Sotkin pikaliimaa sormilleni enkä saa sitä millään irti. Olisiko vinkkejä?
Pelkään että sitä joutuu pikkuhiljaa sormista suuhun ja siitä seuraa jotain.
pikaliima irti käsistä?
29
37772
Vastaukset
- Et kuole siihen
Aika paljon pikaliimaa pitää niellä, jotta siitä oikeasti ois haittaa - paitsi jos liiman juo suoraan pullosta.
Tekevälle sattuu. Lienee pienempi paha antaa liiman olla kuin ruveta kokeilemaan erilaisia myrkkyjä kuten asetoni, sinoli, bensa ja tärpätti. Mulla ainakaan ei kädet noita myrkkyjä kestä, joten rappaan pikaliimatahrat kynsillä pois ja annan loppujen olla.- Anonyymi
Se sattuu
- viilalla
tällä lailla:
- ensin raspiviilalla
- sitten kynsiviilalla
- kynsilakanpoistoainetta (tarkoitettu siis ihon lähelle)
- vaseliinia tai rasvaista voidetta käsiin, puuvillahanskat yöksi
ja kyllä lähtee!- liimaaja
kynsilakanpoistoaine ei aikaisemmin tehonnu mutta tuo viilaaminen tehoaa. Hyvä kuulla myös ettei tuosta tule mitään seuraamuksia jos suuhun joutuu niin uskaltaa antaa loppujen kulua itsestäänkin.
- teeitsemies
liimaaja kirjoitti:
kynsilakanpoistoaine ei aikaisemmin tehonnu mutta tuo viilaaminen tehoaa. Hyvä kuulla myös ettei tuosta tule mitään seuraamuksia jos suuhun joutuu niin uskaltaa antaa loppujen kulua itsestäänkin.
Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.
- RasistitsisaR
teeitsemies kirjoitti:
Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.
Pikaliima o parhautta mitä nyt kerran tuli käytettyä liukkarin korvikkeena..eipä hirveesti liukunu
- habi22
teeitsemies kirjoitti:
heko heko. kas kun ei ollut sormi tai muu ihmisen osa.
- Anonyymi
Helposti lähti sheavoi...glyseriini. ..oliivivoiteella 😊😊😊
- Anonyymi
teeitsemies kirjoitti:
Oho. Kaikkeen tuostakin on. Enpä kyllä ennen ole kuullut että hampaisiin.
- lähtenyt
Tätälukiessasi liima lienee jo melko vähänä.
Pikaliiman irtoamista ihosta voi nopeuttaa tavallisella käsirasvalla ja hieromalla.
Runsaasti sahpoota ja haudot lämpimässä vedessä, siitäkin on apua.
Ole hyvilläsi, ettet ruutannu sitä silmiisi. - itse olin töissä paikassa
joss jouduin päivittäin käyttämään pikaliimaa. Kerran viikkoon tuli sitten liimattua sormetkin yhteen. Meillä oli Loctiten maahantuojan selvät ohjeet ihopintojen yhteenliimaantumisen varalle: Yhteenliimaantunut kohta upotetaan lämpimään veteen. Vesi pehmentää ihoa ja irroittaa ihossa normaalisti olevaa rasvaa. Tämä taas irroittaa pikaliiman. Jos lisäät saippuaa, saippua irroittaa tuon ns. luonnollisen rasvan käsistä ja tuloksena on että pikaliima on edelleen sormissa kiinni. Eli ohjeena on ainoastaan sitkeä liotus lämpimässä vedessä..
- Anonyymi
Lämmin vesi toimii!!
- Viilaajajäbät
Tuo kynsiviila toimii!
- sannnaaaa
Ite kynsiviilal ja raa"alla käsisaippualla hankasin niin lähti =)
- EI_ainakaan_paperilla
Mulla meni kerran pikaliimaa sormiin ja pyyhin sitä talouspaperilla. Ei olisi kannattanut, liima kovettui hetkessä ja kuumeni niin että sormeen tuli palovamma. Siitä olikin sitten kiva repiä liimaa ja paperia irti. Siinä paperissa on suuri pinta-ala ja sen verran kosteutta että liima suuttuu.
- Urea
Usko tai älä, mutta lämmin urea auttaa. Olen sen itse testannut kahdesti jo toimivan
- Toimiii
Testasin tätä ja oli yllättävän tehokas! Sain lähes kaikki liimat pois tunnin sisällä.
- Tuntematonyhteenliimaaja
Juu kannattaa kynsiviilalla mut joo itte oon pari kertaa liimannu vahingos yhteen ja oon vaa repiny irti mut se sattuu eikä kannata
- sademetsänemmikki
joo mää hakkiin sademetsästä lohikäärmeen nahkaa johon sekoitin paskaa ja dinosauruksen kyyneleitä, jolloin liima lähti pois
- Anonyymi
Häh!
- Anonyymi
Helposti läksi sheavoi. Glyseriini.oliiviöljy kosteusvoiteella noi 5 minuuttia meni vaan 😄😄😄
- Anonyymi
PATAPATA. Kyllä lähtee. Helposti!
- Anonyymi
Minullakin meni pikaliimaa käsiin voitteko pistää niitä vinkkejä ennen puoli viittä äkkii
- Anonyymi
Paska homma kun mul on liima käsissä mikä ei lähde mitenkään ja olen kokeillut kaikkia keinoja mutta ei toimi koko kämppä täynnä tarttuvaa liima.
- Anonyymi
Vartin liotus lämpimässä (n. 40 astetta) vedessä testattu ja toimii! Liotuksen aikana liimakerros oheni ja loput rapisi liotuksen jälkeen parin tunnin sisään kokonaan pois.
- Anonyymi
Viikottain käytän pikaliimaa askarteluissa, mutta vielä ei ole tarvinnut moisiin ongelmiin törmätä kun suojakäsineet on keksitty.
- Anonyymi
En tiedä
- Anonyymi
Itellä just tuli pikaliimaa sormille niin vanhan kansan konstilla karkealla puuviilalla vaan viilata pois hyvin lähtee kiitos isän
- Anonyymi
Ei hemmetti,🧐 kumihanskat ja tilkka bensiini ja 5-10min käteen niin se on siinä ja jos on kuiva iho ennestään niin tilkka öljyä mukaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3775118Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3602934- 762591
- 952233
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4831947MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/361643Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351476Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281429"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351363- 661253