Mieheni ukki kuoli juuri. Hautajaiset ovat siis edessä. Mutta matkaa hautajaispaikkakunnalle pohjoiseen on yli 500 km... Automme ei ole luotettavimmasta päästä, ja vauva on nyt tasan 2kk ikäinen.
Kuinkahan tästä selvitään? Vauva on pulloruokinnassa, syö n. kolmen tunnin välein, eli autossa täytyisi syöttää. Miehen mummolassa ei ole juoksevaa vettä eikä sähköä, ja aika kovat lämmönvaihtelutkin on sisätiloissa puulämmityksestä johtuen. Eli siellä pitäisi yöpyä, tai sitten ajaa tuo yli 500 km edestakaisin päiväseltään. Ja vauva on mahavaivainen ja hyvin itkuinen kotonakin, vielä ei olla käyty missään kyläilemässä. Pelottaa tuo reissu jo kamalasti! Ja tuntuu että olen hirveä ihminen, kun tällaisia ajattelen, onhan kuolemantapaus miehelle ja hänen suvulleen tosi kova paikka.
Voinko kieltäytyä vauvan kanssa lähtemästä? Tai jos lähden mukaan hautajaisiin, miten oikein selviydyn? Kaikki vinkit pienen vauvan kanssa talviaikaan matkustamisesta ovat nyt tarpeen!
Hautajaisiin vauvan kanssa?
8
864
Vastaukset
- tollaselle reissulle,
kärsii raukkaparka. Jätät hyvälle hoitajalle ja käyt kunnioittamassa vainajan muistoa ja tuut takasin heti kun kykenet.
- en lähtisi...
mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. Ja osanottoni.
Minusta on melkeimpä mahdotonta ajatella, että lähtisit pulloruokinnassa olevan lapsen kanssa huusholliin, jossa ei ole säköä ja vettä. Missä lämmität lapselle maidon? kuinkas pyllyn pesut? Eikö korvikkeeseenkin tarvita vettä? Kuinka on lämmön kanssa? Ja mitäs jos autonne jättää tien päälle talvipakkasella keskellä pohjoisen korpea?
No, nythän joku sanoo, että onhan sitä pullonlämmitin ja pullovettä ja pyllynpyyhkimiä.... mutta jos lapsesi on vieläpä mahavaivainen, eikä tottunut kyläilemään...!! Minua ainakin arveluttaisi lähteä. Luulenpa, että sukulaiset kyllä ymmärtävät. Lapsen kanssa reissuun lähtiessä kannattaa käydä mielessään kaikki päivän rutiinit läpi; mitä tarvitaan milläkin hetkellä, mitä pitää siis ottaa mukaan ja mihinkä kaikkeen kannattaa varutua. Kotona monet asiat jo ovat niin vakiintuneita ja itsestäänselvyyksiä, että ei osaakaan ajatella, mitä on kun ei jotakin tavaraa olekaan saatavilla...
Toivottavasti miehesi ymmärtää, eikä pakota sinua ja lasta mukaan reissuun. Mutta, kuten sanoin, niin jokainen tekee itse omat ratkaisunsa... Hyvää kevättalven jatkoa sinulle ja perheellesi! - 3:n äiti
Minä olen sitä mieltä, että perillä pärjääminen ei välttämättä olisi mahdottomuus, kunhan siellä pidettäis huolta siitä että lämmintä vettä on aina riittävästi saatavilla. Pullomaidon voi lämmittää vesihauteessa, ja vauvan pyllyn voi pestä pesuvadissa. Ja kylmää vastaan pärjää kun laittaa vaatetta päälle. Siellä paikanpäällä on varmasti nais ihmisiä, jotka ovat tuollaisissa olosuhteissa vauvojaan hoitaneet, ja osaavat opastaa.
Mutta tuo matka epävarmalla autolla vähän arveluttaisi. - ...
Oliskos siinä ideaa, muuten en reissuun lähtisi.
- tuollepuolen
Tuo juna-ajatus lienee se fiksuin tapa. Tai sitten lentäen.
Automatka on se helpoin osa. Teillähän on kaikki tarvittava mukana. Mitä nyt joutuu pitämään useamman stopin, että saa lapsen syötettyä ja vaipat vaihdettua. Pullosta voi toki syöttää auton liikkuessakin.
Sähköttömään, puulämmitteiseen mökkiin, jossa on vain kaivovettä en 2 kuukautisen kanssa lähtisi. Etenkin jos vielä pitää käydä hautajaisissa siinä sivussa. Turhaa rääkkiä itselle ja muille. - Siis ihan...
..totta, ei kannata! Ainakaan talvisaikaan.
Meidän jäpikkä nyt 10kk eikä senkään kanssa reissata tämmösillä keleillä vaikka meillä on uudehko/hyväkuntoinen auto ym.
Jää suosiolla kotiin. :) - hautajaisissa
Hei ja osanottoni.
Kävimme itse juuri 2 kk vauvan kanssa hautajaisissa 650 km päässä kotoamme. Liikuimme omalla autolla ja pysähdyksiä pidimme n. 3 h välein. ABC-huoltoasemilla on ihan hyvät vauvanhoitohuoneet. Varasimme reissuun kaksi yötä, koska hautajaisetkin kestivät kaksi päivää eli päiväreissua emme tehneet. Olimme yötä hotellissa. Toinen vaihtoehto olisi ollut olla kesämökkityyppisessä, ei kiitos.
Hyvin meni,vaikka rankkaa oli,se oli meidän eka yöreissu. Autossa aina nukuttiin.
Meidän vauva syö sekä tissiä että pulloa. Vesihauteessa lämmitettiin tuttelia. - Mina
Alan kallistua siihen suuntaan, että vauvan kanssa ei reissuun lähdetä. Mies saa mennä yksin, jos emme löydä vauvalle hoitajaa. Vauvan masu on ollut taas huonompana, ja kun olen miettinyt asiaa, en häntä kyllä uskalla lähteä mihinkään raahaamaan, ettei olo ainakaan tästä enää pahenisi. Eikä itkuinen vauva varmaankaan ole parasta seuraa muille hautajaisvieraillekaan yövyttäessä vaatimattomissa oloissa suurella porukalla.
Junalla meno ja hotellissa yöpyminen ei valitettavasti onnistu, kyse on sen verran pienestä paikkakunnasta lapin itäosassa. Muuten olisi ollut ihan hyvä idea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895