haluaisin real player for linux ohjelman ladata koneelle, se on joku.bin tiedosto. Mitäs sille sitten pitää tehdä? jotenkin asentaa mutta miten?
realplayer asennus
10
649
Vastaukset
- shell...
Ohjelma vaatii ajo-oikeuden x..
chmod x *.bin
Toinen vaihtoehto voi olla pelkästän sh .bin
Yleensä ohjelmien asentamiseen tarvitaan root-oikeudet. Lukemalla ohjeita olisit asian voinut selittää ihan omin käsin.
"Installation Instructions
- Ensure that the .bin file you downloaded is executable. You can make the .bin file executable by running the "chmod a x RealPlayer10GOLD.bin" command from a terminal window.
- Run the .bin file by typing "./RealPlayer10GOLD.bin". Follow the prompts provided to finish installing the player.
- When you launch the player for the first time, a set-up assistant will take you through configuring your player.
- Enjoy your RealPlayer10 for Linux!"
Lisäohjeita
http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#RealPlayer
PS. RealPlayerin ohella on tarjolla vapaa Helix-player, joka ei sisällä patentoituja videoformaatteja.- minä
"PS. RealPlayerin ohella on tarjolla vapaa Helix-player, joka ei sisällä patentoituja videoformaatteja."
Linuxin Realplayer on pohjimmiltaan Helixplayer. Eli kyseessä on käytännössä sama ohjelma, Realplayerissa vaan on tuki noille formaateille valmiina. Eli en oikeen näe syytä Helixplayerin asentamiseen ellei ole developeri. - shell...
minä kirjoitti:
"PS. RealPlayerin ohella on tarjolla vapaa Helix-player, joka ei sisällä patentoituja videoformaatteja."
Linuxin Realplayer on pohjimmiltaan Helixplayer. Eli kyseessä on käytännössä sama ohjelma, Realplayerissa vaan on tuki noille formaateille valmiina. Eli en oikeen näe syytä Helixplayerin asentamiseen ellei ole developeri."Realplayerissa vaan on tuki noille formaateille valmiina."
Ilman muuta näin, mutta tämä on ydin kysymys. Patentoidut videoformaatit eivät ole vapaita.
Ihan samaan törmäät mp3 ogg-formaattien kanssa.
Nämä ovat aivan perusasioita, kun toimitaan opensource-softien kanssa. Patentoituja softia ei voi vapaasti jakaa - riippuen hieman maasta tai valuutasta. - minä
shell... kirjoitti:
"Realplayerissa vaan on tuki noille formaateille valmiina."
Ilman muuta näin, mutta tämä on ydin kysymys. Patentoidut videoformaatit eivät ole vapaita.
Ihan samaan törmäät mp3 ogg-formaattien kanssa.
Nämä ovat aivan perusasioita, kun toimitaan opensource-softien kanssa. Patentoituja softia ei voi vapaasti jakaa - riippuen hieman maasta tai valuutasta.No mutta kyllähän nyt realplayerin voi hakea realin omilta sivuilta jos he itse sitä kerran levittävät ilmaiseksi.
- miksuh.
Se .bin tiedosto on ajettava asennusohjelma joka purkaa Realplayerin ja asentaa sen.
Aseta eka suoritusoikeus päälle sille
chmod x RealPlayer10GOLD.bin
Käynnistä sitten asennusohjelma:
./RealPlayer10GOLD.bin
Mä en just nyt muista tekikö se asennusohjelma tän automaattisesti.. Jos RealPlayer ei tule käyttöön Firefoxissa käynnistettyäsi selaimen uudestaan RealPlayerin asennuksen jälkeen, niin sillon sun pitää tehdä vielä tämä, tän jälkeen pitäs toimia:
ln -s /usr/local/RealPlayer/mozilla/nphelix.so ~/.mozilla/plugins/nphelix.so
ln -s /usr/local/RealPlayer/mozilla/nphelix.xpt ~/.mozilla/plugins/nphelix.xpt
Yksimahdollisuus toki olis ollut, että olisit asentanut ton paketinhallinnan kautta, jos mahdollista. Mutta käy se noin .bin asennuksenakin.- pieni ero
Using the Installer
* Ensure that the .bin file you downloaded is executable. You can make the .bin file executable by running the "chmod a x RealPlayer10GOLD.bin" command from a terminal window.
* Execute the .bin file by typing ./RealPlayer10GOLD.bin. It will provide you with several prompts and will walk you through the installation.
* After copying the files to the Mozilla plugins directory restart mozilla, and look at "about:plugins" in mozilla to check that they are being loaded.
"chmod a x" - miksuh.
pieni ero kirjoitti:
Using the Installer
* Ensure that the .bin file you downloaded is executable. You can make the .bin file executable by running the "chmod a x RealPlayer10GOLD.bin" command from a terminal window.
* Execute the .bin file by typing ./RealPlayer10GOLD.bin. It will provide you with several prompts and will walk you through the installation.
* After copying the files to the Mozilla plugins directory restart mozilla, and look at "about:plugins" in mozilla to check that they are being loaded.
"chmod a x"No "chmod x " on täysin sama asia kuin "chmod a x " :-) Molemmat komennot antaa suoritusoikeudet kaikille.
- jade
Minulla on opera käytössä, pitää siis ladata firefox? eli realplayer ei toimi operassa?
(operasta löysin .rpm paketin joka asentui itsestään) - mkä distro
jade kirjoitti:
Minulla on opera käytössä, pitää siis ladata firefox? eli realplayer ei toimi operassa?
(operasta löysin .rpm paketin joka asentui itsestään)sinulla on käytössä, olisit saanut tämän rpm-linkin heti:
http://www.real.com/linux/
- oieeeeeeee
Käytä oman jakelusi paketinhallintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474