...minulla on niin miljoona kysymystä irkkaamiseen liittyen. Toivottavasti joku voi neuvoa.
Irc-oppaassa sanotaan:
Entäs sitten, kun gallerianimimerkki on yli 9 merkkiä? Jos joudun irkkaamaan eri nimimerkillä, saanko koskaan kanavia näkyviin galleriasivuilla?
Mistä tiedän, mihin serveriin minun kannattaisi ottaa yhteys? Suosittelevat käyttämään omaa internet-palveluntarjoajaa, mutta mitä se tarkoittaa? Sitä, keltä netti meille tulee? Ei sitä löydy listalta. Entä tuo avoimet portit -homma, tarkoittaako se koneeni portteja? Onko sillä väliä, vai arvonko lukeman itse tuon 6660:n ja 7000:n väliltä?
Entä onko irkkaaminen koneen ja tietoturvallisuuden kannalta riski?
Ennen kuin aloitan...
5
849
Vastaukset
- mi^
1. "Entäs sitten, kun gallerianimimerkki on yli 9 merkkiä? Jos joudun irkkaamaan eri nimimerkillä, saanko koskaan kanavia näkyviin galleriasivuilla?"
irc-galleria niccisi ja irc niccisi eivät liity toisiinsa sen irccaajaksi tunnistautumiskoodin kanssa. Heität sen koodin ircissä vaan vaikka olisitkin eri nicillä, ei mitään väliä.
2. "Mistä tiedän, mihin serveriin minun kannattaisi ottaa yhteys? Suosittelevat käyttämään omaa internet-palveluntarjoajaa, mutta mitä se tarkoittaa? Sitä, keltä netti meille tulee? Ei sitä löydy listalta. Entä tuo avoimet portit -homma, tarkoittaako se koneeni portteja? Onko sillä väliä, vai arvonko lukeman itse tuon 6660:n ja 7000:n väliltä?"
Suositeltavaa on, tietenkin, että otat yhteyden internet-palveluntarjoajan serveriin, mutta muitakin voit toki käyttää. Tässä joitakin:
irc.cc.tut.fi
irc.dnainternet.net
irc.ircnet.net
Avoimet portit ovat servereiden portteja, voit itse valita ne väliltä 6660-7000
3. "Entä onko irkkaaminen koneen ja tietoturvallisuuden kannalta riski?"
Ei oikeastaan, kunhan et hirveesti levittele omia henkilökohtaisia tietojasi ympäri verkkoa, etkä lähetä tai vastaan ota tiedostoja tuntemattomilta tai käytä scriptoja jotka voivat vuotaa tietojasi jollet ole perehtynyt niiden sisältöön ja käyttöön.- Mie vaan
IRCNetissä ei ole enää tuota 9 kirjaimen rajoitusta.
- irc-aloittelija
Kiitoksia avusta! :)
- palvelinhuru
Irc.cc.tut.fi ja irc.dnainternet.net ovat yksi ja sama palvelin. Irc.dnainternet.net vaan osoittaa irc.cc.tut.fi-osoitteeseen.
- palvelinhuru
Mie vaan kirjoitti:
IRCNetissä ei ole enää tuota 9 kirjaimen rajoitusta.
Nykyään rajoitus on 15 merkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708