Mikähän on vinossa tässä meidän puhelinfirmassa??
Viime vuonna ilmoitettiin irtisanomisista, joista vain Rouva Johtaja sai tiedottaa.
Viikko sitten kerrottiin KS:ssa, että osa ulkoistetaan ja osalle potkut tai eläke.
Samalla kerrottiin, että huoltopalvelukeskuskin lopetetaan tai ulkoistetaan sekin. Siis, ei huolleta enää sitä, mitä asiakkaille tänään myydään.
Pari päivää sitten kerrottiin, että Pohjois-Pohjanmaan Puhelin ja Oulun Puhelin kosiskelevat KPO:ta.
Tänään kerrottiin, että mennäänkin yhteistyöhön tanskalaisten kanssa.
Mikähän tässä on takana?? Ettei vain entinen ja nykyinen johtaja tarkoituksella aja KPO:ta nurin, jotta se voidaan sitten helposti poimia parempiin käsiin. Entinen johtajahan on Oulun Puhelimen johtaja nykyisin.
Onhan tuo KPO pysynyt pystyssä jo toista sataa vuotta. Miten se nyt on lähes "konkurssissa" muutamassa vuodessa ???
Wimax-verkkoja rakennetaan yötä päivää EU-tuella ja uutta, omaa laajakaistaa myydään entisen rinnalle. Ja, rahaa ei muka ole. Kukahan sen Wimax-verkonkin pitää pystyssä,jos työntekijöitä vähennetään ?? Eivät tahdo nämä lankaverkotkaan pysyä kunnossa.
Täältähän yleensä häviää KPO:ta arvostelevat kirjoitukset, katsotaanpas nyt ? Jos katoaa, taitaa sefu löytyä sisarfirmasta.
Mikä mättää KPO:ssa ???
8
1946
Vastaukset
- www.www
...samalla kun joudutaan investoimaan myös omia rahoja laajakaistayhteyksien kehittämiseen, mm. tuohon uuteen wimax-tekniikkaan. Puhelinyhtiöt ovatkin nyt murrosvaiheessa, jossa toiminnot siirtyvät yhä enemmän tietoliikennepalvelujen tarjoamiseen ja ylläpitoon. Menetetyt lankapuhelinasiakastulot ja investoinnit laajakaistatoiminnan kehittämiseen ajavat väkisinkin säästökuurille. Toivottavasti parin vuoden kuluttua taloudellinen tilanne on parempi.
- henrika
Tuntuisi, että ne lankapuhelintulot ovat murto-osa rahavirroista. Eikä niihin laitteisiin tarvitse juuri enää investoida. Toisekseen KPO k..i aikoinaan omaan nilkkaansa. Tämä tj painotti lehdissä aikoinaan, että lankapuhelinpalveluissa panostetaan nimenomaan yritysasiakkaisiin.
Ja eikös tätä vimaxia todella tehdä EU:n rahoilla ?? - Wimax
henrika kirjoitti:
Tuntuisi, että ne lankapuhelintulot ovat murto-osa rahavirroista. Eikä niihin laitteisiin tarvitse juuri enää investoida. Toisekseen KPO k..i aikoinaan omaan nilkkaansa. Tämä tj painotti lehdissä aikoinaan, että lankapuhelinpalveluissa panostetaan nimenomaan yritysasiakkaisiin.
Ja eikös tätä vimaxia todella tehdä EU:n rahoilla ??Lankapuhelintulot olivat viime vuosituhannen puolella ylivoimaisesti tärkein tulonlähde. Viime vuosina nämä tulot ovat romahtaneet, mutta organisaatio ja verkon huoltokustannukset ovat ennallaan. Tästähän ei voi seurata muuta kuin ongelmia. Laajakaista ei ole mikään hyvä tulonlähde, koska siinä on kilpailua. Kilpailuun tottumattomalle organisaatiolle käy tässäkin leikissä huonosti. Parasta laajakaistassa on varmaanin ollut kaapeleiden vuokraaminen muille operaattoreille. Mutta Wimaxin yms. langattomien tekniikoiden kehittyessä, niin kaapeleitakaan ei vuokraa kukaan. Wimaxiin saatu Eu-tuki ei taida kattaa kustannuksista kovinkaan paljon. Jos katsoo mitä liittyjä maksaa Wimax-liittymästä ja mitä liittymiseen tarvittavat laitteet oikeasti maksavat, niin joku saa takkiinsa.
- järki
puuttuu KPO:n johdosta. Me, jotka ostimme aikoinaan (minä 30 v. sitten) puhelinosakkeen, jouduimme maksamaan siitä noin kuukauden bruttopalkan kokoisen hinnan. Nyt osake on käytännössä arvoton, sillä KPO hinnoittelee palvelunsa sillä tavoin, että käytännössä kukaan ei halua ostaa osaketta.
Parhainpana (lausu pahimpana) esimerkkinä omistusosakkaalta perittävä perusmaksu puhelinliittymästä. kahden kuukauden laskussa se on noin 14 €. Kun kännykkäoperaattoreilla hinnat ovat laskeneet kilpailun myötä, KPO on pysytellyt poterossaan, eikä ole tehnyt elettäkään kilpaillakseen asiakkaistaan.
Olen ollut noin vuoden verran pelkän kännykän varassa ja kun puheluni rajoittuvat pelkkiin asiapuheluihin, olen säästänyt selvää rahaa.
Kysäisin piruuttani muutama viikko sitten, että mitä maksaa, jos otan käyttöön takaisin liittymäni. Apteekin hinta 40 €. Ajattelinpa mielessäni, että eipä ole vielä tavoittanut markkinatalous KPO:ta. Olisin mättänyt heille rahaa pelkällä perusmaksulla yli 80 € vuodessa ja olisihan puhelinmaksujakin jonkin verran kertynyt.
Toinen asia, joka alkaa saada karvat pystyyn, on kaapeli-tv vuosimaksu. Se on kivunnut runsaassa kymmenessä vuodessa kaksinkertaiseksi. Liittymävaiheessa 1991 se oli noin 200 mk ja nyt se on 66 €(n 400 mk). Nyt digiaikana tuosta kaapelista ei juurikaan ole iloa, sillä digiboxin kautta tulee melkein kaikki samat kanavat tai käytännössä ainakin kaikki tarvittavat kanavat.
Kajaanin Puhelin Osuuskuntahan on nimensä mukaan osuuskunta. Osuuskunnan säännöissähän on yleensä, että niitä ei ole tarkoitettu voittoa tuottaviksi, vaan että osakkaat saavat hyvää palvelua mahdollisimman edullisesti. Eiköhän meidän osuuskunnan osakkaiden pitäisi tarttua tiukemmalla kädellä KPO:n toimintaan.- änkytä ää
Buahaa... salli mun nauraa!
"Nyt digiaikana tuosta kaapelista ei juurikaan ole iloa, sillä digiboxin kautta tulee melkein kaikki samat kanavat tai käytännössä ainakin kaikki tarvittavat kanavat"
Kaikki 10 kanavaa (kaapelin kautta yli 60 kanavaa)moniko näistä kymmenestä kanavasta lähettää arki-iltaisin jotain järkevää?
Tai no vitja..ruotsinkielistä ohjelmaahan tulee mun mielestä kyllä ihan liian vähän ykköseltä ja kakkoselta. Mä maksaisin mitä vaan että saisin enemmän ruotsalaista matskua ulos..no mutta mähän voin hankkia itselleni Svenska Televisionin. Ai niin..ei mun boksissa ole conax-lukijaa..aaargh!!taidan muuttaa Tukholmaan.. (HUOMAA IRONIA!!!
- Poika-rukka
Onko sillä vanhanajan puhelinosakkeella enää mitään rahallista arvoa ??
Ostaako niitä kukaan enää ?- ilmoittelua,
"Ostetaan KPO:n puhelinosake. Hinta korkeintaan 40 €."
Kuten edellä mainitsin, 20 vuotta sitten se maksoi miehen pruttokk palkan verran, yli 2000 mk ja kytekntämaksut päälle. Suoraan sanottuna: arvotonta paskaa!! - Taiwalkoski
ilmoittelua, kirjoitti:
"Ostetaan KPO:n puhelinosake. Hinta korkeintaan 40 €."
Kuten edellä mainitsin, 20 vuotta sitten se maksoi miehen pruttokk palkan verran, yli 2000 mk ja kytekntämaksut päälle. Suoraan sanottuna: arvotonta paskaa!!mä en oikein ymmärrä aina kanssaihmisiä.
Luuleeko teistä joku oikeasti, että tämänhetkisillä niin mobiili-/adsl-liittymä hinnoilla pystyy kattamaan kulujua ja siihen päälle joka perkeleen nurisijalle parantamaan palveluja? Sillähän teille "vaihtari" kavereille ei ole mitään merkitystä missä palvelu tuotetaan, mikä on palvelun työllistävä vaikutus. Ainoa tekijä millä "veivaajat" valitsevat palvelun on se, että saako vaimo uuden hienon hieromasauvan (tulee varmaan tarpeeseen) tai saanko kk-maksujen kylkiäisenä Taiwalkoskella valmistetun dvd-soittimen...Herätkää jo pikkuhiljaa!
Ostakaa palvelua omalta paikkakunnaltanne, se tuottaa ja parantaa työllisyyttä!! Ettehän te mene parturiinkaan sotkamoon jos palvelun Kajaanista saatte? (tai mistäpä minä teistä pässeistä tiedän..)
Made in Taiwalkoski
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423910Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393506- 703118
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912970Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851954- 351948
- 241789
- 321733
- 291721
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231684