voimat

loppuu

mitä mieltä olette kun olen kolmivuorotyöläinen ja meillä on 3 lasta ja sit tää koira..ja mulla alkaa voimat loppua tämän koiran kans vehdatessa. Hoito on täysin mun vastuulla. yövuoron jälkeen ei millään jaksaisi lähteä lenkille ym ym touhuta koiran kera. Meillä oli tää koira jo ennenkuin "muutuin" kolmivuorotyöläiseksi. Niin olen tässä pähkäilly ja ajatellu että pitäisikö mun luopua tästä koirasta? lapset vastustavat kovasti asiaa, minkä tietenkin ymmärrän, mutta eivät he sitä hoida, enkä vaadikaan, heillä on koulunkäynnit ja harrastukset itse kullakin. Mutta vakavasti olen harkinnut pitäisikö koiran päästä "virkeämpään" perheeseen. Mielipiteitä?

6

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tersi

että yrität vielä jaksaa ja jakaa koiraa liittyvää vastuuta muillekin, lapsille ei paljoa tietysti voi sysätä mutta entä puolisosi? Koira on kuitenkin kiintynyt varmasti teihin ja kodin vaihto hämmentää koiraa. Kuinka vanha koira on ja minkä rotuinen jos saa udella? Onko ollut teillä pennusta asti?

Jos olet täysin loppu etkä näe ulospääsyä niin sitten kannattaa harkita koirasta luopumista. Koira kuitenkin tarvitsee huomiota ja aikaa.

Jaksamisia!

• vastauksia

lapset ovat ala-asteikäisiä, vanhin 11-vuotias, koira on saksanpaimenkoira, 2vuotias, eli tarviis kyllä kaikennäköstä ohjelmaa ja liikuntaa, lapsista ei koiran ulkoiluttajiksi ole kun eivät jaksa pitää kiinni jos tulee jokin ongelmatilanne vastaan.....koira on ollut pennusta asti meillä. siippa ei osallistu koiran hoitoon.....mietin tässä vielä jokusen aikaa asiaa....

• åöp

koita jakaa hommia perheesi kanssa meillä vuorotyötä montavuotta ja koirulit hoidettu ja muut hommat sovussa lapseni osansa tehneet ulkoilutus vuoroillaan ja jos ei toimi todellakin joku etuus poistettu jämäkästi pidetty vuoroista kiinni
      jos lapset kovin pieniä ei tietysti isoja tehtäviä

• kolmi vuoro työssä. meillä hoidettiin koirat porukalla, kuten muutkin työt. Esimerkiksi yö vuoro alkoi ns. aamuvuorolla 7:00 ja sitten kotiin 14:00 ja uudelleen osastolle 22:00. Sen jälkeen kolme yötä putkeen. Jos siinä vielä olisi yksin pitänyt koirat viedä yksin ulos olisin minunkin sisuni loppunut.
      Joko delegoit hommat tai annat koiran pois. Siinä ne vaihtoehdot. Perheessä minun ymmärtääkseni pitäisi olla toisteen huomioon ottaminen keskeistä. On omaa tyhmyyttä jos ottaa kaikki hommat itselleen. Anteeksi nyt vain en halua loukata, mutta olen suorasanainen ihminen.

• ensimmäinen. Lähtökohta on tosi helppo: joko ollaan koiraperhe /eläinperhe, tai sitten ei olla. Se on ensiksi mietittävä: miten tärkeätä kullekin on mikäkin suhde.

Voihan olla, etä tutkailun jälkeen äiti hoksaa, että koira on hänelle tärkeämpi kuin mies. Lapset hoksaavat, että äiti on tärkeämpi kuin koira. Mies hoksaa, että oikeastaan pelkkä koirakin riittäisi..:-) Jne...

Arvojärjestys kuntoon ensiksi. Senjälkeen kartoitatte työt ja tehtävät. Kullekin kykyjensä mukaan. Jos haluatte olla koirallinen perhe, kymmenen tärkeän asian listalla on vielä yhdestoista. Ei se sen kummempaa ole.

Organisointia, delegointia ja priorisointia. Ei sinun Äiskäle tarvitse olla yksin koirasi kanssa. Vaan senkin voit tietysti tehdä jos haluat:-)

Kompromissi on toisistaan välittävien ihmisten toimintamalli. Jokainen antaa periksi, ja irrottaa otteensa jostakin joutavasta peitonkulmasta, ja saa suojakseen toisesta peitonnurkasta palan.

Meillä naisilla on kyllä geeneissä tuota ylihuolehtimisen vikaa; hyvä vika sinänsä, toisista välittäminen.

Vaan aina pitäisi muistaa, että itsestään huolehtiminen on kuitenkin tärkeintä.

Vähän niinkuin leijonaperheessä: naaras syö kaatamastaan saaliista ensin. Koska hänelle on tärkeätä säilyttää voimansa. Jos naaras menettää voimansa ja kykynsä hankkia ruokaa, kaikki muutkin perheessä kärsivät ja ehkä menehtyvät.

Siis tarkoitan että tuo leijonien malli on viisas, vaikka se meistä uhrautuvaisista naisista näyttäisikin itsekkäältä: van niinhän se on, että jos leijonanaaras ei saa ravintoa, niin huomenna ei sitten siinä laumassa syö kukaan muukaan....

• 808

Pohjimmiltaan tässä ei nyt ole kysymys koirasta, vaan yhteisten asioiden tekemisen/vastuun jakautumisesta perheessä. Jos tuo jako on mielestäsi perheessänne suoritettu oikein, ja silti tunnet uupuvasi oman osuutesi alla - on varmastikin tullut aika keventää taakkaa.

Kysymyksen voi myös asetella näin: mistä perheesi lapset ovat valmiita luopumaan, jottei koirasta tarvitsisi luopua?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe