jolla on omaa luonnetta ja omat mielipiteet, joita kunnioittamalla tullaan huisin hyvin juttuun.
Ja eihän nämä koirat maksa mitään, tehkää muutama vekara tai ottakaa hevonen, niin tiedät mitä rahan meno on. ;)- haluu tietää
..jo sanoinkin,niin rotua en tule vaihtamaan vaikka lukisin mitä..muissakin rotukoirissa kun vikoja myös on..ainut asia juuri tuo vakuutuksen hinta ja kk:n "ruokarahat"..
Päädyimme toistaiseksi siihen,ettemme vielä pentua ota,vaan kun rahatilanne kohenee niin sitten.Kivempi näin koirallekin:)
ehkä meistä vielä joskus bullin omistajia tulee:) - arppa
haluu tietää kirjoitti:
..jo sanoinkin,niin rotua en tule vaihtamaan vaikka lukisin mitä..muissakin rotukoirissa kun vikoja myös on..ainut asia juuri tuo vakuutuksen hinta ja kk:n "ruokarahat"..
Päädyimme toistaiseksi siihen,ettemme vielä pentua ota,vaan kun rahatilanne kohenee niin sitten.Kivempi näin koirallekin:)
ehkä meistä vielä joskus bullin omistajia tulee:)... kun ajattelette asiaa koiran kannalta! :)
Tuleva bullinöttösenne saa teistä varmaan hyvät ja rakastavat omistajat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415