minulla on rexin sininen "voidepalikka" ikää varmaan yli 10 vuotta.
Eli vaikuttaako tuo ikä voiteen "toimintaan"?
Vanheneeko voide?
5
2367
Vastaukset
- asd
riippuu tosin säilytyksestä, jos sulanut kesäisin niin ei ole parhaassa iskussa, mutta uskoisin sen kuitenkin ajavan sinulle asiansa kun kyselet noin vanhoista voiteista.
- suomi
Ei mene miksikään,voiteen pitäis olla ihan ok.
ei muuta ku pohjaan vaan ja menoks :)- Pax
Minulla on sellainen käsitys ja kokemus, etteivät
ainakaan tavalliset synteettiset purkkivoiteet vanhene. Ihan joissakin on saattanut väri muuttua.
Jos kuitenkin voiteen pinta on tuntunut kovettuneen, niin siitä voisi leikata pienen siivun jollain vanhalla puukolla päältä pois.
Eri asia sitten, mistä en tiedä, on se, että jos on esim. jotain 20-30 vuotta vanhaa sinistä, niin kuinka paljon voiteen sisältöön ja ominaisuuksiin on tullut muutosta ( ja mihin suuntaan). Joskushan sitä kaipaillaan vanhoja voiteita, niinkuin Kivaa, Valttia, Ex-elitiä, Östbytä ja sen sellaisia. Ei minullakaan enää sellaisia ole, mutta saattaa löytä hyvin jotain 20 v. vanhaa purkkia. Tosin sitä tulee helposti käytettyä jotain tuoreempia. - ski-oo
Pax kirjoitti:
Minulla on sellainen käsitys ja kokemus, etteivät
ainakaan tavalliset synteettiset purkkivoiteet vanhene. Ihan joissakin on saattanut väri muuttua.
Jos kuitenkin voiteen pinta on tuntunut kovettuneen, niin siitä voisi leikata pienen siivun jollain vanhalla puukolla päältä pois.
Eri asia sitten, mistä en tiedä, on se, että jos on esim. jotain 20-30 vuotta vanhaa sinistä, niin kuinka paljon voiteen sisältöön ja ominaisuuksiin on tullut muutosta ( ja mihin suuntaan). Joskushan sitä kaipaillaan vanhoja voiteita, niinkuin Kivaa, Valttia, Ex-elitiä, Östbytä ja sen sellaisia. Ei minullakaan enää sellaisia ole, mutta saattaa löytä hyvin jotain 20 v. vanhaa purkkia. Tosin sitä tulee helposti käytettyä jotain tuoreempia.Tulee ekaks mieleen kaksi tapaa joilla voide periaatteessa voi vanhentua eli että liuotin haihtuu tai molekyylirakenne muuttuu.
Jos on purkissa korkki päällä niin tuskinmpa siitä mitään haihtuu ja aina voi leikata pinnasta kerroksen pois. Normaaleissa purkkivoiteissa ei luultavasti juurikaan ole haihtuvia konponentteja, joten siinä suhteessa eivät vanhene. Eri asia ovat tietty pikavoiteet joiden toiminta perustuu liuottimen haihtumiseen.
Voiteissa käytetyt synteettiset parafiinit ovat sellaista tavaraa ettei ne ns. härskiydy. Auringon valo on tietysti tekijä joka voi pilata lähes minkä tahansa aineen tai materiaalin ja ainakin aiheuttaa värin muutoksen.
- heguli
No ei nyt kai ihan sentään mutta ei ajan hammas tavallisia purkkivoiteita kuluta. Tutkailin joku aika sitten isäni sekalaista voidevarastoa: osa purkeista oli ajalta ennen nakkisotia mutta hyvin toimivat kun pohjaan laittoi.
Tämän takia voiteet eivät pidemmän päälle laskettuna tule loppujen lopuksi niin kalliiksi. Tai no, tokihan esim. pehmeät tervavoiteet kuluvat nopeasti, mutta kovien pakkasten tökötit kestävät helposti vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307