Paljonkohan mahtaa olla etutolppien öljymäärä XJ900:een, siis yhteen tolppaan. Entä mikähän olis sopiva öljyn tahmeus 10 vai 15 ja onko stefat helppo vaihtaa?
XJ900 etuiskarit
13
5277
Vastaukset
- sanoo näin:
1994-1996: 444cm3
1997- : 441cm3
10W
F vai S? edelliset tiedot pätevät S:ään- xjahamay
F, ja vuosimalli 90-, löytyyko tarkkaa tietoo?
- matka juhta
xjahamay kirjoitti:
F, ja vuosimalli 90-, löytyyko tarkkaa tietoo?
Öljymäärä on 276cc.Itsellä taitaa tällä hetkellä olla ihan moottoriöljyä 10w30,toimii ihan hyvin.
Kannattaa laittaa aika jäykkää haarukka öljyä,olikohan itsellä jotain kymppiä,nyt en ole varma,mutta nykyinen öljy on paras mitä kokeilin.
Viimekesänä muutamankerran oli etupää levällään, ja kokeilin öljyjä ja laitoin sentin prikat vielä yläpäähän.Stevat tuli tietenkin vaihdettua.
Oli alkukankeutta,mutta kannattaa asiaa tutkia ja sitten vasta hutkia.
- matka juhta
Niin itse jos laittaisin ihan oikeeta haarukka öljyä,niin se olisi suosiolla vähintään 20W .
- Kra
Kyllähän nuo ohjekirjan kuutiosentit (öljymäärä) varmaankin ovat ihan oikein, mutta toiminnan kannalta oleellisempi tieto on, että millä korkeudella se öljyn pinta on etuiskarissa.
Ohjekirjassa on muistaakseni ilmoitettu myös öljypinnan korkeusmitta putken yläpäästä mitattuna. Iskari tietenkin pitkänä ja jousi ym osat paikallaan. Mitataan yläkautta ennen tulpan asennusta rautalangalla tai muulla vastaavalla "tikulla".
Varsinkin jos paikkoja ei ole purettu, niin kaikki vanha öljy ei tule tyhjennysreiän kautta ulos.
Toisaalta kun iskarit ovat lyhimmillään, niin liika öljy tekee nestelukon etuiskarin sisälle ja rikkoo stefat/lykkää öljyä pihalle.- Vdue
Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.
- Kra
Vdue kirjoitti:
Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.
Tein vastaavan homman omaan mopooni pari vuotta sitten ohjekirjan mukaan. Melkein olisin lyönyt vetoa, mutta onneks en lyönyt. Näin se ihmisen muisti toimii.
- matka juhta
Vdue kirjoitti:
Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.
Minun mielestä öljynpinta mitataan vaimennin pitkänä,näin öljynpinta ja öljynmäärä täsmäävät.
- Kra
matka juhta kirjoitti:
Minun mielestä öljynpinta mitataan vaimennin pitkänä,näin öljynpinta ja öljynmäärä täsmäävät.
Kerran luulin erehtyneeni, mutta onneksi olin väärässä! he..h..
Tarkistan asian korjausmanuaalista tänään illalla (jos muistan)! - Kra
Vdue kirjoitti:
Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.
Tarkistin asian kirjasta (Haynes)ja vapaasti suomennettuna siellä sanotaan näin:
Etuiskari täysin kokoonpuristettuna ilman jousta, öljypinnan korkeus putken yläpäästä mitattuna tulee olla 168 mm.
Vaihtoehtona öljymäärälle on annettu 276 cc tilavuusmitta. Nämä eivät päde 31A malliin.
Öljylaaduksi kirja suosittelee "Fork Oil" 5W. Ite oon köyttänyt juuri tuota viskositeettia ja tuntuu toimivan.
Eikös tuo 20 W ole liian paksua? - matka juhta
Kra kirjoitti:
Tarkistin asian kirjasta (Haynes)ja vapaasti suomennettuna siellä sanotaan näin:
Etuiskari täysin kokoonpuristettuna ilman jousta, öljypinnan korkeus putken yläpäästä mitattuna tulee olla 168 mm.
Vaihtoehtona öljymäärälle on annettu 276 cc tilavuusmitta. Nämä eivät päde 31A malliin.
Öljylaaduksi kirja suosittelee "Fork Oil" 5W. Ite oon köyttänyt juuri tuota viskositeettia ja tuntuu toimivan.
Eikös tuo 20 W ole liian paksua?Taisin ensi alkujaan mitata väärällä tavalla sen öljypinan.Mutta viime kerralla laitoin oikean määrän.Olen tainnut vähän sekoilla ja nyt täytyy vähän miettiä,että mitä on tullut tehtyä.
Niin mulla oli aluks muistaakseni 5W tä ja väärällä tavalla mitattu pinta ,mutta silti etupää löysä,en ymmärrä.Olisi luullut etupään olevan kivikova,kun oli öljyä liikaa.No minä laitoin nyt oikean määrän öljyä ja toimii aika mukavasti, 10W30.Voi olla että vielä pitää purkaa jos siitä sais vaikka vielä paremman. - tehtaalla
matka juhta kirjoitti:
Taisin ensi alkujaan mitata väärällä tavalla sen öljypinan.Mutta viime kerralla laitoin oikean määrän.Olen tainnut vähän sekoilla ja nyt täytyy vähän miettiä,että mitä on tullut tehtyä.
Niin mulla oli aluks muistaakseni 5W tä ja väärällä tavalla mitattu pinta ,mutta silti etupää löysä,en ymmärrä.Olisi luullut etupään olevan kivikova,kun oli öljyä liikaa.No minä laitoin nyt oikean määrän öljyä ja toimii aika mukavasti, 10W30.Voi olla että vielä pitää purkaa jos siitä sais vaikka vielä paremman.Eiköhän valmistaja tiedä, minkälaista öljyä niissä tulee käyttää - ja kuinka paljon.
Kaikki öljykanavat jne. on suunniteltu ja tehty 5 W öljylle. Paksummilla toiminta EI voine olla parampaa. Jouset ovat myös kulutustavaraa, ensiasennusjouset eivät yleensä myöskään ole laadullisesti niitä parhaita.
- eka 1
Onko suuri operaatio vaihtaa etuiskarien stefat xj 900 jammuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192681
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561155- 911129
- 81084
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12940Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63933- 30906
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41842Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37809