XJ900 etuiskarit

xjahamay

Paljonkohan mahtaa olla etutolppien öljymäärä XJ900:een, siis yhteen tolppaan. Entä mikähän olis sopiva öljyn tahmeus 10 vai 15 ja onko stefat helppo vaihtaa?

13

5171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoo näin:

      1994-1996: 444cm3
      1997- : 441cm3
      10W

      F vai S? edelliset tiedot pätevät S:ään

      • xjahamay

        F, ja vuosimalli 90-, löytyyko tarkkaa tietoo?


      • matka juhta
        xjahamay kirjoitti:

        F, ja vuosimalli 90-, löytyyko tarkkaa tietoo?

        Öljymäärä on 276cc.Itsellä taitaa tällä hetkellä olla ihan moottoriöljyä 10w30,toimii ihan hyvin.
        Kannattaa laittaa aika jäykkää haarukka öljyä,olikohan itsellä jotain kymppiä,nyt en ole varma,mutta nykyinen öljy on paras mitä kokeilin.
        Viimekesänä muutamankerran oli etupää levällään, ja kokeilin öljyjä ja laitoin sentin prikat vielä yläpäähän.Stevat tuli tietenkin vaihdettua.
        Oli alkukankeutta,mutta kannattaa asiaa tutkia ja sitten vasta hutkia.


    • matka juhta

      Niin itse jos laittaisin ihan oikeeta haarukka öljyä,niin se olisi suosiolla vähintään 20W .

    • Kra

      Kyllähän nuo ohjekirjan kuutiosentit (öljymäärä) varmaankin ovat ihan oikein, mutta toiminnan kannalta oleellisempi tieto on, että millä korkeudella se öljyn pinta on etuiskarissa.

      Ohjekirjassa on muistaakseni ilmoitettu myös öljypinnan korkeusmitta putken yläpäästä mitattuna. Iskari tietenkin pitkänä ja jousi ym osat paikallaan. Mitataan yläkautta ennen tulpan asennusta rautalangalla tai muulla vastaavalla "tikulla".

      Varsinkin jos paikkoja ei ole purettu, niin kaikki vanha öljy ei tule tyhjennysreiän kautta ulos.
      Toisaalta kun iskarit ovat lyhimmillään, niin liika öljy tekee nestelukon etuiskarin sisälle ja rikkoo stefat/lykkää öljyä pihalle.

      • Vdue

        Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.


      • Kra
        Vdue kirjoitti:

        Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.

        Tein vastaavan homman omaan mopooni pari vuotta sitten ohjekirjan mukaan. Melkein olisin lyönyt vetoa, mutta onneks en lyönyt. Näin se ihmisen muisti toimii.


      • matka juhta
        Vdue kirjoitti:

        Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.

        Minun mielestä öljynpinta mitataan vaimennin pitkänä,näin öljynpinta ja öljynmäärä täsmäävät.


      • Kra
        matka juhta kirjoitti:

        Minun mielestä öljynpinta mitataan vaimennin pitkänä,näin öljynpinta ja öljynmäärä täsmäävät.

        Kerran luulin erehtyneeni, mutta onneksi olin väärässä! he..h..

        Tarkistan asian korjausmanuaalista tänään illalla (jos muistan)!


      • Kra
        Vdue kirjoitti:

        Vaimentimen öljynpinta mitataan vaimentimen ollessa kokoonpuristettuna ilman jousta.

        Tarkistin asian kirjasta (Haynes)ja vapaasti suomennettuna siellä sanotaan näin:

        Etuiskari täysin kokoonpuristettuna ilman jousta, öljypinnan korkeus putken yläpäästä mitattuna tulee olla 168 mm.

        Vaihtoehtona öljymäärälle on annettu 276 cc tilavuusmitta. Nämä eivät päde 31A malliin.

        Öljylaaduksi kirja suosittelee "Fork Oil" 5W. Ite oon köyttänyt juuri tuota viskositeettia ja tuntuu toimivan.

        Eikös tuo 20 W ole liian paksua?


      • matka juhta
        Kra kirjoitti:

        Tarkistin asian kirjasta (Haynes)ja vapaasti suomennettuna siellä sanotaan näin:

        Etuiskari täysin kokoonpuristettuna ilman jousta, öljypinnan korkeus putken yläpäästä mitattuna tulee olla 168 mm.

        Vaihtoehtona öljymäärälle on annettu 276 cc tilavuusmitta. Nämä eivät päde 31A malliin.

        Öljylaaduksi kirja suosittelee "Fork Oil" 5W. Ite oon köyttänyt juuri tuota viskositeettia ja tuntuu toimivan.

        Eikös tuo 20 W ole liian paksua?

        Taisin ensi alkujaan mitata väärällä tavalla sen öljypinan.Mutta viime kerralla laitoin oikean määrän.Olen tainnut vähän sekoilla ja nyt täytyy vähän miettiä,että mitä on tullut tehtyä.
        Niin mulla oli aluks muistaakseni 5W tä ja väärällä tavalla mitattu pinta ,mutta silti etupää löysä,en ymmärrä.Olisi luullut etupään olevan kivikova,kun oli öljyä liikaa.No minä laitoin nyt oikean määrän öljyä ja toimii aika mukavasti, 10W30.Voi olla että vielä pitää purkaa jos siitä sais vaikka vielä paremman.


      • tehtaalla
        matka juhta kirjoitti:

        Taisin ensi alkujaan mitata väärällä tavalla sen öljypinan.Mutta viime kerralla laitoin oikean määrän.Olen tainnut vähän sekoilla ja nyt täytyy vähän miettiä,että mitä on tullut tehtyä.
        Niin mulla oli aluks muistaakseni 5W tä ja väärällä tavalla mitattu pinta ,mutta silti etupää löysä,en ymmärrä.Olisi luullut etupään olevan kivikova,kun oli öljyä liikaa.No minä laitoin nyt oikean määrän öljyä ja toimii aika mukavasti, 10W30.Voi olla että vielä pitää purkaa jos siitä sais vaikka vielä paremman.

        Eiköhän valmistaja tiedä, minkälaista öljyä niissä tulee käyttää - ja kuinka paljon.
        Kaikki öljykanavat jne. on suunniteltu ja tehty 5 W öljylle. Paksummilla toiminta EI voine olla parampaa. Jouset ovat myös kulutustavaraa, ensiasennusjouset eivät yleensä myöskään ole laadullisesti niitä parhaita.


    • eka 1

      Onko suuri operaatio vaihtaa etuiskarien stefat xj 900 jammuun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe