Moi!
Oisko kukaan lähdössä marmarikseen 24.6.. olemme menossa kaverini kanssa ensimmäistä kertaa.
Onko siellä kovin kallista? paljon kannattaa ottaa mukaan rahaa viikolle?
marmarikseen
19
2496
Vastaukset
- Minä
Kyllä siellä on aika kallista.
- huhtikuussa sinne
Mun tyttö,18 v., sai lokakuussa menemään 900 euroa viikossa,että sillee.
Syötiin ulkona harva se ilta kun ei huvittanut tehä ruokaa.
Vaatteita ja kenkiä se osti tosi paljon.
Rantakadun baareissa 2-3 paukkua iltasin tai vettä eli ei edes ryyppäämistä,eli kallista on.
Mutta jos itse tekee ruokaa eikä harrasta älytöntä juomista baareissa,uskoisin,että
viikosta selviää 500-600 eurolla.
Menen huhtikuussa kaheksi viikoksi ja aion pärjätä 700:lla eurolla,teen safkaa itse enkä ostele mitään turhanpäivästä.
En kyllä aio paljon rahojani laskeskella,jos haluun jotain,ostan sen.- bry
en kylla tosiaan tiia mita ootte syony ja juonu, tai kuinka helppoo teit on kusettaa!! Sitahan harrastetaan aika paljon ainakin marmariksessa!! oon kayny kyseisessa paikassa pari kertaa vuodessa ja pidemman aikaa ja pahimmillaan on viikossa kulunu noin about 300euroo!! yleensa viihdyn siella jopa kuukauden putkeen ja rahaa on sillon palanu noin 700-800euroo! Et aika hyval asenteel ootte ollu liikentees jos ton verran menee viikossa!! Eli siis ei todellakaan joka paikassa oo kallista!! Hinnat pomppii kyl todella paljon! kannattaa syoda mielummin jossain rantakadun pienemmassa paikassa tai jossain vahan sivummalla, esim. jossain baarissa olutkin voi maksaa n.6miljoonaa (siis turkin liiraa) tai toisessa paikassa voit oluen kiskoa hintaan: 1,50miljoonaa!! Et silleen... kannattaa vahan katella hintoja eika kannata ikina menna ravintolaan mis ei lue hinnastoa koska silloin varmasti tulee ongelmia laskun maksussa!! kysykaa siis aina hinta ennen kun otatte mitaan!! huh... tuopa kai riitti!!! Ja pitakaahan kivaa!!! =)
- Ei käytössä.
bry kirjoitti:
en kylla tosiaan tiia mita ootte syony ja juonu, tai kuinka helppoo teit on kusettaa!! Sitahan harrastetaan aika paljon ainakin marmariksessa!! oon kayny kyseisessa paikassa pari kertaa vuodessa ja pidemman aikaa ja pahimmillaan on viikossa kulunu noin about 300euroo!! yleensa viihdyn siella jopa kuukauden putkeen ja rahaa on sillon palanu noin 700-800euroo! Et aika hyval asenteel ootte ollu liikentees jos ton verran menee viikossa!! Eli siis ei todellakaan joka paikassa oo kallista!! Hinnat pomppii kyl todella paljon! kannattaa syoda mielummin jossain rantakadun pienemmassa paikassa tai jossain vahan sivummalla, esim. jossain baarissa olutkin voi maksaa n.6miljoonaa (siis turkin liiraa) tai toisessa paikassa voit oluen kiskoa hintaan: 1,50miljoonaa!! Et silleen... kannattaa vahan katella hintoja eika kannata ikina menna ravintolaan mis ei lue hinnastoa koska silloin varmasti tulee ongelmia laskun maksussa!! kysykaa siis aina hinta ennen kun otatte mitaan!! huh... tuopa kai riitti!!! Ja pitakaahan kivaa!!! =)
Turkin raha-yksikkö on liira,miljoonia ei käytetä enää.
Siis 6 liiraa ei 6 miljoonaa liiraa.
- tebis
Hei!
Rahamäärä riippuu siitä mitä aiotte tehdä!
Kyllä turkissa on vielä suht'koht halpaa.
Uskoisin että 500euroa on ihan hyvä summa!Vähemmälläkin pärjää jos ette aio kovasti shoppailla!
Limut, ruoka, kalja yms. ovat halpoja, kun ette osta niitä hotellilta...mukavaa matkaa!ja olkaahan varovaisia jos discoissa yms. pyöritte! - Minkä
Ikäsiä olette ja kuinka kauan meinaatte viipyä?
- ninni_
ollaan 18.w ja 19.w... ois tarkoitus olla kaks viikkoo...
- karamelli
hinnat noin 20-25% halvempia kuin suomessa jos syöt muualla kuin rantakadun ravintoloissa. Tuonti viina kallista suosi paikallisia. Viimeksi olimme kolme viikkoa ja rahaa meni n. 1100 euroa. Mukana summassa tuliaisetkin. Eikä tehty mitään ruokia hotellissa vaan söimme ulkona joka päivä ja lisäksi olimme diskossa joka ikinen ilta, eikä kuivin suin.
hyvää lomaa!!- Zeynep1
mulla menee aina etelassa viikossa n.180e.
en juo, mutta syon ulkona (en turistipaikoissa) kaksi kertaa pvassa, kerran paivassa kahvilla, vuokraan auton paivaksi, kayn kampaajalla, kahdella veneretkella ja leffassa. en pihistele tippakaan mistaan, elan normaalisti.
ihmettelenkin mihin te ihmiset saatte kulumaan 500e viikossa?!? mina en saisi suomessakaan samaa summaa kulumaan, saatika turkissa. - jenni
Zeynep1 kirjoitti:
mulla menee aina etelassa viikossa n.180e.
en juo, mutta syon ulkona (en turistipaikoissa) kaksi kertaa pvassa, kerran paivassa kahvilla, vuokraan auton paivaksi, kayn kampaajalla, kahdella veneretkella ja leffassa. en pihistele tippakaan mistaan, elan normaalisti.
ihmettelenkin mihin te ihmiset saatte kulumaan 500e viikossa?!? mina en saisi suomessakaan samaa summaa kulumaan, saatika turkissa.Jep
Turkista nyt viiden matkan kokemus.Enimmillääm mennyt rahaa 300evk/2henk.Ja siinä tingattua feikki vaatetta matkalaukut pullollaan,syömistä ulkona melkein joka ilta ja baarielämää ihan kohtuudella.Muutama retki paikallisilta järjestäjiltä.Aikuisten oikeasti ainakin Marmariksessa on tosi edullisista verrattuna Suomeen tai vaikka Kyprokselle. - Ei riitä mihinkään
jenni kirjoitti:
Jep
Turkista nyt viiden matkan kokemus.Enimmillääm mennyt rahaa 300evk/2henk.Ja siinä tingattua feikki vaatetta matkalaukut pullollaan,syömistä ulkona melkein joka ilta ja baarielämää ihan kohtuudella.Muutama retki paikallisilta järjestäjiltä.Aikuisten oikeasti ainakin Marmariksessa on tosi edullisista verrattuna Suomeen tai vaikka Kyprokselle.Joo ihan aikuisten oikeesti Marmariksessa ei todellakaan ole tosi edullista enää,koskahan viimeksi olet siellä käynyt kun väität että siellä on edullista?
Kyllähän siellä olikin edullista vielä noin 4-5 vuotta sitten.
Minä en viitsisi edes lähteä Turkkiin jos minylla olis vaan 300 e kahdelle hengelle viikossa,ei sillä rahalla paljon pääse lomasta nauttimaan,miksi lähtis lainkaan jos ei ole varaa melkeen mitään ostaa tai tehdä. - Zeynep1
Ei riitä mihinkään kirjoitti:
Joo ihan aikuisten oikeesti Marmariksessa ei todellakaan ole tosi edullista enää,koskahan viimeksi olet siellä käynyt kun väität että siellä on edullista?
Kyllähän siellä olikin edullista vielä noin 4-5 vuotta sitten.
Minä en viitsisi edes lähteä Turkkiin jos minylla olis vaan 300 e kahdelle hengelle viikossa,ei sillä rahalla paljon pääse lomasta nauttimaan,miksi lähtis lainkaan jos ei ole varaa melkeen mitään ostaa tai tehdä.Asun Turkissa ja lomailin Marmariksessa ja sen lahiseuduilla elokuussa 2005 ja syyskuussa 2004. 180e riitti yhdelle henkilolle erittain hyvin. en tosin torsannyt rahaa mihinkaan sen kummempaan ylimaaraiseen.
Jos olisin halunnut ostaa kaiken mika pikkasenkin kiinnosti ja juoda joka aterialla viinia ja joka ilta pari koktailia, olisin varmasti saanut helposti vaikka 1000e kulumaan.
Turkissa on edelleen verrattaen halvempaa lomailla kuin monessa muussa paikassa Valimerella (Kypros, Kreikan saaret, Etela-Ranska, Espanja, Malta, Kroatia, Italia). Toisaalta pitaa sekin paikkansa ettei Turkissa hinnat ole enaa samat kuin 10 vuotta sitten -- mutta eipa nain ole missaan muuallakaan.
Elintason nousun kanssa ja minimipalkan nousun kanssa talouskehitykseen kuuluu missa tahansa maailmaa myos kuluttajahintojen nousu. Sita voi menna taas vahan kansantaloudellisesti kehittymattomampiin maihin (esim. Serbia ja erityisesti Romania, jossa valtion talous ja finanssimarkkinat on ihan lapsenkengissa vrt. Turkki), jos haluaa lomailla pienemmalla budjetilla. - omat
Zeynep1 kirjoitti:
Asun Turkissa ja lomailin Marmariksessa ja sen lahiseuduilla elokuussa 2005 ja syyskuussa 2004. 180e riitti yhdelle henkilolle erittain hyvin. en tosin torsannyt rahaa mihinkaan sen kummempaan ylimaaraiseen.
Jos olisin halunnut ostaa kaiken mika pikkasenkin kiinnosti ja juoda joka aterialla viinia ja joka ilta pari koktailia, olisin varmasti saanut helposti vaikka 1000e kulumaan.
Turkissa on edelleen verrattaen halvempaa lomailla kuin monessa muussa paikassa Valimerella (Kypros, Kreikan saaret, Etela-Ranska, Espanja, Malta, Kroatia, Italia). Toisaalta pitaa sekin paikkansa ettei Turkissa hinnat ole enaa samat kuin 10 vuotta sitten -- mutta eipa nain ole missaan muuallakaan.
Elintason nousun kanssa ja minimipalkan nousun kanssa talouskehitykseen kuuluu missa tahansa maailmaa myos kuluttajahintojen nousu. Sita voi menna taas vahan kansantaloudellisesti kehittymattomampiin maihin (esim. Serbia ja erityisesti Romania, jossa valtion talous ja finanssimarkkinat on ihan lapsenkengissa vrt. Turkki), jos haluaa lomailla pienemmalla budjetilla.puheesi,aiemmassa viestissä kerrot,että 180 e riittää viikoksi.
Käyt ulkona syömässä ja kahvilla,vuokraat auton,käyt kampaajalla,veneretkillä,leffassa.
180 euroa ei mitenkään riitä turistilta tolaseen elämään.
Auto maksaa n.40e päivä,syöminen tyyliin aamupala,lounas,päivällinen maksaa väh. 10 e päivä,veneretki väh. 10 e,kampaaja 15 e,,kahvit ulkona 1 e päivä,leffalippu 4 e.
Jos ostaa pari limua,jätskiä tai kaljaa viikon aikana.,niin siinähän se sitten on mennyt.
Ja nuo kaikki hinnat on laskettu alakanttiin.
Riittäähän se 180 e,jos päivät makaa hotellin altaalla tai vain kävelee kaupungilla ja juo pelkkää vettä.
Mutta retket ja muut huvitukset voi unohtaa,jos aikoo tuolla rahalla pärjätä.
Mitä järkeä suomi turistin on lähteä lomalle senttejä laskemaan?? - Zeynep1
omat kirjoitti:
puheesi,aiemmassa viestissä kerrot,että 180 e riittää viikoksi.
Käyt ulkona syömässä ja kahvilla,vuokraat auton,käyt kampaajalla,veneretkillä,leffassa.
Auto maksaa n.40e päivä,syöminen tyyliin aamupala,lounas,päivällinen maksaa väh. 10 e päivä,veneretki väh. 10 e,kampaaja 15 e,,kahvit ulkona 1 e päivä,leffalippu 4 e.
Jos ostaa pari limua,jätskiä tai kaljaa viikon aikana.,niin siinähän se sitten on mennyt.
Riittäähän se 180 e,jos päivät makaa hotellin altaalla tai vain kävelee kaupungilla ja juo pelkkää vettä.
Mitä järkeä suomi turistin on lähteä lomalle senttejä laskemaan??Mulle on ihan sama miten ihmiset kuluttaa lomilla rahansa. Itse asun Turkissa ja 180e-200e on se tyypillinen raha joka *multa* kuluu viikossa kun sukulaiset tulee etelaan meikalaisen kanssa lomailemaan.
Auton vuokran olen luonnollisestikin jakanut jonkun toisen kanssa, ja saanut sen aina alle 30 euron. Veneretkista en koskaan maksa 7 euroa enempaa (itseasiassa useimmiten 5e) ja tiedan kymmenia ruokapaikkoja Marmariksesta jossa ruokaa voi tilata poydan tayteen ja kun summan jakaa neljalla ruokailijalla jokaisen laskuksi tulee n. 4-5e.
Mulle on loppupelissa aivan sama hailee kuinka paljon ihmiset saavat lomillaan kulumaan.
Otin osaa kyselyyn vain omien kokemuksieni kannalta. Turkissa asuvana mulle ei ole tarkeata saada jotain tiettya rahasummaa viikon aikana palamaan joten pidan ihan saman maalaisjarjen ja hintatietoisuuden mukana minne tahansa menenkin eika mua saisi koskaan maksamaan yli 35e autosta tai yli 8e veneretkesta.
Hyvaa lomaa kaikille! - Zeynep1
omat kirjoitti:
puheesi,aiemmassa viestissä kerrot,että 180 e riittää viikoksi.
Mitä järkeä suomi turistin on lähteä lomalle senttejä laskemaan??lisaisin viela etta kayn leffassa kerran, kampaajalla kerran, retkella kerran ja auton vuokraan myos kerran. en suinkaan joka paiva. ja paivittaisiin ruokailuihin mulla on mennyt aivan max 20e, usein selvasti alle.
- Tiitu
kyllä se on semmonen homma että 180e voi pyyhkiä sanonko mitä siellä. En tiedä minä vuonna olette käyneet mutta jos laskee että syö paikallisessa ravintolassa hieman sivummalla kerran pv ja huonestohotelliin jotain välipalajuttuja ja aamiaisen ostaa niin kyllä se on n. 50 e päivä jos illalla humputtelee vielä discoissa varsinkin barstreetillä.
Itsellä on menny 2 viikossa n. 1100e rahaa ja siinä on paljo vaatteita, kenkiä ja sitten joka ilta on tullu humputeltua discoissa enemmän ja vähemmän tuiterissa. En minä ainakaan lähtis parilla sadalla mihinkään jo turvallisuussyistä. Aina pitää olla jemmas rahaa ku lähtee reissuun, ikinä ei tiedä mihin sitä voi tarvita hätätilanteessa. - ............
ite lähen kans perheen ja kaverinkas 24.6 pandooraan 3 kertaa:)
- kuin ennen suomalaiselle
on hinnat noussut mut ei hälyttävästi, suosi isoja marketteja kuten gima ,tansas,migros ,siälä selvät hinnat niinkuin stocmannilla ja taso sama!ravintolassa esim pippuripihvi 10-12e.olu 2-2,5e. kaupassa olut 1e. pizza 4-5e,pikkumarketeissa hinnat voi olla ihan mitä vaan,ite en käytä niitä enään ollenkaan.kyllähän siä halvalla pärjää mut kuka nyt haluaa lomallaan ruveta norkoileen ja hakeen kylän halvimmat paikat .muuten toast altaalla n.3e ja limsa 1.50 eli kun retkelle laskee noin.50e per päivä niin sillä kyllä pystyy viettään mukavan rennon loman syömineen juominee. baarikadulla kallista paukut 6.e jne.ite meen tänä kesänäkin pari kertaa marmarikseen mut kyllä turkki hinnoittelee itteensä hyvää vauhtia ulos sillä espanjakin on tänä päivänä paljon halvempi ja onhan turkki espanjaan verrattuna systeemeineen ihan kehitysmaa!näin se vaan on vaikka marmariksesta pidänkin!
- piu
vuonna 2004, kahdessa viikossa n.500e, tehtiin kaikki ruuat itse, joskus yöllä jotain kebabia tuli ostettua, melkein joka ilta baarissa aamuun asti (3 iltaa ei oltu), pohjat juotiin hotellilla...ei kyllä tuliaisia tullu ostettua..jos samat hinnat nyt kun alanyassa, niin viikossa meni 600e..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458