Kertokaa siis mistä saan hyvän sakemannin?
Mistä kennelistä
15
3608
Vastaukset
- tietenkin
Prismasta!
- Sisu-haukku
Kotkasta saakka yhdestä kennelistä, joka tuo Virosta laillisesti näitä pentueita, mutta jos kiinnostaa, niin käy
www.finnestdogs.com
jos nyt edes asut yhtään täällä päin, mekin haettiin turusta saakka, mut tyytyväisiä ollaan!- en ainakaan
itse koiraa ottaisi!
- Sisu-haukku
en ainakaan kirjoitti:
itse koiraa ottaisi!
on vaan kelvannut tämän koiran kanssa elellä. Ei mitään valittamista ollut. Rokotukset oli kunnossa, rekisteristä löytyy ja hyvä luonne. voila.
- äityli
saksanpaimenkoiraliiton nettisivuilta.
- ei takaa
että kun on spl-kasvattaja että sieltä automaattisesti tulee hyvää materiaalia.
on montakin spl-kasvattajaa jolta en ottaisi koiraa vaikka maksettaisiin...
- niin...
suhteelista että mikä on hyvä sakemanni. Jos haet runsaaseen vaativaan harrasteluun niin käyttispuolen kasvattajat, jos taas ihan perus harrastuksiin,lenkille, näyttelyyn niin näyttispuolen kasvattajat. Eikä se kallein suvultaan hienoin ole välttämättä sulle se paras, mä sanoisin että käy kattelemas ja kato minkä luontoinen/omaisuuksiltaan sopii sun kätees.
- vanamo23
on sinun mielestäsi "hyvä sakemanni"? ..siitähän se paljon riippuu ;)
- Katkera72
Niin no sehän on siitä kiinni mitä etsit?
Elikä on niin sanottuja käyttöpuolen kasvattajia jolle ei ole millään muulla merkitystä muuta koiran puruote ja olen käsittänyt niin että eipä sillä paimenkoiralla alun alkaen ole ollut muuta meritystä kunhan koira osaa pitää oman laumansa koossa ja pitää ne ulkopuoliset poissa ampumatta yli työssään.
Ja nyky harrastajat nostavat koiran viettiä ylise tässä asiassa valitettavasti ollessaan niin kovin omalla kannalaan.
No myöskin lisäksi on olemassa niinsanottu näyttelylinja missä valitettavasti koirat ovat konkkapolvasia ylikulmautuneita hirviöitä joilla ei varmasti rakenne kestäisi jatkuvaa lammaslauman paimkennusta eli neuvonkin sinua etsimään tästä sen kultaisen keskitien jos edelleen uskallat ottaa sekä näyttelyllisesti että käyttöpuolellisesti pilatun saksanpaimenkoitran!! - ei pidä
Katkera72 kirjoitti:
Elikä on niin sanottuja käyttöpuolen kasvattajia jolle ei ole millään muulla merkitystä muuta koiran puruote ja olen käsittänyt niin että eipä sillä paimenkoiralla alun alkaen ole ollut muuta meritystä kunhan koira osaa pitää oman laumansa koossa ja pitää ne ulkopuoliset poissa ampumatta yli työssään.
Ja nyky harrastajat nostavat koiran viettiä ylise tässä asiassa valitettavasti ollessaan niin kovin omalla kannalaan.
No myöskin lisäksi on olemassa niinsanottu näyttelylinja missä valitettavasti koirat ovat konkkapolvasia ylikulmautuneita hirviöitä joilla ei varmasti rakenne kestäisi jatkuvaa lammaslauman paimkennusta eli neuvonkin sinua etsimään tästä sen kultaisen keskitien jos edelleen uskallat ottaa sekä näyttelyllisesti että käyttöpuolellisesti pilatun saksanpaimenkoitran!!alkuunkaan paikkaansa .
Jos itselläsi on huonoja kokemuksia niin älä silti yleistä . - ULmii
Katkera72 kirjoitti:
No myöskin lisäksi on olemassa niinsanottu näyttelylinja missä valitettavasti koirat ovat konkkapolvasia ylikulmautuneita hirviöitä joilla ei varmasti rakenne kestäisi jatkuvaa lammaslauman paimkennusta eli neuvonkin sinua etsimään tästä sen kultaisen keskitien jos edelleen uskallat ottaa sekä näyttelyllisesti että käyttöpuolellisesti pilatun saksanpaimenkoitran!!mielestäni saksanpaimenkoiraa.Terveitä,aktiivisia,hyviä koiria kisata,olen kansallistenlajien harrastaja,mutta koirat molemmat jalostustark.ja näyttelyis käydään.Mitäs nää tälläset koirat sitten on?Älkää niitä linjoja ja kasvattajien "linjoja"niin tuijottako,vaan katsokaa kokonaisuutta,ja miettikää mitä koiralta haluut ja mikä on koiran käyttötark.
Tossa naapuris on käyttölinjainen yksilö,joka ei riitä mielestäni mihinkään,ei edes kotikoiraksi mitä se on 110% ja vertaukseksi omani ovat täysiä geelejä,joten ei ne tulokset ja vietit aina kerro koko totuutta. - hansu
ULmii kirjoitti:
mielestäni saksanpaimenkoiraa.Terveitä,aktiivisia,hyviä koiria kisata,olen kansallistenlajien harrastaja,mutta koirat molemmat jalostustark.ja näyttelyis käydään.Mitäs nää tälläset koirat sitten on?Älkää niitä linjoja ja kasvattajien "linjoja"niin tuijottako,vaan katsokaa kokonaisuutta,ja miettikää mitä koiralta haluut ja mikä on koiran käyttötark.
Tossa naapuris on käyttölinjainen yksilö,joka ei riitä mielestäni mihinkään,ei edes kotikoiraksi mitä se on 110% ja vertaukseksi omani ovat täysiä geelejä,joten ei ne tulokset ja vietit aina kerro koko totuutta.Minullakin 2 näyttelylinjaista ollut ja aivan mainioita koiria jäljellä olen kilpaillut .
Mua , kun ei pätkääkään kiinnosta suojelu vaikka toinen koirani olisi mainio suojelukoira ollutkin.
Senverran käytiin puruissa kokeilemassa huvin vuoksi . - hunajamanteli89
kuvassa on kennel ComeBackin Ficko
Haettiin 7 vuotta sitten hartolasta, kotikoiraksi, mutta paljastui oikeaksi lahjakkuudeksi... eli miettikää mitä koiralta haluatte... suojelu suku; jos sellainen kiinnostaa, tai jälki haku ja pelastustoiminta... moni kenneli on "erikoistunut" jalostamaan tiettyjä piirteitä... - mitenkä
hunajamanteli89 kirjoitti:
kuvassa on kennel ComeBackin Ficko
Haettiin 7 vuotta sitten hartolasta, kotikoiraksi, mutta paljastui oikeaksi lahjakkuudeksi... eli miettikää mitä koiralta haluatte... suojelu suku; jos sellainen kiinnostaa, tai jälki haku ja pelastustoiminta... moni kenneli on "erikoistunut" jalostamaan tiettyjä piirteitä...sun koirasi on osoittaunut oikeaksi lahjakkuudeksi? Eipä tuloksen tulosta koiralla...edes lonnkia/kyynäriä ei ole kuvattu. Jos tarkoitat kivaa kaveria niin se on sitten eriasia. Pointti meni ohi...joo kuinka monesti tässä ketjussa jo sanottu että se mikä ratkaisee onko hyvä koira on se mitä itse hakee...joo pointti vastaan otettu.
- d-wa
Sehän riippuu aivan siitä että mitä koiraltasi haluat ja odotat! Se kannattaa ensin mietti ja sitten selaamaan kenneleitä ja niiden tarjoamia yhdistelmiä. Siispä mieti että tahdotko vain kotikoiran vai tahtoisitkos sittenkin hyvistä käyttövanhemmista syntyneen pennun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869