Olen opiskelija ja tilauksessa olisi vauva. Mietityttää nuo raha-asiat... Millaista äitiyspäivärahaa tulen saamaan, miten se lasketaan? Ja mistä alkaen sitä saa? Loppuuko opintotukeni sen vuoksi? Jos äitiysloma loppuuu kesäaikana ja palaan kouluun vasta syksyllä, saanko kesäajalta mistään mitään tukea? Opintotukeahan en voi saada, mutta entä muuta..?
Kiitoksia neuvoista :)
Opiskelijan äitiyspäiväraha
5
10414
Vastaukset
- suuren suuri
Äitiyspäivärahaa tulet saamaan 15,20 € päivältä (vähimmäismäärän) ja sitä maksetaan kuudelta arkipäivältä viikossa. Siitä sitten luonnollisesti otetaan vielä verot pois. Ensimmäisestä lapsesta lapsilisä on 100 €. Opintotukea on mahdollista saada äitiyspäivärahan kanssa. Äitiysloman jälkeen voit jäädä kotiin hoitamaan lasta kodinhoidon tuella, joka on 294 €/kk (miinus verot). Jos lapsi on kunnallisessa hoitopaikassa, kun syksyllä menet kouluun, saat vain opintotuen. Mutta jos lapselle järjestyy jokin muu hoitopaikka, saat syksyllä sekä kodinhoidon tukea että opintotukea.
- asioita
Äitiyspäiväraha määräytyy sinulle siis miniminä, jos et ole samanaikaisesti ollut töissä. Äitiyspäiväraha alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa tai jos aloittaa varhennettuna, niin 50 päivää ennen laskettua aikaa. Kodinhoidon tukea saa siihen asti, kun lapsi on 3 v.
- Realizti
...kun olet kykeneväinen ne elättämään. Miksi kaikki inisevät, että pitäisi saada sitä ja tätä? Kuka vittu sen kaiken maksaa?
- Veron maksaja
me kaikki veroja maksetaan, ne äitiyspäivärahalla olevatkin... pakkohan täällä jonkun on tehdä lapsia jotta saadaan pidettyä Suomi pyörimässä, kun ei tänne haluttais ulkomailtakaan lisää työvoimaa. Piiri pieni pyörii, joten älkööt kukaan nostako itseään jalustalle.
- diipadaapadai
eipä maksa opinnoista valmistuvakaan, jos on lapsentekoiässä, eikä sukupuolen takia saa töitä. parempi tehdä lapset uran alta pois jo kouluaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882