Naapuri pitää lastentarhaa asunnossaan. Arvatkaas sitä hihkumista ja töminää. 5 päivää viikosta... Ja olen sentään töissä päivällä, tulen vasta kolmen jälkeen kotiin. Joudun siis VAIN n. 3 tuntia arkisin väsyneenä töiden jälkeen kuuntelemaan tätä.
Toinen naapurini, jo eläkeläinen, sanoi minulle rapussa, että hän on aivan poikki mutta ei henno mennä valittamaan "kun lapset ovat kuitenkin niin suloisia ja onhan hänelläkin lapsenlapsia".
Että näin me vaan "ymmärretään" tätäkin naapuria, kun halutaan ettei häneltä työt mene. Mutta onko tämä silti kohtuullista???! Minkälaisia työpaikkoja voi ihan tavalliseen asumistarkoitukseen rakennettuun asuntoon perustaa.
Pianotunnit (onneksi ei niitä sentään ole!!)...
Puusepänverstas?? Metallityöpaja?
Mitä ammatteja teidän muiden ihmisten naapurit harjoittaa?
Päivähoito kerrostaloissa
20
4554
Vastaukset
- hyvin onnellinen
Naapuriisi voi myös muuttaa viisilapsinen perhe, jossa yksi tosiaan harrastaa pianonsoittoa ja toinen nikkarointia ja vauvalla on koliikki.
Sinulla on muuten lyhyet työpäivät. Tai oletko leipuri.- keskustelun aloittaja
Vaan ihan toimistohommissa olen töissä klo 7-15. Olen sopinut, että alotan aikaisin. Oon sitten taas jo kotona vähän kolmen jälkeen.
Mutta asiaan: lapset ei sinänsä oo se ongelma vaan että tää naapuri harrastaa tämmöstä yritystoimintaa kämpässään. Esim. toimistotiloihin ei saa muuttaa asumaan, miksi sitten äänekästä yritystoimintaa saa harrastaa asuintalossa. Tässä tää pointti. - haloo
Ei leipurilla ole mitenkään lyhyemmät työpäivät, tollo.
- Oma elämä
haloo kirjoitti:
Ei leipurilla ole mitenkään lyhyemmät työpäivät, tollo.
tuollalailla vastaa...:/
- kielletä
Talossa, jossa asun on kaksikin perhepäivähoitajaa, eikä kummastakaan kukaan ole koskaan valittanut. En edes minä, vaikka joskus itsestäkin tuntuu, että valitan vähän turhastakin...
Olen huomannut, että molemmat hoitajat vievät lapset ulos kolmen jälkeen, josta vanhempien on helppo heidät "kaapata" mukaansa.- josta kerroin aloituksessa
tuo lapset SISÄÄN juuri kolmen aikoihin. Kerran törmäsinkin heihin rapussa kun palasin töistä ja sanoin jotain että "ulkoakos sitä ollaan tulossa" niin totesi, että "ulkona tulee pimeää kohta ja kun lapset pitää syöttääkin ennen kuin niitä tullaan hakemaan".
- ööö
josta kerroin aloituksessa kirjoitti:
tuo lapset SISÄÄN juuri kolmen aikoihin. Kerran törmäsinkin heihin rapussa kun palasin töistä ja sanoin jotain että "ulkoakos sitä ollaan tulossa" niin totesi, että "ulkona tulee pimeää kohta ja kun lapset pitää syöttääkin ennen kuin niitä tullaan hakemaan".
On näitä perhepäivähoitajia.
Jooo... sä sit joudut noin kello 18.00 asti kuuntelemaan näitä ipanoita.
No voi voi.
Minkään et asialle mahda.
Osta vaikka korvatulpat.
- perhepäivähoitaja*
eikä sellainen jolla on esim. pelkkä itaryhmä.
Mut ei ne kyllä anna huutaa... - xxxx
kaikkein turhin, ehdottomasti!
- ihan turha
Mitä jos joku pitäisi koirahoitolaa kerrostalossa? Meteliä lähtisi yhtä paljon kuin kakaroista. Lisäksi ne mesoaisivat pihalla. Kyllä jotain järkeä pitäisi olla. Olen nähnyt perhepäivähoitoloita vain omakotitaloissa. Luulisi, että omatalo on edellytys, että voi pitää perhepäivähoitolaa. Ihan kuin monessa työssä autokin on välttämätön ennen kuin voi hakea työpaikkaa. Kerrostalo on asuinpaikka, ihmisten koti, ei julkinen yritys.
Ymmärrän jos joku kirjailija tekee työtään kotona ym. vastaava. Mutta, se ei aiheuta muille haittaa. Minusta alkuperäisen kannattaisi valittaa taloyhtiöön, sehän on sentään sinun ja monen muun koti. - turha
ihan turha kirjoitti:
Mitä jos joku pitäisi koirahoitolaa kerrostalossa? Meteliä lähtisi yhtä paljon kuin kakaroista. Lisäksi ne mesoaisivat pihalla. Kyllä jotain järkeä pitäisi olla. Olen nähnyt perhepäivähoitoloita vain omakotitaloissa. Luulisi, että omatalo on edellytys, että voi pitää perhepäivähoitolaa. Ihan kuin monessa työssä autokin on välttämätön ennen kuin voi hakea työpaikkaa. Kerrostalo on asuinpaikka, ihmisten koti, ei julkinen yritys.
Ymmärrän jos joku kirjailija tekee työtään kotona ym. vastaava. Mutta, se ei aiheuta muille haittaa. Minusta alkuperäisen kannattaisi valittaa taloyhtiöön, sehän on sentään sinun ja monen muun koti.Vertauksesi oli hyvä, tuo koirahoitola kerrostalossa. Jos joku sellaista pitäisi, niin luulen, että täällä olisi menossa yhtä paha poru kuin tuossa hieman alempana umpihullu keskustelu koirankuolasta. Mutta kun joku kirjoittaa kakaroiden mekastuksesta, niin siihen ei tule kuin kourallinen vastauksia. Ja pääasiassa niidenkin sanoma on, että "tottakai lähtee ääntä, nehän ovat lapsia, se on elämää". Eli kakaroiden mekastus on naapureiden hyväksyttävä jotenkin "olemassaolevana tosiasiana", mutta samaa ei mitenkään sallittaisi esimerkiksi koirahoitolaa elannokseen pitävältä.
Ennen kuin joku käy kimppuun: itse kuulun niihin, joita eivät häiritse kerrostalossa muut kuin todelliset räyhääjät eli juopot ja muut sellaiset. Mutta ei se estä minua olemasta sitä mieltä, että kakarat ja koirat voisivat joskus käyttäýtyä fiksummin. Vika kun ei ole sen paremmin kakaroissa kuin koirissakaan vaan aina siellä talutusremmin tai potkupuvun toisessa päässä - siinä kasvattajassa. - samaa
ihan turha kirjoitti:
Ymmärrän jos joku kirjailija tekee työtään kotona ym. vastaava. Mutta, se ei aiheuta muille haittaa. Minusta alkuperäisen kannattaisi valittaa taloyhtiöön, sehän on sentään sinun ja monen muun koti.mieltä! Sen nyt vielä ymmärtää jos talossa asuu suurperhe lapsineen, mutta tuollaisen harjoittaminen liiketoimintana.. Vähintäänkin ongelmallista, koska kuten sanoit kerrostalo on asuintalo, ihmisten koti. Kannattaa kyllä ottaa selvää, onko tuo oikeasti ihan sallittu juttu.
- xxxx
turha kirjoitti:
Vertauksesi oli hyvä, tuo koirahoitola kerrostalossa. Jos joku sellaista pitäisi, niin luulen, että täällä olisi menossa yhtä paha poru kuin tuossa hieman alempana umpihullu keskustelu koirankuolasta. Mutta kun joku kirjoittaa kakaroiden mekastuksesta, niin siihen ei tule kuin kourallinen vastauksia. Ja pääasiassa niidenkin sanoma on, että "tottakai lähtee ääntä, nehän ovat lapsia, se on elämää". Eli kakaroiden mekastus on naapureiden hyväksyttävä jotenkin "olemassaolevana tosiasiana", mutta samaa ei mitenkään sallittaisi esimerkiksi koirahoitolaa elannokseen pitävältä.
Ennen kuin joku käy kimppuun: itse kuulun niihin, joita eivät häiritse kerrostalossa muut kuin todelliset räyhääjät eli juopot ja muut sellaiset. Mutta ei se estä minua olemasta sitä mieltä, että kakarat ja koirat voisivat joskus käyttäýtyä fiksummin. Vika kun ei ole sen paremmin kakaroissa kuin koirissakaan vaan aina siellä talutusremmin tai potkupuvun toisessa päässä - siinä kasvattajassa.Vihaatko lapsia?
- voih ja voih
ihan turha kirjoitti:
Ymmärrän jos joku kirjailija tekee työtään kotona ym. vastaava. Mutta, se ei aiheuta muille haittaa. Minusta alkuperäisen kannattaisi valittaa taloyhtiöön, sehän on sentään sinun ja monen muun koti.Ja yhtään ei ottas pattiin jos naapurilla olisi omia ipanoita 5, ja ne mekastas klo 21 asti.
Nythän pointti on se, että ihminen tekee työtä kotona ja ketjun aloittaja joutuu kuuntelemaan lasten mejastusta noin klo 18.00 asti.
Äkkiä joku adressi kiertämään ja kieltämään moinen syntinen, mooraliton ja kertakaikkiaan tuomittava tapa toimia. Että joku kehtaakin kotiinsa ottaa muiden työssäkäyvien uraohjusten ipanoita ja niistä huolta pitämään.
HYI HYI HYI!!!! - tietenkin
voih ja voih kirjoitti:
Ja yhtään ei ottas pattiin jos naapurilla olisi omia ipanoita 5, ja ne mekastas klo 21 asti.
Nythän pointti on se, että ihminen tekee työtä kotona ja ketjun aloittaja joutuu kuuntelemaan lasten mejastusta noin klo 18.00 asti.
Äkkiä joku adressi kiertämään ja kieltämään moinen syntinen, mooraliton ja kertakaikkiaan tuomittava tapa toimia. Että joku kehtaakin kotiinsa ottaa muiden työssäkäyvien uraohjusten ipanoita ja niistä huolta pitämään.
HYI HYI HYI!!!!kasvattaa omat kakaransa niin, että osaavat olla ja asua kerrostaloissa normaalisti ihmisiksi:) No se oli vitsi, eihän ne enään taida kasvattaa niitä mitenkään.
Mitenkähän siinä käy jos vaikka alakerrassa asuu joku vuorotyöntekijä jonka pitää nukkua päivälläkin?
Nyt tullut kuunneltua viikonlopun muutaman tenavan hyppy-ja juoksukilpailuja yläkerrasta, aikas ankeeta on alakerran asujalle, hyvä jos omaa telvisiotaan jotenkin kuulee, rytinä peittää senkin äänen.
- tältä kantilta
Entä jos ne hoitajan kaikki 4-5 lasta olisivat omia?
silloin ne olisivat siellä viikonloputkin eikä niitä haettaisi illalla pois.- Aloittaja
Juuri sitä olen miettinyt, että kun ne eivät ole tämän ihmisen omia lapsia, vaan hänen "työvälineitään". Siis hänen työ on hoitaa näitä lapsia. Jos minä otan hoitoon vaikka tosi kovaa ääntä pitäviä eläimiä, niin onko se oikein? Siis onko oikein tehdä kotona naapureita häiritsevää työtä? Monia muita töitä varten pitää perustaa erikseen toimisto, paja, verstas tms.
- ja voi tuoda muutoksen
Aloittaja kirjoitti:
Juuri sitä olen miettinyt, että kun ne eivät ole tämän ihmisen omia lapsia, vaan hänen "työvälineitään". Siis hänen työ on hoitaa näitä lapsia. Jos minä otan hoitoon vaikka tosi kovaa ääntä pitäviä eläimiä, niin onko se oikein? Siis onko oikein tehdä kotona naapureita häiritsevää työtä? Monia muita töitä varten pitää perustaa erikseen toimisto, paja, verstas tms.
Mikään laki ei estä harjoittamasta perhepäivähoitajan ammattia kerrostalossa. Nykyinen laki perhepäivähoidosta on kolemkymmenen vuoden takaa ja nyt sitä aiotaa uudistaa. Saas nähdä tuoko se muutoksia ,edellytyksiä tai uusia vaatimuksia tilojen suhteen.
Olen huhuna kuullut, että jotkut taloyhtiöt mm. perisivät ylimääräistä vesimaksua perhepäivähoitajilta, koska järjestyssääntöjen mukaan sen voi tehdä. Siinähän sanotaan, että vesimaksu tulee maksaa niistäkin, jotka tilapäisesti majailevat asunnossa yli 14 vrk kuukaudessa. - You...
Aloittaja kirjoitti:
Kyllähän tuon kanssa vielä elää kun loppuu kuitenkin jo 1800.
Kun vielä parivuotta sitten asuin kerrostalossa niin yläkerrassani oli todellakin jonkun sortin puusepän verstas. Voi veedu sitä sahaamista, hiomista naulaamista ja varsinkin sähköhöylästä eikä siellä paljoa kellonaikaa katseltu!!! Huippuna oli, että tämä tapahtui TOASin opiskelijakämpässä. No onneksi oli vuokrakämppä...
- meilläkin on
ääntä lähtee ja se autorumba alkaa jo aamu seitsemältä ja lasten kiljuminen ja itku, kun vanhemmat vie hoitoon... joo siihen aikaan mun pitäisi vielä nukkua, kun on taas iltapainotteiset työajat tai ollut yövuorossa ja just nukkumassa...
Ei vissiin ole helppoa kenelläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741