nelikymppisenä tehnyt monien erehdysten ja pettymystenkin jälkeen päätöksen, että haluaa viettää loppuelämänsä yksin.
Minä etsin kauan ja välillä olin etsimättäkin viimeiset kymmenen vuotta. Nyt sitten jokin aika sitten päätin kypsyteltyäni ajatusta, että en halua enää etsiä mitään enkä ketään. Se on henkisesti raskasta puuhaa, olla tavallaan varautunut siihen, että joku vielä tulee elämään, odottaa sitä.
Päätöksen tekoa hankaloitti se ajatus juuri, että jos sitten kun sen päätöksen on saanut tehtyä, niin jostain kumman paikasta juuri sen jälkeen, kun on jo ehtinyt tottua ja sopeutua ajatukseen, ettei ketään enää tule mullistamaan elämää, joku pistää pasmat sekaisin ja taas alkaa varsinainen tunne-elämän vuoristorata. Vietän tänään 41v synttäreitä ja toisaalta helpottava ajatus se, ettei tarvitse odottaa, haluta, pelätä ja toivoa että se elämänkumppani vielä löytyisi. Pari pitkää usean vuoden suhdetta on takana ja muutama yhden illan juttu, sekä muutama pari kuukautta kestänyt serusteluntynkä. Ehkä siinä on yhdelle ihmiselle sitten tarpeeksi. Ehkä ei pidäkään enää toivoa tai haluta mitään. Ehkä elämä on jo antanut sen mitä kohtuudella voi vaatia, tai itse asiassa mitäänhän ei voikaan vaatia. Miksi se tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi ei vain häivy???
Enää en ole vilkuillut ketään, vaikka minua vilkuillaan, käännän katseeni pois. Koska ajattelen sitä tunnemyllerrystä ja sen jälkeistä lopputulosta. Joka on Ero, kokemukseni mukaan. Ja todennäköisesti vielä omasta aloitteesta. On tää vaikeeta. Yksin ei kuitenkaan tarvitse olla (vielä) on tässä lapsi ja pari lemmikkiä seurana.
Kai sen pitää riittää....
Onko kukaan
7
469
Vastaukset
- sinulle..
Vilpittömästi hyvää syntymäpäivää sinulle!
- Riina.n
. Päättänyt tai ei.
Elämä jakuu sellaisena kun sen on itsellensä luonut, kun kukaan ei ole sitä sekoittamassa (lapsia ei lueta tähän).
Kyllä sen päätöksen voi huoletta tehdä.
Lopullinen päätös = Se, jonka nainen tekee ennen kuin muuttaa mieltään. ;)
Eiks oo kivaa olla nainen.
Paljon Onnea. - päätös hyväksytty
en etsi ketään siksi että joku PITÄISI olla, vaan näin on parempi. Ja yksin ei tarkoita yksinäinen, mutta itsenäinen.
Totta toki kun päätöksen on tehnyt, tulee joku sotkemaan kuviot...Mutta eipä tarvi olla riippuvainen, joten jos se on oikea niin menoks, ja jos ei synkkaa ei myöskään elämä siihen kaadu.. : ) - olla yksin
Minä tein päätöksen olla yksin 49-vuotiaana. Olin kokenut kaiken. Oli kaksi avioeroa, olin tullut petetyksi, pahoinpidellyksi...olin asunut turvakodeissa, olin käynyt oikeudessa jne. Elämä oli ollut kovin vaikeaa, ja vain sen takia että kumppanit olivat täysin seinähulluja parisuhteessa. Tämä viimeisin oli yh-isä, jonka insestin omaan murkkutyttäreen jouduin todistamaan. Huh!! Näiden kaikkien kokemusten jälkeen nautin RAUHASTA ja joka yö, päivä ja ilta kiitän tästä siunatusta ilosta ja levosta. Enää ei tarvitse juosta yön selkään miestä pakoon. Ei tarvitse peitellä särkeviä jäseniä. Ei tarvitse olla haukuttavana ja pilkattavana.. Saan elää juuri sellaista elämää kuin haluan. Tämä päätös ei todellakaan ollut vaikea, sillä tämä päätös takaa turvan ja rauhan minun elämässäni. Eikä tarvitse enää koskaan pelätä jonkun tappavan.. Niin juuri. Käsitys suomalaisesta miehestä on todellakin huono..
- olet ollut
todellakin väärässä seurassa...
emme ole kaikki sellaisia....
- turvallinen elämä, ilman pelkoa -
kuuluu
- meille kaikille, etenkin sinulle -
- koita pärjätä -
- oman tien kulkija myös - - aloittaja
sulla on tosiaan ollut, pahempia kuin itselläni. Mutta samantapaisia on kyllä tullut vastaan, ne olen lopettanut lyhyeen. Tuntuukin siltä, ettei tämän ikäisenä voi enää löytääkään mitään normaalia tasa-arvoista ja tasapainoista parisuhdetta. Miehet, jotka ovat vapaana, ovat sitä jostakin syystä, ja se syy saattaa usein olla elämäntavoissa ja siinä kuinka kohtelee naista. Eli todella huonosti.
Sen vuoksi valitsen mieluummin yksin olemisen, jos vaihtoehto on tuon kaltainen mitä sinäkin olet kokenut. En myöskään halua laittaa lastani alttiiksi jonkun kahelin mielenailahduksille. Sen minäkin olen oppinut, että mieheen ei voi missään asiassa turvautua tai rakentaa mitään miehen varaan. Omilla jaloilla on seistävä, niin pärjää parhaiten. Tällaisia kokemuksia on itselläni, siitä lähtien kun olen alkanut ylipäätään joskus nuoruudessa seurustelemaan. Ja nyt se viesti on sitten menossa perille oikein kunnolla. Luota en kehenkään enää, koska se ei kannata. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan puolet elämästä meni tämän asian oppimiseen. - minä!!
aloittaja kirjoitti:
sulla on tosiaan ollut, pahempia kuin itselläni. Mutta samantapaisia on kyllä tullut vastaan, ne olen lopettanut lyhyeen. Tuntuukin siltä, ettei tämän ikäisenä voi enää löytääkään mitään normaalia tasa-arvoista ja tasapainoista parisuhdetta. Miehet, jotka ovat vapaana, ovat sitä jostakin syystä, ja se syy saattaa usein olla elämäntavoissa ja siinä kuinka kohtelee naista. Eli todella huonosti.
Sen vuoksi valitsen mieluummin yksin olemisen, jos vaihtoehto on tuon kaltainen mitä sinäkin olet kokenut. En myöskään halua laittaa lastani alttiiksi jonkun kahelin mielenailahduksille. Sen minäkin olen oppinut, että mieheen ei voi missään asiassa turvautua tai rakentaa mitään miehen varaan. Omilla jaloilla on seistävä, niin pärjää parhaiten. Tällaisia kokemuksia on itselläni, siitä lähtien kun olen alkanut ylipäätään joskus nuoruudessa seurustelemaan. Ja nyt se viesti on sitten menossa perille oikein kunnolla. Luota en kehenkään enää, koska se ei kannata. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan puolet elämästä meni tämän asian oppimiseen.Olen täysin samaa mieltä. Enää en viitsi miesten takia vaivautua. Elämä on huomattavasti yksinkertaisempaa...Miehet ei sittenkään ole kaiken sen arvoisia mitä luulevat. Testosteronin voimalla kehittyneet lihakset ja möreä ääni.mutta herranen aika sentään kun tunne-elämä on useimmilla täysin kehittymätöntä. Luulen, että suomalaisilla miehillä on miehenä oleminen ihan hukassa, ja se kyvyttömyys ja osaamattomuus tulee sitten väkivaltana ulos.
Olemme valinneet hyvän osan. Kaikkea hyvää sulle jatkossakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458