Naiset vartijoina

Security_girl

Ajattelin nostaa kissan pöydälle ja sanoa oman mielipiteeni asiasta. Olkoon kuka mitäkin mieltä.

Aloitetaan siitä kuinka ihmiset (lähinnä miehet) kuvittelee naisvartijoiden olevan lesboja. Itse en ole huomannut kenenkään nais kollegan olevan lesbo tai bi. Itse olen avoliitosssa ihanan miehen kanssa ja elämme onnellisesti omassa asunnossa, lainaakin on mutta ei se elämää kaada. Ja mitä sitten jos on lesboja? Miehet varmaan pelkää että se l-työkamu vie hänen vaimonsa ;o)

Naisten pärjääminen turvallisuusalalla on mielestäni jokseenkin hyvä. Joissain tilanteissa nainen saattaa olla jopa parempi vaihtoehto kuin mies. Olen huomannut että miehet provoaa "asiakkaita" hyvinkin helposti ja varmaan sillä pyrkivät saamaaan sanakopua aikaseksi.. (ota ja tiedä). Itsellä puhelahjat on suotu ja puhumalla olen tähän mennessä tilanteista selvinnyt.Ja jos tarvitsisi apua, niin kyllä apua saisin. Mutta kun osaa käyttää voimakeinoja tarvittaessa niin auttaa sekin jos niitä tarvitaan

Jo oma asennoituminen työhön vaikuttaa siihen miten muut sinuun suhtautuu, jos olet hiljainen hissukka ja et uskalla mennä tilanteisiin jos sinun pitäisi niin johan siitä sana lähtee kiertämään esim. rikollisten piireissä. Nainen jos hakeutuu alalle on heidän oltava tarpeeksi lujia kestämään melkeempä kaikkea. Ei auta itku kurkussa mennä valittamaan pomolle että nyt se ilkee näppäri haukku mua.
Tämä on miesten maailma pääosin ja siihen on sopeuduttava ja näytettävä että kyllä ne naisetkin pärjää, oman tietäni olen raivannut ja tehnyt työni hyvin, kiitosta työstäni olen saanut ja päässyt asennevammoista eroon joita ikävä kyllä monilla oli.. Toki haukkujakin on tullut pilvin pimein, vastaan olen ottanut ja jos on ollut aihetta olen oppinut, jos ei ole ollut aihetta en välitä.
Henkisesti ja fyysisesti välillä raskasta työtä mutta silti pidän. Hutilointia tai kunhan on sinne päin - asenne asenne ärsyttää ja homma jää puolitiehen. Naiset ovat paljon huolellisempia ja tarkempia (kuten jo joku mainitsikin aiemmin), toki on miehiä jotka ovat myös huolellisia jne..

(toivottavasti ei ollut kovin sekavaa tekstiä)

Hyvää työpäivää kollegat sekä miehet että naiset! Ei anneta myöskään meidän provoajien pilata päiväämme vaan tehdään työt niin kuin pitää!

64

11070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Tiedän että mies vartijat haluaa olla parhaita mutta teikä läisistä on paljon hyötyä te kestätte enemän v...lua

    • herkkupeppu

      Kirjoitit aivan asiaa,olen samaa mieltä että naisena tässä ammatissa on suurta hyötyä.Minua ei ole kyllä kertaakaan sanottu lesboksi,mutta stevehuoraksi sitä useamminkin,mutta eipä tuota jaksa ottaa itseensä,on sen verran ikää ja elämänkokemusta,on myös olemassa toinen vaihtoehto,sanoa täräyttää takaisin samalla mitalle olen nimittäin siinä hyvä.Joten kaikille naisille oikein hauskoja työvuoroja ja tietenkin myös miehille.

    • Stevari

      En voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi!! Kuulun myös itse tähän "vähemmistöön" eli vaksinaiset ja hyvin olen pärjänny niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Ja olen myös hetero =) Minulla on onneksi ollut ilo työskennellä ihmisten kanssa joilla ei ole ollut ennakkoluuloja meidän suhteen. Naiset asennetta vaan kehiin ni hyvin menee.

      • Anonyymi

        Olen ollut rikollinen 30vsukunimi Murto sopii hyvin yhteen jostain kumman syystä on ollut ns fetissi kyttii ja vartija myrkky ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut rikollinen 30vsukunimi Murto sopii hyvin yhteen jostain kumman syystä on ollut ns fetissi kyttii ja vartija myrkky ym

        Voi vittu oon jo juoruillu tarina no hiton huumet


    • Turvaolli

      Lukeudun mielelläni niihin uroisiin jotka antavat naisille arvoa vartijanakin, en ole mielistelijä, haluan vain sanoa että naispuolisella vartijalla on puolia joihin me miesgollegat emme kykene ja yksi on ikävä kyllä tämä puhepuoli, se käy ilmi täälläkin palstoilla
      provot tulee näköjään näiltä keskenkasvuisilta pullansyöjäpojuilta joista jotkut kyllä hekin ovat ihan ok. annan kyllä tarkkuutta ja asiakaspelvelua vaativan tehtävän mieluummin sellaiselle josta ei seuraavana päivänä jo soiteta ja valiteta.

    • vanginvartijoiden

      tai poliisin ammattikulttuuria käsittelevissä tutkimuksissa todetaan, että kun heiltä kysytään (maasta riippumatta)mikä on tärkeinj yksittäinen ominaisuus virkaveljessä, se on tämä: Tulee HETI ja TEHOKKAASTI apuun kun toinen on kusessa. Siksi naisvartijoita ei tulla koskaan arvostamaan. Vaikka väkivaltatapaukset olisivat kuinka pieni osa tahansa arkipäivän työtä, se on aina mielessä. Vartija on pahimmissa kohteissa henkensä (tai ainakin terveytensä) kaupalla töissä.

      Jokainen tietää, myöntää tai ei, että vartijan koulutukseen kuuluva voimankäytökoulutus, ja ruumiillisen kunnon vaatimukset naisille ovat riittämättömät.

      Ja jokainen on nähnyt sen naisvartijan joka tulee tarttumaan sormenpäillä riehujan hihasta, kun miesvartija on ensin torpannut riehujan maihin.

      Alalla on äärimmäisen vähän naisia jotka menevät tarvittaessa heti JA tehokkaasti KIINNI ÄIJÄÄN KUN TÄYTYY, JA ROIMIVAT VAIKKA PAMPULLA JOS ON TARVIS.


      Ja please, ei sitä lässytystä siitä miten "naiset ei provosoi, naiset osaa käyttää puhetta lössyn lässyn" Kyllä mniehetkin osaavat puhua ja naiset provosoida. Kyse on joka tapauksessa niistä tilanteista joissa puhe ei auta tai sitä ei ehdi edes yrittämään. Siellä pavakopissa sitä ei toki tapahdu koskaan, siellä on hyvä retostella olevansa naisena kovalla alalla jne..tai miesparin selän takana. Tai aina soittamassa apuvoimia paikalle. Katsomassa sioita sormien läpi ja selittää myöhemmin" en viittinyt provosoida, mä seurasin tilannetta ja tein havaintoja". jA SAMALLA ANNETAAN YMMÄRTÄÄ ETTÄÄ KRITIIKKIÄ ANTAVA MIESVARTIJA ON VÄKIVALTAINEN LUUPÄÄ JOKA VAIN HALUAA TAPELLA. Ja taas selvitään kuin koira veräjästä.


      Kokemusta on kaikista näistä....hyviä naisvartijoita ei juuri ole. Hyviä kjohteen pomon nuolijoita ja aina ajoissa töihin tulevia puvunprässääjiä kyllä.

      • SecurityCat

        Kyllä olen nähnyt työtehtävissä näitä pojan/miehen vässyköitäkin, siis sellasia "miehiä" jotka ei uskalla mennä tilanteeseen kun itse olen mennyt naisena. Että yleistys ei taaskaan onnistunu, valitan:)
        Niin ja koulutukset (kaikki koulutus) on meille kaikille ihan samat, naisille yhtä riittämättömät ku miehilleki. Onneks kaikki ei oo samaa mieltä kuin sinä, itse olen työskennellyt kaikissa kohteissani tasa-arvoisena niiden äijien kanssa ja hyvin tullu toimeen suurimman osan kanssa. Sitä en tietenkää tiedä, mitä selän takana puhutaan, mutta se ei sinänsä haitta meikäläisen työntekoa millään tapaa vaikka siellä mitä puhuttaiski, puheet on puheita ja ne voi jättää huoletta omaan arvoonsa;)


      • valitan
        SecurityCat kirjoitti:

        Kyllä olen nähnyt työtehtävissä näitä pojan/miehen vässyköitäkin, siis sellasia "miehiä" jotka ei uskalla mennä tilanteeseen kun itse olen mennyt naisena. Että yleistys ei taaskaan onnistunu, valitan:)
        Niin ja koulutukset (kaikki koulutus) on meille kaikille ihan samat, naisille yhtä riittämättömät ku miehilleki. Onneks kaikki ei oo samaa mieltä kuin sinä, itse olen työskennellyt kaikissa kohteissani tasa-arvoisena niiden äijien kanssa ja hyvin tullu toimeen suurimman osan kanssa. Sitä en tietenkää tiedä, mitä selän takana puhutaan, mutta se ei sinänsä haitta meikäläisen työntekoa millään tapaa vaikka siellä mitä puhuttaiski, puheet on puheita ja ne voi jättää huoletta omaan arvoonsa;)

        parahin turvallisuuskisu.

        Hyvin pitkälti tottahan tuo edellinen kirjoitus oli...

        Muutama poikkeus tietysti varmaan on.

        Sattuis vaan meidänkin kaupunkiin.


      • oikeassa

        On hupaisaa, jos naiset kehtaavat nostaa itsensä jalustalle työssä, jossa mies on pääsääntöisesti tehokkaampi ja uskottavampi. Siis joku roti pitäisi olla tälläkin tasa-arvointoilulla.


      • sinnu82
        oikeassa kirjoitti:

        On hupaisaa, jos naiset kehtaavat nostaa itsensä jalustalle työssä, jossa mies on pääsääntöisesti tehokkaampi ja uskottavampi. Siis joku roti pitäisi olla tälläkin tasa-arvointoilulla.

        ja taas nostaa sovinismi päätänsä.. Kotonakin eukko varmaan nyrkin ja hellan välissä, kun siinä PÄÄSÄÄNTÖISESTI nainen on tehokkaimmillaan..?
        Tv. Nainen 171/51, useasti raudottanut veemäisiäkin tapauksia..
        Revi riitä..


      • vaxxxi

        Jossakin määrin joudun kyllä olemaan samaa mieltä. Valitettavasti... Kokemusta kyllä on...


      • vaxxxi
        sinnu82 kirjoitti:

        ja taas nostaa sovinismi päätänsä.. Kotonakin eukko varmaan nyrkin ja hellan välissä, kun siinä PÄÄSÄÄNTÖISESTI nainen on tehokkaimmillaan..?
        Tv. Nainen 171/51, useasti raudottanut veemäisiäkin tapauksia..
        Revi riitä..

        tyypillinen vastaus naiselta... tässä ei ole kyse sovinismista, ei todellakaan. nämä ovat vaan tosiasioita, jotka on kentällä huomattu. yleistää tietenkään ei voi. tunnen erittäin päteviä ja tehokkaita naisvakseja, niin pieni- kuin isokokoisiakin. valitettavasti kohdalle on kuitenkin osunut enemmän "ei-niin-päteviä" naisvartijoita.
        paljon on luonnollisesti miehissäkin niitä jotka eivät hommiin sovellu, mutta tässä kethussa onkin nyt kyse naisista.


      • sinnu82
        vaxxxi kirjoitti:

        Jossakin määrin joudun kyllä olemaan samaa mieltä. Valitettavasti... Kokemusta kyllä on...

        monesta tälläsestä huonosta naisvartijasta sulla sitten on kokemusta..? Eikö yhtään pätevää oo sattunu matkalle..?
        Onko joku tietty firma, vai ihan summassa otettu..?
        Ihan vaan kiinnostaa tietää, kun ei meinaan oo mun silmääni sattunut kun asiallisia ja hyvin työnsä hoitavia naisvartijoita..
        Toki niitä mätiäkin omppuja puussa on, mut niinhän niitä löytyy miehistäkin..
        Menee samaan yleistämissarjaan, ku nää "vartijat on tyhmii" viestit..


      • vaxxxi
        sinnu82 kirjoitti:

        monesta tälläsestä huonosta naisvartijasta sulla sitten on kokemusta..? Eikö yhtään pätevää oo sattunu matkalle..?
        Onko joku tietty firma, vai ihan summassa otettu..?
        Ihan vaan kiinnostaa tietää, kun ei meinaan oo mun silmääni sattunut kun asiallisia ja hyvin työnsä hoitavia naisvartijoita..
        Toki niitä mätiäkin omppuja puussa on, mut niinhän niitä löytyy miehistäkin..
        Menee samaan yleistämissarjaan, ku nää "vartijat on tyhmii" viestit..

        Lue toinen viestini, niin huomaat että on niitä päteviäkin kohdalle osunut! ja todella päteviä ovat olleetkin. muutaman firman naisvartijoista voin puhua ja vain yhdeltä paikkakunnalta. enempää en viitsi paljastaa... :P
        yleistää ei voi ja nämä ovat vain omia kokemuksiani, ikävää että ne ovat pääasiassa negatiivisia:(
        niinkuin sanoit yhtälailla miehissä ja naisissa on "huonoja" vakseja, mutta nyt oli kyse naisista...


      • sinnu82
        vaxxxi kirjoitti:

        Lue toinen viestini, niin huomaat että on niitä päteviäkin kohdalle osunut! ja todella päteviä ovat olleetkin. muutaman firman naisvartijoista voin puhua ja vain yhdeltä paikkakunnalta. enempää en viitsi paljastaa... :P
        yleistää ei voi ja nämä ovat vain omia kokemuksiani, ikävää että ne ovat pääasiassa negatiivisia:(
        niinkuin sanoit yhtälailla miehissä ja naisissa on "huonoja" vakseja, mutta nyt oli kyse naisista...

        Niinhän tässä oli joo kyse naisista.. Mutta harvemminpa täällä saa lukee vastaavaa miehistä..
        Kaippa se on vaan joku juttu, että miehiä pidetään tällä alalla jotenkin sopivampina noin niinku kenttätyöhön.. Kyl se nätti tyttö sinne respaan kelpaa, mut pysyköön pois isojen poikien leikeistä..
        Sori avautuminen, mut jotenki alkaa kyrsiin, kun jatkuvasti aliarvostetaan työssä..
        Vähemmän aikaa alalla olleet pikkupojat yrittää opettaa miten työ pitää tehdä (ilmeisesti vain koska olen nainen), ni vähemmästäkin alkaa palaa hihat.. =/


      • Nimetön
        sinnu82 kirjoitti:

        Niinhän tässä oli joo kyse naisista.. Mutta harvemminpa täällä saa lukee vastaavaa miehistä..
        Kaippa se on vaan joku juttu, että miehiä pidetään tällä alalla jotenkin sopivampina noin niinku kenttätyöhön.. Kyl se nätti tyttö sinne respaan kelpaa, mut pysyköön pois isojen poikien leikeistä..
        Sori avautuminen, mut jotenki alkaa kyrsiin, kun jatkuvasti aliarvostetaan työssä..
        Vähemmän aikaa alalla olleet pikkupojat yrittää opettaa miten työ pitää tehdä (ilmeisesti vain koska olen nainen), ni vähemmästäkin alkaa palaa hihat.. =/

        ihan ymmärrettävää,e ttä palaa hihat:P suurin osa tänne kirjoittelijoista vaan on miehiä ja harvemmin miehet alkaa omaa sukupuoltaa suoranaisesti haukkumaan, vaikka kyllähän täällä on tietyn laisia miesvartijoita haukuttu, vaikka ei sukupuolta suoraan.
        monet naisvartijat ovat loistavia työssään, oli kohde sitten respa tai vaikkapa myymälä, harmi vaan että omalle kohdalle ei juuri ole näitä tyyppejä osunut..
        _vaxxxi


      • tajua
        SecurityCat kirjoitti:

        Kyllä olen nähnyt työtehtävissä näitä pojan/miehen vässyköitäkin, siis sellasia "miehiä" jotka ei uskalla mennä tilanteeseen kun itse olen mennyt naisena. Että yleistys ei taaskaan onnistunu, valitan:)
        Niin ja koulutukset (kaikki koulutus) on meille kaikille ihan samat, naisille yhtä riittämättömät ku miehilleki. Onneks kaikki ei oo samaa mieltä kuin sinä, itse olen työskennellyt kaikissa kohteissani tasa-arvoisena niiden äijien kanssa ja hyvin tullu toimeen suurimman osan kanssa. Sitä en tietenkää tiedä, mitä selän takana puhutaan, mutta se ei sinänsä haitta meikäläisen työntekoa millään tapaa vaikka siellä mitä puhuttaiski, puheet on puheita ja ne voi jättää huoletta omaan arvoonsa;)

        niin selitän uudestaan ja tarkemmin. Koska voimankäyttökoulutus ja kuntovaatimukset ovat surkeat, naisvartijoista on VIELÄ vähemmän hyötyä kuin naispoliiseista vääntötilanteissa. Kun ei edes osata mitään, niin miesten luontainen aggressiivisuus, kovuus ja suurempi koo ja voima paikkaa tekniikan puutteen. Ikävin seurauksin joskus, myönnetään, mutta ainakin vartija voi luottaa virkaveljeen.Yleensä.Ei siskoon juuri koskaan.

        Ja mätiä omenoita ja paskahousuja riittää myös miehissä, iitä vain on enemmän naisissa, lähes kaikki itseasiassa. Äklä sekoita täsmällisyyttä, älykkyyttä, hyviä sosiaalisia taitoja ja esim. hälylaitteiden hallintaa vääntökykyyn ja haluun.

        Siitä ei ole kyse.

        Et selkeästi pysty näkemään asiaa objektiivisesti.


      • sinnu82
        Nimetön kirjoitti:

        ihan ymmärrettävää,e ttä palaa hihat:P suurin osa tänne kirjoittelijoista vaan on miehiä ja harvemmin miehet alkaa omaa sukupuoltaa suoranaisesti haukkumaan, vaikka kyllähän täällä on tietyn laisia miesvartijoita haukuttu, vaikka ei sukupuolta suoraan.
        monet naisvartijat ovat loistavia työssään, oli kohde sitten respa tai vaikkapa myymälä, harmi vaan että omalle kohdalle ei juuri ole näitä tyyppejä osunut..
        _vaxxxi

        tää nais mies asetelma tälläkin alalla muuttuu.. =)
        Huvittava muuten toi yleistys tosta ulkonäöstäkin.. Naisvartijat usein lyhyitä ja lihavia.. 171/51.. Pitäisköhän dietille ruveta.. Hih.. =)))


      • sinä
        sinnu82 kirjoitti:

        ja taas nostaa sovinismi päätänsä.. Kotonakin eukko varmaan nyrkin ja hellan välissä, kun siinä PÄÄSÄÄNTÖISESTI nainen on tehokkaimmillaan..?
        Tv. Nainen 171/51, useasti raudottanut veemäisiäkin tapauksia..
        Revi riitä..

        olet yksin raudoittanut ketään joka ei ole ollut sammumispisteessä tai 16 vuptias lökäpöksy?Älä viitsi naurattaa, juttusi ovat aikaisemminkin olleet selkeästi keksittyjä mitä noihin vääntöihin tulee, suoraan kouluttajan ja muiden jutuista ilman yksityiskohtia."On aika vaikeeta osuu sillä teleskoopilla kun toinen liikkuu:."

        Keskity vaan lirkuttelemaan esimiehille ja viemään paremmilta MIESvartijoilta ylennykset perseenketkutuksella. Täälläkin olet maukunut munankipeyttäsi useampia kertoja..


        P.S. Tämä ei ole senssipalsta


      • nyt!!
        sinnu82 kirjoitti:

        tää nais mies asetelma tälläkin alalla muuttuu.. =)
        Huvittava muuten toi yleistys tosta ulkonäöstäkin.. Naisvartijat usein lyhyitä ja lihavia.. 171/51.. Pitäisköhän dietille ruveta.. Hih.. =)))

        vielä kuppikoko.Uskottavuutta lisää naisvartijoille, noin se hoituu..


      • sinnu82
        nyt!! kirjoitti:

        vielä kuppikoko.Uskottavuutta lisää naisvartijoille, noin se hoituu..

        No enpä oo kertomassa, ku se ei aiheeseen oikein liity.. Huvitti vaan toi lyhyt/lihava yleistys..
        Ja ilmeisen kireellä pipo sulla, kun et huumoria ymmärrä..
        Löysää hiukan, ni menee huomattavasti lepposammin.. =)


      • sinnu82
        sinä kirjoitti:

        olet yksin raudoittanut ketään joka ei ole ollut sammumispisteessä tai 16 vuptias lökäpöksy?Älä viitsi naurattaa, juttusi ovat aikaisemminkin olleet selkeästi keksittyjä mitä noihin vääntöihin tulee, suoraan kouluttajan ja muiden jutuista ilman yksityiskohtia."On aika vaikeeta osuu sillä teleskoopilla kun toinen liikkuu:."

        Keskity vaan lirkuttelemaan esimiehille ja viemään paremmilta MIESvartijoilta ylennykset perseenketkutuksella. Täälläkin olet maukunut munankipeyttäsi useampia kertoja..


        P.S. Tämä ei ole senssipalsta

        Ensinnäkin:
        A:Mulla on jo mies!
        B:Opettele kirjoittamaan ennen ku alat kitiseen!
        C:Mun juttuja ei ole pakko lukea jos ne niin ärsyttää!
        D:Mä en raudoita sammuneita(sinä ilmeisesti teet niin)
        E:On tainnu joku vartijamirri viedä ylennykses, ku niin kitkerä oot..
        MEE KOTIOS KASVAAN KAKARA!!!


      • Nimetön
        sinnu82 kirjoitti:

        tää nais mies asetelma tälläkin alalla muuttuu.. =)
        Huvittava muuten toi yleistys tosta ulkonäöstäkin.. Naisvartijat usein lyhyitä ja lihavia.. 171/51.. Pitäisköhän dietille ruveta.. Hih.. =)))

        Huvittavaa kyllä.. itsekään en kyllä tunne yhtään lyhyttä ja lihavaa naisvartijaa :P
        -vaxxxi


      • on mies
        sinnu82 kirjoitti:

        Ensinnäkin:
        A:Mulla on jo mies!
        B:Opettele kirjoittamaan ennen ku alat kitiseen!
        C:Mun juttuja ei ole pakko lukea jos ne niin ärsyttää!
        D:Mä en raudoita sammuneita(sinä ilmeisesti teet niin)
        E:On tainnu joku vartijamirri viedä ylennykses, ku niin kitkerä oot..
        MEE KOTIOS KASVAAN KAKARA!!!

        niin miksi sitten kertoilet täällä miten koulussakin sanottiin että vartijat ne toisiaan sängyssä raudoittelee ja sitten on avaimet hukassa..kihihi...muistat varmasti ne viestit joissa vonkasit tältä yhdeltä vartijalta. Tuolla käytöksellä teet hallaa kaikille niille naisvartijoille jotka ottavat työnsä vakavisaan.


      • miesvartija

        Itse en tarvitse tutkimuksia tai muuta toisenkäden tietoa päätelläkseni aiheesta mitään. Olen ollut 9 vuotta alalla ja koko ajan työskennellyt sekä mies- että naisvartijoiden kanssa. Asia ei todellakaan ole siten, että miesvartija on hyvä ja naisvartija ei. Ihan sama puhutaanko niistä "vääntö" hommista tai muista. Hyvin usein näissä "vääntö" hommissa naisvartijat ovat tulleet vähintään yhtä nopeasti apuun ja pärjänneet yhtä hyvin. Kohteissa, joissa työskentelen, näitä voimankäyttötilanteita sattuu usein. Kerran eräs miesvartija ei saanut erästä asiakasta rautoihin jolloin paikalle tuli nainen ja laittoi yksin ne raudat. Ihan vain esimerkiksi. Yleensä nämä naisvartijoita vähättelevät miehet ovat lyhyen työkokemuksen omaavia poikia, jotka luulevat olevansa parempia vain siksi, että ovat miehiä. Yleensä myös naisvartijat, joiden kanssa olen työskennellyt / työskentelen pitävät kunnostaan paremmin huolta kuin miehet. Yhdeksän vuoden aikana olen nähnyt yhden naisvartijan, joka ei mielestäni sovi alalle, kun taas suhteessa alalle sopimattomia miehiä olen nähnyt useita. En halua tässä halveksia miesvartijoita, mikä itsekin olen. Mielestäni ketään ei voi arvostella sukupuolen perusteella, vaan aina on katsottava henkilökohtaiset ominaisuudet. Edellinen kirjoitti "Ja jokainen on nähnyt sen naisvartijan joka tulee tarttumaan sormenpäillä riehujan hihasta, kun miesvartija on ensin torpannut riehujan maihin." Minä olen nähnyt vastaavan tilanteen myös toisinpäin.


      • viesti
        miesvartija kirjoitti:

        Itse en tarvitse tutkimuksia tai muuta toisenkäden tietoa päätelläkseni aiheesta mitään. Olen ollut 9 vuotta alalla ja koko ajan työskennellyt sekä mies- että naisvartijoiden kanssa. Asia ei todellakaan ole siten, että miesvartija on hyvä ja naisvartija ei. Ihan sama puhutaanko niistä "vääntö" hommista tai muista. Hyvin usein näissä "vääntö" hommissa naisvartijat ovat tulleet vähintään yhtä nopeasti apuun ja pärjänneet yhtä hyvin. Kohteissa, joissa työskentelen, näitä voimankäyttötilanteita sattuu usein. Kerran eräs miesvartija ei saanut erästä asiakasta rautoihin jolloin paikalle tuli nainen ja laittoi yksin ne raudat. Ihan vain esimerkiksi. Yleensä nämä naisvartijoita vähättelevät miehet ovat lyhyen työkokemuksen omaavia poikia, jotka luulevat olevansa parempia vain siksi, että ovat miehiä. Yleensä myös naisvartijat, joiden kanssa olen työskennellyt / työskentelen pitävät kunnostaan paremmin huolta kuin miehet. Yhdeksän vuoden aikana olen nähnyt yhden naisvartijan, joka ei mielestäni sovi alalle, kun taas suhteessa alalle sopimattomia miehiä olen nähnyt useita. En halua tässä halveksia miesvartijoita, mikä itsekin olen. Mielestäni ketään ei voi arvostella sukupuolen perusteella, vaan aina on katsottava henkilökohtaiset ominaisuudet. Edellinen kirjoitti "Ja jokainen on nähnyt sen naisvartijan joka tulee tarttumaan sormenpäillä riehujan hihasta, kun miesvartija on ensin torpannut riehujan maihin." Minä olen nähnyt vastaavan tilanteen myös toisinpäin.

        on A paskapuhetta B naisen kirjoittama.


      • miesvartija kirjoitti:

        Itse en tarvitse tutkimuksia tai muuta toisenkäden tietoa päätelläkseni aiheesta mitään. Olen ollut 9 vuotta alalla ja koko ajan työskennellyt sekä mies- että naisvartijoiden kanssa. Asia ei todellakaan ole siten, että miesvartija on hyvä ja naisvartija ei. Ihan sama puhutaanko niistä "vääntö" hommista tai muista. Hyvin usein näissä "vääntö" hommissa naisvartijat ovat tulleet vähintään yhtä nopeasti apuun ja pärjänneet yhtä hyvin. Kohteissa, joissa työskentelen, näitä voimankäyttötilanteita sattuu usein. Kerran eräs miesvartija ei saanut erästä asiakasta rautoihin jolloin paikalle tuli nainen ja laittoi yksin ne raudat. Ihan vain esimerkiksi. Yleensä nämä naisvartijoita vähättelevät miehet ovat lyhyen työkokemuksen omaavia poikia, jotka luulevat olevansa parempia vain siksi, että ovat miehiä. Yleensä myös naisvartijat, joiden kanssa olen työskennellyt / työskentelen pitävät kunnostaan paremmin huolta kuin miehet. Yhdeksän vuoden aikana olen nähnyt yhden naisvartijan, joka ei mielestäni sovi alalle, kun taas suhteessa alalle sopimattomia miehiä olen nähnyt useita. En halua tässä halveksia miesvartijoita, mikä itsekin olen. Mielestäni ketään ei voi arvostella sukupuolen perusteella, vaan aina on katsottava henkilökohtaiset ominaisuudet. Edellinen kirjoitti "Ja jokainen on nähnyt sen naisvartijan joka tulee tarttumaan sormenpäillä riehujan hihasta, kun miesvartija on ensin torpannut riehujan maihin." Minä olen nähnyt vastaavan tilanteen myös toisinpäin.

        Hyvä kirjoitus! Alalla pitkään olleena on varmasti kertynyt paljon hyviä kokemuksia! Harmi vaan että itsellä on ollut toisinpäin...


      • SecurityCat
        tajua kirjoitti:

        niin selitän uudestaan ja tarkemmin. Koska voimankäyttökoulutus ja kuntovaatimukset ovat surkeat, naisvartijoista on VIELÄ vähemmän hyötyä kuin naispoliiseista vääntötilanteissa. Kun ei edes osata mitään, niin miesten luontainen aggressiivisuus, kovuus ja suurempi koo ja voima paikkaa tekniikan puutteen. Ikävin seurauksin joskus, myönnetään, mutta ainakin vartija voi luottaa virkaveljeen.Yleensä.Ei siskoon juuri koskaan.

        Ja mätiä omenoita ja paskahousuja riittää myös miehissä, iitä vain on enemmän naisissa, lähes kaikki itseasiassa. Äklä sekoita täsmällisyyttä, älykkyyttä, hyviä sosiaalisia taitoja ja esim. hälylaitteiden hallintaa vääntökykyyn ja haluun.

        Siitä ei ole kyse.

        Et selkeästi pysty näkemään asiaa objektiivisesti.

        Kyllä se taitaa olla niin, että pahemman kerran yleistät. Pystyn kyllä ymmärtämään, että alalle hakeutuu misuja, jotka ei oikeasti oo kiinnostunu pätkääkää näistä hommista ja niillä on ihan muut asiat mielessä ku työnteko, mutta itse en näihin kuulu. Kuten esim. armeijaan hakeutuu myöskin näitä munankipeitä yksilöitä, mutta myös kunnon muijia, jotka ottaa asian tosissaan ja on oikeasti kiinnostunu maanpuolustuksesta. Niin myös, valitettavasti meidän alalla on näitä "mätiä omenoita". Olen pahoillani, jos et ole päivääkään vielä tehny ns. hyvän muijan kans töitä, mutta kyllä meitäkin on!! Kovin oon erilaisten ihmisten kanssa työskennelly ja varmasti on ollu ennakkoluuloja ja asennevammoja mua kohtaan, mutta tällä hetkellä kuitenki näyttäis siltä, että oon hyvin sopeutunu joukkoon ja tehny täysin samat hommat ku miehetki ja saanu hyväksynnän alalle eri tahoilta, niin firmasta ku kohteiltaki. Eli toisin sanoen, paskaakos minä siitä jos sulla on asennevamma muijia kohtaan, riittää että tuun omien työkavereiden kans mitä loistavammin toimeen ja aion pärjätä myös mahd. tulevissa kohteissa:)


      • sinnu82
        on mies kirjoitti:

        niin miksi sitten kertoilet täällä miten koulussakin sanottiin että vartijat ne toisiaan sängyssä raudoittelee ja sitten on avaimet hukassa..kihihi...muistat varmasti ne viestit joissa vonkasit tältä yhdeltä vartijalta. Tuolla käytöksellä teet hallaa kaikille niille naisvartijoille jotka ottavat työnsä vakavisaan.

        Muistan kyllä ko. viestit, mutta pienellä pilkkeellä ne oli kyl kirjoitettu.. Että niinku läppää..
        Ilmeisen eriävä tää meiän huumorintaju..
        Sori, jos sait väärän vaikutelman, sellasta sattuu, eikä kyl ollu lähelläkään vonkaamista..
        Ja meillä tosiaan kerrottiin noin koulutuksessa, siks en vartija miestä ookkaan ottanu, vaan poliisin.. =)
        Ei saa olla niin turhan tarkka asioista..
        Tv: Naisvartija joka osaa ottaa työnsä vakavissaan, mut ei liian..


      • Realisti
        sinnu82 kirjoitti:

        Ensinnäkin:
        A:Mulla on jo mies!
        B:Opettele kirjoittamaan ennen ku alat kitiseen!
        C:Mun juttuja ei ole pakko lukea jos ne niin ärsyttää!
        D:Mä en raudoita sammuneita(sinä ilmeisesti teet niin)
        E:On tainnu joku vartijamirri viedä ylennykses, ku niin kitkerä oot..
        MEE KOTIOS KASVAAN KAKARA!!!

        Oletpa vihainen nuori tai sitten vanhempi naisvaksi jolla duunit jumissa ja mikkihiiri himassa.


      • sinnu82
        Realisti kirjoitti:

        Oletpa vihainen nuori tai sitten vanhempi naisvaksi jolla duunit jumissa ja mikkihiiri himassa.

        82.. Eli en mä ihan teinistä mee, mut eipä mua oo vanhemmaks naisekskan kyl viel pahemmin sanottu.. =)
        Vituttaa vaan, ku joku umpi puu luulee, et naiset etenee töissään vain köyrimällä pomoo, eikä ymmärrä läpällä heitettyä juttua..
        "vonkaat täällä seuraa!" Nivvarmaa! Ei kuulu tapoihin nyt, eikä tulevaisuudessa...


      • miesvartija
        viesti kirjoitti:

        on A paskapuhetta B naisen kirjoittama.

        Voi poika rukkaa, pystyt varmaan perustelemaan tuon paskapuheväitteesi. Tässä juuri esimerkki mainitsemastani kesätyöntekijästä, joka luule olevansa naisia parempi vain siksi, että luulee olevansa mies, vaikka on poika. Ja jos et osannut nimimerkistä päätellä, niin kirjoitus oli miehen kirjoittama eikä naisen.


      • Anonyymi

        Mä en oo koskaan koskenut naise ja vartija ei sukupuolt muuta ammatti no uskon että vaikka olenkin elänyt koko elämän ja45v en ikinä ole tapellut naisen kanssa varmasti saman tapaista koko must on useilla ammatti rosvo ei millään myymälä varkaalle eihän niillä oo periaatteet ikinä ollut kaan


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        ihan ymmärrettävää,e ttä palaa hihat:P suurin osa tänne kirjoittelijoista vaan on miehiä ja harvemmin miehet alkaa omaa sukupuoltaa suoranaisesti haukkumaan, vaikka kyllähän täällä on tietyn laisia miesvartijoita haukuttu, vaikka ei sukupuolta suoraan.
        monet naisvartijat ovat loistavia työssään, oli kohde sitten respa tai vaikkapa myymälä, harmi vaan että omalle kohdalle ei juuri ole näitä tyyppejä osunut..
        _vaxxxi

        Niin omassa päässä sehän on järjellä ajatellen jos olen periaattee mies en oo ikinä koskenut väkivalta sesti ainut mikä on useilla eri tavoilla että tuomioo olisi tullut monessakin asiassa naispoliisi esim se on vain periaatteet kiinni


    • huolestuttaa

      Ikävää on vain se, että useimmat naisvartijat ovat suht lihavia ja lyhyitä. Hyvin harvoin alalla (falck,iss) näkee kauniita misuja. En ole gay, mutta tyttöystäväkin on kehunut mieskolleegoitani ja välillä viihtyy vähän liian hyvinkin firman bileissä, salibandymatseissa jne..

      • Stevari

        170cm ja 55 kg, olen vissiin sitten lihava ja lyhyt. Olen kyllä useasti tehnyt töitä itseni pituisen tai jopa lyhyemmän miehen kanssa...ei taas yleistys sovi. Teen työni hyvin ja joutunut vääntämään kiinniottotilanteissa siinä missä miehetki,sori niin se vaan on.


      • SecurityCat

        Mitäs sillä on väliä minkä näkönen oot kun vaan työt tulee tehtyä?:) Itsekös olet karski adonis ja naisten päiväunien kohde?


      • stevari
        Stevari kirjoitti:

        170cm ja 55 kg, olen vissiin sitten lihava ja lyhyt. Olen kyllä useasti tehnyt töitä itseni pituisen tai jopa lyhyemmän miehen kanssa...ei taas yleistys sovi. Teen työni hyvin ja joutunut vääntämään kiinniottotilanteissa siinä missä miehetki,sori niin se vaan on.

        Kannattaisko muuten itse vilasta vähän peiliin ku muijaski kattoo mieluummin työkavereitas =D


      • lumihiutale

        kyllä minuakin huolestutta miesvartijoiden ulkonäkö,semmoisia saatanan hiirulaisia tai läskiperseitä päät ajettu kaljuiksi että jotenkin vielä enemmän se läskiperse eroittuisi.Kyllä vähemmän näkee oikein treenattuja tai muuten hyvä kroppasia miehiä,on muutamia nähtykin ja kyllä silmä lepää,että se siitä mieskauneudesta ja jokaisellahan on oikeus olla mikä haluaa,olisi kiva tavata tämä kirjoittaja onko se tuo yllämainitsemani hiirulainen vai kalju läskiperse joo sitten jos on läskiperse on myös tuppikulli.


      • hagsfgh

        Eipä nyt poliiseissakaan mitään uskomattoman kauniita naisia näe. Eikä kauniit naiset tee ruumillista työtä.

        Sellaista henkistä jämäkkyyttä, mitä vartijoilta kuitenkin vaaditaan, niin en tiedä miten suhtautuisin, jos joku kaunis naisvartija juoksisi mun perässä. Kävelisin varmasti vapaaehtoisesti takahuoneeseen.


    • Leijonaviina vartija

      Suurin osa naisvartijoista vaihtaa alaa aika nopeasti mutta ne jotka jaavat alalle ovat sitten tosi hyvia duunissaan esim. dekkareina ja alalla olevista ammatti dooriksista ei ole moitteen sanaa sanottavana. Tarttuvat duuniin kuin duuniin ihan ok. vaikka olisi hankalampikin kohde/duunitilanne. Onhan se pakko myontaa etta nainen on eri asemassa kuin miesvartija jo kokonsa ja painonsa vuoksi jos vastassa on satakiloinen sekopirivieteri mutta olen itse ollut naiskollegan kanssa tilanteessa ja lady ei antanut periksi painimatsissa tippaakaan ja saatiin kimpassa seko pirivieteri rautoihin ja homma hanskaan. Itse tykkasin olla ko. naiskollegan kanssa duunissa koska oli luotettava joka suhteessa niin firman suuntaan eli ei huudellut akkamaisia juttuja ja osasi olla aina kollega kollegalle ja muisti aina sen tarkean asian etta kollega on kollega ja duunit hoidetaan kimpassa ja tottakai mahd.hyvin. Ja teki parempaa tulosta nappareiden kiinniotossa kuin miespuoliset kollegat. Mutta on kohteita joihin toki ottaisin mielummin sen sata ja risat painavan miespuolisen kollegan mutta kylla ASIALLISET NAISVARTIJAT AINA OVAT ALALLA OK. JA TERVETULLUT LISA HURU-UKKO JENGIIN.Ns. paskakohteisa joissa voimakeinoja on pakko kayttaa melkein jokavuorossa niin kylla olen jutellut naisvartijoiden kanssa eivatka edes halua ko. kohteisiin, mutta kuten aiemmin totesin niin on selvitty naiskollegan kanssa pahoissakin paikoissa. Mutta on jo vapaa-ajan aloittamisen aika ja korkkaan taas herattyani Leijonaviina pullon ja painun baariin kuten niin moni alalla oleva eronnut ja katkeroitunut miesvartija tekee. TYONILOA NIIN TYTOILLE KUIN POJILLEKKIN.

      • herkkupeppu

        Alkuun tämäkin keskustelu näytti asialliselta mutta arvata saattaa ei pitkään.Uskokaa nyt miehet/pojat teissä on aivan samanlaisia kuin naisissakin jotka ns.pelkäävät,sen näkee kun on ollut semmoisia tilanteita joihin pitäisi tarttua,yleensä kaveri jää takaalalle tarkkailemaan.Sitten tämä "tilanteet" eli ne joissa tarvitsee voimaa,sehän on aivan selvä että nainen on fyysisesti heikompi,sitten on niitä jotka treenaavat jotain esim,voimalajia ja ovat kookkaita,niin kyllä siinä moni poika jää toiseksi ja taas joku otti itseensä.Olen aivan varma että nämä jotka kirjoittaa negatiivisessa mielessä ja muutenkin vähättelee naisia kaikissa asioissa he eivät ole oikeita vartijoita,koska kaikkihan me tiedämme että tälle palstalle voi kirjoitaa kuka tahansa,itseasiassa älkää naiset ottaka mitään kantaa,vaan kommentoikaa vaan asiallisiin viesteihin.Oli tuolla muutamia semmoisiakin viestejä joihin minunkin olisi tehnyt mieli vastata mutta kuten edellä totesin,eivät ne ole oikeita turvallisuusalalla olevia henkilöitä.Olen itse ollut yli kymmenen vuotta vartijana,olen kohdannut monenlaisia työkävereita kukaan ei ole vähätellyt ja jos seläntakana jotan ajatelee ja kommentoi siihen hänellä on oikeus kuten minullakin.Pääsääntoisestihän tämä meidän ammatti on yksinäistä puurtamista,tietysti on levottomiakin kohteita,mutta ne tilanteet,kyllähän niitä jokainen saa aikaan,mutta ei kai meidän tehtävä ole aiheuttaa lisää ongelmia vaan asiallisesti hoitaa tilanne.Onhan tuota kuultu kuinka monta sataa on kunakin päivänä raudoitettu,ilmeisesti on raudoitettu jokainen vastaa tuleva.Minäkin työskentelin aikoinaan miespuolisen koleegan kanssa ja se kaveri sai aikaan jokaisen kanssa riidan ,sen huomasi myös hänen miespuoliset koleegansa.Joten eiköhän me pärjätä "melkein"siinä missä miehetkin.


      • asiassa
        herkkupeppu kirjoitti:

        Alkuun tämäkin keskustelu näytti asialliselta mutta arvata saattaa ei pitkään.Uskokaa nyt miehet/pojat teissä on aivan samanlaisia kuin naisissakin jotka ns.pelkäävät,sen näkee kun on ollut semmoisia tilanteita joihin pitäisi tarttua,yleensä kaveri jää takaalalle tarkkailemaan.Sitten tämä "tilanteet" eli ne joissa tarvitsee voimaa,sehän on aivan selvä että nainen on fyysisesti heikompi,sitten on niitä jotka treenaavat jotain esim,voimalajia ja ovat kookkaita,niin kyllä siinä moni poika jää toiseksi ja taas joku otti itseensä.Olen aivan varma että nämä jotka kirjoittaa negatiivisessa mielessä ja muutenkin vähättelee naisia kaikissa asioissa he eivät ole oikeita vartijoita,koska kaikkihan me tiedämme että tälle palstalle voi kirjoitaa kuka tahansa,itseasiassa älkää naiset ottaka mitään kantaa,vaan kommentoikaa vaan asiallisiin viesteihin.Oli tuolla muutamia semmoisiakin viestejä joihin minunkin olisi tehnyt mieli vastata mutta kuten edellä totesin,eivät ne ole oikeita turvallisuusalalla olevia henkilöitä.Olen itse ollut yli kymmenen vuotta vartijana,olen kohdannut monenlaisia työkävereita kukaan ei ole vähätellyt ja jos seläntakana jotan ajatelee ja kommentoi siihen hänellä on oikeus kuten minullakin.Pääsääntoisestihän tämä meidän ammatti on yksinäistä puurtamista,tietysti on levottomiakin kohteita,mutta ne tilanteet,kyllähän niitä jokainen saa aikaan,mutta ei kai meidän tehtävä ole aiheuttaa lisää ongelmia vaan asiallisesti hoitaa tilanne.Onhan tuota kuultu kuinka monta sataa on kunakin päivänä raudoitettu,ilmeisesti on raudoitettu jokainen vastaa tuleva.Minäkin työskentelin aikoinaan miespuolisen koleegan kanssa ja se kaveri sai aikaan jokaisen kanssa riidan ,sen huomasi myös hänen miespuoliset koleegansa.Joten eiköhän me pärjätä "melkein"siinä missä miehetkin.

        tällä negatiivisesti naisvartijoihin suhtautuvalla kirjoittajalla on kymmenen vuoden kokemus vartiointialasta niin vankilasta kuin siviilipuoleltakin ja homma jatkuu. Ja edelleen, vaikka kuinka epätoivoisesti yrittää kiertää sitä kaikkein olennaisinta ongelmaa, niin totuus on se että naiseen ei voi yleensä väkivaltatilanteessa luottaa. Piste.

        Ja tuo periaate että kommentoidaan vain kehuja, niin se on vähän säälittävää. Mutta toki ymmärrettävä defenssimekanismi.

        Minulle on tärkeintä se että pääsen aina ja varmasti vuoron jälkeen terveenä kotiin vaimon ja lasten luokse. Linnassa naisvartijat osaavat kyllä ohjata Cognitive skills-ryhmiä, käyttää näitä uusimpia tietokoneohjelmia ja kovasti itseään kurssittavat, mutta väännön tullessa jolkutellaan paikalle, pidetään kovaa meteliä kyllä mutta aina odotetaan että joku muu käy ensin kiinni. Sitten tullaan suurieleisesti paikalle ja tartutaan vähän hihasta kiinni tai ryhdytään tyhjentämäään kongia muista hampeista.

        Jutut ovat toki kovat tilanteen jälkeen. Kai se on sitä alitajuista selittelyä itselle että samanlaisia vartijoita tässä ollaan kuin muutkin.

        Ongelma on myös se että miesvartijat eivät koskaan edes jaksa huomauttaa tästä, sitä pidetään luonnollisena että nainen ei toimi ennen kuin on miehiä paikalla. Minusta se on väärin. Ja tämän ovat myös rotat huomanneet, muutaman kerran olen kuullut kun naisvartijalle sanotaan että "sul on huora kovat puheet mut katotaan vittu joku kerta kun ei oo muut pamput paikalla jne jne jne..."

        Ei nämä lepakot porn killersit ja muut höyrypäät naista kunnioita, samalla tavalla tulee tauluun...Tai tulisi jos naiset eivät väistäisi tai siirtäisi aina ongelmia ja konfliktinpoikasia miehille vielä silloin kun kyse on pelkästä puheesta.


      • SecurityCat
        herkkupeppu kirjoitti:

        Alkuun tämäkin keskustelu näytti asialliselta mutta arvata saattaa ei pitkään.Uskokaa nyt miehet/pojat teissä on aivan samanlaisia kuin naisissakin jotka ns.pelkäävät,sen näkee kun on ollut semmoisia tilanteita joihin pitäisi tarttua,yleensä kaveri jää takaalalle tarkkailemaan.Sitten tämä "tilanteet" eli ne joissa tarvitsee voimaa,sehän on aivan selvä että nainen on fyysisesti heikompi,sitten on niitä jotka treenaavat jotain esim,voimalajia ja ovat kookkaita,niin kyllä siinä moni poika jää toiseksi ja taas joku otti itseensä.Olen aivan varma että nämä jotka kirjoittaa negatiivisessa mielessä ja muutenkin vähättelee naisia kaikissa asioissa he eivät ole oikeita vartijoita,koska kaikkihan me tiedämme että tälle palstalle voi kirjoitaa kuka tahansa,itseasiassa älkää naiset ottaka mitään kantaa,vaan kommentoikaa vaan asiallisiin viesteihin.Oli tuolla muutamia semmoisiakin viestejä joihin minunkin olisi tehnyt mieli vastata mutta kuten edellä totesin,eivät ne ole oikeita turvallisuusalalla olevia henkilöitä.Olen itse ollut yli kymmenen vuotta vartijana,olen kohdannut monenlaisia työkävereita kukaan ei ole vähätellyt ja jos seläntakana jotan ajatelee ja kommentoi siihen hänellä on oikeus kuten minullakin.Pääsääntoisestihän tämä meidän ammatti on yksinäistä puurtamista,tietysti on levottomiakin kohteita,mutta ne tilanteet,kyllähän niitä jokainen saa aikaan,mutta ei kai meidän tehtävä ole aiheuttaa lisää ongelmia vaan asiallisesti hoitaa tilanne.Onhan tuota kuultu kuinka monta sataa on kunakin päivänä raudoitettu,ilmeisesti on raudoitettu jokainen vastaa tuleva.Minäkin työskentelin aikoinaan miespuolisen koleegan kanssa ja se kaveri sai aikaan jokaisen kanssa riidan ,sen huomasi myös hänen miespuoliset koleegansa.Joten eiköhän me pärjätä "melkein"siinä missä miehetkin.

        ..noita asennevammaisia miehiä alalla riittää, mutta ei ne suoraan kyllä uskalla tulla sanomaan asiaansa. Eli lampaita:) Meigä ottaa nää jutut kyllä huumorilla, kuten jo aiemmin tuolla kirjoitin: minulle riittää, että tulen oman työporukan kanssa toimeen, kaikkia kun ei voi miellyttää eikä ole tarkoituskaan:) Ajnvietettähän tämä koko palsta on:)


      • Stevari
        asiassa kirjoitti:

        tällä negatiivisesti naisvartijoihin suhtautuvalla kirjoittajalla on kymmenen vuoden kokemus vartiointialasta niin vankilasta kuin siviilipuoleltakin ja homma jatkuu. Ja edelleen, vaikka kuinka epätoivoisesti yrittää kiertää sitä kaikkein olennaisinta ongelmaa, niin totuus on se että naiseen ei voi yleensä väkivaltatilanteessa luottaa. Piste.

        Ja tuo periaate että kommentoidaan vain kehuja, niin se on vähän säälittävää. Mutta toki ymmärrettävä defenssimekanismi.

        Minulle on tärkeintä se että pääsen aina ja varmasti vuoron jälkeen terveenä kotiin vaimon ja lasten luokse. Linnassa naisvartijat osaavat kyllä ohjata Cognitive skills-ryhmiä, käyttää näitä uusimpia tietokoneohjelmia ja kovasti itseään kurssittavat, mutta väännön tullessa jolkutellaan paikalle, pidetään kovaa meteliä kyllä mutta aina odotetaan että joku muu käy ensin kiinni. Sitten tullaan suurieleisesti paikalle ja tartutaan vähän hihasta kiinni tai ryhdytään tyhjentämäään kongia muista hampeista.

        Jutut ovat toki kovat tilanteen jälkeen. Kai se on sitä alitajuista selittelyä itselle että samanlaisia vartijoita tässä ollaan kuin muutkin.

        Ongelma on myös se että miesvartijat eivät koskaan edes jaksa huomauttaa tästä, sitä pidetään luonnollisena että nainen ei toimi ennen kuin on miehiä paikalla. Minusta se on väärin. Ja tämän ovat myös rotat huomanneet, muutaman kerran olen kuullut kun naisvartijalle sanotaan että "sul on huora kovat puheet mut katotaan vittu joku kerta kun ei oo muut pamput paikalla jne jne jne..."

        Ei nämä lepakot porn killersit ja muut höyrypäät naista kunnioita, samalla tavalla tulee tauluun...Tai tulisi jos naiset eivät väistäisi tai siirtäisi aina ongelmia ja konfliktinpoikasia miehille vielä silloin kun kyse on pelkästä puheesta.

        tshh tshh alkaa olla jo hyvät löylyt. Tää aihe on ikuinen oravanpyörä,tulee aina olemaan, huumoria. ei kukaan voi oikeasti ajatella noin, onko sua joskus nainen potkinu perseelle ku oot noin kiihko?


      • idiootti
        Stevari kirjoitti:

        tshh tshh alkaa olla jo hyvät löylyt. Tää aihe on ikuinen oravanpyörä,tulee aina olemaan, huumoria. ei kukaan voi oikeasti ajatella noin, onko sua joskus nainen potkinu perseelle ku oot noin kiihko?

        Et ole tainnut koskaan työskennellä pitkään paikassa missä A.) On jatkuva todellinen väkivallan uhka ja paljon tilanteita B) Paljonnnaisvartijoita.

        Meneppä sinne pavakoppiin runkkaamaan.


    • Stevari

      tsihhih onkoha muut aiheet saanu porukan näin kuumenemaan,löylyä lissää!!! tshhh tshhh

    • Onpahan menoa

      Pakko myöntää että näitä juttuja lukiessa olen ihmetellyt menoa suomessa....
      Itse ole toiminut erinäisissä turva-alan töissä sekä koti-,että ulkomailla jo 15v ajan joista suomessa nyt 2v.

      Ulkomailla työskennellessäni pystyin ja kykenin luottamaan täysin suomalaisiin kollegoihin,olivatpa he miehiä taikka naisia,samaa en voi sanoa belgia,hollanti taikka saksalaisista.

      Olipa sitten kyseessä nainen taikka mies niin ammattietiikka oli korkea,tietysti meillä kaikilla on omat rajoitteet mutta se ei saa häiritä työtä,ei omaa eikä toisten.
      Huonosta ammattitaidosta puhuu se että kitistään jonkun rajoitteesta (esim. fyysinen koko)
      Varmasti suomessakin on alalle täysin sopimattomia ja soveltumattomia naisia,mutta takuulla on myös miehiä.

      Ihmettelen lähinnä suomessa vartioiden,taikka mielummin täällä viriävää keskustelua että vain miehistä on allalle. omituista..

      Englannissa monissa miesten vankiloissa on naisia vartijoina,eivät ole mitään mörssäreitä taikka muuten "miehistettyjä" siellä lähtee niin 60kg kuin 150kg mies lentoon jos tarve vaatii.

      Muualla maailmalla arvostetaan ammattitaitoa ei sukupuolta kuten suomessa (jenkeistä nyt ei kannata puhua)
      isaelissa naiset toimivat aina kouluttajina armeijassa ja esimiehinä,venäjällä aikansa vaarallisimmat sotilaat ja partisaanit olivat naisia.

      Totta hitossa sitä on paikkoja joissa voi nainen olla helisemässä,mutta niin on paikkoja myös joissa mies voi olla helisemässä.
      Antakaa arvoa ammattitaidolle sukupuolesta riippumatta.

      • hyvä kirjoitus -jos olet tosissasi.itseänikin muuten kiinnostaisi tuo ulkomailla työskentely... kirjoittele jos osaat antaa osviittaa mitä kautta pääsisi.


      • Se oon mä...

        Veit sanat suusta...


      • omituista menoa
        vaxxxi kirjoitti:

        hyvä kirjoitus -jos olet tosissasi.itseänikin muuten kiinnostaisi tuo ulkomailla työskentely... kirjoittele jos osaat antaa osviittaa mitä kautta pääsisi.

        Voin kyllä laittaa osoitteita,kunhan pääsen tältä yöltä kotiin ja omalle koneelle.
        paikkoja voi hakea esim. eu:n sivuilta,ulkomaille pääsee myös intin kautta (rauhanturvaajien) palveluksessa ollessa siellä pyörii yksityisiä firmoja,niiden kaikkien tavoista ja toimista ei ole minullakaan käsitystä.
        Eu:lla palkat ovat 3-7000€ riippuen maasta ja ammattitaidosta sekä koulutuksesta.
        Voit saada vaikka vastuullesi pienemmän lähetystön turvallisuus valvonnan taikka alueen.

        Eu:n hommissa "huono" puoli on se,että työ on aina euroopan ulkopuolella,pois lukien sveitsin.
        Eu maksaa aina asunnon siinä maassa missä olet,samoin perheen koulut yms. puolison on vaikeaa saada työlupaa,mutta aika kannattaa käyttää vaikka opiskeluun.

        Yksityisistä firmoista parhaat ovat englannissa,mutta sinne päästäkseen on oltava sitten kova tausta.
        Venäjällä,(siellä riittää töitä) on myöskin kyllä erittäin vaarallista mutta mikäli puhut kieltä niin siellä on hyvä olla.
        Visaogroup on erittäin hyvä firma,sen on perustanut israelilainen kundi jonka ammattitaidosta ei ole epäilyksiäkään,heidän koti osaoite on www.visaogroup.com Toivottavasti tästä nyt hieman edes on apua näin aluksi


      • omituista menoa kirjoitti:

        Voin kyllä laittaa osoitteita,kunhan pääsen tältä yöltä kotiin ja omalle koneelle.
        paikkoja voi hakea esim. eu:n sivuilta,ulkomaille pääsee myös intin kautta (rauhanturvaajien) palveluksessa ollessa siellä pyörii yksityisiä firmoja,niiden kaikkien tavoista ja toimista ei ole minullakaan käsitystä.
        Eu:lla palkat ovat 3-7000€ riippuen maasta ja ammattitaidosta sekä koulutuksesta.
        Voit saada vaikka vastuullesi pienemmän lähetystön turvallisuus valvonnan taikka alueen.

        Eu:n hommissa "huono" puoli on se,että työ on aina euroopan ulkopuolella,pois lukien sveitsin.
        Eu maksaa aina asunnon siinä maassa missä olet,samoin perheen koulut yms. puolison on vaikeaa saada työlupaa,mutta aika kannattaa käyttää vaikka opiskeluun.

        Yksityisistä firmoista parhaat ovat englannissa,mutta sinne päästäkseen on oltava sitten kova tausta.
        Venäjällä,(siellä riittää töitä) on myöskin kyllä erittäin vaarallista mutta mikäli puhut kieltä niin siellä on hyvä olla.
        Visaogroup on erittäin hyvä firma,sen on perustanut israelilainen kundi jonka ammattitaidosta ei ole epäilyksiäkään,heidän koti osaoite on www.visaogroup.com Toivottavasti tästä nyt hieman edes on apua näin aluksi

        kiitosta paljon! jos vielä jotai viitsit kirjoittaa ni olisin kiitollinen ja varmasti moni muukin tällä palstalla.


      • Pulliainen
        Se oon mä... kirjoitti:

        Veit sanat suusta...

        Mä oon ollu alalla n. seittämän vuotta eikä oo tarvinnu turvautua voimankäyttöön vieläkään. En siis kiellä ettei vois turpaankin tulla, mutta tiedän tapauksia niin miehistä kuin naisistakin, että tilanne kun uhkaa olla käsillä niin poistutaan muina miehinä vaivihkaa paikanpäältä.
        Oon ihan tavallinen nainen, joka tekee töitä, jotta sais laskut maksettua, en ole sankari, en lyhyt, mutta pullea kylläkin. Kaikista hommista oon selvinny hyvin (oon tehny erilaisia kohteita/töitä). Mielestäni naiset eivät ole yhtään miehiä parempia tässä työssä, mutta ylipäänsä naiset ja miehet ovat erilaisia. Mulla on ollut tosi hyviä kokemiksia miespuolisista työkavereista ja myös todella huonoja. Sen perusteela oon pistäny merkille, että jotkut purkaa omia ongelmiaan työkaveriin ja jos saa haukuttua jonkun niin itselle tulee parempi olo -täytyy pönkittää omaa itsetuntoa työkavereiden ja työilmapiirin kustannuksella. Yleensä nämä samat tyypit arvostelevat toisia miehiäkin ja kokevat naiset uhkana, koska kyse on miehisyydestä -jos kokee itse naisen olevan parempi niin sille täytyy tehdä jotain voidakseen säilyttää oman mielekkyyden tunteen.
        Itse pyrin aina lähteen siitä, että ihminen kuin ihminen niin mahdollisuus on annettava. On niitä ressukanoloisia miehiäkin, joista paljastuukin hyviä tyyppejä kun näyttää, että uskoo niihin eikä oo tarvetta epävarmuuteen -kaikki oppii aikanaan.
        Mua voitte rauhassa haukkua -mulla on hyvä itsetunto, ihana mies (en siis minäkään lesbo)eikä vaikuta mun työntekoon pätkääkään vaikka kuka olis mitä mieltä.
        Noh..joka tapauksessa, mielestäni ei voi yleistää kummastakaan sukupuolesta kauheesti mitään. Ymmärrän toisaalta ettei kaikki miehet luota naisen voimankäyttötilanteessa, mutta sekin tuntuu hassulta kun ensin täytyy saada näyttöö kun on nainen kyseessä ja voi sitä kehujen määrää sitten kun pystyykin johonkin -ei miehiä aleta kehuun jos ne hoitaa työnsä niinkuin kuuluu.
        Mutta mutta lukuunottamatta myymälähommia -ei niitä voimankäyttötilanteita eteen tupsahtele, joten sillon merkkaa ihan muut asiat kun kuinka kova tyyppi on. Valmiuden kohdata uhkaava tilanne ja kyky toimia täytyy silti mielestäni joka vartijalla olla -onhan se vähän noloa jos kerran tapahtuu ja sit kämmää senkin omalla käyttäytymisellä. Aina löytyy kuitenkin järeämpiä aseita, kovempia tyyppejä ja fiksumpiakin kuin juuri sinä -älä siis luule itsestäsi liikoja.


      • kirjoituksesta
        Pulliainen kirjoitti:

        Mä oon ollu alalla n. seittämän vuotta eikä oo tarvinnu turvautua voimankäyttöön vieläkään. En siis kiellä ettei vois turpaankin tulla, mutta tiedän tapauksia niin miehistä kuin naisistakin, että tilanne kun uhkaa olla käsillä niin poistutaan muina miehinä vaivihkaa paikanpäältä.
        Oon ihan tavallinen nainen, joka tekee töitä, jotta sais laskut maksettua, en ole sankari, en lyhyt, mutta pullea kylläkin. Kaikista hommista oon selvinny hyvin (oon tehny erilaisia kohteita/töitä). Mielestäni naiset eivät ole yhtään miehiä parempia tässä työssä, mutta ylipäänsä naiset ja miehet ovat erilaisia. Mulla on ollut tosi hyviä kokemiksia miespuolisista työkavereista ja myös todella huonoja. Sen perusteela oon pistäny merkille, että jotkut purkaa omia ongelmiaan työkaveriin ja jos saa haukuttua jonkun niin itselle tulee parempi olo -täytyy pönkittää omaa itsetuntoa työkavereiden ja työilmapiirin kustannuksella. Yleensä nämä samat tyypit arvostelevat toisia miehiäkin ja kokevat naiset uhkana, koska kyse on miehisyydestä -jos kokee itse naisen olevan parempi niin sille täytyy tehdä jotain voidakseen säilyttää oman mielekkyyden tunteen.
        Itse pyrin aina lähteen siitä, että ihminen kuin ihminen niin mahdollisuus on annettava. On niitä ressukanoloisia miehiäkin, joista paljastuukin hyviä tyyppejä kun näyttää, että uskoo niihin eikä oo tarvetta epävarmuuteen -kaikki oppii aikanaan.
        Mua voitte rauhassa haukkua -mulla on hyvä itsetunto, ihana mies (en siis minäkään lesbo)eikä vaikuta mun työntekoon pätkääkään vaikka kuka olis mitä mieltä.
        Noh..joka tapauksessa, mielestäni ei voi yleistää kummastakaan sukupuolesta kauheesti mitään. Ymmärrän toisaalta ettei kaikki miehet luota naisen voimankäyttötilanteessa, mutta sekin tuntuu hassulta kun ensin täytyy saada näyttöö kun on nainen kyseessä ja voi sitä kehujen määrää sitten kun pystyykin johonkin -ei miehiä aleta kehuun jos ne hoitaa työnsä niinkuin kuuluu.
        Mutta mutta lukuunottamatta myymälähommia -ei niitä voimankäyttötilanteita eteen tupsahtele, joten sillon merkkaa ihan muut asiat kun kuinka kova tyyppi on. Valmiuden kohdata uhkaava tilanne ja kyky toimia täytyy silti mielestäni joka vartijalla olla -onhan se vähän noloa jos kerran tapahtuu ja sit kämmää senkin omalla käyttäytymisellä. Aina löytyy kuitenkin järeämpiä aseita, kovempia tyyppejä ja fiksumpiakin kuin juuri sinä -älä siis luule itsestäsi liikoja.

        ei tullut mitään sellaista esille, mikä todistaisi väitteen"naiset eivät yleensä pärjää voimankäyttötilanteissa" vääräksi. Kommentit siitä että ei niitä tilanteita niin usein tule ovat pään pistämistä oensaaseen. Ja mitä väliä sillä on että miehistäkin löytyy paskahousuja? Naiset ovat käytännössä kaikki sellaisia. Sitäpaitsi jos ei seitsemään vuoteen ole käyttänyt voimaa, on töiussä joko pavassa tai välttelee tilanteita liikaa. Kai jostain tuollainen piirikin voi löytyä, ei kyllä meiltäpäin....


        Eli asiantuntemuksesi on melko vähäistä. Menen sinne myymälään ja kokeile.Itäri on hyvä paikka aloittaa....


      • Pulliainen
        kirjoituksesta kirjoitti:

        ei tullut mitään sellaista esille, mikä todistaisi väitteen"naiset eivät yleensä pärjää voimankäyttötilanteissa" vääräksi. Kommentit siitä että ei niitä tilanteita niin usein tule ovat pään pistämistä oensaaseen. Ja mitä väliä sillä on että miehistäkin löytyy paskahousuja? Naiset ovat käytännössä kaikki sellaisia. Sitäpaitsi jos ei seitsemään vuoteen ole käyttänyt voimaa, on töiussä joko pavassa tai välttelee tilanteita liikaa. Kai jostain tuollainen piirikin voi löytyä, ei kyllä meiltäpäin....


        Eli asiantuntemuksesi on melko vähäistä. Menen sinne myymälään ja kokeile.Itäri on hyvä paikka aloittaa....

        En yrittänytkään todistaa pärjäävätkö naiset vai ei :) kai sen tajusit jos luit jutun ajatuksella.. Päinvastoin myönsin, et turpaankin vois tulla (vaikka rohkeuttakin olisi niin ei se riitä). Voimankäyttötilanteita tulee ja kannattaa välttää. Niin miehistä kun naisistakin löytyy ihmisiä, jotka osaavat puhua ja pysyä rauhallisina tilanteessa kuin tilanteessa ja sitten on niitä, jotka kehuskelevat saavutuksillaan ja hakeutuvat tietoisesti (tai jopa tiedostamattaan voimankäyttötilanteisiin). On myös tilanteita, joissa voimankäyttöä ei pysty välttämään -ne ovat jopa lisääntymässä; kasvavan huumeongeman takia. Narkit eivät valikoi lyövätkö miestä vai naista -eikä oikein agressiiviselle narkille välttämättä yksin pärjääkään. Vartijat kun työskentelevät pääosin yksin niin eikös naiset sitten saa ansionsa mukaan jos eivät kerran pärjää -se koituu siis heidän omaksi ongelmakseen. Eikä siinä ole sitten miehiä auttamassakaan. Se on enemmänkin vartiointiliikkeen ongelma jos ovat laittaneet "vaikeaan" kohteeseen vääränlaisen työntekijän kuin miesvartijoiden ongelma.
        Huomasitko kirjoituksessani kohdan, jossa olen sitä mieltä, että jokaisella vartijalla tulee olla valmiudet kohdata väkivaltainen tilanne?
        Tilanteita en ole puhumista pidemmälle vältellyt -paskahousu tai ei niin kirjoitukseni pointti olikin tuoda näkökulma siihen ettei kaikki vartijan työ ole hurjaa ja väkivaltaista...Tämä tiedoksi ainakin niille, jotka ovat hakeutumassa alalle luullen, että pääsevät mukaan kaikenlaiseen vääntöön..Vartijan työ voi olla hyvinkin tylsää ja rutiininomaista (tuloksella kun on nykyään enemmän merkitystä kuin, että miten työ hoidetaan) Vaikka toivoisi voimankäyttötilanteita tulevan ,niin ei välttämättä tule ellei itse väkisin aiheuta. Kun aloitin työt niin oletin voimankäyttötilanteita tulevan väkisinkin eteen, mutta eipä ole mitään "ulosheittämisiä" kummempia tilanteita syntynyt. Ja silti teen työni hyvin -ei ammattitaitoa mitata myöskään ko. tilanteiden määrällä. Minulla on ja on ollut juuri sitä asiantuntemusta mitä missäkin työssä/kohteessa olen tarvinnut.
        Oletko huomannut, että työnantajat eivät valikoi työntekijöitä voiman ja urheilu- /kamppailulajitaustan perusteella...?
        Siis olet sitämieltä, että kaikki naiset ovat paskahousuja -ok, voi olla, että kaikki kohtaamasi naiset ovat olleetkin, mutta miksei sillä ole mielestäsi väliä ovatko miehet paskahousuja vai ei? Mikä tekee naisten paskahousumaisuudesta niin erikoista jos sillä ei olekaan väliä? En oikein ymmärrä logiikkaasi.
        En arvostele sinun ammattiosaamistasi, koska en usko, että sitä on mahdollista tietää yhden kirjoituksen perusteella.
        Ja mitä Itäkeskukseen tulee niin minulla on jo työpaikka (olen tosin ollut harjoittelussa Itärissä ja silloin miestyökavereita kiinnostivat lähinnä ulkoiset avuni, kun taas itse olisin ollut kiinnostunut oppimaan juurikin keissien kanssa menettelemisestä yms.) Ylipäänsä olen huomannut, että etenkin myymäläpuolen kaverit ovat erityisen kiinnostuneita kaikenmaailman naisista ja seksistä,rinnoista jne nimenomaan TYÖVUORONSA aikana (ammattitaitoa?). Meitä on niin moneen.
        Voisitko muuten tarkentaa vielä sitä, että olenko mielestäsi huono työntekijä/vartija, koska ei ole ollut tarvetta painia?
        Minulla on ollut työkavereina myös miehiä, jotka vuoden myymälässä oltuaan haluavat sieltä vaihtaa sellaiseen vartijan työhön, missä ei tarvisi olla fyysisessä kontaktissa ja näitä hommia heille myös löytyy -tämä meidän ala kun on aika laaja työnkuvien suhteen.
        Itse en aio vaihtaa alaa tai ottaa lopareita voimankäytön vähyyden vuoksi, koska tarvitsen rahaa ja minulla on työpaikka, jossa ei ole ongelmia ollut. Kaikki ihmiset tarvitsevat rahaa(=toimeentulo) ja tälle alalle varmasti hakeutuu ihmisiä, jotka tarvitsevat nopeasti töitä ilman koulutusta ja heidän työllistämisensä hoitaa työnantajat. Työnantajilla on täten oikeus päättää kuka soveltuu alalle ja kuka ei. Virhevalintoja ja pakkoratkaisuja tulee aikalailla - luultavasti erityisesti työvoimapulan takia.
        Kirjoitukseni tarkoitus ei ole ärsyttää ketään vaan tuoda esille muutakin näkökulmaa asiaan.


      • Turvaolli
        Pulliainen kirjoitti:

        En yrittänytkään todistaa pärjäävätkö naiset vai ei :) kai sen tajusit jos luit jutun ajatuksella.. Päinvastoin myönsin, et turpaankin vois tulla (vaikka rohkeuttakin olisi niin ei se riitä). Voimankäyttötilanteita tulee ja kannattaa välttää. Niin miehistä kun naisistakin löytyy ihmisiä, jotka osaavat puhua ja pysyä rauhallisina tilanteessa kuin tilanteessa ja sitten on niitä, jotka kehuskelevat saavutuksillaan ja hakeutuvat tietoisesti (tai jopa tiedostamattaan voimankäyttötilanteisiin). On myös tilanteita, joissa voimankäyttöä ei pysty välttämään -ne ovat jopa lisääntymässä; kasvavan huumeongeman takia. Narkit eivät valikoi lyövätkö miestä vai naista -eikä oikein agressiiviselle narkille välttämättä yksin pärjääkään. Vartijat kun työskentelevät pääosin yksin niin eikös naiset sitten saa ansionsa mukaan jos eivät kerran pärjää -se koituu siis heidän omaksi ongelmakseen. Eikä siinä ole sitten miehiä auttamassakaan. Se on enemmänkin vartiointiliikkeen ongelma jos ovat laittaneet "vaikeaan" kohteeseen vääränlaisen työntekijän kuin miesvartijoiden ongelma.
        Huomasitko kirjoituksessani kohdan, jossa olen sitä mieltä, että jokaisella vartijalla tulee olla valmiudet kohdata väkivaltainen tilanne?
        Tilanteita en ole puhumista pidemmälle vältellyt -paskahousu tai ei niin kirjoitukseni pointti olikin tuoda näkökulma siihen ettei kaikki vartijan työ ole hurjaa ja väkivaltaista...Tämä tiedoksi ainakin niille, jotka ovat hakeutumassa alalle luullen, että pääsevät mukaan kaikenlaiseen vääntöön..Vartijan työ voi olla hyvinkin tylsää ja rutiininomaista (tuloksella kun on nykyään enemmän merkitystä kuin, että miten työ hoidetaan) Vaikka toivoisi voimankäyttötilanteita tulevan ,niin ei välttämättä tule ellei itse väkisin aiheuta. Kun aloitin työt niin oletin voimankäyttötilanteita tulevan väkisinkin eteen, mutta eipä ole mitään "ulosheittämisiä" kummempia tilanteita syntynyt. Ja silti teen työni hyvin -ei ammattitaitoa mitata myöskään ko. tilanteiden määrällä. Minulla on ja on ollut juuri sitä asiantuntemusta mitä missäkin työssä/kohteessa olen tarvinnut.
        Oletko huomannut, että työnantajat eivät valikoi työntekijöitä voiman ja urheilu- /kamppailulajitaustan perusteella...?
        Siis olet sitämieltä, että kaikki naiset ovat paskahousuja -ok, voi olla, että kaikki kohtaamasi naiset ovat olleetkin, mutta miksei sillä ole mielestäsi väliä ovatko miehet paskahousuja vai ei? Mikä tekee naisten paskahousumaisuudesta niin erikoista jos sillä ei olekaan väliä? En oikein ymmärrä logiikkaasi.
        En arvostele sinun ammattiosaamistasi, koska en usko, että sitä on mahdollista tietää yhden kirjoituksen perusteella.
        Ja mitä Itäkeskukseen tulee niin minulla on jo työpaikka (olen tosin ollut harjoittelussa Itärissä ja silloin miestyökavereita kiinnostivat lähinnä ulkoiset avuni, kun taas itse olisin ollut kiinnostunut oppimaan juurikin keissien kanssa menettelemisestä yms.) Ylipäänsä olen huomannut, että etenkin myymäläpuolen kaverit ovat erityisen kiinnostuneita kaikenmaailman naisista ja seksistä,rinnoista jne nimenomaan TYÖVUORONSA aikana (ammattitaitoa?). Meitä on niin moneen.
        Voisitko muuten tarkentaa vielä sitä, että olenko mielestäsi huono työntekijä/vartija, koska ei ole ollut tarvetta painia?
        Minulla on ollut työkavereina myös miehiä, jotka vuoden myymälässä oltuaan haluavat sieltä vaihtaa sellaiseen vartijan työhön, missä ei tarvisi olla fyysisessä kontaktissa ja näitä hommia heille myös löytyy -tämä meidän ala kun on aika laaja työnkuvien suhteen.
        Itse en aio vaihtaa alaa tai ottaa lopareita voimankäytön vähyyden vuoksi, koska tarvitsen rahaa ja minulla on työpaikka, jossa ei ole ongelmia ollut. Kaikki ihmiset tarvitsevat rahaa(=toimeentulo) ja tälle alalle varmasti hakeutuu ihmisiä, jotka tarvitsevat nopeasti töitä ilman koulutusta ja heidän työllistämisensä hoitaa työnantajat. Työnantajilla on täten oikeus päättää kuka soveltuu alalle ja kuka ei. Virhevalintoja ja pakkoratkaisuja tulee aikalailla - luultavasti erityisesti työvoimapulan takia.
        Kirjoitukseni tarkoitus ei ole ärsyttää ketään vaan tuoda esille muutakin näkökulmaa asiaan.

        Hyvä Pulliainen, sulla on pää kohdallaan ja oikea asenne, anna palaa vaan. peukku sulle.


      • Pulliainen
        Turvaolli kirjoitti:

        Hyvä Pulliainen, sulla on pää kohdallaan ja oikea asenne, anna palaa vaan. peukku sulle.

        Kiitos kivasta kommentista!


    • Väktare

      Se taitaa ottaa niin luonnon päälle noilla miehillä jos nainen on vartija.

      Naiset ovat varmasti joissain tilanteissa parempia kuin miehet ja toisin päin.

      Kyllä sitä tauolla kuuntelee mielellään muitakin kuin vaan miesten alapää juttuja.

    • Security_girl

      ..on tullut kyllä suhteellisen selväksi. Kiitos teille jotka jaksoitte / viitsitte kommentoida tekstiäni. Mutta näinhän se on että jokainen ei voi pitää jokaisesta, kaiken kanssa on opittava elämään jos on pakko. On minullakin mieskollegoja joiden kanssa en suostuisi tekemään yhdessä töitä, mutta välillä vaan pakko.

      Hyvää ystävänpäivää kaikille!

      Älkää olko noin tiukkapipoisia =) Kirjoitus olikin vain mielipide.

      • miesvartija

        Koita jaksaa Security_girl! Sukupuolella ei ole väliä tälläkään alalla. Kaikki henkilöt pitää arvioida henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella. Nämäkin "miehet", jotka aliarvioivat naisvartijoita, kärsivät huonosta itsetunnosta ja siksi pitävät itseään parempina kuin naiset. Minä ainakin miehenä pystyn myöntämään, että joskus naisvartijat ovat parempia kuin minä. Vaikka tuskin tämä mitään kilpailua on. Jokainen tehköön parhaansa. Kuitenkin ne uhoajat ovat juuri niitä, joista ei ole edes koko alalle.


    • Keke.........

      Itse olen toiminut vartijana melkein kymmenen vuotta
      ja vasta yksi naispuolinen kolleega on ollut lesbo!
      Ehkä hyvää tuuria....No ei!Monta kertaa olen joutunut toteamaan että mies pelkällä olemassa olollaan provosoi,kun taas pieni nainen tulee paikalle ja hoitaa homman siististi!Tällä hetkellä mulla on 7 naista työkaverina ja aina ovat pärjänneet hyvin.Osaavat pyytää apua ajoissa eivätkä lähde leikkimään sankaria.Toki olen muutaman kerran käynyt auttelemassa hankalien asiakkaiden kanssa!Nykyisin on just koulusta päässeitä juippeja paljon vartijoina eikä näistä pikku-pojista oo oikeesti näihin hommiin!On oma kohtasta kokemusta...Musta silmä ja 5 tikkiä päähan ku ei kaveri uskaltanu tulla apuun!Mut kaikki muijat mitä mul on ollu parin on hoitanu hommansa tosi hyvin!Eli lisää HYVIÄ TYTTÖJÄ alalle....

    • Anonyymi

      Minäkin kerron tosi tarina koska olen varas ja huume kauppias 25v ikää45 koska olen ollut aina ammatti laisten kaveri ja näppäilijä vai mikä se oli ei voisikaan päästä sisään liian skitsofrenian ja psykopaatti sekoitus jotta pärjää olen koko ikäni kiihottaa poliisi nais tai vartija on tullut vähän kuittailia

    • Anonyymi

      Vittu jos joku haluaa olla kaunis ja viisan kanssaan päivä olisi jo aika kauan koska olen loppuun asti roisto vähän erilainen koska en valehtele ym ja jois kahvi-ja kattois mitä tapahtuu Keijo Murto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      715
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      710
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      702
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      106
      657
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      80
      644
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe