Sain tuon merkkisen aparaatin Elisalta liittymälahjaksi. On ensimmäinen dvd soitin ja ihmettelemistä piisaa ?
Miten saan televisiosta tulevat leffan äänet kuulumaan 5:sta kotiteatterin kaiuttimesta ? DVD levyllä olevan leffan äänet tulevat kaiuttimista mutta normaalit television lähettämät elokuvan äänet ei. ?
Takakaiuttimien äänen laatu ihmetyttää kovasti, onko normaali tilanne jos sieltä kuuluu omituista rätinää ja suhinaa oikeiden äänien lisäksi ?
Ensimmäisen kerran kun kuuntelin cd levyltä sitten musiikkia tästä aparaatista, niin tuli vähän epäuskoinen olo. Voiko äänen laatu olla todellakin noin surkea vai kuvittelenko vaan ?
Mitä mieltä ovat muut näistä halpis muovikaiuttimien äänen laadusta ?
Kari
Trice kotiteatteri
38
23391
Vastaukset
- odotit
Mitä luulet saavasi liittymälahjana. Kun Elisa ostaa näitä tuotteita hinnan täytyy olla todella halpa, veikkaisin viisikymppiä tai vielä vähemmän paketilta. Sillä rahalla ei todellakaan saa yhtään mitään. Ääni on samaa luokkaa kuin huonossa tietokonekaiuttimessa.
- Sain tuon myös...
Tuli mullkin joku pari kuukaut sitte toi Trice setti ja kytkin huvikseni sen subbarin mun parempaan vahvistimeen ja lisäsin hiukka volaa. Kyllä sieltä painetta lähti siitä etureiästä aika kovaa ja jumputti myös tosi nätisti ilmaispaketiksi. Katoin ensin indiana jonesia, niin sen alussa ne viidakon äänet tuntuivat tosi eläviltä, kuin taas TV:n äänet ovat niin tylsät. Kyllä se on mielestäni ihan hyvä ilmaispaketiksi.
Muuten. Veikkaan että olette muutkin ihmetelleet soittimen kokoa xD. Aikamoinen laitos se kyllä on, kun kaupasta saa reippaasti yli puolet pienempiä dvd-soittimia :D Kun katsoo taakse, niin siellä toisaalta onkin aika mittava valikoima eri liitäntöjä, joita tulee tuskin koskaan tarvitsemaan. No kajarit vaa kii ja scartti, ei niil muil mittää tee.
Viel yks juttu. Mulla kun on se volymin säätö korkki siin edessä, niin kun sitä kiertää kumpaan suuntaan tahansa, niin se hankaa aika ilkeästi sinne jonnekki. Ilmeisesti laitettu vinoon. No mitäpä suuria odotella tuommoiselta halpiskoslalta. - oon kotiteatteri
Sain tuon myös... kirjoitti:
Tuli mullkin joku pari kuukaut sitte toi Trice setti ja kytkin huvikseni sen subbarin mun parempaan vahvistimeen ja lisäsin hiukka volaa. Kyllä sieltä painetta lähti siitä etureiästä aika kovaa ja jumputti myös tosi nätisti ilmaispaketiksi. Katoin ensin indiana jonesia, niin sen alussa ne viidakon äänet tuntuivat tosi eläviltä, kuin taas TV:n äänet ovat niin tylsät. Kyllä se on mielestäni ihan hyvä ilmaispaketiksi.
Muuten. Veikkaan että olette muutkin ihmetelleet soittimen kokoa xD. Aikamoinen laitos se kyllä on, kun kaupasta saa reippaasti yli puolet pienempiä dvd-soittimia :D Kun katsoo taakse, niin siellä toisaalta onkin aika mittava valikoima eri liitäntöjä, joita tulee tuskin koskaan tarvitsemaan. No kajarit vaa kii ja scartti, ei niil muil mittää tee.
Viel yks juttu. Mulla kun on se volymin säätö korkki siin edessä, niin kun sitä kiertää kumpaan suuntaan tahansa, niin se hankaa aika ilkeästi sinne jonnekki. Ilmeisesti laitettu vinoon. No mitäpä suuria odotella tuommoiselta halpiskoslalta.Nii siitä soittimen koosta. Ootteko koskaan avannu sitä ja kurkannu sinne sisään.. siel o varmaan puolet tyhjää ja se on meinaa karmeeta katsottavaa miten se on tehty.. ihan kun joku alotteleva amis olis tehny sen tai se amiskin olis tehny paremmin. ei oikeen ole panostettu tohon laatuun ainakaan liikaa ku liimaa on siellä täällä ja muutamia hirveän näköisiä hyppylankavirityksiäkin löytyy yms.
mulla se on menny jo rikki.. cd ei suostu tuleen ulos ja voluumia ei saa säädettyä ollenkaa, rulla kyl pyörii mut mitään ei tapahdu.
Kyl on karmeet sisuskalut mut mitä tollaselta ny voi odottaakaan kun saa kylkiäisenä.. ei oikeen mitään.. ainakaan laatua
huhuh tulipas taas valitettua.
kiitos
- tulee
En kommentoi kaiuttimien laatua. Mutta tv-elokuvien äänistä sen verran että toistaiseksi tv:ssä ei lähetetä 5.1 ääntä. Paitsi ehkä jossain maksukanavalla...eli ei pidäkään kuulua kaikista kaiuttimista.
Mutta että saisit edes tv-elokuvien stereoäänen (kahdesta kaittimesta), niin tarvii varmaan joku piuha vetää tv:n ääniulostulosta Triceen? Kaikissa televisioissa ei ole ääniulostuloa. Digibokseissa on, joten käytä sitä. - pelittää..
Toki se on makkari versio. Kokeileppa vaihtaa kaiutimet..
Siis selvennys perään: En sano, että se on laadukas, vaan sanon että käypä kakkos teatteri makkariin.- paketti
Ei se kovaäänisten vaihdon jälkeen enää ole sama paketti. Vielä kun vaihdat siihen uuden dvd:n ja vahvistimen niin KYLLÄ PELITTÄÄ.
- kkk
Mulla oli aikoinaan isot kaiuttimet, heitin ne buis. Kuvittelin mielessäni näiden pienten "satelliitti kaiuttimien", subfoolla vahvistettuna antavan miellyttävän puhtaan soundimaailman, että kehitys olis mennyt eteenpäin vuosien kuluessa. Mutta totuus taitaa olla toisinpäin.
Pelittäähän ne meilläkin, mutta mistä johtuu omituinen suhina takakaiuttimissa ? kuuluko sen näin ollakkin ?
Entäpä se, kun yrittää ladata jotain leffaa levyltä niin laite jää jurnuttamaan paikkalleen ja vasta usean latauskerran jälkeen suostuu leffan aloittamaan. Onko kalliimmissa aparaateissa tämmöistä vikaa ?
Kari - no niin tai näin..
paketti kirjoitti:
Ei se kovaäänisten vaihdon jälkeen enää ole sama paketti. Vielä kun vaihdat siihen uuden dvd:n ja vahvistimen niin KYLLÄ PELITTÄÄ.
Kysyjä valitteli käsittääkseni kaiuttimien laatua, niin siihen tarkoitin, että vaihda kaiuttimet..
Kuvailemasi järjestys "Vielä kun vaihdat siihen uuden dvd:n ja vahvistimen niin KYLLÄ PELITTÄÄ" niin näinhän se stereoiden rakentelu menee.. :) - sama vika..
kkk kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan isot kaiuttimet, heitin ne buis. Kuvittelin mielessäni näiden pienten "satelliitti kaiuttimien", subfoolla vahvistettuna antavan miellyttävän puhtaan soundimaailman, että kehitys olis mennyt eteenpäin vuosien kuluessa. Mutta totuus taitaa olla toisinpäin.
Pelittäähän ne meilläkin, mutta mistä johtuu omituinen suhina takakaiuttimissa ? kuuluko sen näin ollakkin ?
Entäpä se, kun yrittää ladata jotain leffaa levyltä niin laite jää jurnuttamaan paikkalleen ja vasta usean latauskerran jälkeen suostuu leffan aloittamaan. Onko kalliimmissa aparaateissa tämmöistä vikaa ?
KariSiitä suhinasta en tiedä, sitä kun ei meillä ole. Saattaa olla että kaiuttimet on joko liian kovalla tai ne on liian lähellä korvaa!! Laita ne mahdollisimman laajalle ja lähelle katon rajaa suunnattuna kuntelupaikkaa.
- laitteissa
kkk kirjoitti:
KariKalliimmissa (=hyvissä) laitteissa ei kuulu mitään ylimääräisiä häiriöääniä kovaäänisistä ja levyt latautuvat kerralla. Jos voit, käy koekatsomassa ja kuuntelemassa asiantuntijaliikkeessä. Hämmästyt laatua varmasti. Siinä vain saattaa kuume tulla uusiin ja kunnollisiin laitteisiin....
- timo 83
kkk kirjoitti:
KariTrice on todella loistava peli, hinta laatu suhteeltaa enemmän ku hyvä! Mitä voitte olettaa jos se maksaa 40-70e? mielestäni täydellinen valinta makkarii,kesämökille tai ns 2 kotiteatteriksi johonkin? Todella naurettavaa että ihmiset jaksavat edes valittaa moisesta! Itse olen hyvin ellen sanoisi jopa TODELLA tyytyväinen trice 5.1 vehkeeseen...
Varmistakaa ennen kuin vaihdatte kaiuttimia vahvistimen suoltamat taajuuskäyrät. saattaa olla sovitetut noille nimenomaisille purkeille ja näin ollen sotkea täysin "normaalien" kaiuttimien toiston.
Toinen seikka on kaiuttimien herkkyys. mikäli kytket huomattavasti epäherkemmät kaiuttimet järjestelmään tarttee potikkaa kääntää enemmän saadaksesi saman verran volyymia. Tämä johtaa helposti vahvistimen yliohjautumiseen jolloin se tuottaa säröä ja ennen pitkää rikkoo diskanttielementin/ttejä.- joopajoo
Kyllähän pikkupurkeistakin laatuääntä lähtee, täytyy vain siirtyä kympin vehkeistä pari hintaluokkaa ylöspäin.
tässä yksi kehuttu vaihtoehto joka sopii vielä tavan tallaajan kukkarolle (ainakin hiukan säästämällä)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17313
Takakaiuttimien suhina johtuu juurikin vahvarista, halpojen päätteiden laatu kun on mitä on. Tosin suhinaa esiintyy kyllä kalliimmillakin merkeillä (sony DE- sarja, NAD)
Ja vielä vastaus CD-kuunteluun: kyllä, äänenlaatu voi olla juuri niin surkea.- kkk
Kiitoksia vastauksista. Täytyy toistaiseksi tyytyä tähän härveliin.
Onko tämän aparaatin radiovastaanotin eli viritin myös ns' kakkoslaatua, ei meinaan löydy oikein selvää radiokanavaa millään ja jos löytyy niin pääsee "nauttimaan" mielettömästä musiikki nautinnosta, häiriöt ja subwooferin omituinen jumputus eivät kyllä ole välttämättä mikään ilo korvalle.
Takalevyssä on kiitettävästi liittiimiä, en kylläkään ymmärrä mihin niitä kaikkia tarvitaan ?
Löytyy mm. vasemman ja oikean etukanavan lähtö, "3,5 mm stereopistokkeelle", Miksattu oikean ja vasemman kanavan lähtö.
Vasemman ja oikean etukanavan kaiutinlhtö, pelkille johdoille. Eli mitä eroa on näissä liittimissä ?
Sekavasti kirjoitettu toivottavasti joku ymmärsi.
Kari - What ever..
kkk kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista. Täytyy toistaiseksi tyytyä tähän härveliin.
Onko tämän aparaatin radiovastaanotin eli viritin myös ns' kakkoslaatua, ei meinaan löydy oikein selvää radiokanavaa millään ja jos löytyy niin pääsee "nauttimaan" mielettömästä musiikki nautinnosta, häiriöt ja subwooferin omituinen jumputus eivät kyllä ole välttämättä mikään ilo korvalle.
Takalevyssä on kiitettävästi liittiimiä, en kylläkään ymmärrä mihin niitä kaikkia tarvitaan ?
Löytyy mm. vasemman ja oikean etukanavan lähtö, "3,5 mm stereopistokkeelle", Miksattu oikean ja vasemman kanavan lähtö.
Vasemman ja oikean etukanavan kaiutinlhtö, pelkille johdoille. Eli mitä eroa on näissä liittimissä ?
Sekavasti kirjoitettu toivottavasti joku ymmärsi.
KariNe eri liitännät on ns. 5.1 liitäntöjä. Jokaiselle kaiuttimelle on ohjattu oma ääni singaali joten niitä kannattaa noudattaa! Eli laita kaikki johdot kiinni vaan, äläkä nuukaile ;) Saattaa olla että kaiuttimet ottaa häiriötä käyttämättömistä rca-liittimistä aktiivin takana.
Nämä käyttämättömät liittimet voi suojata oikosulku liitännällä niin että laittaa rca-urosliittimen ja- yhteen ja liittimen muovisuoja päälle ja laitat tämän liittimen vahvistimen ylimääräiseen sisääntuloon! Lisää tietoa saat myös dvdplazan keskustelu sivuilta.. Ja sitten jos kiinnostaa radiohäiriöiltäsuojaaminen, niin lue sfnetistä radiohäiriöistä. Kannattaa myös lukaista galvaanisesta erottimesta sekä maalenkistä juttuja.. Tässä näin alkuun:)
Jokos sait kajari asennettua paremmin? Ja onko sulla viritin siinä paketissa/dvd:ssä? - kkk
What ever.. kirjoitti:
Ne eri liitännät on ns. 5.1 liitäntöjä. Jokaiselle kaiuttimelle on ohjattu oma ääni singaali joten niitä kannattaa noudattaa! Eli laita kaikki johdot kiinni vaan, äläkä nuukaile ;) Saattaa olla että kaiuttimet ottaa häiriötä käyttämättömistä rca-liittimistä aktiivin takana.
Nämä käyttämättömät liittimet voi suojata oikosulku liitännällä niin että laittaa rca-urosliittimen ja- yhteen ja liittimen muovisuoja päälle ja laitat tämän liittimen vahvistimen ylimääräiseen sisääntuloon! Lisää tietoa saat myös dvdplazan keskustelu sivuilta.. Ja sitten jos kiinnostaa radiohäiriöiltäsuojaaminen, niin lue sfnetistä radiohäiriöistä. Kannattaa myös lukaista galvaanisesta erottimesta sekä maalenkistä juttuja.. Tässä näin alkuun:)
Jokos sait kajari asennettua paremmin? Ja onko sulla viritin siinä paketissa/dvd:ssä?Vaikka nuuka olenkin "liittymälahjaksi saatu aparaatti" kaikki johdot olen kiinnittänyt ;).
Elikkäs nämä ylimääräiset liittimet ovat sitten rca-liittimiä, minulla ei ole ylimääräisiä rca-liittimiä, eikä mielestäni härvelissä ole ylimääräistä sisääntuloa, en tosin tiedä näistä tarkkaan olen vähän noviisi näissä asioissa.
Pitäiskö nämä kytkeä jotenkin sarjaan/rinnan ja sitten sisääntuloon, muutenhan sisääntuloja pitäis olla 6 kpl ?
Täytyy perehtyä dvdplazan keskustelu sivuille.
Kiinostaa kovasti radiohäiriöiltäsuojaaminen, sfnet kutsuu.
Kajarit ei oo asenettu paremmin ? Eli lähinnä ihmetyttää se kun en saa niistä kuulumaan MTV:n lähettämien leffojen ääntä. Eli töllöstä tulee edelleen sen omista kaiuttimista äänet. Tosin epäilen television omien kaiuttimien pesevän nämä Tricen hulppeat "saippuakotelot" mennen tullen ;)
Viritin on paketissa, mutta vaikka olen sen liittänyt talon antenniverkkoon ei selvä äänisiä kanavia oikein tahdo löytyä.
Kari - heräsi..
kkk kirjoitti:
Vaikka nuuka olenkin "liittymälahjaksi saatu aparaatti" kaikki johdot olen kiinnittänyt ;).
Elikkäs nämä ylimääräiset liittimet ovat sitten rca-liittimiä, minulla ei ole ylimääräisiä rca-liittimiä, eikä mielestäni härvelissä ole ylimääräistä sisääntuloa, en tosin tiedä näistä tarkkaan olen vähän noviisi näissä asioissa.
Pitäiskö nämä kytkeä jotenkin sarjaan/rinnan ja sitten sisääntuloon, muutenhan sisääntuloja pitäis olla 6 kpl ?
Täytyy perehtyä dvdplazan keskustelu sivuille.
Kiinostaa kovasti radiohäiriöiltäsuojaaminen, sfnet kutsuu.
Kajarit ei oo asenettu paremmin ? Eli lähinnä ihmetyttää se kun en saa niistä kuulumaan MTV:n lähettämien leffojen ääntä. Eli töllöstä tulee edelleen sen omista kaiuttimista äänet. Tosin epäilen television omien kaiuttimien pesevän nämä Tricen hulppeat "saippuakotelot" mennen tullen ;)
Viritin on paketissa, mutta vaikka olen sen liittänyt talon antenniverkkoon ei selvä äänisiä kanavia oikein tahdo löytyä.
Kari1.Onko ne ylimääräiset rcat aktiivisubbarissa vai dvd-soittimessa?
2.Onko kaiutinjohdot liitetty dvd-soittimeen vai aktiivisubbariin?
Toi viritin juttu pisti miettimään onko saman mallin tricet edes kyseessä.. Mulla on tr-302 dvd-soitin ja tr-60f aktiivisubi.
Soittimesta kulkee subille 6johtoa(12-rca liitintä), etuvas, etuoik, takavas, takaoik, keskik ja subi. Lisäksi ulkoisen äänilähteen piuhat kytketään subin vahvistimeen.
Ulkoinen äänilähde esim. tv-ohjelma kytketään siihen aux-liittimeen ja kuuntelu muodoksi valitaan prologic. Kaiutinjohdotkin kytketään subbarin takana oleviin kaiutinliittimiin. - kkk
heräsi.. kirjoitti:
1.Onko ne ylimääräiset rcat aktiivisubbarissa vai dvd-soittimessa?
2.Onko kaiutinjohdot liitetty dvd-soittimeen vai aktiivisubbariin?
Toi viritin juttu pisti miettimään onko saman mallin tricet edes kyseessä.. Mulla on tr-302 dvd-soitin ja tr-60f aktiivisubi.
Soittimesta kulkee subille 6johtoa(12-rca liitintä), etuvas, etuoik, takavas, takaoik, keskik ja subi. Lisäksi ulkoisen äänilähteen piuhat kytketään subin vahvistimeen.
Ulkoinen äänilähde esim. tv-ohjelma kytketään siihen aux-liittimeen ja kuuntelu muodoksi valitaan prologic. Kaiutinjohdotkin kytketään subbarin takana oleviin kaiutinliittimiin.Trice on tämä laite. Eli eri vehkeet kyseessä, tässä aparaatissa ei ole subissa vahvaria vaan se on dvd-laitteen kanssa samassa.
1.Nämä ylimääräiset rcat ovat 5.1ch sudio output, fl, fr, cen, sub, sl, sr sekä mix coa output ml ja mr, sekä coaxical, video output, video, s-video, y, cb, ja cr. huh huh...? ja ovat siis dvd-soittimessa, eikä harmainta tajua mihin näitä tarvitaan ?
2.Kaiutinjohdot olen liittänyt dvd-soittimen 6johtoa (12-pika liitintä) etuvas,etuoik, jne.
Tv:ssä on 2 kpl scart liitintä, ensimmäinen menee dvd-soittimen scarttiin ja toinen vhs-videoon. Sen lisäksi tv-ssä Philips, on 4 kpl rca liittimiä l, r l, r sekä ilmeisesti s-video liitin.
Viimeisin yritys eilen oli se että yhdistin nämä tv:n rcat punainen ja valkoinen eli left ja right dvd-soittimen ml ja mr. Eikä vieläkään tv-ohjelman äänet tulleet kotiteatterin kaiuttimista ?
Sorry vaan, en ymmärrä mikä on aux-liitin ?
Kari - olevat...
kkk kirjoitti:
Trice on tämä laite. Eli eri vehkeet kyseessä, tässä aparaatissa ei ole subissa vahvaria vaan se on dvd-laitteen kanssa samassa.
1.Nämä ylimääräiset rcat ovat 5.1ch sudio output, fl, fr, cen, sub, sl, sr sekä mix coa output ml ja mr, sekä coaxical, video output, video, s-video, y, cb, ja cr. huh huh...? ja ovat siis dvd-soittimessa, eikä harmainta tajua mihin näitä tarvitaan ?
2.Kaiutinjohdot olen liittänyt dvd-soittimen 6johtoa (12-pika liitintä) etuvas,etuoik, jne.
Tv:ssä on 2 kpl scart liitintä, ensimmäinen menee dvd-soittimen scarttiin ja toinen vhs-videoon. Sen lisäksi tv-ssä Philips, on 4 kpl rca liittimiä l, r l, r sekä ilmeisesti s-video liitin.
Viimeisin yritys eilen oli se että yhdistin nämä tv:n rcat punainen ja valkoinen eli left ja right dvd-soittimen ml ja mr. Eikä vieläkään tv-ohjelman äänet tulleet kotiteatterin kaiuttimista ?
Sorry vaan, en ymmärrä mikä on aux-liitin ?
Kariliittimet on sisääntuloja telkkarin kaiuttimille.
5.1ch studio output on digitaalinen lähtö.
FL ja FR on (frontleft ja frontright) etukaiuttimien (analoginen)singaalilähtö erilliselle vahvistimelle.
Cen=center=keskikaiuttimen analoginen lähtö
Sub=subwoofer=subbari analoginen lähtö
SL ja SR= SurroundLeft ja SurroundRight= vasemman- ja oikentakakaiuttimen analoginen singaalilähtö
Y, pb/cb ja pr/cr= component video output= videosingaali ulos telkkuun.
Video output(keltainen) analoginen videosingaali telkkuun (normaali).
S-video erilainen liitin =videosingaali ja ääni ulos.
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml22.sis&pa=jaaa
AVOIMEKSI JÄIVÄT NÄMÄ:
Mix coa output ml ja mr.
Coaxical.
Video.
Mutta veikkaan että tämä mix coa output ml ja mr=Mixed audio output L ja R= kaksikanavainen analoginen ulostulo josta esim. erillinen vahvistin muokkaa Dolby Surroundia jos dolby digitalia ei ole levyltä tarjota. Huomaa DolbySurround(DS) ja Dolbydigital(DD) ovat eri asioita, lue asiasta lisää sfnetistä.
Coaxical= sen virittimen/radion anteeni.
Video on tietty selvä asia ;) jos vain näkis ohjekirjan mihin tämä on nimenomaan tarkoitettu. Vhs:lle, tietokoneelle..(?)
-------------------------------------------------
Mulla heräsi sellainen epäilys, että paketistasi puuttuu kokonaan se ylimääräinen sisääntulo, joka mahdollistaisi ne äänet telkkaristasi (se on se AUX tai sitten LINE IN).
No ennenkuin luovut toivosta ja ostat joko toisen aktiivisubin, vahvistimen tai jotain muuta vastaavaa jonne voi analogiset, ym lähdöt tuupata..
Katso se scart johto, onko se halpaversio (jossa ei ole tarpeeksi sisällä johtoja), vai onko se täysverinen, jossa kulkee tieto molempiin suuntiin.
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml01.sis&pa=jaaa
-------------------------------------------------
Tässä on vielä sfnetin linkit:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.elektroniikka/index.html
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/index.html
- pro
Joo meillä sama juttu, elikkäs taka kaiuttimista ja keski kaiuttimesta kuuluu outoa rätinää yms...ja kun laitat laitteen päälle volume menee 30:neen eli aivan liian kovalle...oisi kiva kun ei tarvisi rämpyttää aina sitä pienemälle...tietääkö joku ratkaisun ongelmaan??
- kkk
Todella mukavaa, perheen pienokainen juuri saatu päiväunille, laitan hienon aparaatin päälle ja BUM volyymit täysillä, siitä sitten hengen hädässä ruuvaamaan volyymia pienemmälle.
Mahtavaa upeaa, tämmöistä härveliä olen aina halunnut ;)
Olisin myös kiitollinen ratkaisusta tähänkin ongelmaan ??
Kari - ratkaisu pulmaan
kkk kirjoitti:
Todella mukavaa, perheen pienokainen juuri saatu päiväunille, laitan hienon aparaatin päälle ja BUM volyymit täysillä, siitä sitten hengen hädässä ruuvaamaan volyymia pienemmälle.
Mahtavaa upeaa, tämmöistä härveliä olen aina halunnut ;)
Olisin myös kiitollinen ratkaisusta tähänkin ongelmaan ??
KariSähkö- ja elektroniikkaromu (SER)
Vastuu sähkö- ja elektroniikkalaitteiden jätehuollosta siirtyi 13.8.2005 laitteiden valmistajien ja maahantuojien muodostamille tuottajayhteisöille. Kuluttajat voivat tuoda SER:iä maksutta tuottajayhteisöjen osoittamiin vastaanottopisteisiin. Pääkaupunkiseudulla SE-romua vastaanotetaan YTV:n Sortti-asemilla.
Laitteita otetaan vastaan korkeintaan kolme kappaletta / laitetyyppi / asiakas / tuontikerta. Kolmen kappaleen sääntö ei koske loisteputkia, niitä voi tuoda kerralla enemmänkin. Suuremmat SER-erät tulee viedä Kuusakoski Oy:n toimipisteisiin, jotka ovat myös sähkö- ja elektroniikkaromun vastaanottopisteitä (linkki yrityksen sivuille vasemmalla). SER:iä otetaan vastaan myös YTV:n keväisin kiertävissä keräysautoissa. - kkk
ratkaisu pulmaan kirjoitti:
Sähkö- ja elektroniikkaromu (SER)
Vastuu sähkö- ja elektroniikkalaitteiden jätehuollosta siirtyi 13.8.2005 laitteiden valmistajien ja maahantuojien muodostamille tuottajayhteisöille. Kuluttajat voivat tuoda SER:iä maksutta tuottajayhteisöjen osoittamiin vastaanottopisteisiin. Pääkaupunkiseudulla SE-romua vastaanotetaan YTV:n Sortti-asemilla.
Laitteita otetaan vastaan korkeintaan kolme kappaletta / laitetyyppi / asiakas / tuontikerta. Kolmen kappaleen sääntö ei koske loisteputkia, niitä voi tuoda kerralla enemmänkin. Suuremmat SER-erät tulee viedä Kuusakoski Oy:n toimipisteisiin, jotka ovat myös sähkö- ja elektroniikkaromun vastaanottopisteitä (linkki yrityksen sivuille vasemmalla). SER:iä otetaan vastaan myös YTV:n keväisin kiertävissä keräysautoissa.tästäkin ratkaisusta ongelmaan, ei kuitenkaan vielä ole ajankohtinen.
Kari
- Oltsku
Mulla on kans tämä elisan liittymälahjateatteri. Yritin asentaa sitä makuuhuonekäyttöön, mutta ongelmia on. Televisio-ohjelmien ääntä en saa tulemaan kotiteatterin kautta. Dvd-levyt kyllä näkyy ja äänet kuuluu, mutta tv-ohjelmien ääni ei kuulu. Kun kytken dvd-soittimeen virran, niin tv-ruudulla näkyy vaan trice-teksti suurella. kuinka saan äänet kuulumaan? Mulla on sellanen yli 10 vuotta vanha televisio, jossa ei ole näitä ääniulostuloja. Ehkä? Myös videot on kytketty televisioon. Auttaako mahdollisesti digiboxin lisääminen? Olen vähän aloittelija näissä kytkentähommissa. Kiitos, jos joku vaivautuu avustamaan ja kertomaan selkokielellä kuinka nämä kytkennät tulee laittaa.
- Oltsku
Nyt onneks pelit toimii... ;)
- pro
Oltsku kirjoitti:
Nyt onneks pelit toimii... ;)
just hyvät vehkeet :) laitoin koneeseen kiinni...elikkäs mulla on 2 kanavainen sonyn vahvari jossa toises kanavassa toi tricen subbari tricen keskiääni ja toises sonyn kotiteatteri subu tricen keskiääni...bassot menee tosi alas eikä särje ääntä yhtään :)tosin diskantti puolella pientä ongelmaa...laulu vaimeaa, ei jopa meinaa kuulla...sain säädettyä vähän diskanttia korkeammalle mutta laulu silti vaimeaa :( pitää hommata kunnon keskiäänet...ei riitä nuo muovipöntöt :P bassoa tulee vähä liikaakin kerrostalo käyttöön...varsinkin viereisessä huoneessa jytisee aivan liikaa, bassoja vähän yritetty vaimentaa mutta toisto kuuluu kovaa vielä 35mhz-50mhz taajuuksillakin(mitattu homma)..ei se toisaalta mitään haittaa paitsi että naapurit ei tykkään -.-
- poro
pro kirjoitti:
just hyvät vehkeet :) laitoin koneeseen kiinni...elikkäs mulla on 2 kanavainen sonyn vahvari jossa toises kanavassa toi tricen subbari tricen keskiääni ja toises sonyn kotiteatteri subu tricen keskiääni...bassot menee tosi alas eikä särje ääntä yhtään :)tosin diskantti puolella pientä ongelmaa...laulu vaimeaa, ei jopa meinaa kuulla...sain säädettyä vähän diskanttia korkeammalle mutta laulu silti vaimeaa :( pitää hommata kunnon keskiäänet...ei riitä nuo muovipöntöt :P bassoa tulee vähä liikaakin kerrostalo käyttöön...varsinkin viereisessä huoneessa jytisee aivan liikaa, bassoja vähän yritetty vaimentaa mutta toisto kuuluu kovaa vielä 35mhz-50mhz taajuuksillakin(mitattu homma)..ei se toisaalta mitään haittaa paitsi että naapurit ei tykkään -.-
Siis tosi pro viritykset sulla??
Mitkä ihmeen tricen keskiäänet?
Tohon yhdistelmään suosittelen säkkipilliä tai triangelia äänilähteeksi ja hifistynienkin korva lepää. - jonttu07
poro kirjoitti:
Siis tosi pro viritykset sulla??
Mitkä ihmeen tricen keskiäänet?
Tohon yhdistelmään suosittelen säkkipilliä tai triangelia äänilähteeksi ja hifistynienkin korva lepää.Joo sellasta meteliä kuuluu kyllä munkin Trice TR-302 DVD-soittimesta. AIna siinä alussa kun se pääsee sinne valikkoon, siel mis on tekstitys ja muut jutut voi säätää... Sitku alottaa elokuvan kattomisen niin se loppuu... Välillä oikein alkaa pelottaan että toi laite räjähtää kyl iha just.. :S.. Ihan kelpo vehje ilmaiseks kummiski. :P
- ere82
Kyllähän nuo halpis vehkeet on täyttä paskaa juuri sen verran käytetty rahaa niiden tekoon että sieltä saadaan edes joku ääni ulos. Tyhmien ihmisten vehkeitä
- jepsjepsjeps
Vanhaa ketjua kunhan kommentoin jos joku sattuis tänne vielä eksymään...
Kyllä nuo tricen vehkeet oli ihan yllätys. Dvd-soittimessa jopa VGA-liitäntä, optinen lähtö, jne... Noita saa ettiä nykyäänkin dvd-soittimista hintaluokasta 150-350€...Dvd-soitin on toiminut ja ihan hyvällä kuvanlaadulla.
5.1 sarja on ollut yllättävän hyvä. Kerrostalo asuntoon ovat riittäneet tähän päivään asti (paitsi nyt tämä sarja vaihtuu Jamon S606 sarjaan sekä Sonyn ES sarjan vahvariin :D ). Basso toistaa nätisti pienellä volyymillä ja Surround äänimaailma toistuu oikein kun laittaa vain lähteestä äänet oikein. Pro logic toiminnolla äänen saa vain särisemään ja särkemään, näin tekee jopa tonnin vahvaritkin.
Muovikaiuttimet ovat muovikaiuttimia. Tämän laitteiston hinta-laatu suhde on kyllä 1001 :D Koneen kaiuttimina erinomaiset...Ei pidä odottaa ilmaiselta liikoja....
Jos laatua haluaa niin sitten pitää laittaa tuhansia euroja... - obie TRICE :D
täältä löytyy myös ilmaislahjana tullut Trice. dvd-soittimesta virtanamiska haljennut kahtia, elokuvia katsossa näkyy ns. haamukuvaa ja volumen säätä tuntuu aika arpapeliltä :D paska mikä paska.
- jätkä001
mulla on samanlainan kapistus ja ei sieltä mitään rätinää ainakaan mulla kuulu. ja kiinni tv:ssäkin toimii. et oo tainnu laittaa kaikkee oikein?
- LÖPERÖ
Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia seuraavaan tilanteeseen: TRICE TR-302 kotiteatteri rikki. Virta ei näyttänyt enää menevän päälle DVD-laitteeseen. Mittasin yleismittarilla siihen asti, että virtakatkaisin ainakin toimii ja päästää virran eteenpäin piirissä. Liikuttelin sen verran liittimiä, että uskoakseni ne eivät ainakaan aiheuta katkosta virtapiirissä. Luulen, että jokin komponentti siinä kortissa, johon päävirta tulee on rikki. Mulla ei ole oskiloskooppia eikä oikein osaamistakaan, jotta saisin selville mikä komponentti on rikki. Onko ajatuksia. Haluaisko joku luopua DVD-soittimesta esim. syystä että jokin muu osa kotiteatterista ei toimi = kokonaisuus ei toimi. Saiskohan jostain ostettua tuon DVD-soittimen pelkästään tai jopa kyseisen kortin eli sen ekan piirikortin johon päävirta tulee. Muita ajatuksia ongelman ratkaisemiseksi? Muita ratkaisuja, kuin lopettaa katsominen tai ostaa uusi kotiteatterilaitteisto :-) Kiitos kommenteista jo etukäteen!
- SamuelLJ
Jos päätät luopua korjaushaaveista, myy mulle tuon Trice TR-302 DVD:n kaukosäädin. Mulla on toimiva soitin, mutta kaukkari meni muutossa hukkaan eikä muuten toimi. Kiitos!
- Jackky
Katos perkele, meillä on just sama vika. Tapahtui vielä samoihin aikoihin, ehkä pari viikkoa myöhemmin. Nyt ollaan uutta soitinta hankkimassa, sillä tuon korjaaminen saattais tulla kalliimmaks ku uuden hankkiminen. Lisäks se piti välillä ihan vitun ärsyttävää ääntä ku katto DVD:tä. Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin ollut tuohon pakettiin. En olisi uskonut että noinkin laadukkaan paketin saa ilmaiseksi.
Mutta tosiaan, kertokaa jos joku on saanut tuon vian korjattua. Hieman harmittaa tuo kaiuttimien menettäminen, sillä nykyään ei ilmeisesti edes myydä sellaisia DVD-soittimia, jonka tuo sarja vaatisi. Ei nimittäin tahdo löytyä sitä kuutta pistoketta jokaselle kaiuttimelle siitä DVD:n takapaneelista. :( - Jackky
SamuelLJ kirjoitti:
Jos päätät luopua korjaushaaveista, myy mulle tuon Trice TR-302 DVD:n kaukosäädin. Mulla on toimiva soitin, mutta kaukkari meni muutossa hukkaan eikä muuten toimi. Kiitos!
Ja Samuel, jos tarttet vielä sitä kaukosäädintä niin voin myydä sen jos tuota ei saa toimimaan, jos olet siitä vielä kiinnostunut.
- -.-joo-.-
Kuuntelen tällä Tricen TR-60F 5.1 sarjalla musiikkia puhelimen kautta. Subwooferin takaa kun lähtee aux-piuha jonka saa vaikka mp3-soittimeenkin. Elikkä volat on kaakossa, bassot täysillä.. Säädöt kannattaa vaan laittaa kohalleen. Takakaiuttimet kannattaa laittaa hiljemmalle jos ei halua kuunnella rätinää ja suhinaa, vaikka itellä ei ole esiintyny koskaan semmosta. Laadukkaaksi en menisi tätä sanomaan mutta hyvin jytisee ihan alkup. osilla kun on säädöt niinkun pitäis. Parit äänentoistolaitteet oon käräyttäny tässä käytössä (popitusta volat kaakossa) ja kyllä tämäkin kuumenee. Mutta jos kärähtää niin kärähtää. Laatuääntä saatte jo sillä kun ostatte 40e Creativen 2.1 sarjan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468