Huollatin autoani (Toyota Avensis vm. 2000) eilen tavallisessa huoltoliikkeessä, ei siis merkkihuolto... Siihen vaihdettiin tulpat ja vieläpä platinakärkitulpat, toisin kuin koskaan aiemmin. Huoltomies sanoi, että edellisetkin olivat, vaikka nyt olen tarkistanut, että eivät voineet olla. Hintaahan noilla oli ja ihmettelenkin nyt, että onko tällaisten platinakärkitulppien käyttö yleistäkin?
Entä mikä on niiden kestävyys? Kaverini sanoi, että kestävät 100 tkm kun taas huoltoliikkeessä sanottiin, että 30 tkm. Olen kyllä kuullut, että platinat kestäisivät huomattavasti pidempään kuin tavalliset. Herää epäilys, että onko autossani edes platinakärkitulpat.
Platinakärkittulpat
6
1504
Vastaukset
- Ave-ukko
Mulla oli -98 laihaseos 1.8 litrasessa ne platina tulpat. Nehän maksaa mutta kestää sitte 100tkm.
- Heppo
1.6 litranen, se vanhempi malli. Niin, kylhän ne kestää mutta luulis huoltomiehenkin sen tietävän..! Käski tosiaan vaihdattaa taas ei ensi mutta seuraavassa huollossa eli 30 tkm jälkeen.
- Ave-ukko
Heppo kirjoitti:
1.6 litranen, se vanhempi malli. Niin, kylhän ne kestää mutta luulis huoltomiehenkin sen tietävän..! Käski tosiaan vaihdattaa taas ei ensi mutta seuraavassa huollossa eli 30 tkm jälkeen.
Kummaa hommaa...
- tenkanen
Ave-ukko kirjoitti:
Kummaa hommaa...
kestää kyllä 100tuhatta.halvemmatkin käy.
- Ville Vaitelias
... platinatulpista euroautoissa. Kestävät tavallisia selvästi pidempään. Varmaan hyvä ratkaisu myös Tojossa.
- Carina e
maahantuoja suosittelee platina tulppien käyttöä ja merkkihuollossa yleensä laittavat.
avessa on vvt-i koneissa ko tulpat alkuperäisinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573