Minä vuonna alettiin suomessa käyttää sokkelirakenteissa lekasoraharkkoja?
nim, kossupullon veikka kyseessä
kuka tietää
3
689
Vastaukset
- suomeen
1961 Ruotsin Uumajasta, jossa se oli saanut suuren suosion navettamateriaalina.
Siellä on vieläkin Lega-niminen tehdasyhdyskunta, mutta teollisuus on kuollut koska karjataloudessa siirryttiin pihattonavettoihin ja pientalo tehtiin edelleen puusta ja perustukset oikeasta kivestä.
Suomalainen tehdas alkoi valmistaa kevyt soraharkkoja Raisiossa 1965. Ja kaiketi sinä vuonna joku teki jo perustukset harkoista. Ainakin seuraavana.
Ja ensimmäisillä asuntomessuilla 1970 Tuusulassa oli jo ensimmäinen mallitalo nähtävillä.
Suomen rakennustaiteen museossa, Helsingin Kasarmikadulla, voi tutustua ensimmäisiin harkkoihin, sieltä voi kysyä myös tarkempia tietoja harkkojen leviämisestä suomeen.- emppu
vaan tiedoista,tosin jos ne pitävät paikkansa olen nyt sitten yhtä kossupulloa köyhempi.
- arvokas,
emppu kirjoitti:
vaan tiedoista,tosin jos ne pitävät paikkansa olen nyt sitten yhtä kossupulloa köyhempi.
veto niin asia pitää tarkistaa luotettavasta lähteestä, muistitietoni voivat olla vääriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593