miksi?

ihmettelijä

Olen kohta 17 vuotias tyttö. En ole koskaan seurustellut, enkä suudellut ketään. Kuulostaa aika tyhmältä...

Viime aikoina minulla on ollut useita mahdollisuuksia aloittaa hyvä suhde, mutta siitä ei ole tullut mitään. Se ei johdu siitä ettenkö haluaisi seurustella, vaan... niin en oikein tiedä mistä se johtuu.

Kaksi vuotta sitten rakastuin erääseen poikaan ja jonkin ajan kuluttua tutustuin häneen. Meillä oli ihan mukavaa jutellessamme silloin tällöin (olimme siis samassa koulussa), mutta kun kerroin hänelle tunteistani, hän sanoi haluavansa olla vain kaveri... kului vuosi ja peruskoulu loppui. Olin aika maassa silloin tällöin.

Lukio alkoi ja minun "onnekseni" hän tuli samaan lukioon. Pyörimme samoissa porukoissa joten tapasimme päivittäin. Kerättyäni rohkeutta, kerroin hänelle että vieläkin välitän hänestä. Hän vain sanoi minun olevan väärän tyypin perässä.

Kun tavallaan sain nyt tunteeni käsiteltyä, pääsin tavallaan ihastuksesta eroon. Olen myös tutustunut uuteen poikaan, joka pyörii samassa porukassa. Meistä on tullut ihan hyviä kavereita ja ehkä kenties tulevaisuudessa muutakin, mutta en tiedä rakastanko häntä.

En ole koskaan tuntenut niin, kuin tunsin tätä ihastustani kohtaan. Hän oli ensirakkauteni. Typerän ihastukseni aikana tulin loukanneeksi monia mukavia poikia ja pilasin monia hyviä suhteen alkuja. En haluaisi nyt tehdä taas samaa virhettä, mutta luulen että olen päässyt ihastuksestani eroon, mutta silti välitän hänestä paljon. Ehkä vanha totuus pitää paikkaansa, ensirakkautta ei voi unohtaa.

Mutta, ongelmani on se että ne tiedä miten rakastaa, hukkasin sen käsitteen ihastukseni aikana. Ja aina kun luulen että olen päässyt ihastuksesta eroon, niin se palaa vain voimakkaampana... miksi? Miksi en voi päästä yhdestä tyhmästä ihastuksestani eroon?

Antakaa neuvoja ja kertokaa omista kokemuksistanne.
Kiitos asiallisesti vastanneille!

5

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Van der Decken

Helppoa vastaus! Unohtaa koko juttu!

• ElCamino_90

Tuttua tuo minullekin on. Kyllä se on totta, ei ensirakkautta unohdeta välttämättä koskaan. Eikä tarvitse, pitää vain oppia elämään asian kanssa. Ajatella niin, että siitä vain ei tullut mitään ja sillä hyvä. Älä yritä unohtaa häntä, ajattele vain eri tavoin. Jos pitkän aikaa keskityt muihin asioihin, kavereihin tai kouluun tai mihin tahansa, niin huomaat ennemmin tai myöhemmin asioiden muuttuneen. Silloin voit ajatella rakkauttasi, mutta se ei enää satuta. Jonkun toisen etsiminen "tilalle" ei ole välttämättä paras ratkaisu. Voi käydä niin, että se ikävä vain siirtyy eteenpäin, ja lyö takaisin silloin kun luulet jo selvinneesi. Suosittelen että varmistut mahdollisimman tarkkaan siitä ettet enää murehdi ensimmäistä rakkauttasi.
      Äläkä ajattele sen olevan häpeällistä, koska sitä se ei ole. Ensirakkauden tietää oikeaksi juuri siitä että se sattuu jonkin aikaa. Se kuuluu säilöä muistona, siinä kaikki.

Sanoit varsinaisen ongelmasi olevan siinä ettet osaisi rakastaa. Ensiksikään minä en tuota usko:)
      Toiseksi, toistan että on aivan normaalia että ensimmäisen rakkauden kipu palaa, ja toistan myös ettei sitä pidä koettaa taltuttaa. Aina kun se iskee, niin anna tulla vain. Itke vaikka, jos siltä tuntuu. Kun vain aina murehdit sen kerralla pois, niin ajan kuluessa se ei enää iske niin lujaa, huomaat sen.

Lyhyesti, anna itsellesi aikaa. Muista, että vaikka mikä tulisi niin sinulla on oikeus joko murehtia tai olla murehtimatta. Kukaan ei voi sanoa että tekisit väärin. Ja kaikesta huolimatta Sinä olet kuitenkin hyvä tyyppi, tiedän sen:D

Oli aika sekavahko viesti, mutta toivottavasti sait selvää...Kirjotin vain sen mitä ajattelin, ja haluaisinkin kuulla Sinulta, että kuulostivatko neuvoni yhtään toimivilta?
      Itse selvisin noin...

Yours sincerely, ElCamino_90

PS: Ei se ole tyhmää, jos et ole seurustellut tai suudellut ketään. Et vain ole törmännyt vielä siihen ihmiseen...

• ihmettelijä

kiitos kun viitsit lukea ja vielä vastatakin. Neuvosi olivat todella hyviä ja luulen että niistä oli myös paljon apua, kiitos niistä.

• Raven

Ihastuin ala-asteella luokkakaveriin, ja tuo ihastus kesti melkein yläasteen loppuun. Luulin silloin, että tuo oli ensirakkauteni, mutta olin väärässä. Sinällään kumpikin välitimme toisistamme ja olimme kiinnostuneita (poika jopa paljasti sen minulle paljon myöhemmin), mutta oltiin kait niin ujoja toistemme seurassa, ettei siitä koskaan tullut mitään. Ja hyvä niin, miettien, mikä siitäkin pojasta myöhemmin tuli..

Ensirakkauteni tuli vasta tuon pojan jälkeen. Tämä uusi todella kiskaisi maton alta ja vaivaiset 4kk taidettiin seurustellakin. Se sitten kaatui välimatkaan ja siihen, ettei usein kyetty näkemään. Eron jälkeen tämä poika soitteli muutaman kerran ja pyysi tulemaan luokseen yms. Kävin kerran, tietysti, mutta sillä matkalla tajusin, että ei tästä tule mitään, enkä aio enää edes yrittää. Poika oli samaan aikaan ihastunut johonkin toiseen, varattuun ja raskaana olevaan tyttöön, jolla oli jo poikaystävä, enkä suostunut olemaan toinen vaihtoehto. Eikä tämä poika siinä vaiheessa ollut mielestäni sen arvoinen, että olisin hänestä vaivautunut tappelemaan. Katkaisin kaikki yhteydet ja annoin asian todella vain olla.

Meni puoli vuotta ja tapasin taas uuden pojan. Siinä sitä jotain vasta sitten olikin :) Suostuin ihan vitsillä treffeille tämän kanssa ja ajattelin, ettei siitä tulisi mitään. Siitä vitsistä on nyt neljä vuotta, tuloksena yhteinen asunto, sormukset ja tulossa olevat häät. Tätä miestä en vaihtaisi yhteenkään niistä edellisistä, en kehenkään.

Löysin vuosi sitten ensirakkauteni nettiin jättämiä viestejä mulle, ihan uusia viestejä, joissa kertoi ajattelevansa mua ja mitä vielä. Ja kyllä mäkin olen ajatellut sitä aina silloin tällöin, vaikka toisen kanssa olenkin. Joskus ajattelen, että voisin lähteä etsimään sitä niistä paikoista, joissa silloin käytiin, ja ehkä sattumalta tavata sen. Mutta en koskaan mene. En vastannut edes niihin viesteihin.

Kuka ikinä tietääkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Tällä hetkellä mulla kuitenkin on ihana mies, joka rakastaa mua ja jota mä rakastan :) Jos pitäisi valita ensirakkauden ja nykyisen välillä, se ei olisi edes vaikea valinta. Toinen pilasi oman mahdollisuutensa, ja toinen elää omaansa juuri nyt. Mutta toisaalta, jos en olisi ensirakkauttani tavannut ja sen kanssa joutunut riitelemään ja tappelemaan, en olisi koskaan törmännyt kihlattuuni :)

En mitään murtamatonta totuutta voi tarjota, mutta muista kuitenkin, että asioilla on tapana järjestyä; tavalla tai toisella.

• ihmettelijä

Kiitos sinulle kun viitsit lukea ja vastata. Olen itsekkin ajatellut, että jos en olisi silloin ihastunut tähän ensirakkauteeni, niin monia tämänhetkisiä asioita ei olisi tapahtunut. Uskon siihen että asiat ratkeavat vielä jollakin tavoin.

Kiitos neuvoistasi. Oli todella mukavaa kuulla samanlaisesta kokemuksesta. Paljon onnea sinulle ja kihlatullesi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe