Mihin ruumis talvella?

mars

Kuusivuotias marsuni joudutaan lopettamaan huomenna jos meille ei suoda ihmettä. Olo on kamala eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta pakko ajatella myös käytännön asioita. Yksi marsu minulta on kerran kuollut, mutta se tapahtui kesäaikaan ja omakotitalossa. Hautasimme sen yksinkertaisesti takapihalle. Nyt en omista pihaa, ja maa on hyvin jäässä. Mitä teen ruumiille jota en todellakaan aio laittaa biojätteisiin?

11

1421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläinlääkäriin

Minä olen jättänyt kaikki lopetettavat lemmikkini eläinlääkärille, kun asun kerrostalossa eikä hautausmahdollisuutta ole. Kysy on jättäminen mahdollista. Noin pienet menee krematoriossa jonkun isomman mukana, eikä välttämättä oteta edes maksua.

• *Minnuliini*

Pakasta se kunnes maa sulaa, niin saat haudata sen sitten. Voit tietenkin täyttää sen myöhemmin, jos suru hellittää siihen mennessä.

• jen

tuo ruumiin pakastaminen oli todella hyvä idea mutta lemmikin täyttö on kyllä minusta ihan tyhmää.

• Nimetön
        jen kirjoitti:

tuo ruumiin pakastaminen oli todella hyvä idea mutta lemmikin täyttö on kyllä minusta ihan tyhmää.

Kuoli minihiiri pari viikkoa sitten ja nyt se odottaa pakkasessa kesän tuloa ja sitten pääsee kavereiden viereen!

• jen
        Nimetön kirjoitti:

Kuoli minihiiri pari viikkoa sitten ja nyt se odottaa pakkasessa kesän tuloa ja sitten pääsee kavereiden viereen!

Minullakin kuoli juuri 1 gerbiili. Vaikka maa on kova kaivoimme rautalapiolla ja rautakangella kontun maahan. Toinen hyvä tapa on että jos saa luvan tehdä nuotion niin maa sulaa aika hyvin sen alla joten montun teko on tuolloin helponpaa.

• pikkuhaukku
        jen kirjoitti:

Sinne me ainakin viedään meidän rakas marsumme... :'/

• ...

Ensinnäkin otan osaa...

Lapsuudessani talvella eräs marsu laitettiin roskikseen, ei ollut mahdollista pakastaa ja routa oli maassa. Tuntuu kyllä julmalta, mutta isäni sen päätöksen silloin teki ja "hautasi" marsun roskikseen.

Jos tänäpäivänä minulta kuolisi marsu eläinlääkärin käsiin, jättäisin marsun sinne. Ja maksaisinkin hiukan siittä että saisin marsuni takaisin tuhkattuna uurnassa.

• ...

Hautaat sitten kesällä!

• ...

tuo pakastaminenkin oli aika outo ajatus.Kyllä tuolla kun vähän alenee pakkanen,voi maan alle kaivaa.
      Ja minä olen ajatellut sitten kun marsuni menevät pois polttaa ne.siis tietysti ammattilaisella.Sirotella sen sitten vaikka nurmelle,sitä kun ne niin rakastavat.

• Laydee-J

Itse en kyllä kovin mielelläni säilöisi kuollutta ystävääni pakkasessa..

Minä vein entisen marsuni eläinlääkäriin josta se toimitettiin krematorioon ja sen jälkeen tuhkat ripoteltiin eläinten hautausmaalle.

• ...

maksoi tuo tuhkaus? kiinnostaa vaan kun itse ajattelin joskus sitten kun marsuni poistuvat,tuhkata ne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe