Ikäloput vanhemmat

Lillukka

Mun vanhemmat oli neljävitosia kun mä synnyin.
Nyt ne yhtä vanhoja kuin mun kavereitten isovanhemmat.Ja paljon vanhanaikaisempia.

"Isä ei enään jaksa" puolustaa mun mutsi.Tottahan mä sen ymmärrän mutta en ymmärrä miks mut piti tehdä niin myöhään??????

"Äiti ei oo tottunut tollaseen" yrittää mun ukki-isä.Eikä aio edes totutella muuhun kun eläkkeeseen.Sitä luullaan aina mun isoäidiksi.
Olis parempi siihen hommaan.
Miks mut piti tehdä niin myöhään??????

Sisarukset on aikuisia.Kukaan muu ei asu kotona enää.Mä en tunne mun sisaria ja veljiä.Kai ne säälii mua mutta eivät auta millään lailla.

15

2580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onpa ongelma

      minkä ikäinen olet?????

    • ....jukka

      sinuahan ei oli olemassa jos vanhempasi olisivat hankkineet lapsen jonain muuna ajankohtana, se et olisi sinä se olisi joku muu.
      Ei ole mitään merkitystä minkä ikäiset vanhempasi ovat, sinulla on oma elämä sitten kun olet aikuinen ja voit tehdä siitä aivan millaisen haluat.

    • pklk

      Ollessani kolmentoista ystäväni sanoi, että äitini on vanhemman näköinen kuin hänen kasvattiäitinsä, joka oli silloin lähes kuusikymppinen! Loukkaannuin kamalasti.
      Jossain vaiheessa vanhemmat ovat ikäloppuja lastensa mielestä. Nuoremmat vanhemmatkin ovat jaksamattomia ja ymmärtämättömiä, ei se loppujen lopuksi ole iästä oikeasti kiinni.

      • Anonyymi

        Älä välitä toisten kommenteista , sinulla on sentään vanhemmat, ei se ikä siinä pitäisi mitään merkitä. Monella lapsella ei ole vanhempia ollenkaan.
        Ja nykyään kyllä on odottavia äitejä paljon jotka ovat yli 40 vuotiaita joten ei se mitenkään vanha ihminen ole silloin. Rakasta vanhempiasi sellaisina kun ovat , niin kauan kun saat pitää heidät, elämä menee niin nopeasti ohitse . Sinun vanhemmillesi on paljon enemmän tietoa, se kun niiden vanhemmilla jotka olivat nuoria saadessaan lapsen .
        Kun minä olin 10 vuotias niin pidin äitiäni hyvin vanhana , jälkeenpäin huomasin että hän oli ainoastaan 30 vuotias silloin. Että usein jossain iässä on se vanhempien arvosteleminen. Jokaisella, aina muka on jossain vikaa. Anna arvo vanhemmillesi ja kysele heiltä asioista niistä aikuisista sisaruksista , ja yritä tutustua niihin , jossain kuitenkin on se suku kaikille tärkeä , sen tulet huomaamaan kun tulet vanhemmaksi .


    • muitakin näkemyksiä

      Hyväähän tuossa on se, että saat aikaisin perinnön. Toisekseen, tuon ikäisillä on jo paksu lompakko josta voi laskea mahlaa aina tarvittaessa.

    • paljostapa

      oot vaille jäänyt, oletko edes tosissasi? häpeätkö vanhempiasi vai mikä mättää? Itselläni on kaksi sarjaa lapsia, siis aikuisia ja murkkuja, aikuiset olisivat tahtoneet olla lapsia nyt, sillä He muistavat kuinka oli välillä tiukkaa rahasta kun oli kipon ja kulhon ostamista ja nyt kun koti on kunnossa voi olla "vähän" avokätisempi, mutta ei siitä huolimatta liian antelias.Eikä meidän murkutkaan "häpeä" meitä, jatkuvasti olisi joku kamu meillä, jos ei yötä niin muuten vaan istumassa iltaa.. (On kuulema niin mukava äiti meidän lapsilla.)

      • normaalia

        No Paavo Lipposella, ikää jotain 60 on ihan pienet tytöt. Eikä ole mitenkään epätavallista nykyaikana - eikä itse asiassa ollut ennenkään, kun perheet olivat suuria. Ensimmäiset syntyi nuorena ja loput 40 ikäisenä. Edelliset ovat oikeassa siinä, että vaikka 16-vuotiaana olisi lapsen saanut, niin kalkkis on murkun mielestä nuorehkokin äiti/isä. Joskus olen kuullut murkkuikäisten valittavan siitä, että kun "mutsi yrittää olla mun kaveri, hävettää kavereiden silmissä". Eli mikään ei ole hyvä. Se, että häpeää vanhempiaan murkkuiässä, kuuluu murkkuikään.

        Mutta 70-luvulla, kun olin 1. luokalla, olin ainoa, jolla äiti oli täyttänyt 40. Silloin toiset lähinnä ihmettelivät, että on sinulla vanha äiti, mutta ihmettelivät vain. Kalkkiksilta minun vanhempani tuntuivat myös, mutta samanluontoisia he olisivat olleet, vaikka olisin syntynyt aiemminkin.


      • teinariini
        normaalia kirjoitti:

        No Paavo Lipposella, ikää jotain 60 on ihan pienet tytöt. Eikä ole mitenkään epätavallista nykyaikana - eikä itse asiassa ollut ennenkään, kun perheet olivat suuria. Ensimmäiset syntyi nuorena ja loput 40 ikäisenä. Edelliset ovat oikeassa siinä, että vaikka 16-vuotiaana olisi lapsen saanut, niin kalkkis on murkun mielestä nuorehkokin äiti/isä. Joskus olen kuullut murkkuikäisten valittavan siitä, että kun "mutsi yrittää olla mun kaveri, hävettää kavereiden silmissä". Eli mikään ei ole hyvä. Se, että häpeää vanhempiaan murkkuiässä, kuuluu murkkuikään.

        Mutta 70-luvulla, kun olin 1. luokalla, olin ainoa, jolla äiti oli täyttänyt 40. Silloin toiset lähinnä ihmettelivät, että on sinulla vanha äiti, mutta ihmettelivät vain. Kalkkiksilta minun vanhempani tuntuivat myös, mutta samanluontoisia he olisivat olleet, vaikka olisin syntynyt aiemminkin.

        Mun isä on varmaan jo lähempänä 60 kuin 50 ja äiti on varmaan melkein 50.

        Se hävettää hirveästi .. mul on tosi vanhat vanhemmat ja se ärsyttää. Oon 16v ja muut sisarukset on jo aikuisii


      • pienet on
        teinariini kirjoitti:

        Mun isä on varmaan jo lähempänä 60 kuin 50 ja äiti on varmaan melkein 50.

        Se hävettää hirveästi .. mul on tosi vanhat vanhemmat ja se ärsyttää. Oon 16v ja muut sisarukset on jo aikuisii

        murheesi, murkkulainen. "Toisilla on ruma naama, mutta ja iso peffa, mitäs sitten vaan kun mulla on hävettävät vanhemmat. Mua etoo teidän tekstit.


      • tupuna
        pienet on kirjoitti:

        murheesi, murkkulainen. "Toisilla on ruma naama, mutta ja iso peffa, mitäs sitten vaan kun mulla on hävettävät vanhemmat. Mua etoo teidän tekstit.

        Aloittajalle haluaisin sanoa,ole onnellinen että sulla ylipäätään on vanhemmat vielä elossa,oma äitini kuoli 35 vuotiaana ollessani 12 v ja ikävä on vielä aikuisenakin kova!Elämässä on ja tulee olemaan asioita joita voi/täytyy ihan oikeestikkin murehtia,joten jätetään turhat "murheet" eiks niin?


      • PKS
        teinariini kirjoitti:

        Mun isä on varmaan jo lähempänä 60 kuin 50 ja äiti on varmaan melkein 50.

        Se hävettää hirveästi .. mul on tosi vanhat vanhemmat ja se ärsyttää. Oon 16v ja muut sisarukset on jo aikuisii

        minkäikäisiä vahmpasi ovat? Vaikka he olisivat molemmat jo lähempänä 60v, he ovat aivan normaalin ikäisiä. Voivathan naiset synnyttää vielä 45-50-vuotiainakin eikä isäksi tulossa ole mitään yläikärajaa. Joten lapsen vanhemmat voivat olla pitkälti yli kuusikymppisiä lapsen ollessa 16-vuotias. Itse olen 63-vuotias kun kuopukseni on 16-vuotias. Vanhin lapseni on nyt 33-vuotias. Kun hänen nuorin veljensä on 16 v, hän on jo 39-vuotias.


    • kake-tyttö

      Ehkä na vaan halus tehä sut niin myöhään tai sit se ei ollu tarkotus.

    • Olipa vanhemmat minkä ikäis...

      Kun lapseni pari vuotta sitten pääsi ripiltä, minä olin 33.v ja häntä hävetti kun tulin katsomaan ja tuomaan syömisiä rahaa seurakunnan leirille.
      Muut vanhemmat siellä olivat jo hienosti harmaantuneita, eli varmaan n.5-kymppisiä, luulisin.

    • Ninniliini89=)

      Vanhempien ikä tuntuu useinkin olevan ongelma.
      Parempi vanhemmat vanhemmat, kuin nuoret, koska oma biologinen äitini sai minut kun oli 17 eikä voinut huolehtia minusta, joten olen sijaiskodissa.
      Ystäväni äiti sai hänet 15 vuotiaana, eikä hänkään aluksi voinut huolehtia, mutta nykyään hän ón kauhean ylisuojelevainen..
      Toivoisin että äitini olisi ollut minun synnyttäessään yli 20. Tahtoisin asua äitini kanssa..

    • Anonyymi

      Ite oon aina tykänny mun ”nuorista” vanhemmista. Ite oon 12v ja vanhemmat on 39! Sai mut kun oli 26🥰 useimpien mun kavereiden vanhemmat on 40-50 ja mun ei vielä sitä 40🤨 eihän se mitään siis haittaa! Tykkään :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3857
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2138
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1624
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      1474
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1332
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe