Kumpi kätevämpi tällaiselle tumpelo nikkaroijalle?
Varaa ei kovin kalliiseen laitteeseen. Mutta tarkoitus että silloin tällöin saisi lautaa poikki/jiirattua ja vaikkapa halkaistua.
Katselin pieniä pöytäsirkkeleitä ja yhdistelmäsahoja.
Kokemuksia, mielipiteitä
Pöytäsirkkeli vai yhdistelmä pöytäjiirisirkkeli
19
53340
Vastaukset
- katsoppa
Itse haen sellaista semivakavan harrastelijan laitteita ja nuo Ryobin laitteet taitavat olla sellaisia. Linkistä löytyy kohtuuhintainen yhdistelmäsirkkeli sekä rakennussirkkeli
http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/RYOBI-Xtra_harrastaja.pdf/$FILE/RYOBI-Xtra_harrastaja.pdf- Nimetön
Ryobin laitteista pöytäsaha muistuttaa Bilteman syksy ja talvi 06/07 luettelossa s.203 olevaa kampetta, paino ei vain täsmää.
- kuivaaja
Itelläni on Dewaltin yhdistelmäsaha. Tykkään, koska on hiljainen ja toimiva yhistelmä.
- Rakentaja
Yhdistelmäsaha on hyvä eikä maksa kuin 1200 €
- Kuivaaja
Rakentaja kirjoitti:
Varmaan tarkotat kääntöpöytäsirkkeliä. Mutta yhdistelmäsaha makso Kärkkäisellä n.500 euroa. Sen verranpa ne yhd.sahat suunnalleen maksaa normaalistikin.
- raksamies
Rakentaja kirjoitti:
juu viime kesänä ostin dewaltin kääntöpöytäsahan ja maksoi n.500euroo ja oli hyvä hankinta. uus malli pikkasen kalliimpi. mut tingata kannattaa hinta tippu lievällä tinkauksella yli 200euroo
- yhdistelmä
Rakentaja kirjoitti:
se maksaa noin 500eur. On vähän kompromissi malli. Katkaisusahalla ei saa leveitä lautoja (esim. lautaparketti) yhdellä sauhauksella poikki, ja pöytään ei saa kiinni mitään (valmista) poikittaisohjainta. Mutta ihan toimiva ja laadukas peli pienempiin hommiin.
- raksamies
yhdistelmä kirjoitti:
se maksaa noin 500eur. On vähän kompromissi malli. Katkaisusahalla ei saa leveitä lautoja (esim. lautaparketti) yhdellä sauhauksella poikki, ja pöytään ei saa kiinni mitään (valmista) poikittaisohjainta. Mutta ihan toimiva ja laadukas peli pienempiin hommiin.
en sitä tarkottanu vaan tota DW543, on nyt jo vanha malli mutta tuo 743 on aikas lailla sama. Tässa 743:ssa on kahvakäynnistys kun tässa vanhemmassa erillinen katkaisija. Tosi tyytyväinne olen, on sahattu parkettia,listaa, panelia, lautaa ja yksi hyvä menee höyläämätön 50x100 lankku halki, ei toki kovin paljoo ettei pala moottori. Hyvä kauppa k-rauta pyyti yli 700e, prismasta lähti alle 500e....
- raksamies
raksamies kirjoitti:
en sitä tarkottanu vaan tota DW543, on nyt jo vanha malli mutta tuo 743 on aikas lailla sama. Tässa 743:ssa on kahvakäynnistys kun tässa vanhemmassa erillinen katkaisija. Tosi tyytyväinne olen, on sahattu parkettia,listaa, panelia, lautaa ja yksi hyvä menee höyläämätön 50x100 lankku halki, ei toki kovin paljoo ettei pala moottori. Hyvä kauppa k-rauta pyyti yli 700e, prismasta lähti alle 500e....
sen verran pitää korjata itseensä, että väärin siltikin muistin tuon mallin se mikä minulla on nii on 742. Maksoi jotain 500 luokkaa.
- elvis
Mulla on tästä koneesta se isompi malli TKG 305i.
http://www.ikt.fi/products.php?p=c7e74e
Hyvä peli. Ainoa "vika", jonka tähän mennessä on tullut vastaan on tuon halkaisuohjaimen säätö.
Sitä ei saa mitenkään 10 mm lähemmäksi terää, kun tuo pirun kahva tulee eteen. Tekemällä jonkun oman virityksen siitäkin selviää. Valurunkoinen kannattaa hankkia. - Makitan kääntöpöytävehkeistä?
kattelin semmoista paikallisessa rautakaupassa.. näytti ihan asialliselta ja (lähtö)hinta oli muistaakseni 600€
- kirvasmies
Tuon hintanen ei voi olla huono. Kun itse katselin sirkkeleitä, niin meinasin aluksi ostaa kääntöpöytäsirkkelin. Vähän paremmat eli valurautarunkoisella olevat lähtee 400€ ylöspäin. Halppis-peltiviritelmäsysteemi olis maksanu 200€ ylöspäin. Ja koska piti ostaa halpaa, niin ostin erikseen jiirisahan ja pöytäsirkkelin 170€ yhteensä. Eli hajoaa vain puolet kerrallaan! c",)
Pöytäsirkkeli (n.100€) ei sovellu uritukseen, koska moottori on kiinni muovirungossa ja terä siis painuu/nousee sitämukaa kuin puu ahistaa. Kaikesta huolimatta olen sitä tietenkin uritukseen käyttänyt, varsinkin kun terän suoja oli niin heikko että repesi sopivasti pois tieltä. Jiirisaha (n60€) olikin jo vähän tukevamman oloinen, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Tosin terän muovinen uransuojus (se jossa terä liikkuu kun sahataan) lähti läskeineen kun ojensin laitetta yläkerrasta palkkienvälistä ja kaveri ei saanutkaan kiinni. Nyt sillä on mahdollista sahata jalkapöytä halki jos haluaa. - Makita LF1000
kirvasmies kirjoitti:
Tuon hintanen ei voi olla huono. Kun itse katselin sirkkeleitä, niin meinasin aluksi ostaa kääntöpöytäsirkkelin. Vähän paremmat eli valurautarunkoisella olevat lähtee 400€ ylöspäin. Halppis-peltiviritelmäsysteemi olis maksanu 200€ ylöspäin. Ja koska piti ostaa halpaa, niin ostin erikseen jiirisahan ja pöytäsirkkelin 170€ yhteensä. Eli hajoaa vain puolet kerrallaan! c",)
Pöytäsirkkeli (n.100€) ei sovellu uritukseen, koska moottori on kiinni muovirungossa ja terä siis painuu/nousee sitämukaa kuin puu ahistaa. Kaikesta huolimatta olen sitä tietenkin uritukseen käyttänyt, varsinkin kun terän suoja oli niin heikko että repesi sopivasti pois tieltä. Jiirisaha (n60€) olikin jo vähän tukevamman oloinen, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Tosin terän muovinen uransuojus (se jossa terä liikkuu kun sahataan) lähti läskeineen kun ojensin laitetta yläkerrasta palkkienvälistä ja kaveri ei saanutkaan kiinni. Nyt sillä on mahdollista sahata jalkapöytä halki jos haluaa.Itselläni on tuo Makitan kääntöpöytäsirkkeli ja olen ollut tyytyväinen. Teho riittää hyvin lankun halkaisemiseen, ja ison plussan saa myös kääntöjalat helpommat käyttää kuin esim Dewaltin putkijalat. Ainut nuissa molemissa on että kapasiteetti ei riitä jiirissä kovin leveään tavaraan muistaakseni neljäntuuman vielä menee muttei siitä leveämpi. (tosin kaapparithan on niitä varten.) Mutta suosittelen Makitaa.
- mike
..pöytäsirkkeli ja joku erillinen kaappari parempi vaihtoehto mielestäni. Ammattilaisen mielipide.
- onko järkevää
jos tarvii noita laitteita vain silloin tällöin. On eri asia jos on ammattilainen vai tavallinen satunnainen kotinikkari. Ite ostin tuollaisen laitteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4500000000000624&posting=22000000014451791
Ja mitä nyt olen käyttänyt sitä niin ajaa asiansa mainiosti eikä vie paljoa tilaa jos sitä on rajallisesti. Ja rahallinen panostus ei ollut kummoinen, minusta tonnin voi käyttää muuhunkin kuin ammattilaisvehkeisiin jos tarvii niitä vain muutaman kerran vuodessa. Mutta makuasia pitkälti.
- MakitaRules
Makita LF1000 on itsellä ollut käytössä ja ei pahaa sanottavaa. Paljon sahattu kaiken näköistä ja sopii mm. kaikkeen omakotitalo rakentamiseen. Tietysti jos ammatikseen tekee niin 'kaappa' on monessa ehdoton peli. Noita LF1000 kopioita sai mm. Hongkongista 199,- keväällä, mutta taisivat heti loppua. Makitalla taitaa olla hintaa 700€, mutta voin suositella.
- merkkimalli
että missä on hinta/laatusuhde hyvä?
- nikkaroija
Täysi paska tuo toolman kääntöpöytäsirkkeli. Onhan siinä 5v takuu, mutta mulla meni jo kolmas kone hajalle (savut tuli ulos) kahden vuoden sisällä ja ihan kevyellä käytöllä ja vahäisellä sellaisella. Aina kun aloittaa jotain hommaa, melkein arvas että kohta sähkö haisee...
- käyppä kattomassa
nikkaroija kirjoitti:
Täysi paska tuo toolman kääntöpöytäsirkkeli. Onhan siinä 5v takuu, mutta mulla meni jo kolmas kone hajalle (savut tuli ulos) kahden vuoden sisällä ja ihan kevyellä käytöllä ja vahäisellä sellaisella. Aina kun aloittaa jotain hommaa, melkein arvas että kohta sähkö haisee...
oli tokmannin tarjous lehessä yhdistelmä saha 90e
joku power carft 1300w
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862