Kissani mauruaa yöt...

uneton yö****_*

kissani on 4kk tyttö..se alottaa mauruamisen aina kun mä mee nukkumaan ja jatkaa sitä niin pitkää että on aina pakko nousta ylös ja ottaa sitä niskasta ja kantaa viereen..mutta se lähtee aina uudelleen sinne olvelle ja raapii ja naukuu mitä pitäisi tehdä??,,annan aamulla raksuja ja päivällä n 16.00 purkkiruuvan ....ja toine juttu on se että kannattaako sisäkissoja käyttää ollenkaan ulkona ikinä??? johtuso se siitä että se sit haluis sinne ulos...oon nimittäin päri kertaa käyttäny 1 kk ajan.vain.muta pliis

17

4308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölis

et oo ainut joka kärsii unettomista öistä..mulla kissoja on 2!tosin ne ei ulos halua mut riehuu..käytin toista valjaissa pihalla ja vaikka oli 30 astetta pakkasta niin piti tunti olla ennen ku suostu sisälle.saattaa hyvinki olla että haluaa ulos..siitä syystä lopetin ulkona käyttämisen eikä enää halua ulos.eli kärsivällisyyttä!ei ehkä kannata enää päästää..sama kun annoin röllin nukkua pentuna vieressä ja nyt nousee meteli jos laitan makuuhuoneen oven kiinni ja se on muualla..mutta on turha yrittää pitää sitä muualla ku makkarissa yöllä, koska osaa avata ovet,kaapit,lipastojen laatikot jne..mut mun rölli onkin 3v. ja oon tottunut meteliin yöllä joten nukahdan vaik pommi tippuis päälle..en osaa kyl auttaa..

• ei enää..

Voisiko mouruaminen johtua kiimasta? Oma kissani mourusi yötä päivää kunnes leikkautin sen ja mouruaminen loppui. Jos kisuasi ei ole leikattu niin voi johtua siitä.
      Oma kissani on sisäkissa, enkä päästä sitä ulos kuin harvoin jos olen mökillä. Jos kissan tahtoo pitää sisäkissana niin ei kannata käyttää ulkona, koska sinnehän se haluaa sen jälkeen vähän väliä ja jos ei pääse niin osoittaa mieltään mouruamalla.
      Mouruaminen voi tietysti johtua muistakin asioista esim. tylsistymisestä eli tarpeeksi virikkeitä kissalle.
      Toivottavasti tästä oli jotain apua..=)

• 4kk ikäisellä pennulla vielä kiimaa ole!? Voishan tuo siltäkin kuulostaa, mutta mä en oikein usko että niin pienellä vielä on, tai ainaki se sitte on harvinaista jos 4kk ikäinen pentu on muka jo sukukypsä... Mulla on nyt kaks siinä neljän kuukauden ikästä pentua, eikä ole kyllä merkkiäkään mistään kiimasta. Katotaan parin kuukauden päästä...

• Erika

Itse en käytä omia kissojani ulkona juuri tuon takia. Pari kertaa käytin taas välillä kokeeksi, sillä seurauksella että toinen kissa monta päivää roikkui ovenkahvassa ja halusi ulos.

Kiima on myöskin tuon ikäisellä kissalla tulossa, joten kannattaa kohta leikkauttaa kissa (pitää olla noin 6 kk vanhana).

Tarpeeksi tekemistä päivällä anna ruokaa kissoille ennen kuin menet nukkumaan, niin se auttaa edes vähän ( älä vie kissaa ulos, ellet ole valmis viemään sitä ulos joka päivä).

• kaksi kissanpentua

Kyllä se ulos varmaankin haluaa...Siskoni joutui antamaan kissansa pois, kun oli antanut pennun kesällä käydä ulkona eikä se enää syksyllä sopeutunutkaan sisälle vaan naukui vaan. No, sai hyvän kodin vanhemmilta jossa pääsee kulkemaan ulkona. Luultavasti naukuminen loppuu ajan myötä, kun et kiinnitä siihen huomiota. leikitä sitä illalla kovasti että väsyy ja anna ruokaa. pennulle kannattaa ja pitääkin antaa purkkiruokaa enemmän kuin kerran päivässä, noin 3 krtaa päiväs on hyvä.
      4 kk ikäisellä pennulla ei vielä voi olla kiimaa, eka kiima tulee noin 6-8 kk iässä. itse leikkautin 6 kk ikäisen tyttökissani, ekaa kiimaa ei vielä ollut ollut. Kärsivällisyyttä, kyllä se siitä...=)

• miau

..et se johtuu siitä ulkonakäyttämisestä. Se on sama juttu melkein minkä tahansa kissan kanssa. Ulkoreissun jälkeen hillutaan ovella ja nau'utaan niin pirusti.

Olen kuullut tällaisen jutun, et jos kissan vie ulos kantokopassa, joka peitetty jollain peitolla (kisu ei siis näe ulos), ei kissa osaa yhdistää ulko-ovea ulospääsyyn. Sitten ulkona vaan koppa auki ja hihnasta kiinni. Saman lailla sisälle. On tietty hieman hankalaa, kun se koppa jää siihen ulos, mut ehkä miellyttävämpää kun se mouruaminen. Jos jollain on kokemuksia, ni kertokaa?? Itse aijon yrittää tuota oman 4kk kissani kanssa sitten kesällä.

• hermotkireellä

täällä myös ongelma kissan kanssa joka mouruaa päivät ja yöt!! kuullostaa kamalalta ja hermot menee! kuullostaa kuin kolli mouruaisi vaikka onkin tyttö. ikää löytyy päälle vuoden.
      otimme kissan vasta noin kuukausi sitten ja melkein heti alotti mouruamisen.

onko nyt sitten kyseessä kiima? kuinka kauan kestää,vai pitääkö tosiaan mennä leikkauttamaan?
      mitähän semmonenkin touhu maksaa..?

• kissan parasta ajatellen

..varmaan on kiima kyseessä. Ehdottomasti kannattaa ja melkeimpä haluaisin sanoa TÄYTYY leikata. Kissalle kiimat on henkisesti tosi raskaita (ja myös ihmiselle) ja useampi kiima saattaa aiheuttaa kissalle "märän kohdun" tai kohtutulehduksen. Tyttökissan leikkaus maksaa siinä 70 - 100 euroo lääkäristä riippuen. Onhan se kerralla tyyristä, mutta todellakin pidemmän päälle ajateltuna kannattaa viedä kissa niin pian kuin mahdollista leikkaukseen. Saa ihmistenkin korvat välillä levätä.

• kissan parasta ajatellen
        kissan parasta ajatellen kirjoitti:

..varmaan on kiima kyseessä. Ehdottomasti kannattaa ja melkeimpä haluaisin sanoa TÄYTYY leikata. Kissalle kiimat on henkisesti tosi raskaita (ja myös ihmiselle) ja useampi kiima saattaa aiheuttaa kissalle "märän kohdun" tai kohtutulehduksen. Tyttökissan leikkaus maksaa siinä 70 - 100 euroo lääkäristä riippuen. Onhan se kerralla tyyristä, mutta todellakin pidemmän päälle ajateltuna kannattaa viedä kissa niin pian kuin mahdollista leikkaukseen. Saa ihmistenkin korvat välillä levätä.

...

• Skatter

Entä jos antaisit myöhemmin purkkiruuan. Itse annan aamupäivästä ruuan, seuraavan kerran vasta illalla vähän ennen nukkumaan menoani. Näin kissa käyttää yön tunnit peseytymiseen ja syömiseen. Yritä seurustella ja leikkiä kissan kanssa ennen nukkumaan menoasi. Älä reagoi mitenkään yöllä naukumiseen. Kissa yrittää nimenomaan kerjätä huomiotasi. Leikkauta ihmeessä kissasi viimeistään vuoden vanhana.

• Kissasi ehkä mouruaa nälkäisenä. Mä annan saman ikäisille pennuilleni aamulla kouluun lähtiessä lihaa tai purkkista, ja iltapäivällä samoihin aikoihin kuin sinä toisen annoksen. Raksuja niillä on koko ajan saatavana. Ehkä sun kisulla on vaan nälkä, joten kokeile antaa toinen ruoka myöhemmin ja tarjoa vaikka lihaa aamullakin.

Toinen mikä tulee mieleen on se että jos se haluaisi leikkiä? Mun pennut nukkuu yöt hyvin, kun ne pitää sellaisen leikkituokion tossa 20-22 välillä ja väsähtää. Sen perään ne syö. Jos sillä ei ole kaveria niin se voisi rauhottua paremmin nukkumaan jos leikität sitä ennen nukkumaanmenoa ja sitten ruokit vielä.

Älä välitä sen mouruamisesta mitään, se saattaa kerjätä vain huomiota sillä. Ja palkinnoksi sinä sitten haet sen viereen ja kun se taas lähtee pois niin se täytyy mennä päästämään. Kissalla voi jonkin aikaa kestää ennen kuin se tajuaa ettet välitä sen naukumisesta mitään, kun menet nukkumaan.

Tuosta ulkona käynnistä, jokainenhan sen päättää itse viekö kissojaan ikinä ulos. Nämä sun ja mun kissathan on syyspentuja, ja mä olen vasta nyt tämän vuoden puolella vienyt niitä ekan kerran ulos, ja ainakaan talvella ne ei sit kaipaa takasin ulos kun olen tuonut ne sisälle takas. Eli eivät näytä olevan intohimoisia ulkoilijoita mutta tykkäävät käydä silti. Tuohan se kissan elämään vähän vaihtelua, ja ei se VÄLTTÄMÄTTÄ ala mouruta takasin ulos heti kun se tuodaan takaisin sisälle...

• Ansku

Meillä on kohta vuoden ikäinen poikakissa ja sama ongelma tuppaa olemaan. Aivan kaamee ääni lähtee tommosesta siitoskollista! Noh, onneks kohta on astutukset tehty ja saa pallit pois pojalta. Jospa se sitte rauhottuis.

Kantsiskohan sun kokeilla sellasta feromonijuttua kuin Feliway. Käyppä kattomassa netistä, en nyt muista osotetta, mutta googlettamalla löytyy. Sen pitäs rauhottaa kissaa ja voi mourut vähentyä. Niitä myydää apteekeissa ja eläinlääkäriasemilla. Ja ainakin Mustista ja Mirristä löytyy.

• pyry 60

olemme aivan hertsinä ku leikattu kolli mouruaa joka yö ja ku sanoo tuu tänne nukkuun ni tulee hetkeksi jalko päähän mut aijan päästä taas herään ku mouruaa ja kovaäänisesti.mieheni meinaa menettää hermot koko kissaan mut ku on ni söpö ettei malta.olis kyllä kiva tietää millä sen saa lopettamaan ton mouruamisen.ei ole yksinäinen kissa ku meil on myös leikattu tyttö kissakin joka sentään on hiljaa yöt mut päivällä takkuaa kollin kans et matot läjäs.pliis saispa nukkua ettei kuuluis mouruntaa.

• jepjep.....

ensinnäkin, laita raksut esille, että pentu saa niitä syödä vapaasti 24/7. Ja myöskin tuossa iässä oleva kasvava kissa tarvitsee ainakin 2-3 kertaa päivässä ruoan .. :)

• jepjep...

ja vielä sen verran, etä olen yhtä kissaani vienyt pari kertaa ulos,mutta ei se ikinä sinne mourua :) eli se ei välttämättä johdu siitä..

• llll....

kissanpennulle pitäisi antaa monta pientä annosta päivässä, koska niillä on niin pieni vatsalaukku

• nenna.

Täällämonesti jo sanottukin tuo leikkiminen illalla ja sen päälle ruoka. Pentu väsähtää sitten helposti ja nukkuu hyvin. Ja tosiaan, kolme neljä kertaa päivässä voit antaa sen ruuan, illalla isoin annos.

Ja tuolla joku valitteli että kissa huutaa ja "paljokohan leikkauskin maksaa". Kun otetaan kissa, ollaan valmiit maksamaan leikkaukset, ell kulut, madotukset, rokotteet jne.
        Tyttökissan leikkuu maksaa paikasta ja eläinlääkäristä riippuen 60-120 e sanoisin ja uroskissa lähtee varmaankin jostai 40e:sta tonne sataseen. En kyllä usko, että missään uroskissan leikkuu maksaa satasta. Mut nää olik noin- hintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe