SQL serverin kanssa on kummallinen ongelma. Samassa koneessa on phpbb-foorumi joka toimii ihan moitteettomasti, mutta saman tietokannan omatekemiin taulukoihin ei tietojen lisäys onnistu ollenkaan. Virheilmoituksia ei tule.
Samainen koodi toimi moitteettomasti n. vuosi sitten jolloin viimeksi työskentelin saman projektin kanssa. PHP:n versio oli silloin muistaakseni 4 ja risat.
Alustana on Windows XP SP2, SQL Server 2000, PHP 5.1.2, IIS 5.1
Ao. koodilla olen koittanut tietoa syöttää, mutta ei toimi. XXX = poistettu tästä viestistä
if ($_POST["vuosi"] && $_POST["kieli"] && $_POST["kategoria"] && $_POST["ohjaaja"] && $_POST["nimi"] && $_POST["tunniste"]) {
$vuosi=strip_tags(urldecode($_POST["vuosi"]));
$kieli=strip_tags(urldecode($_POST["kieli"]));
$kategoria=strip_tags(urldecode($_POST["kategoria"]));
$ohjaaja=strip_tags(urldecode($_POST["ohjaaja"]));
$nimi=strip_tags(urldecode($_POST["nimi"])); $tunniste=strip_tags(urldecode($_POST["tunniste"]));
mssql_connect("XXX", "XXX", "XXX") or die("Yhdistäminen ei onnistunut!");
mssql_select_db("XXX");
mssql_query(
"INSERT INTO elokuvat (vuosi, kieli, kategoria, ohjaaja, nimi, tunniste) VALUES ('$vuosi', '$kieli', '$kategoria', '$ohjaaja', '$nimi', '$tunniste')");
}
Mikä voisi olla ongelman ratkaisu? Lisätietoja saa tarvittaessa. Olen kuitenkin itseopiskelun alkutaipaleella joten en kaikkea olennaista välttämättä osaa suoraan kertoa.
SQL Server, PHP, INSERT ei toimi?
nosegoblin
1
510
Vastaukset
- Piru
Perään or die ja tulosta siinä se mahdollinen virheilmoitus.
Lisäksi eikös esmes connectille pidä antaa se yhteys, jonka kautta valitaan se db?
$connection = mssql_connect("XXX........ or die
mssql_select_db("XXX", $connection) or die ("Select db epännistui");
mssql_query(
"INSERT INTO .....
mssql_close($connection);
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473