Onko tyttö- tai poikaystäväsi väkivaltainen?
Kirjoita kokemuksistasi!
Oletko noin 13-20-vuotias väkivaltaa parisuhteessasi kokenut nuori? Teen pro gradu – tutkimustani nuorten parisuhdeväkivaltakokemuksista Jyväskylän yliopiston Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitokselle. Toivon Sinun kirjoittavan omista väkivaltakokemuksistasi. Voit myös olla jo aikuinen, joka kirjoittaa nuoruudessaan kokemastaan parisuhdeväkivallasta.
Voit kirjoittaa siitä, mitä Sinulle tapahtui, miten kaikki alkoi ja päättyi, vai jatkuuko väkivalta parisuhteessasi edelleen. Mitä ajattelit ja tunsit? Kerroitko tilanteestasi esimerkiksi ystävillesi tai vanhemmillesi? Saitko apua tilanteeseesi? Tiesitkö, että väkivalta on yllättävän yleistä? Tunsitko muita ihmisiä, jotka olivat kokeneet samoja asioita kuin Sinäkin? Miten väkivaltaan mielestäsi suhtauduttiin, vai pysyikö se muilta salassa? Esiintyykö myös lapsuudenperheessäsi/kotonasi väkivaltaa? Miten jaksoit eteenpäin? Kirjoituksen muoto on vapaa; voit liittää kirjoitukseesi päiväkirjakatkelmia, kirjeitä, runoja ja muuta materiaalia sekä keskittyä kirjoituksessasi niihin asioihin, joita itse pidät tärkeinä.
Tärkeintä on, että kirjoitat tarinasi siten, kuin sen itse olet kokenut. Sinun näkemyksesi ja kokemuksesi ovat tärkeitä. Kirjoituksesi tulee tutkimuskäyttöön ja se käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti. Paikan- ja muita nimiä ei missään vaiheessa esitetä muuttamattomina. Voit myös lähettää kirjoituksesi nimimerkillä, mutta laitathan ikäsi ja sukupuolesi kirjoitukseen näkyviin.
Väkivalta on yllättävän yleistä juuri nuorten parisuhteissa, vaikka ilmiötä onkin toistaiseksi tutkittu valitettavan vähän. Nuorten oma ääni ja kokemukset ovat tärkeitä tiedon lähteitä. Kirjoituksesi antaa arvokasta tietoa nuorten kokemaa väkivaltaa käsittelevälle tutkimukselle. Kiitos paljon avustasi! Jos lähetät kirjoituksesi postitse, kirjoitathan kirjekuoreen otsikoksi: NUORUUS JA PARISUHDEVÄKIVALTA, vastaanottaja Elina Syrjänen.
Lähetä kirjoituksesi 17.3.2006 mennessä joko postitse tai sähköpostitse osoitteeseen:
Sähköpostilla: [email protected]
Postitse:
NUORUUS JA PARISUHDEVÄKIVALTA, Elina Syrjänen
Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos PL 35 (MaB)
40014 Jyväskylän yliopisto
Väkivalta seurustelusuhteessa?
15
706
Vastaukset
- No-Face
minä ainakin masokistina itse pyysin sitä väkivaltaa. >.<
yleensä se on paha asia, mutta ei aina. meidän suhteessa koen sen nautintona.- Van der Decken
Kuka on kysynyt sinulta vastata tähään? Haluat olla erilainen koko aijan. Olen nähnyt sinun kuvat, näyttät venäläiseltä huoralata joka käyttä liian paljon huumeita ja on käyttetön..olet inhottava
- Avarakatseinen.
Van der Decken kirjoitti:
Kuka on kysynyt sinulta vastata tähään? Haluat olla erilainen koko aijan. Olen nähnyt sinun kuvat, näyttät venäläiseltä huoralata joka käyttä liian paljon huumeita ja on käyttetön..olet inhottava
Näyttää mielestäsi venäläiseltä huoralta?
Varmaan sulla on paljon kokemusta "venäläisistä huorista". Miksi huoran pitää olla venäläinen?
Jos ihminen on masokisti, sitten hän on. Mitä inhottavaa siinä on?
Viestin kirjoittaja on pyytänyt vastausta viestiin. Ja vastaus oli asiallinen. Ei kai siinä ollut naama rajaa kuka saa vastata? "Venäläisen huoran" näköiset ei saa vastata mutta muut ulkomaan pedofiilit saa?
Sanon vain. Jos joku täällä on inhottava. Se olet ehdottomasti sinä. - Van der Decken
Avarakatseinen. kirjoitti:
Näyttää mielestäsi venäläiseltä huoralta?
Varmaan sulla on paljon kokemusta "venäläisistä huorista". Miksi huoran pitää olla venäläinen?
Jos ihminen on masokisti, sitten hän on. Mitä inhottavaa siinä on?
Viestin kirjoittaja on pyytänyt vastausta viestiin. Ja vastaus oli asiallinen. Ei kai siinä ollut naama rajaa kuka saa vastata? "Venäläisen huoran" näköiset ei saa vastata mutta muut ulkomaan pedofiilit saa?
Sanon vain. Jos joku täällä on inhottava. Se olet ehdottomasti sinä.Ensin. Kyllä minulla on kokemuksia venäläisistä huorista. Ja miksi pitää olla venäläinen? Jumal autta...he tekevät mitä tahansa ja ovat halppoja! On aika kallista esim. Hollanissa.
Että hän on masokisti ei ole inhottava. HÄN on inhottava vaikka hän on masokisti vai ei.
Viestin kirjoittaja ei ole pyytänyt sellaisia vastauksia ja se on myös sähköpostiosoitte. Hän halusi vain olla hauska..luule että se on ehkä.
Miksi puhut pedofiileista? Oletko pedofiili? Hyi hitto! - Avarakatseinen.
Ensin. Kyllä minulla on kokemuksia venäläisistä huorista. Ja miksi pitää olla venäläinen? Jumal autta...he tekevät mitä tahansa ja ovat halppoja! On aika kallista esim. Hollanissa.
Että hän on masokisti ei ole inhottava. HÄN on inhottava vaikka hän on masokisti vai ei.
Viestin kirjoittaja ei ole pyytänyt sellaisia vastauksia ja se on myös sähköpostiosoitte. Hän halusi vain olla hauska..luule että se on ehkä.
Miksi puhut pedofiileista? Oletko pedofiili? Hyi hitto!On sullakin stereotypiat.. Huoria on muuallakin kuin venäjällä, Suomessakin. Miksi esim. amerikkalainen huora ei kelpaa? Mikset voi hyväksyä sitä että ihmiset on erilaisia?
Minä puolestani olet lukenut sinun juttujasi. Siksi sana pedofiili - se sana muistuttaa eniten sinua. - Van der Decken
On sullakin stereotypiat.. Huoria on muuallakin kuin venäjällä, Suomessakin. Miksi esim. amerikkalainen huora ei kelpaa? Mikset voi hyväksyä sitä että ihmiset on erilaisia?
Minä puolestani olet lukenut sinun juttujasi. Siksi sana pedofiili - se sana muistuttaa eniten sinua.TOTTAKAI esim. ruotsalainen huora kelpaa, on vain paremppi, mutta kirjoitin jo ennen että venäläinen huora usein on HALPPA! Ja en harrastaa seksiä lasten kanssa, lapsia ovat inhottavia. Lapsia=0-17 tai 18 vuotta tai jotain. 17 liian nuori, 18 on rajalla..20 on paremppi ja 25-30 paras.
- No-Face
viimeksi olin vielä pissi? nyt olen siis venäläinen huora? :D
sä olet hupsu. - Avarakatseinen.
TOTTAKAI esim. ruotsalainen huora kelpaa, on vain paremppi, mutta kirjoitin jo ennen että venäläinen huora usein on HALPPA! Ja en harrastaa seksiä lasten kanssa, lapsia ovat inhottavia. Lapsia=0-17 tai 18 vuotta tai jotain. 17 liian nuori, 18 on rajalla..20 on paremppi ja 25-30 paras.
Ahaa, eli hän on HLVAN huoran näköinen? :D
Olisit heti sanonut xD Ei olisi tarvinnut väitellä xDD
Jos tarkoittaa halpaa huoraa ei kannata sanoa venäläinen huora
Jos et ole pedofiili, miksi olet täällä? Mee sinne viiskymppisten seksipalstoille saat paremman tyydytyksen xD - No-Face
Jos et ole pedofiili, miksi olet täällä? Mee sinne viiskymppisten seksipalstoille saat paremman tyydytyksen xDhänhän sen tietää miltä halpa huora näyttää kun ei muuta ole päässyt kokeilemaan ;)
Van Der Deckenille olen ennenkin sanonut että voi tulla minut katsastamaan ihan luonnossa, että jos hänellä jotain sanomista on niin otan ilomielin sen vastaan, mutta netissä sanotuista asioista en pahemmin välitä. - Van der Decken
No-Face kirjoitti:
hänhän sen tietää miltä halpa huora näyttää kun ei muuta ole päässyt kokeilemaan ;)
Van Der Deckenille olen ennenkin sanonut että voi tulla minut katsastamaan ihan luonnossa, että jos hänellä jotain sanomista on niin otan ilomielin sen vastaan, mutta netissä sanotuista asioista en pahemmin välitä.Olen kokeilut venäläisiä halppoja huoria ja olen kokeilut hyviä juoria hollanissa sekä ruotsissa
- Van der Decken
Jos et ole pedofiili, miksi olet täällä? Mee sinne viiskymppisten seksipalstoille saat paremman tyydytyksen xDVenäläiset huorat=halppaa, se on aina ale.
Hollantilaiset huorat=aika kallista.
Nuoret, ruotsalaiset huorat= tosi kallista.
(ja venäläisilla ei ole samaa ulkonäkö kuin esim. ruotsalaisilla tai hollantilaisilla tai tansalaisilla jne.) - Van der Decken
No-Face kirjoitti:
viimeksi olin vielä pissi? nyt olen siis venäläinen huora? :D
sä olet hupsu.Voi olla enemmän kuin 1 juttu. Minä olen antroprplogia JA hobbymaalari....minä harrastan musiikkia JA treenan kuntosalilla. Siis voi tehdä enemmän tai olla enemmän kuin yks juttu. Nini helposti on jos et tiesi sitä ennen. Ja emme haluaa kakaria kuin sinä baarissa. Muista se. Vaikka yrität olla aikuinen EMME halua lapsia baarissa
- Avarakatseinen.
Olen kokeilut venäläisiä halppoja huoria ja olen kokeilut hyviä juoria hollanissa sekä ruotsissa
Jos oot venäläisiä huoria kokeillu niin kyllä varmaan aika pedofiili oot.
- Van der Decken
Jos oot venäläisiä huoria kokeillu niin kyllä varmaan aika pedofiili oot.
Pedofiili harrastaa seksiä LASTEN kanssa, ei aikuisten ihmsiten kanssa. Etkö tietää mitä pedofiili on? Voit etsiä itse mitä se tarkoita. Olen vain ollut aikuisten naisten kanssa. Ennen kirjotiat jostain, oppii mitä se on.
- Avarakatseinen.
Pedofiili harrastaa seksiä LASTEN kanssa, ei aikuisten ihmsiten kanssa. Etkö tietää mitä pedofiili on? Voit etsiä itse mitä se tarkoita. Olen vain ollut aikuisten naisten kanssa. Ennen kirjotiat jostain, oppii mitä se on.
Juu, tiedän varsin hyvin mikä on pedofiili. Venäjällä huorat vaan ovat usein siinä 15 ikävuoden kieppeillä. On se mielenkiintoista miten noi aikuisuuden rajat vaihtelee itselle sopiviksi.
Kiitos, mutta en jatka tätä keskutelua enää. Van der Vajaamielisen kanssa keskustelu on melko hankalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708