SQL Server, PHP, INSERT ei toimi?

nosegoblin

SQL serverin kanssa on kummallinen ongelma. Samassa koneessa on phpbb-foorumi joka toimii ihan moitteettomasti, mutta saman tietokannan omatekemiin taulukoihin ei tietojen lisäys onnistu ollenkaan. Virheilmoituksia ei tule.
Samainen koodi toimi moitteettomasti n. vuosi sitten jolloin viimeksi työskentelin saman projektin kanssa. PHP:n versio oli silloin muistaakseni 4 ja risat.


Alustana on Windows XP SP2, SQL Server 2000, PHP 5.1.2, IIS 5.1


Ao. koodilla olen koittanut tietoa syöttää, mutta ei toimi. XXX = poistettu tästä viestistä


if ($_POST["vuosi"] && $_POST["kieli"] && $_POST["kategoria"] && $_POST["ohjaaja"] && $_POST["nimi"] && $_POST["tunniste"]) {


$vuosi=strip_tags(urldecode($_POST["vuosi"]));
$kieli=strip_tags(urldecode($_POST["kieli"]));
$kategoria=strip_tags(urldecode($_POST["kategoria"]));
$ohjaaja=strip_tags(urldecode($_POST["ohjaaja"]));
$nimi=strip_tags(urldecode($_POST["nimi"])); $tunniste=strip_tags(urldecode($_POST["tunniste"]));


mssql_connect("XXX", "XXX", "XXX") or die("Yhdistäminen ei onnistunut!");

mssql_select_db("XXX");

mssql_query(
"INSERT INTO elokuvat (vuosi, kieli, kategoria, ohjaaja, nimi, tunniste) VALUES ('$vuosi', '$kieli', '$kategoria', '$ohjaaja', '$nimi', '$tunniste')");

}


Mikä voisi olla ongelman ratkaisu? Lisätietoja saa tarvittaessa. Olen kuitenkin itseopiskelun alkutaipaleella joten en kaikkea olennaista välttämättä osaa suoraan kertoa.

1

510

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru

      Perään or die ja tulosta siinä se mahdollinen virheilmoitus.

      Lisäksi eikös esmes connectille pidä antaa se yhteys, jonka kautta valitaan se db?

      $connection = mssql_connect("XXX........ or die

      mssql_select_db("XXX", $connection) or die ("Select db epännistui");

      mssql_query(
      "INSERT INTO .....

      mssql_close($connection);

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      717
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe