Heips!
Käytän tällä hetkellä kuukausipiilareita ja vahvuudet niissä ovat vasen silmä -7.0 ja oikea silmä -6.25. Nämä vahvuudet on optikko tarkistanut noin vuosi sitten.
Silmälaseissani vahvuudet ovat -8.0 ja -7.0. Tämän tiedon löysin optikon kirjoittamasta kortista ja viimeksi olen hankkinut silmälasit vuonna 2002. Minusta kuitenkin tuntuu, että näen näillä laseilla huonommin kuin piilareilla.
Haluaisin tilata nyt netistä kertakäyttöpiilareita ulkomaanmatkaa varten... Mutta kertakäyttöpiilareissa ei näköjään ole saatavilla vahvuutta -6.25. Kysyn siis viisaammiltani otanko vahvuuden -6.0 vai -6.5?
t. Hanna
Kysymys kertakäytöpiilareiden vahvuuksista
3
253
Vastaukset
- tietäjävanhus
-6.0
- silmälääkäri
Mikäli otat heikomman vahvuuden, saattaa näöntarkkuus kauas katsoessa olla hieman huonompi. Vahvempi piilolasi saattaa taas (mikäli nykyiset piilolasit on mitoitettu vahvuudeltaan "yläkanttiin") aiheuttaa hieman oireita lähityöskentelyssä (silmä tuntuu väsyvän helpommin).
Käytännössä ero ei ole kovinkaan suuri, joten lomamatkan verran pärjäilet varmaan kummallakin vahvuudella. Se kumpi vaihtoehto on sinulle parempi, riippuu enemmän siitä, mikä on silmäsi todellinen taittovirhe (ja jos se on tarkkaan mainitsemasi -6,25 piilolasivahvuutena), on kumpikin piilolasi hyvä vaihtoehto. - Hannaaaa
silmälääkäri kirjoitti:
Mikäli otat heikomman vahvuuden, saattaa näöntarkkuus kauas katsoessa olla hieman huonompi. Vahvempi piilolasi saattaa taas (mikäli nykyiset piilolasit on mitoitettu vahvuudeltaan "yläkanttiin") aiheuttaa hieman oireita lähityöskentelyssä (silmä tuntuu väsyvän helpommin).
Käytännössä ero ei ole kovinkaan suuri, joten lomamatkan verran pärjäilet varmaan kummallakin vahvuudella. Se kumpi vaihtoehto on sinulle parempi, riippuu enemmän siitä, mikä on silmäsi todellinen taittovirhe (ja jos se on tarkkaan mainitsemasi -6,25 piilolasivahvuutena), on kumpikin piilolasi hyvä vaihtoehto.Niin.. kiitos paljon vastauksista. Itsekkin olin jo miettinyt tuota heikompaa vahvuutta. Lomamatkallahan ei ole niin väliä jos ei näe ihan tarkasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372021
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1311696Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11526Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881433- 321431
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321254Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet581196- 251140
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031- 59961