kertokaapas et poikkeaako helmiaismaalin maalaus jotenkin esim metallimaalin maalauksesta...
auttakaapa
5
943
Vastaukset
- el_lupo
Kysy sieltä mistä aiot hankkia maaleja, varmaan osaavat neuvoa.
- jiijii
itse aikoinaan paikkamaalasin VFR:n helmiäis
valkoisella,ensin tuli valkoinen pohjamaali
jonka päälle se helmiäis väri ja sitten lakkaa
päälle,eli siinnä on tavallaan 3-eri maalaus vaihetta,tuo miten se loistaa "läpi" riippuu kai
siitä minkä väriasteista tuo ensimmäinen (pohjamaali) on,vaikein vaihe,on lakkakerrosten vetäminen,jollet ole koskaan tehnyt,suosittelen
jättämään ammattilaiselle.- kentsu
joo kiitti... kyl on iha kunno maalari mut se sano et ei oo enne maalannu helmiais maalil nii ei tienny et maalataaks se samal taval ku esim metallihohto maali...
- Pave
kentsu kirjoitti:
joo kiitti... kyl on iha kunno maalari mut se sano et ei oo enne maalannu helmiais maalil nii ei tienny et maalataaks se samal taval ku esim metallihohto maali...
Riippuu ensinnäkin siitä että onko kyseessä kaksi vai kolmikerrosväri, mutta periaatteessa ei ole sen vaikempaa kuin metallihohtovärin maalauskaan.
Mikäli on komikerrosväri niin silloin tulee joku sopiva väri ns. pohjalle jonka päälle ruiskutetaan helmiäisväri ja sitten vielä lakka. Siinä kaksikerros systeemissä on helmiäinen jo itsessään massan joukossa joten ei tule muutakuin lakka päälle. Itse tuossa hieman omaa mopoa värjännyt ja lisäsin metallivärin joukkoon vähän helmiäitä joten tein perinteisellä kaksikerrossysteemillä. No vielä pitäisi hieman jatkaa kunhan kerkiää........ - kentsu
Pave kirjoitti:
Riippuu ensinnäkin siitä että onko kyseessä kaksi vai kolmikerrosväri, mutta periaatteessa ei ole sen vaikempaa kuin metallihohtovärin maalauskaan.
Mikäli on komikerrosväri niin silloin tulee joku sopiva väri ns. pohjalle jonka päälle ruiskutetaan helmiäisväri ja sitten vielä lakka. Siinä kaksikerros systeemissä on helmiäinen jo itsessään massan joukossa joten ei tule muutakuin lakka päälle. Itse tuossa hieman omaa mopoa värjännyt ja lisäsin metallivärin joukkoon vähän helmiäitä joten tein perinteisellä kaksikerrossysteemillä. No vielä pitäisi hieman jatkaa kunhan kerkiää........jep kiitti... kyseessa on tavallinen kaks kerros maali... eli homma hoituu harvinaisen helposti....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333264- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241559
- 281517
- 291489
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484