Auttakaa mua!! mitä mä teen kun mun kolmen kuukauden ikäinen koiranpentu söi minun yöpöydälleni unohtaman suklaalevyn puolikkaan???? olen jo yrittänyt soittaa eläin lääkärin iltapäivystykseen mut sieltä ei vastata! olen kuullut, että suklaa aiheuttaa koirille sokeutta.entäs sitten, kun kolmen kuukauden ikäinen syö puolet suklaalevystä??? auttakaa mua ja pian!!!
APUA!!!
7
1106
Vastaukset
- ainakin
itse se toinen puoli
- pikkuhaukku
Onko mieleesi tullut oksennuttaa koiraa? Kannattais ainakin lukee koirakirjoja ennen kun hankkii koiran. Ei siis millään pahalla, mut ite oltiin ainakin varauduttu just tuonlaisiin juttuihin lukemalla paljon ennen pennun tuloa. Suolalla saa koiran oksentamaan. Kannattaa kokeilla. Meillä tosin on mennyt aikuiselle kleinipojalle kokonainen suklaalevykin eikä mitään oo tapahtunu paitsi, että oksensi muutaman kerran sen jälkeen. On syönyt ennenkin suklaata eikä mitään tapahtunut. Koirakohtasta. Tosin noin pienelle se voi olla vaarallista!
- tahmatassun
oksennuttaa, toivottavasti ei ollut tummaa suklaata, se on paljon vaarallisempaa. Koita soittaa vaikka naapurikuntien päivystykseen. Pennulle voi pienikin määrä olla kohtalokas.
- suklaa
Suklaa voi olla tappavaa koiralle. Oksennuta koira ja äkkiä ja soittele sinne lääkärille.. Kannattaa vastaisuudessa olla ERITTÄIN varovainen noiden suklaiden kanssa!
- ...
oksennuttaminen meni oikein. Muistakaa nyt hyvät ihmiset kun koiraa oksennutetaan suolalla, että jos se ei kuitenkaan suolasta oksenna, (kuten saattaa käydä) suolaa ei missään nimessä anneta uudestaan ja uudestaan niin kauan, että koira oksentaa. Vaarana on tällöin natriummyrkytys. Tällaisten neuvojen kanssa pitää olla varovainen, kun aloittaja ei ilmeisesti tiennyt tästä oksennuttamisesta mitään, niin oletan ettei tiedä myöskään suolan liika-annostuksen vaaroista.
tilanne on todennäköisesti onnellisesti ohitettu.
Totta, että suklaassa on aine, joka saattaa aiheuttaa koiralle hankaluuksia. Vaan sitä kyllä terveen koiran pitää sitten syödä ainakin sata grammaa per painokilo, että se olisi vaarallista.
Toisaalta, onhan ihmisissäkin allergisia yksilöitä, jotka tukehtuvat kuoliaaksi pienestä palasta pähkinää: varmaan koirillakin tämä suklaan vaarallisuus on enemmän potetiaalinen vaara kuin suoraviivainen ja ehdoton totuus.
Tiinamuorinkin dobberi nimittäin söi parivuotiaana muovikassiliisen suklaarasioita (se oli siihen aikaan kun sai viisi rasiaa satasella joulun alla. Yksi viidestä rasiasta oli puoliksi täysi, kun ei enää millään ollut jaksanut syödä enempää. Muutama yksinäinen (marsipaania sisällä, ei minustakaan hyviä:-)) konvehti pyöri lattialla vähän haukattuna.
Vaan eipä sillä muita oireita ilmennyt kuin kova jano, pullea massu ja ilmavaivoja seuraavana päivänä. Ja terveenä eli ihan riittävän vanhaksi!- help!!
kiitos ihmiset, kun autoitte, mutta koirani ei välittänyt suolasta eikä suklaastakaan näyttänyt tulevan mitään. paitsi vettä meni. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623