Keskiluokan kurimus

Xenon

Vetäsin sitten tuossa aamulla rikesakon ylinopeudesta. 115 euroa. Ylitystä oli 18 km/h 40:n rajoituksella kauniilla puistoväylällä.
Henkilökohtaisesti minua palveli neljä poliisimiestä kaksi herraa tutka-autossa. Kuusi poliisia siis vahti, kuinka keskiluokka rientää töihinsä maksaakseen veroillaan mm. polliisisetien palkan. Jotenkin sitä odottaisi, että nämäkin kuusi ammattilaista olisivat olleet vaanimassa oikeita rikollisia, kuten Helsingin itäpuolen koko väestöä, noin karkeasti yleistäen.
Antakaapa keskiluokan ajaa Audillaan duuniinsa vaikka pienellä ylinopeudella. Se suhteellisesti ottaen pienempi paha, kuin huumepäissään pörräävät sekopäät raiskaamassa ja ryöstämässä Kaisaniemenpuistossa.

27

1760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi ajoit

40km/h alueella 58km/h, tyhmä, olisit lähtenyt aikaisemmin niin ois voinut ajaa rajoitusten mukaisesti.....ihan vaan tiedoksi. Muuten taitaa mennä minunkin palkasta veroa......

• uusiks

Mieti asiaa siltä kannalta, että liikenteessä kuolee vuosittain paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä ne Itä-Helsingin ihmiset saa tapettua edes kymmenessä vuodessa.

Itse asiassa se ei juurikaan ole pienempi paha, että ajelet liian lujaa.

• Beagle Boy

Poliisi kirjoittaa vuosittain Suomessa yli 200.000 liikennesakkoa tai rikesakkoa. Joka ainoa sakon saanut vetää naamansa happamaksi ja sanoo poliiseille, että eikö teillä ole parempaa tekemistä, jahdatkaa niitä kadulla vappaana kulkevia rikollisia, eikä veroa maksavia autoilijoita. Olisit ansainnut patsaan, jos olisit myöntänyt, että ansioista se tuli.

• huomaamatta...
        Beagle Boy kirjoitti:

Poliisi kirjoittaa vuosittain Suomessa yli 200.000 liikennesakkoa tai rikesakkoa. Joka ainoa sakon saanut vetää naamansa happamaksi ja sanoo poliiseille, että eikö teillä ole parempaa tekemistä, jahdatkaa niitä kadulla vappaana kulkevia rikollisia, eikä veroa maksavia autoilijoita. Olisit ansainnut patsaan, jos olisit myöntänyt, että ansioista se tuli.

Taisi jäädä huomaamatta se pointti että ko. tehtävän suorittamiseen tarvittiin kuusi kpl virkamiehiä.

Tulee mieleen vanhat vitsit kaupungin duunareista.

• Begle Boy
        huomaamatta... kirjoitti:

Taisi jäädä huomaamatta se pointti että ko. tehtävän suorittamiseen tarvittiin kuusi kpl virkamiehiä.

Tulee mieleen vanhat vitsit kaupungin duunareista.

En tiedä, mistä karvahattuseudulta inisijä on, mutta Helsingissä kun on noita autoja. Luultavasti siinä rauhallisella puistokadulla muutkin ajoivat sitä ylinopeutta. Kuusi ennättää kirjoittaa aina enemmän niitä sakkoja, kuin yksi ja näin sakon saavatkin ennättävät saada sakkonsa, eivätkä joudu sitä tuntikausia tien päällä odottelemaan. Tai jos vain kirjattaisiin henkilötiedot ylös, niin jokus se sakko pitäisi kuitenkin käydä poliisiasemalta noutamassa, koska teko on tehty ennen uuden lain voimaantuloa, jolloin rikeskko voidaan lähettää kotiin.

• vaan kumma
        Begle Boy kirjoitti:

En tiedä, mistä karvahattuseudulta inisijä on, mutta Helsingissä kun on noita autoja. Luultavasti siinä rauhallisella puistokadulla muutkin ajoivat sitä ylinopeutta. Kuusi ennättää kirjoittaa aina enemmän niitä sakkoja, kuin yksi ja näin sakon saavatkin ennättävät saada sakkonsa, eivätkä joudu sitä tuntikausia tien päällä odottelemaan. Tai jos vain kirjattaisiin henkilötiedot ylös, niin jokus se sakko pitäisi kuitenkin käydä poliisiasemalta noutamassa, koska teko on tehty ennen uuden lain voimaantuloa, jolloin rikeskko voidaan lähettää kotiin.

kun ei mistään opita... vai johtuuko se juuri tuosta Autimiehestä ja hänen asenteesta; kun on autissa kaikki nappulat ja herkut voi turvallisesti painaa kohti it-tuuniaan, muista piittaamatta ja mitään näkemättä. Miten helvetissä; joka kerta, kun etelässä sataa lunta tai lauhtuu ilmoitetaan 80 - 100 kolaria sattuneen!! Huom. ilmoitetaan, nämä on niitä, jossa poliisit käy pakalla katsomassa, kun sen autin pellit on lommolla ja korvausta pitäis saada. Sitten on ne vähintään sama määrä, joissa poliisi ei käy paikalla. Selvät ja vähäiset tapaukset tai muuten sellaiset, ettei uskalleta poliisia paikalle pyytää (ratit, narkit, kortittomat, katsastamattomat, varastetut ja muut epämääräiset)

• kukoistaa

Kyllä tuo minä, minä, minä mentaliteetti liikenneturvan mainoksessa osuu tähänkin tapaukseen tosi hyvin.

Mies tosiaan kuvittelee, että kaikki kuusi virkamiestä olivat juuri HÄNTÄ varten sinne asetettu ja kaikki kuusi olivat kirjaamassa vain HÄNELLE sitä rikesakkoa.

Siinäkään kohdassa ei varmaan kukaan muu kuin juuri HÄN ajanut ylinopeutta ja kenellekään muulle kuin juuri HÄNELLE ei sakkoa kirjoitettu.

Mitenkä ne kuusi virkamiestä jakoivat sen sakonkirjoituksen. Kirjoittiko joku ensin etunimen ja toinen tuli sitten kirjoittamana sukunimen. Kolmas jatkoi osoitteella jne.

Mitenkähän siinä olisi käynyt jos siinä olisi ollut vain yksi tyyppi pitämässä tutkaa ja kirjoittemassa sakkoja?

Lopputulos olisi toki ollut sama, jos tämä yksi henkilö olisi tullut paikalle vain ja ainoastaan odottamaan tätä keskiluokan kurimusta, mutta kun maailmassa on muitakin ihmisia kuin sinä Audi-mies, vaikka sinä et sitä taida huomatakaan;)

Ei se aurinkokaan pyöri maan ympärillä, vaikka minä, minä, minä ajattelulla varustetut ihmiset aikoinaan niin luulivat.

Onko sekin jonkun muun vika, jos sulla ei kulli seiso? Open your eyes

• tätäkin

Onhan ne kuusi juuri ovat tätäkin autoilijaat varten. Jokainen saa yksilöllisen palvelun.
        Sillä hetkellä siinä tilanne voi olla siten että yksi katselee auton kunnon, toinen kuskin kunnon ja kolmas kirjoittaa lappua. Kaksi on tutkaamassa ja se yksi jälellä oleva pysäyttää niitä seuraavia ylinopeutta ajavia.
        Eikö työjärjetys ole hyvinkin selvä. Tehokasta.

• ja tehokasta
        tätäkin kirjoitti:

Onhan ne kuusi juuri ovat tätäkin autoilijaat varten. Jokainen saa yksilöllisen palvelun.
        Sillä hetkellä siinä tilanne voi olla siten että yksi katselee auton kunnon, toinen kuskin kunnon ja kolmas kirjoittaa lappua. Kaksi on tutkaamassa ja se yksi jälellä oleva pysäyttää niitä seuraavia ylinopeutta ajavia.
        Eikö työjärjetys ole hyvinkin selvä. Tehokasta.

En nyt ole asiantuntija tuolla alalla, mutta jos kyseisenlaista toimintatapaa pidät tehokkaana, niin pikkuisen ehkä vois toimintatapoja tarkistaa;)

Ainakaan kovin vilkkaalla pätkällä työnjako yksi kirjoittaa ja viisi tekee apuhommia, ei tunnu kovin tehokkaalta. Voisipa jopa hieman krititisoida ryhmänjohtajan organisointikykyä;)

• tätäkin
        ja tehokasta kirjoitti:

En nyt ole asiantuntija tuolla alalla, mutta jos kyseisenlaista toimintatapaa pidät tehokkaana, niin pikkuisen ehkä vois toimintatapoja tarkistaa;)

Ainakaan kovin vilkkaalla pätkällä työnjako yksi kirjoittaa ja viisi tekee apuhommia, ei tunnu kovin tehokkaalta. Voisipa jopa hieman krititisoida ryhmänjohtajan organisointikykyä;)

Vertaan liukuhihnaan. joka kirjoittaa: tarkistaa tuloja, onko kuulutuksia perässä. Katselee ajokortin. Jne.
        Joku kiertää auton valot, renkaat jne.
        Yksi puhalluttaa.
        Työnantajan etu että pääsee nopeasti jatkamaan matkaa. sakotettava on työnantaja.
        Liukuhihnaa, liukuhihnaa pojat.

• Nikolai Kopeloi
        tätäkin kirjoitti:

Vertaan liukuhihnaan. joka kirjoittaa: tarkistaa tuloja, onko kuulutuksia perässä. Katselee ajokortin. Jne.
        Joku kiertää auton valot, renkaat jne.
        Yksi puhalluttaa.
        Työnantajan etu että pääsee nopeasti jatkamaan matkaa. sakotettava on työnantaja.
        Liukuhihnaa, liukuhihnaa pojat.

herraa rikkahaksi.Poliisin mukaan 90 % helsinkiläisistä autolijoista ajaa yli sallitun nopeuden.

• tätäkin
        Nikolai Kopeloi kirjoitti:

herraa rikkahaksi.Poliisin mukaan 90 % helsinkiläisistä autolijoista ajaa yli sallitun nopeuden.

Rahan kiertoahan se on, sosiaalipalvelujen turvaaminen.

• niin niin

harmittaa puolestasi.
      Mainittakoon kuitenkin että poliisisedät ja
      -tädit eivät olleet tienaamassa palkkaansa vaan sakkotulot ohjautuvat oikeusministeriöön, ei poliisien hallinnon alalle sisäministeriöön.
      Audimiesten sakot voisi näköjään vaikka tuplata minun mielestäni...
      Sitäpaitsi nykyisillä laeilla ja asetuksilla on määrätty että liikkuvan poliisin ensisijainen tehtävä on liikenneturvallisuuden valvominen ja ylläpitäminen. Sitä saa mitä tilaa!

• boagle bey

ymmärrän katkeruuden! ja sitten konstat tulee tänne moralisoimaan jos purat vitutustasi! niiden on helppo piiloutua tinanapin suojiin ja heristellä sormeaan! sillä eihän korppi korpin silmää noki! milloin olette kuulleet että poliisi on saanut sakot ylinopeudesta? todellisuudessa ei täältä saa mitään apua asioihin. pelkästään provoillaan ja puretaan agressioita sanallisesti!

• Puuseppä_

No siis, sikäli kun minä asiaa havaitsen niin huumehörhöt eivät koske lapsiin, sensijaan sinun autosi etumaski voi etenkin ylinopeuden takia tehdäkin niin.

Kukaan ei pakota raskaaseen kaasujalkaan, se on sinun valintasi ja olet siinä suhteessa täsmälleen yhtä paljon rikollinen kuin huumehörhö.

Paitsi siinä suhteessa että huumehörhö ei välttämättä käyttörikokseessaan uhkaa ketään millään tavalla (uhriton rikos), sensijaan sinun suora välinpitämättömyytesi voi kostautua jonkun henkenä joten yhteisvastuullisesti sinun rikoksesi johtaa suoraan hengenmenetyksiin. Huumehörhön rikos itsessään ei johda vaikka elämäntavan puolesta niin voikin käydä valitettavasti.

Kokeile samaa matkaa seuraavalla kerralla nopeusrajoitusten mukaisesti. Voit ennakoida lähtemällä aikaisemmin liikenteeseen tai saapumalla myöhemmin perille. Jos työmatka on liian pitkä "kuhnailtavaksi" suosittelen muuttoa lähemmäs.

Kiitos poliiseille. Toivottavasti löydät hiukan nöyryyttä ja osaat muuttaa toimintaasi koska sinä kaikesta huolimatta olet syyllinen rikokseen.

• Miettikääs tätä

6 poliisia.

Tunnissa kirjoitetaan 20 sakkolappua. Keskimäärin 100e.

Se tekee 2000 euroa tunnissa.

Per poliisi = 333e/h. Eipä tarvi verovaroin kustantaa tuota lystiä. Syylliset sen lystin maksaa ja vieläpä jää uhrien auttamiseenkin varoja.

Ei tehotonta mielestäni. Koittakaapa hidastaa niin pääsee poliisit jahtaan niitä kaisaniemen huumehörhöjäkin. Mutta rikos on rikos ja tutkintavastuu ja kontrollivastuu on aina jolloin myös liikennerikkomuksiin pitää puuttua. Se ei ole poliisien vika vaan hurjastelijoiden.

Do I hear : AMEN?

• Xenon

Eihän tässä kukaan väitä, etteikö liikenteen valvonta olisi tarpeellista. Kyse on vain priorisoinnista. Poliisien voimavarat on niin täällä Helsingissä kuin muuallakin maassa varsin rajoitetut. Oman elämänkokemuksen mukaan resursointi kannattaa tehdä siten, että pääsee mahdollisimman hyvään lopputulokseen. Mielestäni keskimäärin lainkuuliaisten, mitä koko keskiluokka edustaa, vahtiminen ei ole oikeaa resursointia. Ja kyllä, tottakai on mahdollista ajaa hiljempaa tai lähteä vaikka pari tuntia etukäteen duuniin. Ja jees, pikku sakkokin kipristelee ikävästi.
      Mutta asiaan: mielestäni poliisin tehtävä on sinänsä mahdoton (yleisen lainkuuliaisuuden valvominen ja rikosten tutkinta) suorittaa sataprosenttisesti mykyisillä tai tulevilla resursseilla. Näkisinkin siis mielelläni, että kaikki ponnistukset kohdistettaisiin todelliseen rikollisuuteen ja kansalaisten yleisen turvallisuuden parantamiseen sekä yhteiskunnan perusrakenteita murtavien rikosten (mm. talousrikollisuus) ehkäisyyn ja tutkintaan. Siksi siis: kun kerran on pakko priorisoida, aloitetaanpa sieltä, minkä vähentäminen vähiten rikkoo yhteiskuntarauhaa: hyvien asuma-alueiden liikenneväylien turhanaikuisesta valvonnasta. Kyllä meillä (keskiluokalla) on varaa sakkoihin, mutta turhaa se on noin koko kansakunnan hyvinvoinnin kannalta.

• lkhjlh

Luuletko, ettei esim huume- ja talousrikollisten tai muiden ammattirikollisten perässä ole poliiseja jatkuvasti. Ne miehet eivät nyt vain sattuneista syistä patsastele virkapukupäällä niiden perässä. Sinä kuvittelet, että kun poliisi valvoo liikennettä niin se on heti pois esim. huumerikollisten valvonnasta. Ymmärrä nyt hyvä mies, että poliisikin on jakanut toimintaansa ja joka alalla on omat miehensä. Entäpä sitten kun se huumerikollinen ajaa piripäissään autolla. Kuka sen ottaa kiinni jos poliisin ei tarvi valvoa liikennettä.

• Beagle Boy
        lkhjlh kirjoitti:

Luuletko, ettei esim huume- ja talousrikollisten tai muiden ammattirikollisten perässä ole poliiseja jatkuvasti. Ne miehet eivät nyt vain sattuneista syistä patsastele virkapukupäällä niiden perässä. Sinä kuvittelet, että kun poliisi valvoo liikennettä niin se on heti pois esim. huumerikollisten valvonnasta. Ymmärrä nyt hyvä mies, että poliisikin on jakanut toimintaansa ja joka alalla on omat miehensä. Entäpä sitten kun se huumerikollinen ajaa piripäissään autolla. Kuka sen ottaa kiinni jos poliisin ei tarvi valvoa liikennettä.

Mikäköhän mahtaa olla besserwisser Xenon´in ammatti. Ainakin tuntuu paremmin tietävän poliisin hommat, kuin siinä ammatissa olevat.
        Kun poliisi pitää jossain liikenneratsiaa ja pysäyttää auton, niin koskaan ei tiedä etukäteen mitä tuleman pitää. Saattaa olla, että autossa on kunnon kansalainen, joka on ajanut vain ylinopeutta. Mutta saattaa olla toisinkin. Ratissa tai kyydissä on rosvo tai rosvoja, joilla on etsintäkuulutus perässä, vaikka murhamies tai ovat huumeessa, kännissä, tulossa keikalta, saalis autossa, ajavat varastetulla autolla, ei korttia ja vaikka avaavat tulen autosta poliiseja kohden. Ei siinä silloin yhdellä poliisilla tehdä mitään.
        Siinä besserwisser Xenon´ille vähän mietittävää, ennen kuin järjettömiä kirjoittelee.

• vaan vapaat

nopeudet kuten joskus 60 - 70 luvulla oli. Silloin oli hieman vähemmän autoja ja siitä huolimatta saatiin satoja kuolleita enemmän kuin nykyään. No tiet oli huonompia, mutta niin oli autotkin, ei kaikki torikassit kulkeneet 200 km/h. Katottais vaikka yksi vuosi. Taitais näiltäkin sivuilta poistua J haapalat ja xenonit ja muut asennevikaiset oikeaan osoitteeseen eli kasvamaan horsmaa....

• Xenon
        Beagle Boy kirjoitti:

Mikäköhän mahtaa olla besserwisser Xenon´in ammatti. Ainakin tuntuu paremmin tietävän poliisin hommat, kuin siinä ammatissa olevat.
        Kun poliisi pitää jossain liikenneratsiaa ja pysäyttää auton, niin koskaan ei tiedä etukäteen mitä tuleman pitää. Saattaa olla, että autossa on kunnon kansalainen, joka on ajanut vain ylinopeutta. Mutta saattaa olla toisinkin. Ratissa tai kyydissä on rosvo tai rosvoja, joilla on etsintäkuulutus perässä, vaikka murhamies tai ovat huumeessa, kännissä, tulossa keikalta, saalis autossa, ajavat varastetulla autolla, ei korttia ja vaikka avaavat tulen autosta poliiseja kohden. Ei siinä silloin yhdellä poliisilla tehdä mitään.
        Siinä besserwisser Xenon´ille vähän mietittävää, ennen kuin järjettömiä kirjoittelee.

En ole missään vaiheessa ehdottanut liikennevalvonnan lopettamista. Ja noin yleisesti ottaen, poliisin resurssit eivät ole miehiä. Resurssit ovat rahaa. Rahalla saadaan sitten pikkujalkoja ja käsiä tekemään työtä. Raha taas tulee valtion budjetista yhtenä könttänä, joka sitten jaetaan eri poliisitoiminnan momenteille. Älkääpä sotkeko asioita.
        Enkä tietenkään ole poliisi. Olenhan selkeästi ilmaissut edustavani keskimäärin hyvinvoivaa suomalaista peruskeskiluokkaa. Vanhemman konstaapelin palkalla (ohessa lainaus: "Olen Vanhempi konstaapeli Helsingistä, n.20v. palvelusta.
        Olen luokassa 04.02, katsoin juuri viime vuoden tienestit tilinauhasta ja totesin, että saan kuukaudessa 2700euroa bruttona (mukana on vuoden lomarahat).
        Jos ajattelet ansaitsemaan lähteä, kannattaa mennä muualle töihin !" http://www.poliisiopisto.net/showthread.php?t=1203) ei vielä mitään keskiluokan elämää ainakaan Helsingin hintatasossa vietetä.
        En minä yksittäisen poliisimiehen tehtäviin mitenkään puutu. Poliisin työn organisointi tapahtuu täysin toisella tasolla, mihin kritiikkini kärjen olen mielestäni selkeästi kohdistanut. Kenttätason poliisimies tekee sitä mitä käsketään. Erottakaapa nyt makrotason debatti poliisin arkisesta aherruksesta. Kyllä minä poliisia arvostan siinä kuin hyviä siivoojiakin. kumpaankin tarvitaan.

• ...tukijatukijan...
        Xenon kirjoitti:

En ole missään vaiheessa ehdottanut liikennevalvonnan lopettamista. Ja noin yleisesti ottaen, poliisin resurssit eivät ole miehiä. Resurssit ovat rahaa. Rahalla saadaan sitten pikkujalkoja ja käsiä tekemään työtä. Raha taas tulee valtion budjetista yhtenä könttänä, joka sitten jaetaan eri poliisitoiminnan momenteille. Älkääpä sotkeko asioita.
        Enkä tietenkään ole poliisi. Olenhan selkeästi ilmaissut edustavani keskimäärin hyvinvoivaa suomalaista peruskeskiluokkaa. Vanhemman konstaapelin palkalla (ohessa lainaus: "Olen Vanhempi konstaapeli Helsingistä, n.20v. palvelusta.
        Olen luokassa 04.02, katsoin juuri viime vuoden tienestit tilinauhasta ja totesin, että saan kuukaudessa 2700euroa bruttona (mukana on vuoden lomarahat).
        Jos ajattelet ansaitsemaan lähteä, kannattaa mennä muualle töihin !" http://www.poliisiopisto.net/showthread.php?t=1203) ei vielä mitään keskiluokan elämää ainakaan Helsingin hintatasossa vietetä.
        En minä yksittäisen poliisimiehen tehtäviin mitenkään puutu. Poliisin työn organisointi tapahtuu täysin toisella tasolla, mihin kritiikkini kärjen olen mielestäni selkeästi kohdistanut. Kenttätason poliisimies tekee sitä mitä käsketään. Erottakaapa nyt makrotason debatti poliisin arkisesta aherruksesta. Kyllä minä poliisia arvostan siinä kuin hyviä siivoojiakin. kumpaankin tarvitaan.

...väyväy.
        Eilen ajoi joku kahden tytön päälle suojatiellä.
        Olisiko auto pysähtynyt jos se ei olisi ajanut ylinopeutta 18km/h, ajoissa?
        Niin että antakaapa meidän vaan rusikoida lapsia suojatiellä kun kerran olemme verovapaan audin hommanneet.
        Perkele, jos on varaa audiin niin on 115 euron sakkoon.
        OPETTELE LIIKENNEMERKIT!

• Ilkiö saha kädessä
        Xenon kirjoitti:

"Olenhan selkeästi ilmaissut edustavani keskimäärin hyvinvoivaa suomalaista peruskeskiluokkaa."

Kaasujalastasi päätellen et ole hyvinvoiva. Ehkä keskiluokkainen - muttet hyvinvoiva.

• -poliisi-

Jos tollaset pellet jää sit kiinni rattijuopumuksesta (huumeissaan jne)

Vai luuletko et huume hörhön auton katolla on kyltti joka ilmoitta että "ota minut kiinni"

Normaalissa valvonassa hörhöt ja muut jää kiinni, myös tyhmät audi kuskit!! ;)

• hyvin menee

olet mikään poliisi! ei tuolla äo:llä kirjoiteta kuin edellisenkaltaisia pikkupoikien vastineita! rivienvälistä voi lukea ...pikkupoika!

• J.HAAPANA

nää muuta kuin massasta erottuvan auton joka napataan heti...aija pieni prosentti hörhöistä ajellee näyttävällä autolla ( jos ei ole sattunt keikkaamaan ) muuten kaikki tietämäni hörhöt ajelee juuri sillä perumallin japsilla eli corollaa ym sunnyn paskaa johon asennevammaiset polisiit eivät edes kiinnitä huomiota...
        kyllä asennevammaiset poliiisit osaa olla puusilmäisiä mutta suotakoon heille se koulutuksen johdosta

• Riikka

Tyoni puolesta joudun usein korjaamaan vauhti-hirmujen lopputuloksia.

Noin kuukausi sitten nuori kuski ajoi valoista lavitse "vanhalla" keltaisella, ylinopeutta "vain" 20 km keskustan alueella. Jalankulkija oli lahtenyt ylittamaan tieta ja auto osoi keskelle vartaloa heittaen miehen paa edella ruutuun ja tormayksen voiman vuoksi ruumis vastaavasti lensi noin 15 askeleen paahan autosta mista me sitten hanet loysimme.

Kuski oli tietenkin tormayksen takia aikamoisessa shokissa (oli juuri saanut kortin)mutta fyysisesti OK.

Kaveri kuoli ennen kuin hanen ruumiinsa iski maahan tormayksen voiman johdosta. Ja tama ei ole miteenkaan erikoinen tapaus - isossa kaupungissa sattuu ja tapahtuu vahan valia. Surullisinta asiassa oli se etta onnettomuus-tutkijoiden mukaan mies olisi selvinnyt hengissa olisi kuski ajanut nopeusten mukaan...

Tallaisten tapahtumien takia minulla ei oikein tuota huumoria riita sinuntapaisten "keskiluokkaisten" kuskien lellimiseen. Tappaa se auto oli ratissa herra tai kerjalainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe