Renault Laguna

Dynamique break 1.8 - 01

Tuommoinen auto ois kiikarissa. Onko tietoa/kokemusta mahdollisista tyyppi vioista. Kaikki kommentit, kehut ja haukut ovat tervetulleita.

35

18796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pesas

      mm. jarrut jäätyy jumppaseen lumipyrynjälkeisellä pakkasella (monessa muussakin merkissä, mutta kysyit tyyppäreitä, joten) pakoputki jäätyy umpeen, jos ei ole hoidettu kuntoon kondessivesipoistumaa, sähkövikoja (lamput palaa herkästi, varoitusvalot välkkyy omia aikojaan, jos ei syystä) moottorinohjausyksikön vikoja, starttimoottorivikoja, lambda hajoaa helposti.
      jos ei ole pakko ostaa, niin mieti vielä...

      • tjkt

        olisin kysynyt mikä on vikana kun auto käy epätasaisesti.liikkeelle lähtö takkuaa ja sitten yks kaks ampasee liikkeelle.käy tärisemällä. osaatko kertoa vian ja mitä maksaa korjaus


      • joojoomies+joojoo

        Noi mainitsemasi tyyppiviat... mitä ne niinku on? Mulla on Laguna vm 98 ja siinä taas ei ole ollutkaan tuollaisia vikoja. Lamput eivät todellakaan pala vaan päinvastoin vituttaa kun ne vaan loistaa ja loistaa ja loistaa. Tekis mieli joskus vaihtaakin lamput, mutta miksi alkaa vaihtaan lamppuja, jotka vaan heloittaa. Itse olen oikeasti joutunut vaihtamaan yhden ainoan H1:sen kun kerran meni toinen pitkä pimeäksi.
        Pakoputki jäätyy umpeen? Hä? Mulla ainakaan ei ole pakoputki jäätynyt kertaakaan mihinkään muuhun umpeen kuin sen kerran, kun auto seisoi Rukatunturin parkkipaikalla ja lunta tuli puolimetriä ja itse istuin hotellihuoneessa ja rinteessä pikkukännissä eikä voinut siirtää autoa. Mutta umpeenjäätyminen loppui kun potki enimmät lumet auton ympäriltä ja laittoi käyntiin sen.
        Jarrut eivät ole jäätyneet milläänlailla kiinni sen enempää kuin missään muussakaan autossa ku on ollut ensin vesikeli ja sen jälkeen pakkanen. Mistään moottorinohiajoyksiköstä vai mikäseoli en ole edes kuullutkaan... ainakin mun rellu lähtee aina käyntiin kun sen haluan käynnistyvän( paitsi joskús kun ajaa tankin todellakin niin tyhjäksi etteiole enää bensaa pumppuun asti).

        Ainakaan mun autossa ei välky kuin bensavalo ja joskus palaa turvavyön valo, mutta nää johtuu vissiin minusta...

        Jos meinaat ostaa niin osta ihmeessä jos tykkäät autosta...


      • Masa K.
        tjkt kirjoitti:

        olisin kysynyt mikä on vikana kun auto käy epätasaisesti.liikkeelle lähtö takkuaa ja sitten yks kaks ampasee liikkeelle.käy tärisemällä. osaatko kertoa vian ja mitä maksaa korjaus

        Tuntuisi hammashihna hypänneen pikkuisen, vuosimallista päätellen rattaat sileät.


      • otsot
        tjkt kirjoitti:

        olisin kysynyt mikä on vikana kun auto käy epätasaisesti.liikkeelle lähtö takkuaa ja sitten yks kaks ampasee liikkeelle.käy tärisemällä. osaatko kertoa vian ja mitä maksaa korjaus

        tjkt.. tyhjäkäynti venttiili takertaa..


    • rl2b1.8

      on Break 1.8 -03 Expression. Ajettu on nyt vajaat 60tkm. Vikoja on ollut seuraavasti: ajovalopolttimot uusittu aina noin 15tkm:n välein eli ne palaa melko usein, mutta pystyy kyllä itse ne vaihtamaan, joten ei ole kustannuksena suuri. Myös rekisterikilven polttimot vaihdettu. Auto huollettu normaalin huolto-ohjelman mukaan ja ainoa ylimääräinen työ on ollut jarrupalojen uusiminen eteen. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen suoritus. Tällä palstalla kuitenkin aina välillä vuodatetaan vaikka minkälaisista vioista, mutta oisko nuo malli sarjan ensimmäiset olleet vikaherkempiä? Mitään ongelmaa ei ole ollut edes "parjatun" avainkortin kanssa, en ole edes paristoa niihin vaihtanut näiden kolmen vuoden aikana.

      • Köpi69

        Voin kertoa, että seuraavan 30tkm aikana kannattaa laittaa paljon rahaa sivuun, kerron mitä korjauksia tulee eteen... alapallonivelet, takajarrutlevyt ruostuvat ja takasylinterien käsijarrumekanismi hajoaa, raidetangonpäät, taka-akselin helat, muutama sytytyspuola ja sitten vielä kallis jakopäänhihnan vaihto. En halua kenenkään mieltä pahoittaa mutta kun korjaan kyseistä automerkkiä päivittäin niin siinä faktaa. Tämä ei ole provo.


      • tietää, sillä...
        Köpi69 kirjoitti:

        Voin kertoa, että seuraavan 30tkm aikana kannattaa laittaa paljon rahaa sivuun, kerron mitä korjauksia tulee eteen... alapallonivelet, takajarrutlevyt ruostuvat ja takasylinterien käsijarrumekanismi hajoaa, raidetangonpäät, taka-akselin helat, muutama sytytyspuola ja sitten vielä kallis jakopäänhihnan vaihto. En halua kenenkään mieltä pahoittaa mutta kun korjaan kyseistä automerkkiä päivittäin niin siinä faktaa. Tämä ei ole provo.

        mun lagunalla (vm 2001 , 1,6) ajettu 140tkm, ja kyllä tuo vikalista oli harmillisen tuttu. hinuriakin on tarvittu noihin puolajuttuihin.

        itse asiassa kaikki ongelmat olivat ennen 100 tkm:iä, sen jälkeen auto on ruvennut pelaamaan ilman vikoja. Tämä tässä hiukan hämää, auto on ottanut loppukirin ja vaikka nyt on menoss avaihtoon, niin siitä jää ihan hyvä mieli ja totuuden nimessä on sanottava että jään kaipaamaan joitakin sen mukavuusominaisuuksia. mutta mutta rellulla tai muillakaan ranskiksilla ei cittareita ole, joten seuraava autoni on japanilainen kaupunkimaasturi.


    • -02 dyn

      Itsellä ajettu 110900 km -02 1.8 dym. ja siitä löytyy seuraavat "viat".
      Vasen peilin lämmitin ei toimi, kuskin penkin lämmitin ei toimi, pakkivalon/takalasin pyyhkimen kytkin rikki(pakkivalo ei syty),etu ovien ikkunoiden mekanismit jumittivat/huusivat kuivuuttaan->ite voitelin, Kuskin sähköikkuna ei toimi kunnolla, käsijarru ei toimi kunnolla. Helkatin hyvä auto ajaa mutta tommosia pikku vikoja rupee tuleen ja olen n. vuodessa kyllästynyt jatkuvaan pieneen säätöön eli auto menee keväällä kiertoon. Toivottavasti seuraavan "sukupolven" lagunassa nämä tyyppi viat on korjattu.

      • Lakuuna

        Itellä Laguna -02 ajettu 74000 eikä mitään vikaa ollu reilun 2,5 vuoden aikana. Katsastuksesta läpi ekalla yrittämällä.


      • Prkl....
        Lakuuna kirjoitti:

        Itellä Laguna -02 ajettu 74000 eikä mitään vikaa ollu reilun 2,5 vuoden aikana. Katsastuksesta läpi ekalla yrittämällä.

        Mulla Laguna -02 myös. Ei hyvää sanaa sanottavana kuin ajo-ominaisuuksista. Muuten on vikaa ollut ihan riittävästi. Eikä ikinä ekalla katsastuksellä läpi. Siis ei enää Lagunaa tähän perheeseen :)


      • 34
        Prkl.... kirjoitti:

        Mulla Laguna -02 myös. Ei hyvää sanaa sanottavana kuin ajo-ominaisuuksista. Muuten on vikaa ollut ihan riittävästi. Eikä ikinä ekalla katsastuksellä läpi. Siis ei enää Lagunaa tähän perheeseen :)

        Mulla 2003 v. ja läpi joka toisella kerralla, lähes takuuvarmasti tulee joka laguna II:ssa vastaan hajoavat nivelet, puolat, sunmuut, ja elektroniikka-sähköpuoli. Muuten kyllä hyvä, siis ajettavuus ja sisätilat nautinnolliset verrattuna japseihin tai muihin halpoihin eurooppalaisiin.


      • on`
        Prkl.... kirjoitti:

        Mulla Laguna -02 myös. Ei hyvää sanaa sanottavana kuin ajo-ominaisuuksista. Muuten on vikaa ollut ihan riittävästi. Eikä ikinä ekalla katsastuksellä läpi. Siis ei enää Lagunaa tähän perheeseen :)

        Laguna ´01(uudempi koppaanen) ja kerran hinattu pajalle, kun oli vähän oikkarissa koko auto, mutta sen jälkeen ei ole ollut käytännössa mitään vikaa. Yhden ainoan kerran olen H-seiskan vaihtanut ja kerran lisäjarruvalon polttimon


      • Rampee
        Lakuuna kirjoitti:

        Itellä Laguna -02 ajettu 74000 eikä mitään vikaa ollu reilun 2,5 vuoden aikana. Katsastuksesta läpi ekalla yrittämällä.

        Renault sport tourer. Ajettu kolme vuotta, 75 000 km. Menee kasivitosella ja on tosi hyvä ajaa. Kaikki lisävarusteet vakiona.. Pieni miinus että kasivitosta kuluu moottoritiellä noin 11 litraa satasella


    • erkkix

      Minulla 2004 laguna farmari ja ajettu 70000 ja yksi parhaita ajettavia ja mukavuuksia on paljon.
      Vilkkuvalojen maadoitus vika ja liitin ja polttimo kontaktit puhdistettu helppo tehdä itse.
      Ei mitään muita vikoja vain normaalit huollot .
      Minulla jo neljäs laguna ja aina vaihtanut uudempaan.
      Todella hyvä valinta jo tykkää pehmeästä ja hiljaisesta kyyditä.

    • ll

      itellä karseita kokemuksia!
      -sähkö ongelmaa koko
      ajan.
      -turhia vikavalojen vilkutteluja.
      -erityisen kalliit huollot.
      -ja viimesin niitti lootan vaihto.
      taksi tulee halvemmaksi.

      • kjulli

        Kysymys on esitetty neljä vuotta sitten, onkohan kyselijä ostanut ja mitenhän Lagunan kanssa sujui?


    • 9

      97 laguna ajettu 300 tkm ja vaihdettu vaan kuluvat osat ei sellaista autoa ei vielä keksitty ettei tarvi korjata miten parempi korjat sitä parempi pysy auto kunnossa itse ajan joka ikinen päivä ettei auto seiso yhtä päivä ja kun katsastus tulee korjaa viat niin matka jatkuu että näin meillä

    • Renault F1club

      Tämä auto ei sovi heikkohermoisille. Ajaa omistajansa vararikkoon. Tarkempaa tietoa vaikka
      Renault foorumilla. Uudempi Laguna, jossa jakopää ketjulla on ehkä heiman parempi,
      olisko vm 2007 ylöspäin? Sama koskee Megane II

    • Renusti

      Koekmusta on kertynyt Laguna I:stä -99 malli 1,6 16V:stä mittarissa 315 000km, joista itse ajaen 75 000km.
      Tähän mennessä autoon on vaihdettu: Laturi,akku,kerran koiranluut, yksi kpl raidetangonpäitä, 2kpl pyöränlaakereita, etuosa pakoputkesta, ajovalopolttimot kahdesti, talvi- ja kesärenkaat. Auto on mennyt aina katsastuksesta ilman huomautuksia. Kone ei vie vielä öljyä ja käy siististi. Verhoilut ja maalipinnat ovat pysyneet ehjinä. Eli ei ole pahaa sanottavaa, koska auton hintakaan ei ollut iso verrattuna japanilaiseen tai saksalaiseen.

    • Kveeni II

      Hei, mites on tuosta Laguna Sportista kokemuksia (Tourer Expression 2,0 dCi)?

    • sutim

      minulla 2001 laguna, noin 160.000 ajettu. Vaihdettu mm. kaasuläppäkotelo, sytytyspuolat ja -tulpat sekä viimeksi kaasupolkimen potikka.
      vika kuitenkin yhä sama: käynnistäessä ottaa noin 2000 kierrosta ja käynti 'heiluu' edestakaisin, ei reagoi lainkaan kaasupolkimeen.
      missä voisi vika olla?

      • pekkaee

        sama täällä kiekat tasan 2 t , sammutin otin akun irti. pääsin 0,5 km ja sama homma jatku, ajoin kotiin nilkutellen. sammutin annoin jäähtyä, ajoin 0,2
        km katti vissiin lähti päälle ja kiekat taas 2 t ja service valo sytty ja ja cat valo palaa. ei vastaa kaasuun.

        luultavasti lamda menny ?


      • pekkaee

    • ei ei.

      huh huh aika paska

    • talkama

      farmalimallissa on se ongelma että erikseen irtoava takalasi tahtoo rätistä, muuten auto on ok. t.Mari

    • RITEE13

      RENAUT LAKUUNA 94 VÄNKÄRIN OVEN SÄHKÖLUKKO JÄI KIINNI EI SAA AUKI MITENKÄÄN EI AVAIMELLA EI TAPISTA NOSTAMALLA KERTAKAIKIAN JUMISAAEI AUKEA MITENKÄÄN

      • tietämätön

        Sopiiko kasiventtlisen laatikko kuustoistaventtiiliseen


    • järkiautoilijako ?

      Laguna -12Diesel 1.5 litr. Ei fiksumpaa kampetta tähän hintaluokkaan. Kymppitonnia muita halvempi tyylikäs,iso,pieniruokainen auto. Auto on liian järkevä Golfareille jopa pelottava. Neljän vuoden takuu, uusien vikatilastojen mukaan vähävikaisimpien joukossa.
      En ymmärrä yhtään järkisyytä siihen,että näitä on myyty vähän.Onneksi sai itse ostaa tuon. Autossa ei ole mitään vikaa.Varmasti niin järkevä astos, kun autokauppa yleensä voi olla.

      • ^^^^^^

        Myydäänhän Tojotaakin vanhoilla meriiteillä. 90-luvulla oli vielä luotettava mutta nykyään on vikoja enemmän kuin ranskalaisissa. Sama juttu Rellussa mutta toisin päin...


      • Ransu
        ^^^^^^ kirjoitti:

        Myydäänhän Tojotaakin vanhoilla meriiteillä. 90-luvulla oli vielä luotettava mutta nykyään on vikoja enemmän kuin ranskalaisissa. Sama juttu Rellussa mutta toisin päin...

        Osaako joku kertoa mikä aiheuttaa mittariston merkkivalojen ( lataus, öljynpaine ym. merkkivalot) syttymisen ajonaikana. Yleensä merkkivalot syttyy, kun kytken vilkun päälle. Matkaa jatkettaessa m-valot sammuu taas omia aikojaan.


      • Ransu
        Ransu kirjoitti:

        Osaako joku kertoa mikä aiheuttaa mittariston merkkivalojen ( lataus, öljynpaine ym. merkkivalot) syttymisen ajonaikana. Yleensä merkkivalot syttyy, kun kytken vilkun päälle. Matkaa jatkettaessa m-valot sammuu taas omia aikojaan.

        Ransu vielä; mystiseen mittariston merkkivalojen syttymiseen liittyen, kyseessä on Renault Laguna 1,6 16v, -02.


    • LagunaFani92384

      Jos ostaa ykkös-kakkoskoppasen renun lagunan niin 1.8 kone vähintään... mieluiten 2.0litrainen. Toimii! Ja ajaa vaivatta 350tkm halpaa ajoa, jos huoltaa viitsii. varaosat ei paljon maksa ykkösLagunoihin, joskin lienevät aika kysyttyjä romuttamoilta ostettuina... Samoin kun tietty ykköskoppaset hyväkuntoiset Lakutkin.

      Kakkoskoppaisissa syytä valita sama moottorikoko ja farmarit kandee jättää ostamatta... Ellei ole sitten ollut jollain vastuullisella yksinäisellä ihmisellä käytössä. Lapsiperheethän ei autojaan oikein tahdo huollattaa.

      Kannattaa myös huolehtia siitä, että ostaa huolletun auton. Niin kuin nyt noin yleensäkin kannattaa. Ja sellainen väh. 90tkm sisäänajettu kakkoskopan Laguna on paras, on mahdolliset takuuhuoltoon menneet jutut jo saatu kuntoon. Noita katsastustilastojakaan tosin kannata niin säikkyä... Mielestäni ne kertovat karua kertomaan suomalaisten autojen huollattamiskulttuurista: n. 40% ei viitsi viedä autojaan asianmukaiseen huoltoon...

      • llllll

        Kaikkea muuta kuin halpaa ajoa


    • otsot

      moikka! mulla on 99v 1.8 1.6v...farkku lakuna..oon tässä miettinyt sellaista et..tässä mallisahan on taka iskareissa..et kun laittaa painoa niin pitää perän korkeuden samanamikä tämä härveli on nimeltään..kun se on nyt otettu rellusta poiss..onko nämä kaasuiskarit vai??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe