Kuuden vuoden karenssi :)

KARENSSI

Tuli tässä mieleen "hauska" juttu siitä kuinka vaikeeta joillekin on saada työttömyyskorvausta. Meikäläinen meni peruskoulun jälkeen lukioon. Osa kavereista ei menny mihinkään peruskoulun jälkeen ja jonkin ajan kuluttua he saivat työttömyyskorvausta. Osa kavereista meni ammattikouluun ja valmistuttuaan he saivat korvausta. Minä menin lukiosta päästyäni työkkäriin ja virkailija sanoi että et sä saa mitään korvausta ja vielä nauroi ivallisesti että MITÄS MENIT LUKIOON, HANKKISIT AMMATIN! Noh, minä sitten hain ja pääsin ammattikorkeakouluun. Kävi kuitenkin niin insinööriopinnot olivat tyhmälle liian vaativat ja jätin koulun kesken. Menin työkkäriin ja nyt tulee paras osa: Ammatillisenkoulutuksen keskeyttänyt alle 25-vuotias ei ole oikeutettu työmarkkina tukeen. Minä olin tuolloin 19-vuotias. Minä sain siis kuuden vuoden karenssin! Hahahaha! No tänä päivänä olen jo 26 vuotias mutten vielä kertaakaan ole työmarkkinatukea saanut vaikka olen kyllä ammattiin valmistunut sittemmin...

Viimeisin kusetus oli tälläinen: Olin töissä puolisen vuotta ja määräaikainen sopimukseni päättyi vuoden vaihteessa. Minä tyhmä olin kuullut jostain että määräaikaista ei tarvitse edes työntekijän jatkaa jos ei halua eikä silti joudu karenssiin. No minä en halunnut jatkaa moista paskaduunia vaan jättäydyin työttömäksi kun määräaikainen päättyi -->karenssiin jouduin kuitenkin, joskus maaliskuun puolessa välissä kai loppuu. Eli tässä maassa ei kannata mennä vähäksi aikaa töihin, tappiolle jää kuitenkin.

12

2333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansalain

Saadakseen työtä olisi oltava jotain ammattitaitoa. Sinulta sitä selvästi puuttuu. Miksi meidän muiden on maksettava sinulle, jos et viitsi edes hankkia ammatttikoulutusta?

Olit määräaikaisessa työsuhteessa, joka päättyi. Sinulla oli mahdollisuus sen jatkamiseen, muttet sitä halunnut ("Paska duuni"). Tottakai sinulla oli oikeus tehdä noin. Ei kenenkään ole pakko olla töissä siellä missä ei halua. Tämä on sinun kansalaisoikeutesi.

Mutta, miksi kaikkien työssä käyvien, olisi maksettava sinulle siitä, että et viitsinyt olla työssäsi? Pasakaduuneissa suurin osa niistäkin on, jotka keräävät työttömyysturvaan käytetyt rahat.

Kyllä palkkatyöläisilläkin on oltava jotain oikeuksia. Mielestäni meidän velvollisuuksiin ei kuulu elättää sellaisia, jotka eivät vain viitsi olla ikävissä duuneissa.

• Tavallinen veronmaksaja

Niin ja jostainhan olet elatuksesi kuitenkin saanut myös silloin kun olet 'opiskellut'.

Todella ikävä asenne, empä ihmettele jos sinulle ei töitä löydy!

• KARENSSI
        Tavallinen veronmaksaja kirjoitti:

Niin ja jostainhan olet elatuksesi kuitenkin saanut myös silloin kun olet 'opiskellut'.

Todella ikävä asenne, empä ihmettele jos sinulle ei töitä löydy!

...jotkut ymmärsivät väärin ilmeisesti, tosin ei sillä väliä. Olen painanut niskalimassa koko ikäni töitä myös yhtäaikaa kun olen opiskellut. Ammattikoulun kävin heti kun olin amk:n jättänyt kesken. Eli siis minulla ON ammatti ja OLEN TEHNYT töitä niin pirusti koko ikäni ja nytkin olen taas menossa töihin koska en pysty olemaan työttömänä ja karenssissa. Tarinana idea vaan oli se että minä EN ole saanut koskaa työmarkkina tukea, en koskaan! Ja tuo maininta 6 vuoden karenssista oli vain hauska tosiasia että siis sellainenkin on mahdollista. Lukekaahan tämä ja edellinen postaukseni huolellisemmin ettette ala turhasta syyttelemään.

Nimim. KARENSSI

• Karenssi
        KARENSSI kirjoitti:

...jotkut ymmärsivät väärin ilmeisesti, tosin ei sillä väliä. Olen painanut niskalimassa koko ikäni töitä myös yhtäaikaa kun olen opiskellut. Ammattikoulun kävin heti kun olin amk:n jättänyt kesken. Eli siis minulla ON ammatti ja OLEN TEHNYT töitä niin pirusti koko ikäni ja nytkin olen taas menossa töihin koska en pysty olemaan työttömänä ja karenssissa. Tarinana idea vaan oli se että minä EN ole saanut koskaa työmarkkina tukea, en koskaan! Ja tuo maininta 6 vuoden karenssista oli vain hauska tosiasia että siis sellainenkin on mahdollista. Lukekaahan tämä ja edellinen postaukseni huolellisemmin ettette ala turhasta syyttelemään.

Nimim. KARENSSI

...ja joku tuossa vastasi että miksi työssäkäyvien pitäisi elättää niitä jotka eivät viitsi käydä töissä. Olen vähän samaa mieltä siksi kannattaisi lukea ensimmäinen postaukseni huolellisemmin eli siis jotkut jäävät jo p.koulun jälkeen lorvimaan ja elämään työmarkkinatuella, jotkut käyvän amiksen kauppiksen yms vain sen takia että saisivat ns. ammatin jotta saisivat työmarkkinatukea ja vetkuttelevat koko ikänsä. Mutta sitten esim. ne jotka YRITTÄVÄT jotain niin saavat rangaistuksen. Eli esim ei kannata yrittää opiskella koska keskeytyminen voi johtaa vaikka kuuden vuoden karenssiin heheh....

• muistaa

..että sinä aikana, kun monet hannkkivat sitä ammattikoulutusta ja nostavat vuosia erilaisia tukia, on olemassa muita, jotka elättävät näitä opiskelijoita.

• ei tuu..
        muistaa kirjoitti:

..että sinä aikana, kun monet hannkkivat sitä ammattikoulutusta ja nostavat vuosia erilaisia tukia, on olemassa muita, jotka elättävät näitä opiskelijoita.

karenssia ei tuu, jos määräaikainen työ loppuu siksi, että se oli määräaikainen työ.

Vaan jos työnantaja sinulle tarjosi jatkoa ja sinä kieltäydyit, karenssi on ihan aiheellisesti hankittu ja saatu!

• outo lintu
        Karenssi kirjoitti:

...ja joku tuossa vastasi että miksi työssäkäyvien pitäisi elättää niitä jotka eivät viitsi käydä töissä. Olen vähän samaa mieltä siksi kannattaisi lukea ensimmäinen postaukseni huolellisemmin eli siis jotkut jäävät jo p.koulun jälkeen lorvimaan ja elämään työmarkkinatuella, jotkut käyvän amiksen kauppiksen yms vain sen takia että saisivat ns. ammatin jotta saisivat työmarkkinatukea ja vetkuttelevat koko ikänsä. Mutta sitten esim. ne jotka YRITTÄVÄT jotain niin saavat rangaistuksen. Eli esim ei kannata yrittää opiskella koska keskeytyminen voi johtaa vaikka kuuden vuoden karenssiin heheh....

YMMÄRRÄTKÖHÄN nyt itsekkään mitä kirjoitat. Mikä ihmeen poru karenssista jos sinulla kerran on töitä ja ammatti! Olet menestynyt ja sinulla on kykyjä ja taitoja joilla kykenet elättämään itsesi. Olet TERVE fyysisesti ja henkisesti, mitä ihmettä sinä valitat?

• sivusta seuraaja
        outo lintu kirjoitti:

YMMÄRRÄTKÖHÄN nyt itsekkään mitä kirjoitat. Mikä ihmeen poru karenssista jos sinulla kerran on töitä ja ammatti! Olet menestynyt ja sinulla on kykyjä ja taitoja joilla kykenet elättämään itsesi. Olet TERVE fyysisesti ja henkisesti, mitä ihmettä sinä valitat?

Mä ymmärrän ihan hyvin tätä kirjoittajaa! eipä ole ollut reilua kohtelua! mikäs sä olet ketään neuvomaan ja haukkumaan ääliö.

• sivusta seuraaja
        ei tuu.. kirjoitti:

karenssia ei tuu, jos määräaikainen työ loppuu siksi, että se oli määräaikainen työ.

Vaan jos työnantaja sinulle tarjosi jatkoa ja sinä kieltäydyit, karenssi on ihan aiheellisesti hankittu ja saatu!

ai että pitää tehdä hommia johon terveys ei riitä esimerkiksi. voi jössen mitä juttua...

• ja ymmärrys
        sivusta seuraaja kirjoitti:

Mä ymmärrän ihan hyvin tätä kirjoittajaa! eipä ole ollut reilua kohtelua! mikäs sä olet ketään neuvomaan ja haukkumaan ääliö.

ihan siinä kuin sinäkin...

• Arska

Minä olion vuoden melkoisen paskaduunissa. Sen jälkeen olen ollut työttömänä. No ekat pari kuukautta oli kivaa - mutta lopulta paskaduunikin on työttömyyttä mukavampaa. Menisin takaisin huonompaankin hommaan.

Aivan kamalimmasta hommasta en tiedä - tuskin jaksaisin vuotta vaikka postin lajittelussa..

• mäkin..

sain kun keskeytin koulun. Mutta se oikeus palaa jos hakee joka haussa riittävästi ja on töissä 10 kk..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe