aurinkoa ja biletystä

jonina

Onnistuu ilmeisesti Maltan auringon alla?
Voiko joku suositella hotellia, matkatoimistoa jonka kautta onnistuneita kokemuksia?

8

2383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torsti

Jonina hyvä, olet ymmärtänyt aivan oikein! Malta on nimenomaan aurinkoa ja biletystä, ja sen lisäksi vielä historiaa ja kulttuuria. St, Julian´s:in kylä on biletyksen huipentuma ja keskus. Upeita salsabaareja, discoja,pubeja, ravintoloita, ostospaikkoja ja hiekkaranta löytyy jokaisen makuun. Käy katsomassa sivut www.hispania.fi, sieltä löytyy lisätietoa, hotelleja ja hintoja. Suosittelen lämpimästi. Olen itsekin lähdössä jo kolmatta kertaa!

• mutta

Malta ei ole erityinen menopaikka. Edellisessä viestissä mainitussa St. Juliansin kaupungissa on havaittavissa yritystä tähän suuntaan. Kaikilla Suomesta Maltalle seuramatkoja järjestävillä toimistoilla on ohjemassaan hotelleja Vallettan tuntumassa sijaitsevassa St. Juliansin rantakaupungissa tai sen kyljessä sijaitsevassa Sliemassa.

• Rory

Maltalle pääsee useiden eri matkanjärjestäjien kautta, hae netistä. Jos haluat päästä edullisesti, osta esim. pelkkä lento vaikka suoraan Finnairilta ja varaa netin kautta hotelli. Suosittelen Sliemasta pientä hotellia nimeltään Comfort Inn, sähköpostitse onnistui varaus(hakevat kentältä ilmaiseksi,ainakin jos on 2 viikkoa). Se on täydellisellä paikalla, halpa, sis.pienen aamupalan. Maksu vain käteisellä. Oma lomani siellä meni hyvin, pientä sekaannusta vain kentältä haussa,mutta hakivat kun infopisteestä soittivat heille.
      St.Julians/Paceville on tosiaan bilekeskus, paljon discoja ja baareja. Kyllä siellä menoa on, koska koko maan nuoret kokoontuvat sinne juhlimaan. Tsekkaa erityisesti pe ja la öisin!

• Torsti

Ainahan voi lähteä rakentamaan lomapakettiaan itse, mutta mitäs jos hotellissa tai lennoissa tapahtuu jotain odottamatonta? Käänny mielummin vastuullisen matkanjärjestäjän puoleen, niin varmistat lomasi onnistumisen, ja luultavasti jopa säästät loppulaskussa, eli itse kasaamalla ei aina säästä.

• Rory
        Torsti kirjoitti:

Ainahan voi lähteä rakentamaan lomapakettiaan itse, mutta mitäs jos hotellissa tai lennoissa tapahtuu jotain odottamatonta? Käänny mielummin vastuullisen matkanjärjestäjän puoleen, niin varmistat lomasi onnistumisen, ja luultavasti jopa säästät loppulaskussa, eli itse kasaamalla ei aina säästä.

Totta, että pitää olla varautunut siihen, että kaikki ei mene putkeen. Mutta itse ainakin huomasin, että säästin jopa yli 300 euroa, kun väsäsin itse lennot ja hotellin. Tämä siis kun matkustin yksin, silloinhan tulee erityisen kalliiksi ottaa valmis paketti kun tulee yksin matkustavan lisä hotellissa muutoin. Olin siis 2 viikkoa, varasin lennot suoraan Finnairilta(suora lento, sama kuin pakettimatkalaisilla)ja vertailin hotelleja. Löysin hyvältä paikalta edullisen pikkuhotellin. Vain suunnilleen 20 euroa yöltä. Hinnat vaihtelee tietty milloin menee, itse olin lokakuussa joka on vielä melko kallista aikaa, talvella oli vielä halvemmat hinnat.
        Mutta vertaileminen kannattaa, ja joku takasuunnitelma, jos esim. hotellin kanssa tuleekin ongelmia. Olen kyllä sitä mieltä, että varsinkin yksin matkustavan kannattaa usein väsätä itse lomansa. Mutta jos ei ole esim. kielitaitoa ja tykkää mennä ns.porukan mukana,niin onhan se helpompaa pakettimatkalla.

• ja mukavampaa
        Rory kirjoitti:

Totta, että pitää olla varautunut siihen, että kaikki ei mene putkeen. Mutta itse ainakin huomasin, että säästin jopa yli 300 euroa, kun väsäsin itse lennot ja hotellin. Tämä siis kun matkustin yksin, silloinhan tulee erityisen kalliiksi ottaa valmis paketti kun tulee yksin matkustavan lisä hotellissa muutoin. Olin siis 2 viikkoa, varasin lennot suoraan Finnairilta(suora lento, sama kuin pakettimatkalaisilla)ja vertailin hotelleja. Löysin hyvältä paikalta edullisen pikkuhotellin. Vain suunnilleen 20 euroa yöltä. Hinnat vaihtelee tietty milloin menee, itse olin lokakuussa joka on vielä melko kallista aikaa, talvella oli vielä halvemmat hinnat.
        Mutta vertaileminen kannattaa, ja joku takasuunnitelma, jos esim. hotellin kanssa tuleekin ongelmia. Olen kyllä sitä mieltä, että varsinkin yksin matkustavan kannattaa usein väsätä itse lomansa. Mutta jos ei ole esim. kielitaitoa ja tykkää mennä ns.porukan mukana,niin onhan se helpompaa pakettimatkalla.

varata ja valita itse hotellinsa ja kohteensa jos suinkin on aikaa. Saa miellyttävämmät hotellit, joka ei välttämättä ole suomalaisia pullollaan.

Ei se "vastuullinen matkanjärjestäjä" koskaan sen vastuullisempi ole kuin itse itselleen tilaaja.

• kesäkuussa Maltalle
        Rory kirjoitti:

Varasin juuri Finnmatkojen kautta hotelli InterContinentalin Junior Suiten viikoksi. Matkan hinta oli n.800 eur/henkilö, jos olisimme varanneet suoraan hotellista pelkän yön hinta olisi ollut 400 eur. Hinnan eroa siis 2000 euroa.
        Matkan luonteesta siis riippuu kannattaako itse varata vai ei.

• fasu-77

La Vallette Hotel St Julian'sissa on kelpo hotelli sekä reppureissulaiselle että täysihoitoa kaipaavalle. Tähtiä on muistaakseni vain kolme, mutta palvelu on hyvää ja ilmastointi toimii. Siivoojatkaan ei varastele... Eikä juurikaan ötököitä... Joissakin huoneissa on oma keittiö. Ei mitään luksusta mutta ihan kelpo paikka kuitenkin.
      Hotelli on keskellä Maltan bilekeskusta Pacevillea.
      Oman matkani varasin Kohdematkat Kalevalta ja sain neuvoteltua edullisen matkan. Lennot Frankfurtin kautta ja hotelli kuukaudeksi 876 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      126
      6673
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      57
      5763
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      85
      4467
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      94
      4376
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      150
      4193
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      84
      1486
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      384
      1400
    8. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      29
      1308
    9. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      81
      1297
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      41
      1084
    Aihe