Ootteko huomanneet ton uuden "oikotie"-tyyppisen sivun? www.igglo.fi. Aikas kiva, löytyi jopa meidän talo sekä ilmakuvat siitä. Ihan magee...
Aika kiva toi Igglo
14
3866
Vastaukset
- kiplo
Onhan ne kivat sivut, mutta ei se niin halpa ole, kuin väittää, nimittäin jos haluat esittelyn lehteen ym, niin palkkion on 2,85 ja saahan sillä hinnalla tingattua nytkin muiltakin välittäjiltä.
Tietysti jos asunto menee pelkästään Iglon sivuilat niiin silloin on halvempi, mutta meneekö se? - asuntosi
perään kuolaavia? No sitähän minäkin ...
- Jussi
Joo, löysin paritalomme sieltä. En todellakaan pidä siitä, että lupaa kysymättä talomme kuva on esillä netissä. Kuva on käyty ottamassa pihalta, jota kyllä pidän yksityisalueena. Ei ole aikomusta myydä, eikä myöskään naapurilla, joka on asunut vasta pari vuotta ison remontin jälkeen.
Igglon väki, haistakaa pitkä paska!- Gastro
Noista talojen kuvaamisesta kirjoittaa informaatio-oikeuden professori J. Kemppinen blogissaan:
http://kemppinen.blogspot.com/2006/02/lumimaja.html - Valokuvaaja_64
Pidä vaan tiukasti kiinni oikeuksistasi, mutta älä keksi olemattomia. Kuvien ottamisessa tai niiden julkaisussa ei ole rikottu mitään lakipykälää. Jos muuta yrität väittää, niin varaudu argumentoimaan.
- Jussi
Valokuvaaja_64 kirjoitti:
Pidä vaan tiukasti kiinni oikeuksistasi, mutta älä keksi olemattomia. Kuvien ottamisessa tai niiden julkaisussa ei ole rikottu mitään lakipykälää. Jos muuta yrität väittää, niin varaudu argumentoimaan.
Silti mua vituttaa se, että joku on saapastellut pihallemme, ottanut kuvan ja julkaissut sen verkossa. Sanottiinpa oikeuksista mitä tahansa. Mä en pidä siitä, että joku hiippailee "meidän puskissa" mun tietämättä.
- Kerrostaloasuja
Jussi kirjoitti:
Silti mua vituttaa se, että joku on saapastellut pihallemme, ottanut kuvan ja julkaissut sen verkossa. Sanottiinpa oikeuksista mitä tahansa. Mä en pidä siitä, että joku hiippailee "meidän puskissa" mun tietämättä.
Talossa jossa asun, joudun jakamaan pihan noin 100 muun kanssa. Päälläni pomppii norsun askelin kävelevä nuija, naapurissa huutaa nintendo ja toisella puolella surkea räppi. Auto on kadulla potkittavana laittomalla paikalla, kun laillisia paikkoja ei ole.
Jotenkin noi sun murheet vaikuttaa hieman siltä, että oot jo ehtiny aika kauan asua siinä kartanossasi. Etkö vain olekin? - Kyösti*
Kerrostaloasuja kirjoitti:
Talossa jossa asun, joudun jakamaan pihan noin 100 muun kanssa. Päälläni pomppii norsun askelin kävelevä nuija, naapurissa huutaa nintendo ja toisella puolella surkea räppi. Auto on kadulla potkittavana laittomalla paikalla, kun laillisia paikkoja ei ole.
Jotenkin noi sun murheet vaikuttaa hieman siltä, että oot jo ehtiny aika kauan asua siinä kartanossasi. Etkö vain olekin?Vaikka sinulla olisikin kurjaa, et voi päätellä jonkun toisen kärsimyksen olevan jotenkin vähemmän oikeutettua kuin omasi, vaikka hän asuisikin sinun mielestäsi paremmissa olosuhteissa.
- Jussi
Kerrostaloasuja kirjoitti:
Jotenkin noi sun murheet vaikuttaa hieman siltä, että oot jo ehtiny aika kauan asua siinä kartanossasi. Etkö vain olekin?Olet kyllä oikeassa, "meidän" pääty talosta on ollut suvussa rakennusvuodesta 1968 lähtien. Itse kerrostalossa kanta-astujan ja pianonpimputtajan alapuolella asuneena tiedän, mitä se on.
Saan silti olla vittuuntunut kuvasta. Ja kuten aikaisemmin sanoin, pihaa pidän yksityisalueena, en Igglon puskakuvaajan temmellyskenttänä. - Talokuvaaja
Valokuvaaja_64 kirjoitti:
voisi kyllä olla jotain selvittämistä.
Suurin osa Etelä-Helsingin kuvista on samoja kuin www.korttelit.fi :ssä.
Korttelit.fi:n copyright-merkintä on vain rajattu pois ja lisätty (c)igglo.fi.
Onkohan noista oikeasti käyttöoikeussopimus ja onkohan alkuperäinen kuvaaja
luovuttanut myös copyrightin? - kuvatus
Jussi kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa, "meidän" pääty talosta on ollut suvussa rakennusvuodesta 1968 lähtien. Itse kerrostalossa kanta-astujan ja pianonpimputtajan alapuolella asuneena tiedän, mitä se on.
Saan silti olla vittuuntunut kuvasta. Ja kuten aikaisemmin sanoin, pihaa pidän yksityisalueena, en Igglon puskakuvaajan temmellyskenttänä.Ja häh? Suomessa saa laillisesti kuvata rakennuksia: ei tarvitse hiippailla missään puskissa. Jos niissä nyt asuu joku, niin soi what? Joku voisi sanoa myöskin, ettei saa kuvata meidän firman pääkonttoria,kun mä olen siellä töissä ja mä en pysty keskittyyn,kun ulkona joku räpsii kuvia.
Ei minua häiritsisi pätkääkään, jos meidän karrostalosta napattaisiin kuva ja laitettaisiin verkkoon. Ihmiset on ihan käsittämättömiä herkkiksiä. "Mun talo, mun koti, mun piha, mun, mun ja vielä mun". Ruvetkaa vaan rakentamaan piikkilanka-aitoja talojenne ympärille.
Ihmisiähän ei saa kuvata ilman lupaa. - Pascow
Jussi kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa, "meidän" pääty talosta on ollut suvussa rakennusvuodesta 1968 lähtien. Itse kerrostalossa kanta-astujan ja pianonpimputtajan alapuolella asuneena tiedän, mitä se on.
Saan silti olla vittuuntunut kuvasta. Ja kuten aikaisemmin sanoin, pihaa pidän yksityisalueena, en Igglon puskakuvaajan temmellyskenttänä.Lieneekö tuollaista kuvaa edes otettu mistä olet niin tuohtunut? Sinun on tietenkin helppo todistaa asia näyttämällä ko kuva Igglosta. Kerro siis sivun osoite missä tuollainen pihasta otettu kuva on.
- Joopa joo
Talokuvaaja kirjoitti:
luovuttanut myös copyrightin?Näyttäisi olevan Korttelit.fi kuvat ostettu Iggloon:
http://www.igglo.fi/faq.php - jeejee
Talokuvaaja kirjoitti:
luovuttanut myös copyrightin?aika iso firma takana joten eiköhän kaikki kuvankäyttöön liittyvät asiat oo aikas tarkkaan selvillä. siis kuvaajan copyrightit ym. tuskinpa tällaseen hankkeeseen lähdetään ihan tosta vaan fiilispohjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1382368Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n692280Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi661959EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt741654- 1041523
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1021498Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1191391Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki321244Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191191- 811134