Onko valoa tunnelin päässä?

Väsynyt

Olenko kenties ainut yh-äippä, joka on kyllästynyt pyörittämään sitä tavallista arkea yksin... En varmaan mutta siltä tuntuu... Lapseni isä ei ole ollut ns. arjessa mukana koskaan... Tällä tarkoitan sitä, että erosimme ennenkuin lapsi meni päiväkotiin ja minä takaisin työelämään... Eron olen jo käynyt läpi onhan siitä jo yli kaksi vuotta... Mutta tällä hetkellä väsyttää yksinäisyys... Ja väsyttää oikein kunnolla... Tuntuu yksinkertaisesti että ei jaksa... Voimavarat on todella vähissä... Vaikkakin lapseni näkee isäänsä säännöllisesti ja heillä on hyvät välit... Eli siis ns. omaa aikaakin mulla on ihan riittämiin... Mietin vaan, että tätäkö tämä elämä nyt sitten on? Yksin? Aina?

11

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuli-juulia

Eiköhän se ole ihan normaalia, että tollasia tuntemuksia on jokaisella yh-vanhemmalla aina joskus. Mut jos yksinäisyys alkaa käydä liiaks voimille, aloita vaikka joku uus harrastus, joka vie ajatukset pois arjesta. Tai tee jotain muuta, mistä oot aina haaveillut. Ite ainakin yritän (välillä paremmin, välillä vähän huonommin tuloksin) olla miettimättä asioita niin että "tätäkö tää elämä on?" ja "aina?", yritän elää päivä kerrallaan ja nähdä niitä hyviä asioita jokaisessa päivässä. Jos niiden huomaaminen on vaikeaa, kannattaa vaikka kirjottaa päivittäin muistiin asioita joista tuli hyvä mieli. Usein ne on aika pieniä (niin kuin vaikka hyvä ruoka, kaunis maisema, jotain mitä lapsi sanoo, ystävän puhelu, katse tuntemattomalta...), mutta kun niitä on tarpeeks paljon, elämä näyttää valoisammalta. Joskus vaan yllättäen huomaa, että elämässä on kaikki se, mistä on aina unelmoinut. Jaksetaan vaan uskoa unelmiin, päivä kerrallaan :)

• sillä silmällä,

voi nähdä mukavia ja hauskojakin vastakkaisen sukupuolem edustajia,
        ihan vaan sillä silmällä.

Iloa ja aurinkoa kevääseen,
        päivä paistaa jokaisena päivänä
        pidempään ja kirkkaammin.

• ja jeesjeesjees!

Ei elämä ole yksin olemista ja jollotusta ja surkuttelemista ja tylsää ja ikävää senkään jälkeen kun on "jäänyt yksin"!
      Ei yksinjäännin tunteeseen avio-/avoeron jälkeiseen tunnelmaan saa jäädä vellomaan!
      Jollei elämä jonkun immeisen kanssa sujunut, ei se maailmanloppu ole! Jokainenhan sen tietää, että ihmissuhdeasioissa on kaksi osapuolta! Jollei kemia pelaa niin se ei pelaa!

Ei ku kuule:
      Kun Sulla on mahdollisuus olla itsesi kanssa -lapsi iskänsä kanssa-, niin löydä oma entinen itsesi -iloinen reipas nainen- vaikka kavereidesi kanssa ja kaiva esiin elämänilosi!

Hassulta saattaa aluksi tuntua -joo`o, mutta mitä muksuni mun?-, mutta elämämlaatusi, JA TAPASI, vaikuttaa myös lapseesi.

• ei yh-äiti

Kyllä te eronneet naiset sitten jaksatte valittaa miehen puutteesta. Yhdestä huonosta olette päässeet eroon ja nyt on niin yksinäistä kun ei ole ketään tässä riitelemässä. Nauttisitte omasta olosta ja siitä että saatte yksin päättä joka asiasta. Kohta varmaan löytyy uusi ukko ja sille tehdään lapsi joka kokee avioeron. Tunnen niin monta äitiä jolla on lapsia ja kaikki eri isistä. Ei mene mun tajuntaan.

• popotti

eron syyt ei aina johdu siitä, että puoliso olisi huono ihminen.
        Erota voi muittenkin syitten takia.

• yksinäinen ja iloton ja

väsynyt elämäänsä vaikka olisi avioliitossakin!

Aina ei jaksa eikä kestä
        mutta jossain vaiheessa ilo,
        energisyys ja aurinkokin palaavat elämään,

ennenkuin huomaatkaan.

• tuuli-juulia

että jokaisessa elämäntilanteessa on hyvät ja huonot puolensa, ja välillä jokaisen elämässä tulee hetkiä, jolloin ne huonot puolet on päällimmäisenä mielessä... Mulla ainakin on niin, että välillä on onnellinen juuri siitä, että pääsi huonosta suhteesta ajoissa eroon, ja on nyt valtaa päättää elämästään ja opiskella ym., mutta joskus tulee mieleen, että miksi niin monella muulla parisuhde onnistuu ja kestää...että miks on tullut tehtyä ne virheet mitä teki, ja onko nyt loppuelämän tiedossa perhe, johon kuuluu vaan äiti ja lapsi. Se täytyy sanoa, että itse ainakin viisastuin virheestä, ja toivoisin, että jos joskus menen naimisiin (ekan miesystäväni, lapsen isän, kanssa oli avoliitto), teen kaikkeni ettei avioeroa tulisi.

Kaikki me eronneet naisetkin ollaan erilaisia, mutta käsittääkseni on ihan normaalia, että aikuinen ihminen haluaisi kumppanin rinnalleen. Ei eron tultua ole pakko päättää, ettei koskaan enää...eroaahan ne lapsettomatkin, eikä heidän uusista suhteistaan kukaan pidä lukua.

• naisten lehdestä
        tuuli-juulia kirjoitti:

että jokaisessa elämäntilanteessa on hyvät ja huonot puolensa, ja välillä jokaisen elämässä tulee hetkiä, jolloin ne huonot puolet on päällimmäisenä mielessä... Mulla ainakin on niin, että välillä on onnellinen juuri siitä, että pääsi huonosta suhteesta ajoissa eroon, ja on nyt valtaa päättää elämästään ja opiskella ym., mutta joskus tulee mieleen, että miksi niin monella muulla parisuhde onnistuu ja kestää...että miks on tullut tehtyä ne virheet mitä teki, ja onko nyt loppuelämän tiedossa perhe, johon kuuluu vaan äiti ja lapsi. Se täytyy sanoa, että itse ainakin viisastuin virheestä, ja toivoisin, että jos joskus menen naimisiin (ekan miesystäväni, lapsen isän, kanssa oli avoliitto), teen kaikkeni ettei avioeroa tulisi.

Kaikki me eronneet naisetkin ollaan erilaisia, mutta käsittääkseni on ihan normaalia, että aikuinen ihminen haluaisi kumppanin rinnalleen. Ei eron tultua ole pakko päättää, ettei koskaan enää...eroaahan ne lapsettomatkin, eikä heidän uusista suhteistaan kukaan pidä lukua.

nykyajan nuorista kolmekymppisistä naisista,
        joilla oli menossa jo kolmas avioliitto...

• edelliseen
        naisten lehdestä kirjoitti:

nykyajan nuorista kolmekymppisistä naisista,
        joilla oli menossa jo kolmas avioliitto...

viestiin.
        Kenelläkään heistä
        ei ollut yhdestäkään avioliitosta lapsia.

• "aina sama juttu"

viestiin vastata pitemmästikin mutten teekkään sitä.

Musta-valkoajattelu... ... elämän kaikilla saroilla on niin maar rajoittunutta!

• Väsynyt

Voisinpa tähän sanella vaikka mitä mutta luulen, että se on turhaa... Luulenpa, että ne ihmiset joiden halusin ymmärtävän yksinäisyyteni tunteen ja mitä sillä tarkoitan niin ymmärsivät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe