SQL serverin kanssa on kummallinen ongelma. Samassa koneessa on phpbb-foorumi joka toimii ihan moitteettomasti, mutta saman tietokannan omatekemiin taulukoihin ei tietojen lisäys onnistu ollenkaan. Virheilmoituksia ei tule.
Samainen koodi toimi moitteettomasti n. vuosi sitten jolloin viimeksi työskentelin saman projektin kanssa. PHP:n versio oli silloin muistaakseni 4 ja risat.
Alustana on Windows XP SP2, SQL Server 2000, PHP 5.1.2, IIS 5.1
Ao. koodilla olen koittanut tietoa syöttää, mutta ei toimi. XXX = poistettu tästä viestistä
if ($_POST["vuosi"] && $_POST["kieli"] && $_POST["kategoria"] && $_POST["ohjaaja"] && $_POST["nimi"] && $_POST["tunniste"]) {
$vuosi=strip_tags(urldecode($_POST["vuosi"]));
$kieli=strip_tags(urldecode($_POST["kieli"]));
$kategoria=strip_tags(urldecode($_POST["kategoria"]));
$ohjaaja=strip_tags(urldecode($_POST["ohjaaja"]));
$nimi=strip_tags(urldecode($_POST["nimi"])); $tunniste=strip_tags(urldecode($_POST["tunniste"]));
mssql_connect("XXX", "XXX", "XXX") or die("Yhdistäminen ei onnistunut!");
mssql_select_db("XXX");
mssql_query(
"INSERT INTO elokuvat (vuosi, kieli, kategoria, ohjaaja, nimi, tunniste) VALUES ('$vuosi', '$kieli', '$kategoria', '$ohjaaja', '$nimi', '$tunniste')");
}
Mikä voisi olla ongelman ratkaisu? Lisätietoja saa tarvittaessa. Olen kuitenkin itseopiskelun alkutaipaleella joten en kaikkea olennaista välttämättä osaa suoraan kertoa.
SQL Server, PHP, INSERT ei toimi?
nosegoblin
1
510
Vastaukset
- Piru
Perään or die ja tulosta siinä se mahdollinen virheilmoitus.
Lisäksi eikös esmes connectille pidä antaa se yhteys, jonka kautta valitaan se db?
$connection = mssql_connect("XXX........ or die
mssql_select_db("XXX", $connection) or die ("Select db epännistui");
mssql_query(
"INSERT INTO .....
mssql_close($connection);
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001733- 551123
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4401107- 1701033
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän128793- 83730
- 51708
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38685- 57671