pattitilanne

hemuli

Hei! Minulla ja miehelläni on ollut pattitilanne jo useamman vuoden. Miehelläni on lapsi edellisestä liitosta ja tilanne on se että lapsen äiti ei halua minun tapaavan lasta. Hän ei ole ikinä jutellut kanssani tai nähnyt minua. Hän vaan syystä tai toisesta haluaa syyttää just mua kaikesta. Hän haukkuu minua kirosanoilla lapsen kuullen ja raivoo hullunlailla kun mieheni menee hakemaan lasta. Lapsi ei ole käynyt meillä nyt muutamaan vuoteen juuri tämän takia. (Tällä naisella on siis yksinholtajuus.) Olemme jo ajat sitten todenneet, että eläkööt omaa elämäänsä, mutta lasta käy sääliksi. Tulin joskus mainiosti toimeen lapsen kanssa ja olen itse hoitoalalla ollut eli en ole mikään hullu.
Suunnitelmissa on nyt oma vauva, mutta minua vaivaa se jos sisaret ei saa tavata toisiaan.
Haluaisin kuulla miten muut ovat tälläsestä selvinneet. Ois kiva kuulla myös sellasten näkökulma, jotka itse tekevät tällästa. Kiva jos joku viitsii kommentoida.

30

2701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummallista???

Minä en oikein usko, että äidillä ei olisi mitään syytä käytökseensä. Tuntuu lähinnä siltä, että SINÄ OLET TAIPUVAINEN ARVOSTELEMAAN HÄNTÄ. Mistä lapsen äiti sinua syyttää? Tulee mieleeni se, että olikohan sinulla jotain tekemistä siinä, että lapsen äidistä tuli yksinhuoltaja?

Ai, että sinusta ei ole sitten kivaa, jos sun lapsi ja miehen toinen lapsi ei tapaa? Kannattaa nyt kuitenkin miettiä onkohan se nyt sitten se ainoa syy miksi sä haluat leikkiä taas miehesi lapsen kanssa? Sinun kaltaisen ihmisen kannattaa todellakin antaa lapsen elää kaikessa rauhassa äitinsä kanssa. Voit sääliä vain itseäsi, sillä hänen näkökulmastaan asia taatusti on näin.

• sika

....vitsi,et katellu, kuunnellu ap:tä ollenkaa...

• anna palaa

mikä sä oot moralisoimaan ku et ees osaa LUKEE toisen kirjoitusta oikein...!!!!

• oli...
        anna palaa kirjoitti:

mikä sä oot moralisoimaan ku et ees osaa LUKEE toisen kirjoitusta oikein...!!!!

luultavasti se,sen äidin näkökulma...

• Tapaamisesta

Millä tavalla sitten lapsen tapaaminen on järjestetty? Tapaako isä lastaan jossain muualla vai käykö hän peräti exänsä luona lasta tapaamassa? Kuulostaa aika hankalalta tilanteelta ja ihmeelliseltä kuulostaa, että tätä kestänyt jo useamman vuoden. Luulisi jos siinä vaiheessa eron tuomat vihan-/katkeruuden tunteet olevan lieventyneet. Meillä minun ex teki aikoinaan vähän samanlaista, mutta kun laitettiin kova kovaa vastaan, niin jo loppui pahan puhumiset ja lasten manipuloinnit lyhyeen ja nyt eletään jo ihan kivasti. Mutta tuo pahan puhuminen ja haukkuminen on aivan sieltä ja syvältä - äidillä ei todellakaan ole ihan kaikki "himassa". Inhottava tilanne.

• minä

Joo. Käy muualla tapaamassa.

• siinä on

Eihän lapsi ole sinun, miksi sinun sitä täytyis nähdä???? Jos lapsia haluut tee omat, niin sittenhän sulla on lapsi.
      En anna itsekkään lapseni nähdä ex mieheni naisia, ei siinä ole mitään järkee. Minä olen heidän äiti, ja heillä on isä, ei siinä muita ulkopuolisia tarvita.
      En voisi kuvitellakkaan, että edes puhuisin heidän kanssaan, eihän mulla olis mitään asiaa heille, vieraille ihmisille.
      Lapset vaan kärsisi jos näkisi isän toisen naisen kanssa, ja ihmettelisi, miksi isällä täytyy olla toinen nainen, että miksi ei äiti kelvannut!

• uusperheessä

Kun lapsen äiti ottaa itselleen uuden miehen, niin äiti jakaa kasvatusvastuutaan, mutta kun lapsen isä ottaa uuden vaimon, niin isä pakoilee kasvatusvastuutaan.

Näin se vain tuntuu täällä menevän.

• exällesi

Taidat olla aika katkera: kun äiti ei isälle kelvannut, niin isällä ei saa sitten olla ketään muutakaan.

Laske nyt jo irti ex-miehestäsi ja anna hänen elää omaa elämäänsä ihan miten tahtoo ja aloita oma elämä! Elämässä on muutakin kuin exän vahtimista.

• perin kummallista
        uusperheessä kirjoitti:

Kun lapsen äiti ottaa itselleen uuden miehen, niin äiti jakaa kasvatusvastuutaan, mutta kun lapsen isä ottaa uuden vaimon, niin isä pakoilee kasvatusvastuutaan.

Näin se vain tuntuu täällä menevän.

Niin ne miehet useimmiten tekee. Heidän on helppo jättää lapset äidille, kun tietävät että nainen on vastuullisempi ja varmasti hoitaa lapset hyvin.

En näe mitään väärää siinä, että jos mies luikkii pakoon, ja jättää äidin yksin, että nainen ottaa uuden miehenmallin isän tilalle, mutta se miksi mies ensin jättää vaimonsa ja lapset ja ottaakin toisen naisen, vieraan naisen heit tilalle, vasta sitten huomaa että "ai mulla on lapsiakin". Se vastuu löytyy vasta sitten, ja kas kummaa, silloin alkaa kauhee riita lapsista!

Miksei niitä lapsia huomata sillon, kun ollaan naimisissa, ja lapset ovat siinä koko ajan!!!
        Tulee vaan mieleen, että se on eräänlaista kiusantekoa mieheltä sekin! Eron jälkeen ne lapset ovatkin sitten tärkeitä, mutta ei silloin kun perhe on koossa! Hyvin kummallista.

• suuttunut ja tyrmistynyt
        exällesi kirjoitti:

Taidat olla aika katkera: kun äiti ei isälle kelvannut, niin isällä ei saa sitten olla ketään muutakaan.

Laske nyt jo irti ex-miehestäsi ja anna hänen elää omaa elämäänsä ihan miten tahtoo ja aloita oma elämä! Elämässä on muutakin kuin exän vahtimista.

Olen sitä kaikkea, ei se etten itse kelvannut, mutta eipä kelvanneet lapsetkaan! Taisi mies olla iloinen päästessään meistä kaikista eroon.

irti se mies ei pitkään aikaan meistä pääse, ainakaan elarimaksupäivänä muistaa kun tulee suuren suuri lovi kukkaroon! Nekin ilos oton kautta menevät, kun muuten ei lapsille haluais maksaa mitään.

Miks mä vahtisin? Ei ole moiseen maikaan ja en viitsi tuhlata energiaa moiseen. Joten voi olla rauhassa.

• Tuulia
        suuttunut ja tyrmistynyt kirjoitti:

Olen sitä kaikkea, ei se etten itse kelvannut, mutta eipä kelvanneet lapsetkaan! Taisi mies olla iloinen päästessään meistä kaikista eroon.

irti se mies ei pitkään aikaan meistä pääse, ainakaan elarimaksupäivänä muistaa kun tulee suuren suuri lovi kukkaroon! Nekin ilos oton kautta menevät, kun muuten ei lapsille haluais maksaa mitään.

Miks mä vahtisin? Ei ole moiseen maikaan ja en viitsi tuhlata energiaa moiseen. Joten voi olla rauhassa.

Täytyykö se aina yleistää, että jos sun ukko lähti ja jätti perheensä niin kaikki muutki ukot tekevät niin. Ja onko se sitten sen uuden naisen vika kun ei maksa elareita tai joku menee pieleen.

Kyllä mullakin ottais päähän, jos en sais olla tekemisissä mieheni lapsen kanssa. Onneksi lapsen äiti on kuitenkin sen verran järkevä, ettei sitä koskaan lähtenyt kieltämään. Vaikkakin muuten juonitteli ja mustamaalas meitä lapselle. Onhan sillä lapsella perhe siellä isänkin luona. Monesti vielä paljon vakaampi.

Niin muuten, lapsi asuu nyt meillä. Siis isänsä ja minun luona. Meidän perheessä. Et revi siitä!

• nutta enemmän lasta
        Tuulia kirjoitti:

Täytyykö se aina yleistää, että jos sun ukko lähti ja jätti perheensä niin kaikki muutki ukot tekevät niin. Ja onko se sitten sen uuden naisen vika kun ei maksa elareita tai joku menee pieleen.

Kyllä mullakin ottais päähän, jos en sais olla tekemisissä mieheni lapsen kanssa. Onneksi lapsen äiti on kuitenkin sen verran järkevä, ettei sitä koskaan lähtenyt kieltämään. Vaikkakin muuten juonitteli ja mustamaalas meitä lapselle. Onhan sillä lapsella perhe siellä isänkin luona. Monesti vielä paljon vakaampi.

Niin muuten, lapsi asuu nyt meillä. Siis isänsä ja minun luona. Meidän perheessä. Et revi siitä!

Sehän on yleistä! Mä luulen et aika usein kuitenkin on vika siinä uudessa naisessa. Miksi mies muuten jättäisi perheensä huvin vuoksi?

Säkö kuulut taas niihin ihmisiin, jotka mollaavat lapsen äitiä? Isän uusi perhe on se vakaampi, kuin äiti??? Jos se tuo sulle helpostusta, niin voit hyvin ajatella niin, koska tosuus koskee, kun lapsi ja äiti ei ajattele niin.
        Toivottavasti kohtelet sinä vierasta lasta hyvin, kun sait riistettyä sen omalta äidiltään. Toivon myös, että sulle käy elämässä samalla lailla, että tärkein asia maailmassa, sulta viedään. Tuskaahan ei voi ymmärtää, ellei sitä itse koe. Siksi vahingoniloisuus on se paras ilo, kun näkee toisen henkisesti nääntyvän.

Kiitän luojaa, että mun ex mies ymmärsi, mikä on lapsillemme paras. Jäädä minun luokse, ja isä käy meillä lapsiaan tapaamassa, ettei lapset joudu uusien naisten riepoteltavaksi. Siitä annan ex miehelleni täydet pisteet.

• sanoi...
        nutta enemmän lasta kirjoitti:

Sehän on yleistä! Mä luulen et aika usein kuitenkin on vika siinä uudessa naisessa. Miksi mies muuten jättäisi perheensä huvin vuoksi?

Säkö kuulut taas niihin ihmisiin, jotka mollaavat lapsen äitiä? Isän uusi perhe on se vakaampi, kuin äiti??? Jos se tuo sulle helpostusta, niin voit hyvin ajatella niin, koska tosuus koskee, kun lapsi ja äiti ei ajattele niin.
        Toivottavasti kohtelet sinä vierasta lasta hyvin, kun sait riistettyä sen omalta äidiltään. Toivon myös, että sulle käy elämässä samalla lailla, että tärkein asia maailmassa, sulta viedään. Tuskaahan ei voi ymmärtää, ellei sitä itse koe. Siksi vahingoniloisuus on se paras ilo, kun näkee toisen henkisesti nääntyvän.

Kiitän luojaa, että mun ex mies ymmärsi, mikä on lapsillemme paras. Jäädä minun luokse, ja isä käy meillä lapsiaan tapaamassa, ettei lapset joudu uusien naisten riepoteltavaksi. Siitä annan ex miehelleni täydet pisteet.

Hei vaan sullekki. Kuuleppas. Minä en ole riistänyt kenenkään lasta, vaan lapsen äiti antoi lapsen isälleen huollettavaksi. Siis ISÄLLEEN. Näin tapahtui erinnäisten tramaattisten tapahtumien jälkeen. Aivan heidän yhteisessä sovussa. Mutta kun me asumme samaa taloutta niin voitaneen kai puhua meidän perheestä.

Minä en kuulu niihin ihmisiin, jotka mollaavat lapsen äitiä. Olisin suonut mieheni lapsenkin asuvan äitinsä luona, sillä sinnehän lapset ensisijaisesti kuuluvat. Mutta kun olosuhteet olivat vaan toiset. Viimeiseen asti toivoimme, että lapsen äiti haluaisi pitää lapsensa. Mutta näin kävi, ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Lapsi rakastaa yhä äitiään ja niin pitääkin. Olisi itsekästä ajatella toisin.

Niin ja minulta on viety monia tärkeitä asioita tässä elämässä. Mutta elämä on....

• uusioperheessä

Mieheni murrosikäinen lapsi pyysi nimenomaan, että saisiko hän muuttaa isän ja minun luokse asumaa. Pyyntö tuli täysin yllättäen ja pyysimme (yhdessä) häntä perustelmaan että miksi. Hänen käsityksensä olivat vakaat ja selkeät ja niin hän myös muutti.

Tapahtuma oli äidille traumaattinen, sitä en kiellä, mutta se oli lapsen vakaa ja pitkään harkittu tahto.

• valaistusta
        perin kummallista kirjoitti:

Niin ne miehet useimmiten tekee. Heidän on helppo jättää lapset äidille, kun tietävät että nainen on vastuullisempi ja varmasti hoitaa lapset hyvin.

En näe mitään väärää siinä, että jos mies luikkii pakoon, ja jättää äidin yksin, että nainen ottaa uuden miehenmallin isän tilalle, mutta se miksi mies ensin jättää vaimonsa ja lapset ja ottaakin toisen naisen, vieraan naisen heit tilalle, vasta sitten huomaa että "ai mulla on lapsiakin". Se vastuu löytyy vasta sitten, ja kas kummaa, silloin alkaa kauhee riita lapsista!

Miksei niitä lapsia huomata sillon, kun ollaan naimisissa, ja lapset ovat siinä koko ajan!!!
        Tulee vaan mieleen, että se on eräänlaista kiusantekoa mieheltä sekin! Eron jälkeen ne lapset ovatkin sitten tärkeitä, mutta ei silloin kun perhe on koossa! Hyvin kummallista.

Siis onko se mieheltä/isältä kiusantekoa, että hän haluaa tavata lapsiaan tai se että hän ottaa uuden vaimon???

• hakusessa
        valaistusta kirjoitti:

Siis onko se mieheltä/isältä kiusantekoa, että hän haluaa tavata lapsiaan tai se että hän ottaa uuden vaimon???

Olen pitkälti samaa mieltä. Usein nämä perheensä hylänneet isät heräävät vasta sitten, kun se uusi nainen on saatu kampitettua. Ja usein tämän uuden naisen motiivi on päästä miehen perheenjäseneksi juuri lapsien kautta. Näin hän voi kontrolloida omalta osaltaan sekä lapsia ja näiden biologisia vanhempia. Yleensä miehet eivät tätä kuviota näe kovin selkeästi, vaan hölmöyttään innostuvat leikkimään läsnäolevaa isää uuden naisen innostamana. Biologinen äiti on ja pysyy, mutta nämä isän naiset saattavat vaihtua aika tiuhaankin.

Kerron esimerkin. Seurustelin yh-isän kanssa, jolla oli 2 tytärtä. Nuorin (15v)asui isänsä kanssa Heti seurustelin alkumetreiltä tämä kuopus tuppautui suhteeseen, ja alkoi kertomaan puhuen isän naisista. Ensin oli Tiina, jonka kanssa tehtiin niin ja niin. Sitten tuli Ritva, joka taas oli niin ja niin. Ja sitten oli äiti, joka oli kuulemma se kaikkein hulluin. Ja sitten tulin minä, joka oli kuulemma kaikkein rumin, tyhmin etc. Eli kyllähän lapsikin osaa kilpailuttaa nämä kokelaat..No, minä sanoin hyvästit miehelle ja hänen tyttärilleen. Olen ikuisesti siitä päätöksestä tyytyväinen, mutta ajattelen ettei uusia puolisoita/ seurustelukumppaneita pitäisi sekoittaa tähän perhekuvioon mitenkään. He ovat täysin viattomia, joten miksi heidän pitäisi kärsiä:
        a. entisestä suhteesta syntyneistä lapsista
        b. entisistä puolisoista

• paikka sinulle
        sanoi... kirjoitti:

Hei vaan sullekki. Kuuleppas. Minä en ole riistänyt kenenkään lasta, vaan lapsen äiti antoi lapsen isälleen huollettavaksi. Siis ISÄLLEEN. Näin tapahtui erinnäisten tramaattisten tapahtumien jälkeen. Aivan heidän yhteisessä sovussa. Mutta kun me asumme samaa taloutta niin voitaneen kai puhua meidän perheestä.

Minä en kuulu niihin ihmisiin, jotka mollaavat lapsen äitiä. Olisin suonut mieheni lapsenkin asuvan äitinsä luona, sillä sinnehän lapset ensisijaisesti kuuluvat. Mutta kun olosuhteet olivat vaan toiset. Viimeiseen asti toivoimme, että lapsen äiti haluaisi pitää lapsensa. Mutta näin kävi, ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Lapsi rakastaa yhä äitiään ja niin pitääkin. Olisi itsekästä ajatella toisin.

Niin ja minulta on viety monia tärkeitä asioita tässä elämässä. Mutta elämä on....

Nostan hattua sinulle, joka ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta. Sehän tässä on tärkeä asia. Ei vieraan lapsen HUOLTAJAKSI ole helppo alkaa, sillä äitiähän sinusta ei koskaa tule tälle lapselle. Saat vaan velvollisuudet, mutta et kovin paljon kiitosta. Ihmettelen, miksi kukaan siihen hommaan yleensä ryhtyy? Se on aika epäkiitollista puuhaa, kuten täälläkin saa lukea. Voihan olla, että itsekin olet joutunut kärsimään esim. omien vanhempiesi erosta. Luultavasti silloin ymmärrät tilannetta omakohtaisesti paremmin.

• vai vieläkö selitän?
        valaistusta kirjoitti:

Varmasti ymmärsit mitä tarkoitin!

Siis, että miksi mies huomaa lapset vasta sitten kun on eronnut lapsensa äidistä! Uusi nainen kun tulee kuvioihin, silloin alkaa julmettu riita entisen puolison kanssa lasten tapaamisista, mutta miksi se mies ei huomannut aiemmin niitä lapsia, kun kaikki oli vielä vaimonsa kanssa hyvin!
        Kiusantekoa ei varmasti ole uusi nainen jos niin käy, mutta on kiusantekoa OLLA OLEVINAAN KIINNOSTUNUT VASTA SITTEN LAPSISTA kun on eronnut! Vapaana ei lapset perin kiinnosta, mutta sitten se näyttämishalu yltyy kun uusi eukko on kuvioissa.
        En yhtään ihmettele, ettäriitaa syntyy, koska miksi lapset ovat vasta sitten tärkeitä, kun uusia naisia lappaa ovista ja ikkunoista!!!

• ....

Ja totta, että maailmaan mahtuu monenlaisia tapauksia. Esimerkiksi sellainenkin, jossa nainen on se, joka hylkää miehen ja lapsen. Mutta eipä tällä miehellä silti tarvetta mollata naisen nykyistä miestä. Eiköhän se ole se ex joka suurimman pahan aiheuttanut jos sellainen tarvitsee löytää.

• näin.
        vai vieläkö selitän? kirjoitti:

Varmasti ymmärsit mitä tarkoitin!

Siis, että miksi mies huomaa lapset vasta sitten kun on eronnut lapsensa äidistä! Uusi nainen kun tulee kuvioihin, silloin alkaa julmettu riita entisen puolison kanssa lasten tapaamisista, mutta miksi se mies ei huomannut aiemmin niitä lapsia, kun kaikki oli vielä vaimonsa kanssa hyvin!
        Kiusantekoa ei varmasti ole uusi nainen jos niin käy, mutta on kiusantekoa OLLA OLEVINAAN KIINNOSTUNUT VASTA SITTEN LAPSISTA kun on eronnut! Vapaana ei lapset perin kiinnosta, mutta sitten se näyttämishalu yltyy kun uusi eukko on kuvioissa.
        En yhtään ihmettele, ettäriitaa syntyy, koska miksi lapset ovat vasta sitten tärkeitä, kun uusia naisia lappaa ovista ja ikkunoista!!!

että tämä uusi nainen patistaa miestä tapaamaan lapsiaan, koska ei halua, että saa syyt niskoille jos mies ei lapsia tapaa. Mieshän ei voi sanoa uudelle ettei ne lapset niin kiinnosta siinä pelossa että uusi nainen jättää, tai alkaa epäillä kiinnostaisiko ne heidät mahdolliset tulevat yhteiset lapsetkaan.

• elämääsi

Sillä et voi tietää mitä siellä miehesi edellisessä suhteessa on tapahtunut todellisuudessa. Et ehkä ole sitä miestäsikään kauaa tuntenut kun jo heti suunnittelet uutta lasta siihen.

Koskaan ei ole uskomista vain toisen osapuolen versioon edellisestä parisuhteesta sillä kaikki puhuu vain kaikki asiat omaksi edukseen, vai kertooko joku totuudenmukaisesti että olinhan minäkin syyllinen?

Miten uskallat heti suunnitella lasta jollekkin miehelle nähtyäsi ettei hänen edellinenkään suhde ole vielä loppuun käsitelty? Uskotko vain toisenpuolen selittelyihin että mitään vikaa ei ole itsessä vaan kaikki toisessa? Kohta voit olla itse ihan samassa asemassa kuin se ex rouva? Mietippä sitä!

Mieti jo etukäteen kuika itse reagoisit jos tulisit pettyyn äijääsi? Ja mitä ajattelisit hänen uusperheperustamisesta? Sillä eikö hälytskellot soi jos joku äijä vaihtaa tämän tästä kumppaniaan? Sinäkin olet vaihdossa varmasti seuraava. Mitenkä muuten olisit erilainen sillä samanlaillahan sinäkin teet heti kakaraa suhteeseen jota et edes tunne!

Oletko edes kysynyt ja tutkiskellut äijältäsi että haluaako hän todella niitä kakaroita heti? Ja millä perusteella? Minulle ei mikään kyllä vastaus pelkästään riittäisi vaan ottaisin todelliset motiivit selville sitä ennen.

Oletko ajatellut sitä että hän haluaa uusia kakaroita ehkä vaan sen takia että ruokkomaksut entisestä alenisivat? Vai oletko itsekkin "samassa veneessä"?

Mitä ihmettä teet jollain sisarpuoliskolla? Pelkäätkö jotain niin että sinun pitäisi hallita se puolikaskin? Ja hoitoala ei ole mikään normaaliuden mitta sillä "hullujahan" siellä vasta onkin. Kaikki vähä- älyiset menee hoito alalle kun heistä ei muuhunkaan ole. Kukaan viisas ei sitä alaa valitse jos valinnan varaa on. Olen kyllä nähnyt näitä "hoitajia", eikä heissä hurraamista ole.

• hemuli

Eli ollaan seurusteltu lähes 4vuotta ja asuttu 2vuotta yhdessä. Miehelläni oli ehkä hyvä syy jättää ex vaimonsa. Tiedän myös että hän ei ikinä voisi enää lapsestaan luopua edellinen kerta oli tarpeeksi vaikeeta.

• cella

luonut. En henkilökohtaisesti voi ymmärtää ihmistä joka kuvittelee, että hänellä on oikeus päättää siitä, ettei lapsen toinen tasavertainen vanhempi voi viettää normaalia elämää lapsensa kanssa. Kuoppaa tämä äiti itselleen kaivaa.

Ilmeisesti miehesi kuitenkin tapaa tätä lasta, siitä on hyvä pitää kiinni ja kun lapsi kasvaa niin kyllä hänenkin silmät aukeavat ja hän ymmärtää äitinsä epäreilun käytöksen ja voi sitten äänestää jaloillaan ja tulla teitä tapaamaan.

• naiset luoneet

Ei lapsen mielestä äiti ole koskaan epäreilu. Isä on sitä, jos vaatii lapsien hyväksymään ensin heidän hylkäämisen ja sitten vielä uuden naisen tapaamisen. Se on epäreilua.

Lapsen äiti toimii aina lapsen parhaaksi, ja jos joku uhkaa, tottakai äiti huoltajana on velvollinen puuttumaan siihen. Jos äiti katsoo että näillä katkerilla naikkosilla on likaiset jauhot pussissa, on selvä että äiti kaikin tavoin suojelee lapsiansa.

Jos lapsi tapaa isäänsä, sehän on aivan oikein ja riittävä. Ja sehän on tarkoituskin, ei siinä pitäs olla mitään sijaa naikkosilla.

Meillä ei ole mitään ongelmaa naikkosista ollut, kun he eivät yksinkertaisesti kuulu meidän elämään. Alusta asti oli selvää, ettei heillä ole mitään asiaa, ja hyvin on lasten elämä mennyt.

Jos ne naiset eivät ala esittämään onnettomia vaatimuksia miehen entiseen elämään, ei tälläisiä sotkuja koskaan pääsisi syntymään. Toisten asioihin puuttuminen on järkyttävintä mitä tiedän. Äidit ovat ihan oikeutetusti oikeutettu puolustamaan lastensa asioita. Siitä vielä lapset kiittävät isoina. Niin meillä ainakin, ovat tyytyväisiä minun ratkaisuuni.

• jättämään miehen entisen

perheen rauhaan. Mietippä itse, jos joku puuttuisi sinun asioihin tai ihmettelisi miski teet niinkuin teet???
      Eikö olisi kurja tilanne?
      Jos haluat tehdä jotain hyvää, ole ja elä omaa elämääsi. Sulla ei ole eikä kellään oikeutta puuttua toisten asioihin, ellei pyydetä! Ihmettele ensin omaa käytöstäsi, ja mieti sitten vasta muiden.
      Kyllä äidit osaavat varsin hyvin hoitaa omat lapsensa, niinkuinisätkin, ei siinä neuvoja kaivata eikä varsinkaan ihmisiltä, jotka eivät ole millään muo9toa ystäviä tai kavereita. Vatrmaankaan et ole lapsen äidin kaveri???

Jos et tykkää arvostelusta itsekkään, anna muidenkin olla.
      Miksi sinua vaivaa asia, joka ei vaivaa lapsen omaa isääkään? Jos lapsella ja isällä on hyvä suhde he näkevät toisiansa ym, niin suo heille se rauha ja ymmärrys, älä sotke sitä, sillä niitä on harvassa, joilla on enää isä tai edes tapaamiset sujuvat mutkitta. Sotkeutumalla siihen, sotket myös heidän yhteisen ajan, vai sitäkö haluatkin???

• hemuli

Eli haluaisin olla lapsen äidin kaveri. En ole sotkeutunut asiaan ja siksi haluan puhua asiasta jollekin ja kattoo kuinka tää jakaa mielipiteet. Mua saa vapaasti arvostella. Maailmassa pitää olla mielipiteitä. Jos homma toimisi ja isä olisi tyytyväinen tapaamisiin en oli päätäni vaivannut. Mutta hauskaa vuoden jatkoa!

• Heluna

äitiys ei ole kovin vankalla pohjalla, pelkää että lapsi tykkäisikin sinusta. No, eihän se häneltä olisi pois jos näin olisi. Lapsille on rikkaus mitä enempi heillä on välittäviä aikuisia ympärillä.

Ja jos teille syntyy yhteinen/yhteisiä niin haluaisinpa nähdä sen henkilön joka vilpittömästi olisi sitä mieltä ettei miehesi lasten kuuluisi viettää aikaa yhdessä, mikäli tämä lapsi vielä on ainoa niin mikä olisi hienompaa kuin saada sisarus/sisaruksia.

• hemuli

Kiitos kaikista kannustavista viesteistä. Arvasin et tää herättää keskustelua ja hvyä niin. Saatan kuvitella et yh äidit on pettyneitä ja katkeria. Toivon kuitenkin että myös he löytävät uuden miehen ja elävät onnellisina. Miksi ex puolisoiden kans ei vois olla kaveri. Ajatelkaa tilannetta jossa vanhemmat ja heidän uudet puoliskot viettävät aikaa keskenään ja lapsiensa kanssa. Tälläisiä unelma tilanteita on olemassa. Niin ja tietysti kun pari eroo niin aina se ei ole vaan toisen syy. Aina syy on molemmissa. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi joten eläkää onnellisesti!

• syyllisiä

Hyi hyi sinua hemuli. Ainoita syyllisiä eroihin ovat ne kamalat naikkoset, jotkä käyvät ryöstämässä miehen onnellisesta avioliitosta.

Mies vain vikisee kun viedään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe