Niin, onkohan semmosia, TES3 on tullu tahkottua sen verran monesti, modit (myös omat) mukaan lukien.
Tykkäisin juurikin 1st person seikkailupeleistä. Morrowind oikeastaan ainoo mitä pelannut.
EHDOTUKSIA, kiitos.
Morrowind-tyylisiä...
7
719
Vastaukset
- Ultima IX
Wizardry 8, M&M 9..
nuo siis fantasia-tyylisiä moderneja 3d first person single player crpg:itä, ja vastaavia scifi-rpg:itä mm. Deus Ex I&II, Bloodlines, System Shock II
(dungeon siege, kotor ja vastaavat hack&slash-tyyliset ei-crpg tekeleet jätetty listalta pois.) - Canopus
Eikös sieltä pitäisi kohta tulla TEH IV: Oblivion. Sen pitäis olla niin kun Morrovind, mutta kaikkea enemmän, hienommin ja paremmin. Itselläni se ainakin lienee pakko-ostos.
- konsolipeli
"Sen pitäis olla niin kun Morrovind, mutta kaikkea enemmän, hienommin ja paremmin."
Morrowind oli alunperin pc-peli, joka portattiin xboxille ja konsolipelaajilta on tullut palon negatiivista palautetta liiasta monimutkaisuudesta.
Oblivion on puolestaan alunperin konsolille suunniteltu yliyksinkertaistettu tekele, kuten morrowindkin oli aika simppeli Daggerfalliin verrattuna, mutta vielä simppelimpään suuntaan ollaan menossa. Kannattaa varautua final fantasyn tyyliseen konsolitekeleeseen jolla on vähemmän tekemistä crpg:n kanssa. - Canopus
konsolipeli kirjoitti:
"Sen pitäis olla niin kun Morrovind, mutta kaikkea enemmän, hienommin ja paremmin."
Morrowind oli alunperin pc-peli, joka portattiin xboxille ja konsolipelaajilta on tullut palon negatiivista palautetta liiasta monimutkaisuudesta.
Oblivion on puolestaan alunperin konsolille suunniteltu yliyksinkertaistettu tekele, kuten morrowindkin oli aika simppeli Daggerfalliin verrattuna, mutta vielä simppelimpään suuntaan ollaan menossa. Kannattaa varautua final fantasyn tyyliseen konsolitekeleeseen jolla on vähemmän tekemistä crpg:n kanssa.Kyllähän tässä on hypeä ilmassa, mutta minä uskon, että en tule Oblivioniin pettymään. Sitten se nähdään kun peli kauppaan kolahtaa.
- Erkko
konsolipeli kirjoitti:
Oblivion on puolestaan alunperin konsolille suunniteltu yliyksinkertaistettu tekele, kuten morrowindkin oli aika simppeli Daggerfalliin verrattuna, mutta vielä simppelimpään suuntaan ollaan menossa. Kannattaa varautua final fantasyn tyyliseen konsolitekeleeseen jolla on vähemmän tekemistä crpg:n kanssa.Näinhän siinä on päässyt hieman käymään. Nykyään puhutaan monesta H&L:stä että ne olisivat roolipelejä. Onko roolipelit todellakin menneet siihen, että jos peli antaa erilaisia kiiltäviä miekkoja ja kilpiä se luokitellaan roolipelaamiseksi? Morrowind on vieläkin minulle se one and only, jota tykkäisin tahkota. Vahinko vain ettei pelintekijät saaneet sitä toimimaan modien kanssa varmemmin. Tai sitten syy kaatuiluun on modien laadun. Koodihan pelissä on yksinkertainen ja sen mukaan monet ovat modeja tehneet. Tälläkin hetkellä peli asennettuna ja modeja käytössä vain "pakolliset" eli noin 20. Kaatuilua pelissä on liikaa.
Sitten kuitenkin väittäisin vastaan tuosta sinun Oblivion mollaamisesta. Olen lukenut kohtalaisen monta haastattelua (varmaan 70% netissä olevista) pelintekijöiltä/kehitystiimiltä ja tuottajilta. Peli on suunniteltu konsolille ja PC:lle erikseen. Kyseessä ei todellakaan ole mikään PC käännös konsolipelistä. Pelissä tulee olemaan (ainakin haastattelujen mukaan) paljon monipuolisempi peli mekaniikka. Varsinkin taistelujen kannalta. Torjunnat tehdään myös itse toisin kuin morrowindissä. Hendästymisen, varusteiden ja monien muiden osa-alueiden pitäisi vaikuttaa taisteluun entistä enemmän. NPC hahmojen pitäisi olla sciptaamattomia (mitä hieman epäilen) ja toimia täten ihmismäisemmin. Heidän pitäisi jopa kehittyä taidoiltaan pelin edetessä.
Mielestäni konsoleille ei pitäisi kääntää peliä ollenkaan. Pelatkoon niitä need for speedejänsä ja muita 12 vuotiaiden pelejä. - -JaRi-
Erkko kirjoitti:
Näinhän siinä on päässyt hieman käymään. Nykyään puhutaan monesta H&L:stä että ne olisivat roolipelejä. Onko roolipelit todellakin menneet siihen, että jos peli antaa erilaisia kiiltäviä miekkoja ja kilpiä se luokitellaan roolipelaamiseksi? Morrowind on vieläkin minulle se one and only, jota tykkäisin tahkota. Vahinko vain ettei pelintekijät saaneet sitä toimimaan modien kanssa varmemmin. Tai sitten syy kaatuiluun on modien laadun. Koodihan pelissä on yksinkertainen ja sen mukaan monet ovat modeja tehneet. Tälläkin hetkellä peli asennettuna ja modeja käytössä vain "pakolliset" eli noin 20. Kaatuilua pelissä on liikaa.
Sitten kuitenkin väittäisin vastaan tuosta sinun Oblivion mollaamisesta. Olen lukenut kohtalaisen monta haastattelua (varmaan 70% netissä olevista) pelintekijöiltä/kehitystiimiltä ja tuottajilta. Peli on suunniteltu konsolille ja PC:lle erikseen. Kyseessä ei todellakaan ole mikään PC käännös konsolipelistä. Pelissä tulee olemaan (ainakin haastattelujen mukaan) paljon monipuolisempi peli mekaniikka. Varsinkin taistelujen kannalta. Torjunnat tehdään myös itse toisin kuin morrowindissä. Hendästymisen, varusteiden ja monien muiden osa-alueiden pitäisi vaikuttaa taisteluun entistä enemmän. NPC hahmojen pitäisi olla sciptaamattomia (mitä hieman epäilen) ja toimia täten ihmismäisemmin. Heidän pitäisi jopa kehittyä taidoiltaan pelin edetessä.
Mielestäni konsoleille ei pitäisi kääntää peliä ollenkaan. Pelatkoon niitä need for speedejänsä ja muita 12 vuotiaiden pelejä....OIKEIN!!
En malta odottaa että Oblivion ilmestyy... - hypetihypeti
-JaRi- kirjoitti:
...OIKEIN!!
En malta odottaa että Oblivion ilmestyy...Itse en noihin pelien hypetyksiin ole koskaan oikein luottanut, mutta Oblivionin kohdalla ihan oikeasti tuntuu, että peli on hypetyksensä ansainnut. Morrowindiä ei (muistaakseni) paljoakaan aikoinaan hypetetty, mutta kun peliin sitten törmäsin alehyllyssä ja ostin pois, niin seuraavaan 6 kk:een en paljon muita pelejä pelannutkaan... Ja kun tuon Morrowindin olin pelannut puhki, niin sitten onnekseni törmäsin tuohon Gothic kakkoseen myös alehyllyssä... ja seuraavat pari kuukautta vierähti sen parissa.
Eli jos Oblivion ja Gothic 3:nen ovat edes puoliksi niin pelattavia kuin edeltäjänsä, niin se riittää minulle. Ja mikä parasta, saan vihdoinkin pistää tuon wowwin hyllyyn pölyä keräämään... eli hyvästit kuukausimaksuille ja teinipeeloille :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073